MR2 -understeer?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Гост

MR2 -understeer?

Мнение от Гост » 23 Авг 2005 18:04

Значи, искам да представя на вашето внимание следния казус.

На няколко пъти, когато искам да взема остър завой с дрифт или просто се върта на слънце, в началото предните колела просто не захапват, а се влачат напред, докато воланът е навит наляво например. Значи, повече се усеща в 90 градусов завой -просто си продължава напред колата.Трябва да отпусна рязко газта, да навия и пак яко да настъпа.Т.е.,ако си взимам нормално завоя без газ,или поне започна да давам след навлизането, го взима мазно мазно.Обаче ако се опитам да влеза с натисната газ...просто не влизам
rolleyes.gif
Когато се върта на слънце(почти на място) ,проблемът е зокато
почна да се върта, след това се върти само задницата ,а волана си остава навит, но пак е малко странно в началото, докато я вкарам в траектория.

Случайно стана дума с един приятел, който караше Порше 924 и каза, че го е правило абсолютно същото.Даже, което е интересно, той ме попита -абе MR2-ката прави ли така и така.Аз останах много учуден,щото 924 е с двигател отпред, но пък скоростите са му отзад и балансът е почти 50:50.

Четох, че когато двигателят е отзад или в средата, върху завиващите колела няма тежест и завиването е супер мазно и прецизно.Това е така и мога вече да го потвърда -когато не искам да я влача в завоите върви супер неутрално и много много прецизно.Обаче, това ми е странно.

Явно, аз така си го обяснявам,при яко газ, предницата олеква, двигателят отзад бута и всъщност предните колела нямат хубаво сцепление и се влачат напред, вместо да завият.Когато отпусна газта, колата веднага захапва и тогава вече мога да дам пак газ.
Абе въобще, все едно се уча наново да карам
biggrin.gif

Някои има ли идея, дали разсъжденията ми са правилни и въобще некъв опит с подобно поведение.
Както се казва, ще трябва да я вкарваме в правия път количката, laugh.gif

Oscar de la Hoya
Мнения: 145
Регистриран на: 17 Юни 2005 23:33
Местоположение: София

Мнение от Oscar de la Hoya » 23 Авг 2005 18:07

Това бех аз,пак не се логнах :banghead:

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 23 Авг 2005 19:01

mr2 ne sam karal, no kato gledah drift bible kazaha che mnogo OVERsteervali, koeto moje a se ochakva poneje e po-tejka otzad, no po sushtata prichina i prednicata e lesna i ne zahapva ... tai che malko vinagi mi e bilo misteria tova ...dano niakoi da moje da iziasni
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
PAKETA_1
Мнения: 642
Регистриран на: 21 Фев 2005 09:54

Мнение от PAKETA_1 » 23 Авг 2005 19:30

Предните ти гуми как са?
По принцип аз знам че в завой се влиза без газ, само я държиш на обороти и вече на излизане от завоя я натискаш...само с 4х4 даваш газ при влизане в завоя...при дрифт не знам как е работата

Аватар
juri_galev
Мнения: 739
Регистриран на: 24 Дек 2004 23:45

Мнение от juri_galev » 23 Авг 2005 19:41

Докарай я на Драгалевци и ще ти покажа на Рали Виктори как им се носеха така ще се чудиш как хубаво влизат вратите пътя към Алеко

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 23 Авг 2005 20:54

i az ne sam siguren kak stoiat nestata, no si mislia che ako ti podavash gas i prez tova vreme navivash volana, ne mojesh da ochakvash chudesa ot kolata, no ako gresha niakoi da me popravi. inache MR2(btw, koia generacia e?) se vodiat dosta dobre balansirani. btw, balansirani moje da oznachava dve nesta, razpredelenieto na tejesta(to e v procenti, na tvoita kola sigurno zadnicata e po tejka ot prednicata), i drugi balanse e tochno tova under steer ili oversteer. pochti vsichki zavodski koli idvat s goliam understeer, no ne viarvam MR2 da e ot tiah, sigurno sa ia napravili sravnitelno neutralna koeto e hubavo. no ako iskash da si igraesh s tvoita kola i da i pormenish understeera, nai-lesnia nachin e da smenish reaktivnite stangi, kato slojish ot zad po debela.
->

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Re: MR2 -understeer?

Мнение от punkara » 23 Авг 2005 21:11

Anonymous написа:Значи, искам да представя на вашето внимание следния казус.

На няколко пъти, когато искам да взема остър завой с дрифт или просто се върта на слънце, в началото предните колела просто не захапват, а се влачат напред, докато воланът е навит наляво например. Значи, повече се усеща в 90 градусов завой -просто си продължава напред колата.Трябва да отпусна рязко газта, да навия и пак яко да настъпа.Т.е.,ако си взимам нормално завоя без газ,или поне започна да давам след навлизането, го взима мазно мазно.Обаче ако се опитам да влеза с натисната газ...просто не влизам
rolleyes.gif
Когато се върта на слънце(почти на място) ,проблемът е зокато
почна да се върта, след това се върти само задницата ,а волана си остава навит, но пак е малко странно в началото, докато я вкарам в траектория.

Случайно стана дума с един приятел, който караше Порше 924 и каза, че го е правило абсолютно същото.Даже, което е интересно, той ме попита -абе MR2-ката прави ли така и така.Аз останах много учуден,щото 924 е с двигател отпред, но пък скоростите са му отзад и балансът е почти 50:50.

Четох, че когато двигателят е отзад или в средата, върху завиващите колела няма тежест и завиването е супер мазно и прецизно.Това е така и мога вече да го потвърда -когато не искам да я влача в завоите върви супер неутрално и много много прецизно.Обаче, това ми е странно.

Явно, аз така си го обяснявам,при яко газ, предницата олеква, двигателят отзад бута и всъщност предните колела нямат хубаво сцепление и се влачат напред, вместо да завият.Когато отпусна газта, колата веднага захапва и тогава вече мога да дам пак газ.
Абе въобще, все едно се уча наново да карам
biggrin.gif

Някои има ли идея, дали разсъжденията ми са правилни и въобще некъв опит с подобно поведение.
Както се казва, ще трябва да я вкарваме в правия път количката, laugh.gif
ami ti sam si si otgovoril, samo da go sistematiziram: s kola sus zadno predavane, se vliza v zavoi na polu-gaz, i posle nastupvash za da izlezesh. pri teb prednicata e dosta po-leka, i tova vazi oshte poveche za tazi kola! mozesh da nyakude da koregirash sus sportno okachvane, i po-skoro po-debela (tvurda) predna stabilizirashta shtanga, no to si e prosto do prechupvane na starite navici v shofiraneto i suzdavaneto na novi takiva. wink.gif
po-skoro si nameri maksimalnata BEZOPASNA skorost s koyato da vlizash na 90-gradusov zavoi, i taka shte znaesh zanapred da vlizash spokoen v takiva zavoi, s po-visoka skorost na polu ili dori bez gaz, i vednaga sled sredata na zavoya, natiskash gazta za da se izteglish maksimalno burzo ot nego.
shtom dobiesh tozi navik na tvoyata kola, sum siguren che shte si mnogo burz shofior cool.gif :thumbsup: smile.gif

El Camino

Мнение от El Camino » 23 Авг 2005 21:17

Punky, tuk mai ne stawa duma za "mnogo byrz shofior" cool.gif

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 23 Авг 2005 21:31

El Camino написа:Punky, tuk mai ne stawa duma za "mnogo byrz shofior" cool.gif
tuka stava duma da se izbyagva understeer-a kato rag No1 na vseki shofior! tongue.gif wink.gif
a toi se izbyagva chrez nachin na shofirane, koito specialno za kola sus centralen motor, e mnogo vazen, shtot te sa dosta chuvstvitelni. ako si kara s 30km/h na toya zavoi i s gaz i bez gaz nyama da ima understeer, ta zatova zakliuchih nakraya che shte stane burz shofior. na men mi tryabvashe dosta vreme, dokato se okupitya i svikna da karam RWD leko i smelo kakto FWD, daze sega na FWD mi se struva mnogo stranno useshtaneto pone v nachaloto... wacko.gif wink.gif cool.gif

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 23 Авг 2005 21:43

Кажи дали има някакви модификации по емерката и как и е окачването - дай инфо за пружини, амортисьори. Има ли LSD и как е то? Ходила ли е на реглаж, как е сходимостта на колелата - хоризонтално(toe in/out), вертикално(camber)? Състояние на гумите. Погледни колата в профил и кажи как е уравнено окачването - равно, по-ниска предница или по-ниска задница. Би трябвало задницата ти да е леко "клекнала". Ако има нещо нередно в настройките на геометрията на колелата и окачването - това може да е причината. Ако всичко е ОК - тренинг бате :)

иди на сайта www.nsxprime.com , там ще намериш много полезна информация за автомобилите със средно разположен двигател и динамиката им. Дай повече инфо за колата и скоро ще пързаля като луда :)

Гост

Мнение от Гост » 23 Авг 2005 22:30

Значи, MR2 ката е MK2, съвсем в началото -91 г.Няма LSD, малко по-късно го слагат доколкото знам.Не е правено абсолютно нищо по нея, щото я взех от една бизнесдама, която си купи нова MK3 и тя само е сипвала бензин и се е разхождала бавно,бавно с нея biggrin.gif

Гумите са доста зле.Амортисъорите са добре, ми се струва.Водих я на реглаж, а иначе това сходимост не знам какво е .Ако може малко повече инфо от maggkrabar.

То е ясно, че със стандартното окачване няма да се държи абсолютно перфектно, но това поведение ми се видя много странно.Особено, това което съм чел е точно така -че са настроени за ЯКО oversteer.Даже четох, че втората генерация на MK2, от 94 -97 мисля,са променили малко геометрията, заради зачестили проишествия и оплаквания за нестабилност в гранични скорости на първата от 91-94.Но просто трябва да се внимава,както каза Punky,защото е много стабилна до един момент и след това почва да се върти.Но май всички mid-engine са така.Та, мисълта ми беше -всичко хубаво и изведнъж -недозавиване?!Много странно.

Иначе, нормално дрифтва перфектно.Както каза Punky, примерно на завоя на Черни Връх и Евлоги Герргиев,посока към стадиона, влизам на високи обороти и в завоя давам яко газ и отивам почти до отсрещния бордюр като на шейна.!!!Между другото се пазете от тапаците дето идват от Mcdonalds, миналата седмица щях да нацепа един!!!
Обаче там завоя е така, че първо съм завил и тогава давам газ.А примерно има един завой горе на Владимир Вазов към Богевградско шосе, който е много широк и там като опитам да завия рязко с много газ, не става!!!Просто трябва да спра, щото ще се нацепа в бордюра!

Ще проведа още практически наблюдения, така да се каже и ще я видим тази работа biggrin.gif

El Camino

Мнение от El Camino » 23 Авг 2005 22:35

Ами може да се подведох от слънцата и дрифтовете... За бързо каране много лек understeer в началото, който елементарно се обръща в oversteer не е фатален, ами напротив - това е предпочитания сетъп на много състезатели (идеален за начинаещи). Това до колкото съм чел била заводската настройка на АЕто, МР2ката била със oversteer setup, ама какво значи тук заводско..
Вижте тая статия - говорят за много неща и има малко интересни факти:
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~urmj/ ... age_01.htm

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 23 Авг 2005 22:39

Ха, ти беше пича с бялата красавица ?
Ако нямаш намерение да разбутваш здраво колата като настройки - просто хубави гуми, здраво окачване и и свикваш.

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 24 Авг 2005 06:44

Mda poveceto koli koito se prodavat ,imat zavodsko zalozen UnderSteer - tocno za da ne moze horata da se prebivat vseki den. Istinta e che UnderSteera e moze da ti dade "Proshka" dokato pri overSteeer "Proshka nema bate"

MR2-kata moze da ima malkooo po-vece UnderSteer ,stoto izglezda che prednicata e po-leka ,ma na praktika ne e syvsem taka zastoto distribuciata i e pocti 50:50 (na neq motora e pred zadnia most ,a na Moskvicha primerno e izcqlo zad prednia most).

Vyv SF ima edna chervena MR2 ,MKII sys 1-va generacia turbo motor. Sobstvenika i kazva che kolata e opredeleno po-zle ot tova koeto e bila kato nova (toi si e q vzel chisto nova ot germania edno vreme). Smenql e pocti vsicko koeto mozes da se setis ,daze mu prastahme i gumi ot tuka (za da sa sys razmera kato orginalnite) ,istinata e che Bushingite na stara kola sa si ebali mamata i ot tam KOLKOTO I NESTA DA VYRNES kym zavodskia im pyrvoObraz - vinagi cha bydes daleche ot Handlinga koito e imala kato nova.

Spor nema che problama na moq chovek e che slaga 1000% orginalni chasti! ,ne izka da chue za AfterMarket.Hitrecite obkinovenno slagat da kazem po-tvyrdi pruzini i po-agresivni amortisiori i razni drugi nesta sys koito moze da se ubere otricatelnie efekt na zaminalite Bushings.

To i Bushings moze da se smenqt razbirase ,ma az ne bih se zahvanal da go pravq:)
Изображение

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 24 Авг 2005 09:07

LordDigital написа:Mda poveceto koli koito se prodavat ,imat zavodsko zalozen UnderSteer - tocno za da ne moze horata da se prebivat vseki den. Istinta e che UnderSteera e moze da ti dade "Proshka" dokato pri overSteeer "Proshka nema bate"

MR2-kata moze da ima malkooo po-vece UnderSteer ,stoto izglezda che prednicata e po-leka ,ma na praktika ne e syvsem taka zastoto distribuciata i e pocti 50:50 (na neq motora e pred zadnia most ,a na Moskvicha primerno e izcqlo zad prednia most).

Vyv SF ima edna chervena MR2 ,MKII sys 1-va generacia turbo motor. Sobstvenika i kazva che kolata e opredeleno po-zle ot tova koeto e bila kato nova (toi si e q vzel chisto nova ot germania edno vreme). Smenql e pocti vsicko koeto mozes da se setis ,daze mu prastahme i gumi ot tuka (za da sa sys razmera kato orginalnite) ,istinata e che Bushingite na stara kola sa si ebali mamata i ot tam KOLKOTO I NESTA DA VYRNES kym zavodskia im pyrvoObraz - vinagi cha bydes daleche ot Handlinga koito e imala kato nova.

Spor nema che problama na moq chovek e che slaga 1000% orginalni chasti! ,ne izka da chue za AfterMarket.Hitrecite obkinovenno slagat da kazem po-tvyrdi pruzini i po-agresivni amortisiori i razni drugi nesta sys koito moze da se ubere otricatelnie efekt na zaminalite Bushings.

To i Bushings moze da se smenqt razbirase ,ma az ne bih se zahvanal da go pravq:)
napulno sum suglasen che gumenite tamponi, selenovi vtulki i pr. imat drastichen efekt vurhu avtomobila!vupreki che e malko mrusna rabota da gi smenyah, to e napulno vuzmozno, i mnogo nalozitielno, ako chovek iska da useshta kolata si kato edin organisum, a ne kato drunkashto detsko barabanche! tongue.gif smile.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: mapamop и 59 госта