Страница 10 от 13

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 09:47
от e 10
Колеги, оставете цената. Всеки е в правото си да иска това, което е преценил. Впечатлен съм от патоса, който лъха от обявата. За някои хора Тойота е религия worthy.gif . Но и религиите вече не са това, което са били tooth.gif !

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 10:11
от batececo
Религия, не-религия, 20 годишна кола среден клас (хареса ми сравнението: "голфов клас", защото си е точно така) за 5 бона... нищо де... като не дойде никой да я гледа 1 година ще се усети (може би). Неприятното на пълнолетните коли, освен постоянното чупене и наливане на пари е, че моментната пазарна цена е в пъти под цената на поддръжката за година, ако я продадеш винаги си на загуба. Кефи ме хондаджиите как качват снимки на 20-30 годишни сивици и ахкат и охкат :D "Ето я красавицата" и от сорта worthy.gif :D

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 11:39
от e 10
batececo написа: Неприятното на пълнолетните коли, освен постоянното чупене и наливане на пари е, че моментната пазарна цена е в пъти под цената на поддръжката за година

Тук лееекичко не съм съгласен no.gif ! Королата от подписа ми не бих я продал в пъти под цената на смяна на масло (около 90 лв. с филтъра). Уважавам стойностните ти мнения във форума, но не мога да се съглася, че пълнолетен поддържан автомобил струва по-малко от винетката, която му е залепена :D .

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 13:12
от stefo91
Абе вчера не можах да си отворя капака на Селиката да сипя течност за чистачки, та се оказа че е залепнал капака за гумените уплътнения и пружината не може да го избута :D (не го бях отварял от 1 година, от както сменях маслото) :whistle: rolleyes.gif
Все пак го отворих леко с дърпане и сега си е добре.... tongue.gif

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 13:21
от slowtraveler
Е карайте ги тези коли бе :) Аз отварям капака поне 2-4 пъти годишно да наливам течност за чистачки. Пък и той трудно залепва, щото гумените уплътнения са му хубави и не лепнат (в реалност - почти няма гуми по капака, освен опорните тампони и някое друго гумено аеродинамично спойлерче по капака).. Пружината/амортисьорите също са качествени и избутват капака де tooth.gif spell.gif

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 13:29
от batececo
e 10 написа:Източник
batececo написа: Неприятното на пълнолетните коли, освен постоянното чупене и наливане на пари е, че моментната пазарна цена е в пъти под цената на поддръжката за година

Тук лееекичко не съм съгласен no.gif ! Королата от подписа ми не бих я продал в пъти под цената на смяна на масло (около 90 лв. с филтъра). Уважавам стойностните ти мнения във форума, но не мога да се съглася, че пълнолетен поддържан автомобил струва по-малко от винетката, която му е залепена :D .

Късметлия си. Или е купувана нова и й знаеш състоянието. Съдейки по мои познати и по моя опит с Рено и Опел нещата след 10тата година стават страшни. Може и да се дължи на "реалните" километри нов внос. Не целя да обиждам никого, просто споделям личен (и на приятели и колеги) горчив опит ;)
Edit: За Реното през последната си година при мен (6-та поредна и 16та година след производството) дадох 3000 лв за ремонти, пазарната цена към този момент беше 1500 до 1800 реално, а аз успях да го подаря за 1100 лв, защото имаше known issues за 800 - 1000 лв.
Числата са приблизителни, но са в този порядък (минаха 4 години от продажбата и не помня точно)

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 14:40
от dracunculus
До колегата nowyaris- съединител се смени само феродовия диск. Нафтата задръсти на резервоара цедката и ЕГР-а 2 пъти

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 14:42
от BOz
slowtraveler написа:Източник Аз отварям капака поне 2-4 пъти годишно да наливам течност за чистачки.

Много пръскаш, преразход. tooth.gif Сега като се замисля в Приуса не съм пълнил казанчето от поне 6 месеца.
Но и аз се сетих сега, че последния път когато му отварях капака, то пак трябваше да му помогна. Дръпнах ръчката и нищо. Пак дръпнах и пак нищо. Отидох отпред да видя и той откопчан, ама пружината не го избутва нагоре. Явно си е слабо място. stretcher.gif
Ще трябва смазка, за да ласкаме машината, както стоеше надписа гордо на табелите едно време. Ама сигурно пак ще е така. След някой друг месец пак ще го направи и пак ще се туткам със смазката и ще си минат отново Х-те месеца. Мързелива работа. drunk.gif

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 15:28
от slowtraveler
Пръскам, щото много върви колата и често застигам предходни автомобили :) Пък с тази аеродинамика на тухла всичко се лепи по стъклото - струята не успява да издуха нищо, макар, че автомобилът е доста по-висок поне от леките коли...
Пък и по това време си пуска фаровете почти постоянно (гаф в заводските настройки) и съответно мие и фаровете при миене на стъклото...
6-8л в мокро време може да си заминат и за 500-600км (особено ако мия и задното стъкло, което много успешно си се цапа в такова време :) )...

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 15:52
от BOz
slowtraveler написа:Източник Пръскам, щото много върви колата и често застигам предходни автомобили :) Пък с тази аеродинамика на тухла всичко се лепи по стъклото - струята не успява да издуха нищо, макар, че автомобилът е доста по-висок поне от леките коли...
Пък и по това време си пуска фаровете почти постоянно (гаф в заводските настройки) и съответно мие и фаровете при миене на стъклото...
6-8л в мокро време може да си заминат и за 500-600км (особено ако мия и задното стъкло, което много успешно си се цапа в такова време :) )...

Е, това си е бонус даже. Приближаваш се до предните коли, които хвърлят водата от асфалта и нея я ползваш за миене на прозореца. А не да миеш преди това с твоя вода леко изсъхналата вече мизерия. Как мислиш, че изкарвам толкова време с толкова малко пръскане? tooth.gif Е, за извънградско не става много, че често подминаваш някой и след това капките не са достатъчни, за да ти изчистят стъклото и трябва да даваш и от тебе. :whistle:
Между другото така правя наистина. Карам си и гледам винаги да държа дистанция зад някой, по-голяма, за да не ми маже стъклото толкова. И като вече се поомаже достатъчно, настигам предната кола, изчаквам да ми вхърли достатъчно количество вода, отпускам леко газта и пускам чистачките. И докато минат 5-6 пъти да оберат мизерията вече имам отново дистанция, за да не ми маже толкова. drunk.gif

А фаровете ти нямат ли логика на миене? Да кажем след минимум 5 пръскания на прозореца или поне 10 минути от последното пръскане, само тогава да се пръскат отново? Защото на Фиата ми нямаше логика и на всяко пръскане пръскаха и фаровете и там за 5 пръскания и свършваше казанчето (естествено бях махнал предпазителя на фаровете в последствие). Ама на БМВ-то си имаше допълнителна логика и беше доста по-добре и логично работеща система.

В тон с тази логика на миенето ми, то винаги гледам да третирам стъклото с "невидима чистачка". Демек го импрегнирам 2-3 пъти в годината, което е достатъчно. И чистачки в 99% от случаите не е необходимо да се използват. Вдигнеш ли над 60км/ч, самия въздух е напълно достатъчен да си избутва водата от стъклото и реално в доста силен дори дъжд се вижда идеално. И съм на обратната логика на общото действие. Когато съм в движение обикновено ги спирам, а като спра на светофара ги пускам, за да забърсват от време на време. smile.gif

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 16:08
от slowtraveler
Последното ми прибиране от дълъг път бе преди 3-4 дни... Пътя - КАЛЕН... До степен ТС да сработва често при всяко изпреварване, а при остър завой в едно село из западна България ЕСП реши да се намесва много решително :) Не валеше дъжд, а само пътя бе мокър и кален от многото излизащи из полята автомобили, камиони, трактори... И така - 500км...
Доближиш ли се до предния - стъклото ти веднага се покрива с практически суха кална маса... Съжалявам, че не направих снимка на джипката преди да я измия вчера - все едно бях пътувал офроуд - не се виждаха нито фарове (въпреки миячката, вечерта си мислих, че ми е изгоряла някоя крушка, защото не осветяваха - явно пръскалките не можеха да размекнат сухата кална маса), нито се виждаха номерата... Да, има логика при пръскането на фаровете - първо и всяко пето... Невидима чистачка съм ползвал, но не видях голяма полза... Освен това автоматичните чистачки почваха да рабтят не винаги достатъчно логично...

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 17:17
от nowyaris
Бе като гледам цените тука никак не е смешно.Корола дизел 2001 на уж 150 хиляди - 2800 евро приват . Корола 2003 на 178 хиляди бензин от Тойота Линц - 3990 .
Корола 2003 дизел 253 хиляди - 2999 приват. Пък на Ярисите какви луди пари им искат....... Така че Пазара си ги иска цените.
ПП.Или 5 бона за употребявана,или 45 бона за нова. Кой колкото си има. wink.gif

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 18:10
от e 10
... или колкото му се дават :) !

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 06 фев 2018 20:31
от nov
Не е задължително, като е стар автомобил да се чупи,дори е по-валидно за новите автомобили. Не казвам че Королата е лош автомобил, а че цената ми се вижда нелогична. Мен например ме питат няколко мераклии за старото Ауди казах им 3 бона, знам, че са много и обикновено вървят по 1500-1800, но аз съм преценил тази цена, знам, че няма да го продам за тази цена, защото пък и знам как го поддържам с какви консумативи и т.н., но разбира се никой няма да го оцени това или пък го интересува-затова си го държа за резервна кола и ще го карам мисля още бая време.

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 09 фев 2018 10:30
от stefo91
Интересно, но явно Тойота наистима са свалили качеството през последните 10 години и тази класация за здравина от 2016-та го доказва... https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... li-6061073 след 2006 явно немците са №1 по здравина и по-специално Мерцедес.
Предишни години (2000-2006) съм гледал, че от първите 10, осем бяха японски, а сега от 10, осем са немски коли.
Явно това е заради изнесеното производство в Турция, Англия, Китай и т.н. Колкото и да го хвалят този завод в Турция (един колега тук казва, че бил най-модерният в света) турците са си турци, а японците са си японци!
Като се замисля ако сега трябва да си купувам кола бих си взел Тойота само ако е сглобена в япония и с японски части, не китайски, виатнамски, турски, испански и какви ли още не части по нея!