[Дискусия]Двигателите D-CAT в RAV4 XA30/XA40 и не само

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
ivan_g
Мнения: 19
Регистриран: 13 авг 2007 23:29
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

[Дискусия]Двигателите D-CAT в RAV4 XA30/XA40 и не само

Мнениеот ivan_g » 16 авг 2007 10:47

Здр.,
реших да отворя нова тема за D-CAT модификацията на РАВ 4, тъй като предполагам, че независимо, че ТМ А. официално не я предлага в БГ, тя ще става все по-популярна, защото:
1) Е най-модерният дизелов двигател, продаван от Toyota;
2) Е 177кс. и 400 N.m. въртящ момент;
3) Вносът на нов автомобил от Германия може да излезе по-евтин от D4-D версията, купена в БГ.
4) Серийно за модела са включени някои 'екстри' като хромирана решетка, 'вежди' на калниците, темпомат и др., които (особено веждите, които разширяват стъпката и позволяват монтаж гуми 235x18, че дори и 245x18) придават доста спортен и ексклузивен характер на автомобила.

Собствениците на Avensis и Lexus D-CAT също са поканени да пишат впечатления, а естествено темата е отворена за всички, които се интересуват!
Последна промяна от Akima на 13 юли 2015 11:31, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.

Потребителски аватар
Toyoda
Мнения: 74
Регистриран: 18 май 2007 18:22
Репутация: 0
Местоположение: ~София

Re: D-CAT РАВ 4 и не само

Мнениеот Toyoda » 16 авг 2007 10:52

Имаше тема, в която беше разискван точно Рав4 Д-Кат.
Много модерен дизелов двигател, но неподходящ за нашата родина поради ниско качествения дизел със значително завишени нива на сяра...
Та в тоя ред на мисли - с каква нафта го храниш?
Последна промяна от Toyoda на 16 авг 2007 10:54, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ivan_g
Мнения: 19
Регистриран: 13 авг 2007 23:29
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

чип тунинг Рав 4 D-CAT

Мнениеот ivan_g » 16 авг 2007 10:53

Порових се из немския форум на Рав 4 и ми попаднаха някои интересни мнения на хора, които са 'напомпали' 177-те коня на D-CATа. Та впечатленията им бяха положителни - над 200к.с., 480N.m. и същият или леко снижен разход. Даже 1н пич се беше тествал с X3 3.0d (шестак и ок. 218 к.с.) и го беше резнал!
Единственият проблем, за мен не маловажен е, че за момента предлаганите чип-тунинги не са официално одобрени от Toyota и анулират гаранцията на автомобилите.
Някой да е попадал или да е чел из форумите за чип-тунинг Kit за Д-CAT, предлаган или одобрен от Toyota?
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.

Потребителски аватар
ivan_g
Мнения: 19
Регистриран: 13 авг 2007 23:29
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

качестео на дизела в БГ

Мнениеот ivan_g » 16 авг 2007 11:12

Здравейте!
Малко инфо за дизела, относно стандарти (явно има нужда, като гледам какви щуротии чета):
Евро 4 - съдържание на сяра до 50ppm;
води се с ниско съдържание и такова в момента произвежда Лукойл и предлага от тях, OMV, Shell и т.н., стандарт е за ЕС и отговаря на изискванията minimum на D-CATa.
Евро 5 - съдържание на сяра до 10ppm;
Води се 'без сяра' и такова ще произвежда Лукойл от 2009г., когато ще влезе в сила стандарта в ЕС. В момента се предлага от OMV - Premium Diesel
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.

DA_WOLF
Мнения: 10
Регистриран: 05 юни 2007 19:19
Репутация: 0

Мнениеот DA_WOLF » 16 авг 2007 17:39

Дано нямаш проблеми с българсия дизел.
В което силно се съмнявам.
Ходих при един майстор на помпи, и ми показа шишенца с дизелово гориво, което е събирал от различни помпи - имаше 15-20 шишета и всичките с различен цвят,мирис, различно съдържание на примеси.
Просто не можах да повярвам на очите си.
Трудно ще обравят дизеловото гориво в бг mad.gif за съжаление

Потребителски аватар
Toyoda
Мнения: 74
Регистриран: 18 май 2007 18:22
Репутация: 0
Местоположение: ~София

Мнениеот Toyoda » 16 авг 2007 22:18

Проблемът наистина не е в това дали има производство на отговаряща на Евро-4 нафта... а в типичния български тарикатлък, който за съжаление лесно и бързо прихваща и коректните компании. Имам предвид, че с горивото се въртят далавери и на големите вериги бензиностанции.
А относно чип-тунинг. Да има за Рав4, но зная за Д4-Д.
Иначе ето ти и линк към Тойота Моторспорт/ но няма нищо за Д-Кат/:
http://www.tte.de/

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2192
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 16 авг 2007 23:28

Единственото решение при повечето дизели, особено D-CAT е да сложиш PowerBox happy.gif Купи какъвто ти душа иска, но имай предвид, че има много боклуци, които са наистина опасни. За твоя двигател мисля, че имам PowerBox. Ако имаш желание, може да направим един тест драйв(без да си длъжен да купуваш!) и след това ти си решаваш wink.gif Но ЧИП, като истинското значение на думата, няма ...... А и много хора казват, че не просто са малко, ами няма хора в БГ и принципно не сам тук, които могат да чипосват японци rolleyes.gif Порови се из темите тука за РАВ4 и ще разбереш какво имам предвид под PowerBox, а колко е ефективен - най-лесно ще разбереш след тест wink.gif Аз ти гарантирам, че при теста няма да има никакви проблеми колата. Нашия Рав4 му сложих PowerBox и от 136к.с. гони вече 163к.с. и ~370Нм :thumbsup: Ако имаш интерес кажи happy.gif

Потребителски аватар
ivan_g
Мнения: 19
Регистриран: 13 авг 2007 23:29
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

алхимици/тунинг

Мнениеот ivan_g » 16 авг 2007 23:56

Toyoda написа:Проблемът наистина не е в това дали има производство на отговаряща на Евро-4 нафта... а в типичния български тарикатлък, който за съжаление лесно и бързо прихваща и коректните компании. Имам предвид, че с горивото се въртят далавери и на големите вериги бензиностанции.
А относно чип-тунинг. Да има за Рав4, но зная за Д4-Д.
Иначе ето ти и линк към Тойота Моторспорт/ но няма нищо за Д-Кат/:
http://www.tte.de/

Toyoda, абсолютно си прав за таркатлъка, за съжаление..Въобще дори и по големите вериги няма гаранция, че няма да му спретнат на човек някой номер, особено ако е по-разсеян. Ето какво му се случи на мой прияте на една от веригите бензиностанции:
Казва на момчето да му сипе бензин за еди-колко си лева и влиза в комплекса. Плаща, а на излизане вижда 1на лейка за вода и пътьом я нарамва, за да си долее за чистачките. Сипва и по едно време му засмаъдява на бензин, когато гледа-лейката пълна с бензин. Т.е., юнаците като ги оставиш да ти наливат, точнат 2-3 литра в лейката и след това продължават в резервоара. И като се усетил моя човек, че като се разбеснял, до шефа на веригата беше стигнал да му се извиняват, ама на..
Така че и най-сложната система за сигурност да се инсталира, явно българина все ще измисли някой гениално прост начин да 'хакне' системата и да открадне.. mad.gif Така че аз за себе си винаги ги гледам каква я вършат бензинджиите и никога не наливам извън големите вериги, по-скоро ще бутам, но няма да рискувам да налея на някой квартален алхимик-не че и за такъв не се сещам 1на история, ама другия път хехе :thumbsup:
И тнх за линка, има полезни неща и вече му е време да пусакат китове и за D-CAT. М/у другото освен на Рав и Лексус, този двигател вече го слагат и на Авенсис, че и на Версото (в Германия, ест.)
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.

Потребителски аватар
ivan_g
Мнения: 19
Регистриран: 13 авг 2007 23:29
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

Power Box/Digital Tuning

Мнениеот ivan_g » 17 авг 2007 00:13

Me4oKyX написа:Единственото решение при повечето дизели, особено D-CAT е да сложиш PowerBox

На Пбокса имате сериозна конкуренция от www.digitaltuning.bg. Ето малко данни:
Мощност в [HP] при 3600 min-1 177 Мощност в [HP] при 3690 min-1 207
Въртящ момент в [Nm] при
2000 min-1 400 В. м. в [Nm] при 1900 min-1 500
Максимална скорост [Km/h] 200 Максимална скорост [Km/h] 208
Ускорение 0-100Km/h [s] 9.3 Ускорение 0-100Km/h [s] 8.6
Разход на гориво [l/100Km] 7.0 Разход на гориво [l/100Km] 6.7
Увеличение на мощноста с 30 [HP], на в.м. с 100 Nm
Съответно PBoxa от 177 на 212к.с. и от 400 на 452 Nm въртящия.
Но пък и цената е наполовина.. wacko.gif
Аз мисля да поизчакам да видя самата Toyota какво ще предложи, все пак не ми се ще да си скапвам гаранцията, още повече, че и частите за двигателя за моя модел по-трудно ще се доставят ако нещо вземе, че не издържи.
В Германия гледам масово слагат Hopa Kit http://www.hopa-automotive.com/index.ph ... etail_id=8, със сходни показтели на Power Boxa и засега са доволни smile.gif
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2192
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 17 авг 2007 00:24

Вярно е, че Digital Tuning предлагат качествени неща, но пък цените им не са нормални....... Иначе SteinBauer са също много добро качество happy.gif И все пак - и двете постигат едно и също, но цената е различна. Немския ми е много чужд, иначе бих го разгледал да вида що е то biggrin.gif

P.S. Не мога да разбера какво е това НОРА, но вдига по-малко от бокса rolleyes.gif (уж на EN дадох страницата, ама 90% си е пак на швабски) sad.gif

Потребителски аватар
ivan_g
Мнения: 19
Регистриран: 13 авг 2007 23:29
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

Разход D-CAT

Мнениеот ivan_g » 28 авг 2007 13:54

Малко инфо за разхода на Rav4-та D-CAT, с уточнението че е отчитан на ок. 5000км и очаквам още да падне след 10хил. км.
Градско-дава ок. 8 - 8.5, при нормално каране и малко задръствания.
Извънградско ок. 7 - 7.5, скорост не повече от 140-150км/ч. Може да се свали и под 7л/100, но не трява да се кара над 100км/ч в тоя случай.
Смесен цикъл се връзва ок. 7.7л/100.
Въобще много зависи как се кара-ако се 'реже' човек на светофарите и натиска яко по магистралата, и 9л/100 може да докара.
Най-икономично върви на Темпомата, тогава на 6 предавка може да се кара между 60 и 200км/ч и във всеки момент си поема без проблем..

Някой да даде впечатления от D4-D?
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.

Потребителски аватар
Superchief
Мнения: 50
Регистриран: 26 юни 2007 23:11
Репутация: 0
Местоположение: Шумен
Контакти:

Мнениеот Superchief » 28 авг 2007 21:22

Прегледай тази тема:

http://www.toyotabg.net/viewtopic.php?t=3285

и ще получиш отговор на въпросите които те интересуват:[/url]
Be a beauty..Be a beast.. TL be!

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2276
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 18
Местоположение: Австрия
Контакти:

Re: Разход D-CAT

Мнениеот jim_beam » 29 авг 2007 22:51

ivan_g написа:...
Въобще много зависи как се кара-ако се 'реже' човек на светофарите и натиска яко по магистралата, и 9л/100 може да докара....

Някой да даде впечатления от D4-D?


аз карам 100kw модела и при здрава ръчка на аутобана съм стигал до 10.въобще не вземай на сериозно показанието на bc.колата е висока и има голямо въздушно съпротивление,подът също не е равен и дава големи завихряния.D-CATa може да ти даде и 15л на аутобана,пробвай с над 200 и ще видиш.
аутобана е смърт за разхода,над 130 почва да гълта здраво.
средно досега имам реален разход малко под 8.ако нямам аутобан ще се закрепя на 7-7.5.ако говорим само за междуградско до 120 км/h може да слезе дори под 7.това е реалността след почти 15000 км.
реален разход =до капачката и после пак дотам и смяташ. wink.gif

ps: в скандинавските страни ги карат с 6-6,5 разход защото е разрешена Vмах 80км/h. wink.gif

Потребителски аватар
ivan_g
Мнения: 19
Регистриран: 13 авг 2007 23:29
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

Re: Разход D-CAT

Мнениеот ivan_g » 11 сеп 2007 00:50

jim_beam написа:
ivan_g написа:...

ps: в скандинавските страни ги карат с 6-6,5 разход защото е разрешена Vмах 80км/h. wink.gif

Jim_beam, по-важното е, че хората ги спазват ограниченията, зашото уж и при нас има, но кой ли ти кара с 90 на междуградския път..Но пък и как да спазваш, като е пълно с безсмислени ограничения за щяло и нещяло?!
Btw., в Toyota ми казаха, че смяна на масло и филтър на Rav-а правят на всеки 15 хил.км, има ли разлика за първата смяна, т.е. да не е изтеглена на 10хил. км. примерно?
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.

Потребителски аватар
ivan_g
Мнения: 19
Регистриран: 13 авг 2007 23:29
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

Rav 4 с 18-ки 235/55/18

Мнениеот ivan_g » 08 окт 2007 22:33

Да ви се похваля,
успях да се сдобия с джанти на Тойота 18 цола за Рав 4 и от една седмица се развозвам, обул съм ги с гуми Conti Cross Contact 235/55. Определено по-стабилно и безшумно върви Рава, а и над 160 стои доста стабилно.
И му паснаха идеално тоя размер (в Германия D-CAT топ модела го предлагат точно с такива джанти и има вежди на калниците заради по-широката стъпка). Въобще дано зимата се позабави да се порадвам още малко на тая возия..
Ето 1на снимка на този модел с такива джанти.
И btw. продавам оригиналните Yokohama Geolandar G91, пуснал съм оферта във форума който се интересува!
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта