Страница 7 от 17

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 09:53
от Kiki
ТТодоров написа:Източник Колега по-назад спомена турската сглобка.
Реално има ли проблеми с тамошните Ауриси/Короли, за които да се знае, че имат "детски болести"?
Все пак по тази причина и двигателят сглабян в Китай трябва да е притеснителен, че не е в Япония.
Не се заяждам, питам..

Колега, някъде във форума бях писъл, че имах щастието да посетя завода на Тойота в Турция в град Адапазаръ в деня определен за посещения по групи. Попаднах там по препоръка на един български изселник, който работи там.
Мога да кажа, че това, което видях, ме накара да си помисля, че съм се телепортирал на чужда планета.
Роботи, чистота, ред, дисциплина, страхотно отношение към посетителите и какво ли още не.
Големите шефове са японци, които можете да си представяте каква дисциплина и ред са наложили.
Заводът е супер модерен. Екскурзоводът каза, че може да се каже, че това е най-модерния завод за производство на коли за момента. Така, че не се притеснявай за качеството на автомобилите произведени в Турция.

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 10:29
от stefo91
Scott написа:Източник Качество като качество, да не си мислиш че контрольора на качеството на Тойота си прави сепуко като му докарат една Селика дето гори масло. Или пък се пръсне една от въздушните възглавници Таката. Просто едни производители имат едни приоритети, други - съвсем различни. Какво те топли че не се чупи този модел кола, като както спомена някой по-горе, няма AWD версия и ти просто не си я купуваш. Много безсмислена тема: за тези дето не им се чупят Тойотите, надеждността е факт, ама за тези дето са им се счупили какво е? Мит или кошмарна реалност?


Ами честно казана някой и сепуко може да си направи, ако не умре все пак ще си подаде поне оставката задължително!
Ти явно не си на ясно, но японците са фанатици и това е добре понякога.
Не са важни и едва ли някой го интересуват приоритетите на производителите освен самите производители, тук въпроса в тази тема е кое е най-удачно да си купи човек ако иска да не дава парите си за колата, защото повечето българи са бедни и имат да дават пари за по-важни неща от колата.
Ако имаш други приоритети освез здравина като лукс, 4WD и т.н. значи не си за тази тема.
Ако ти се струва безмислена темата (обясних ти за какво е) просто не я чети - ясно ми е, че винаги се намират хора, които да са вечно наопаки.

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 11:04
от slowtraveler
Kiki написа:Източник Екскурзоводът каза, че може да се каже, че това е най-модерния завод за производство на коли за момента.

Е какво очакваш да ти каже :) Все пак аркадашите са майстори в тупането по гърдите :)
За съжаление манталитетът в нашия район трудно се променя...
Преди 2-3 години след авария и закъснение на самолет, бях наел бус от летището в Истанбул да ни закара до границата... Бусчето - ново, Мерцедес.. Та си приказвахме с турчина - докато минавахме покрай завода на мерцедес го похвалих, че ето - хубави автомобили правят. Коментарът му бе 'мани - калпави са - не може да се сравняват с немските' :)
Нямам причина да не му вярвам - да, може заводите да са максимално съвременни - това го вярвам...
Но качествения контрол си е 'нашенски'... Факт е, че на Версото се появи проблем още на 200км - саморазглоби се помпичката за чистачките и цялата течност се изля в подкалника. Смениха я гаранционно, въпреки, че според мен просто не беше сглобена правилно и старата помпичка би се оправила с едно щракване на клипсове... Дреболия, но показва разликата в манталитета...

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 14:26
от Airfan
Ако бяха фанатици, щяха да са оправили тракащите спирачни апарати, ама напротив - не им дреме.

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 15:05
от BOz
Airfan написа:Източник Ако бяха фанатици, щяха да са оправили тракащите спирачни апарати, ама напротив - не им дреме.

Ейй, тези апарати ги сънуваш вече. tooth.gif

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 16:19
от tora
slowtraveler написа:Източник За съжаление манталитетът в нашия район трудно се променя...

Турците обаче, за разлика от нас, са много работливи...

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 16:39
от slowtraveler
tora написа:Източник Турците обаче, за разлика от нас, са много работливи...

Щом 'беят' е казал - ще чукаш камъните без да мрънкаш... Така си е :thumbsup: Йерархията там се спазва доста стриктно...

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 16:47
от Kiki
slowtraveler написа:Източник
Kiki написа:Източник Екскурзоводът каза, че може да се каже, че това е най-модерния завод за производство на коли за момента.

Е какво очакваш да ти каже

Аркадашът беше с дръпнати очи и говореше на турски и английски. rolleyes.gif

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 18:35
от Xeku
Проблемите на "европейските" Тойоти идват не толкова от занижения контрол, а главно от влагането на европейска електроника и други не японски части със съмнително качество и кратък експлоатационен срок. Спомням си преди много години, в зората на този форум, един колега се оплака от неработещ вентилатор за охлаждането. При локализиране и анализиране на проблема се оказа, че в колата му са монтирани два еднакви на вид, но с различен произход вентилатори. Излишно е да се каже, че от двата се бе повредил Бош-а, а Денсото си въртяло като лудо и именно това е спасило колата от прегряване. Случаят е куриозен, но и много показателен...
П.с. Нека и аз да се похваля, че все още имам оригинални крушки в колата си - 33-годишни Toshiba cool.gif

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 19:12
от memorex
:supz:

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 19:12
от Kiki
Xeku написа:Източник Проблемите на "европейските" Тойоти идват не толкова от занижения контрол, а главно от влагането на европейска електроника и други не японски части със съмнително качество

Какво да се прави? За да имат право да продават в Европа, японците са задължени да влагат най-малко 30% европейски части и възли в автомобилите си.

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 19:20
от slowtraveler
Xeku написа:Източник един колега се оплака от неработещ вентилатор за охлаждането. При локализиране и анализиране на проблема се оказа, че в колата му са монтирани два еднакви на вид, но с различен произход вентилатори. Излишно е да се каже, че от двата се бе повредил Бош-а, а Денсото си въртяло като лудо и именно това е спасило колата от прегряване.

Ъхъ... Този колега бях аз :) Испански Бош, дялан с теслата (вярно бе като правен в час по ръчен труд)... А само за двигателчето ми искаха над 300-400лв guns.gif И двата вентилатора не бяха взаимозаменяеми, а умишлено бяха направени така (единия бе с безстепенно управление, а другият - двускоростен доколкото си спомням)..
Честно казано - нямаше шанс да прегрее... Денсото не се чуваше дали е въртяло като лудо (то и без това бе с друг тип перка и работеше много тихо), но и БОШ-а се въртеше - първоначално мислих, че колата е почнала да работи на три цилиндъра - така притрисаше...
Ама като отворих капака и пипнах вентилатора - всичко ми стана ясно tooth.gif

Между другото точно наличието на проблемни европейски детайли в Тойотата (например полски диференциал, който хвърлих на 75х.км) бе причината следващата ми кола да бъде чисто японска (пък макар и не Тойота)...

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 20:51
от Scott
stefo91 написа:Ти явно не си на ясно, но японците са фанатици и това е добре понякога...
offtopic.gif Много правилно си отбелязал - понякога. Японското производство и манталитет познавам много по-добре от теб, все пак съм работил 4 години в японска компания, а сегашната ми компания има офиси в Южна Корея и Япония. Да, мога да потвърдя че са различни, но по най-ортодоксален начин. Когато нещо се издъни, първата реакция е как да се потули, ако това не мине, търси се обяснение което ги изключва тях като виновни и последно - намира се изкупителна жертва и тя го отнася. За източните култури понятието “to lose face”, демек да загубиш имидж на ‘чист’ български, е страхотен удар. Затова всячески се стремят да го избегнат. Естествено, то е нож с две остриета - от една страна помага много за съвестното вършене на работа, но от друга - всяка работа се прави в срокове, и ако нещо закъснее, то се претупва само и само да не загубят имидж, а предполагам ти е ясно какво следва от това претупване.
Както и да е, радвай се на японската си Селика, и аз карах 4 години само че ZZT230, така че имам впечатления от първа ръка. Интересното е, че личната ми статистика по безпроблемност от последните десет автомобила, не се води от Селиката, а дори Ситроен Зантия е пред нея :) - за 4 години и 76к мили само едно гърне, а я взех на 8 години. Селиката я взех на 4 години и й направих за още четири 45к мили, като за това време смених спирачни дискове, защото се накривиха- това си им е често срещан проблем.

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 22:04
от GSY
Един автомобил е толкова надежден , колкото е най-НЕ надеждния и модул ;)

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Публикувано: 26 яну 2018 23:18
от stefo91
Добре, интересно накрая около 20 "умове" успяхме ли да намерим отговорът на вечната загадката - каква кола да си купиш за да бъде надеждна и да ти е най-изгодно (за втора ръка се отнася само)?
Кое има най-голямо значение, ако искам да си купя кола за до 10 000 примерно, която да ми излезе най-евтино през следващите примерно 5 години.
Дали е моментното състояние или рейтинга от класацийте за здравина, или страната на производство или друго е по-важно за да можем да помогнем на бъдещи колеги?