Malko ot uli4niq folklor!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Malko ot uli4niq folklor!
Iz dir.bg:
"Снощи беше хубава вечер и викам да изкарам Supra-ta. Тя и без това само седи във гаража, докато бръмча по цял ден със Сивик-а, и и се сбръчкват гарнитурите, а от турбото капе масло. Казват че не капело като не е във работна температура ... не се и съмнявам. Ма за сега само знам, че сигурно имам поне половин литър мобил1 синтетично масло разляно под "охлювите"... та ми дожаля и реших да я разходя. Ще изгоря 20-30 литра бензин, ше "изчистя" задните гуми на 2-3 светофара, може и някои заблуден рейсър да разбере, че на 700 коня общо взето със нищо не можеш му излезе дето няма колесници...
Завъртам ключа на контакт и слушам как електрическата маслена помпа качва масло отпред а огромната горивна помпа отзад вие докато вдигне 7те атмосфери във системата на инжекциона, след което става тихо. Ухилвам се наум и завъртам стартера. Двигателя се превърта 2-3 пъти и пали, няма лошо. Гледам лоста за скоростите и ме обхваща умиление.. направо мога да преброя оборотите на двигателя гледайки лоста... ако бях жена сигурно щях да... бе нямя значение. Поглеждам си уредите- температура на маслото, темп. на водата, налягане на турбо, общо налягане на 2та, богатост на сместа, налягане на азота (бе има за 1-2 фъна) и .. бензиномера. хехе. имам 20тина литра. точно колкото да стигна до единствената бензиностанция дето има 106 безоловен. Кво пък. лекичко (студено ми е маслото още) отивам до там и се примъквам към единствената колонка със заветния бензин. Докато пълня (60 литра, но слагам само 20- да е по-лека оглеждам хоризонта. Има паркинг и на него често има разни фенове със разни летящи чинии. Тази вечер е същото... седят момченца и момиченца и гледат.. гледат (заглеждам се) - едно 911 турбо. Викам си чакай да го видя. Отивам при тях и се заговаряме. И аз гледам 911-ката. Заговаряме се с пича. Още го тунингова, но последно е направил 750 коня на задните гуми.... има проблеми със интеркоолера (издишал му бил като помпа повече от 1.5 атмосфери.. не знае откъде- търси го- мисли че го е намерил. Гледа ме изпитателно. Вика каква е тая супра? жив ша та изям ако си фабричен... изпитателното става леко нагло, но все пак леко го е страх щото аз само се подхилвам и хич не му се връзвам. Викам му- хайде да се пробваме за бензин (демек които бие дава $70-80 на другия за бензина- най-безобидното залагане). Тои ме гледа и вика- бе човек- ти не знаеш в какво се забъркваш... викам му- знам, качвай се и да се пробваме. Мятаме се на колите, всичките му приятели полудяват от кеф и се мятат на разни коли... вика ми- дай ша са дърпаме от 60 мили нагоре. Викам му- не съм и помислял че ще ми предложиш от място. Ми така де- 750 коня има ма са от 5000 до 7500 оборота.. от място такъв двигател е неприятен. Аз му викам- щом си рекъл от 60 нагоре. На 3-ти клаксон. Знам че на него 60 му е края на 2ра (и аз съм имал 911 все пак едно време а и като го слушам мисля че си е със фабричното главно предаване отзад а на мене 60 ми е средата на 2ра- заставаме на изходните положения - соча го с пръст и правя знака "3" - разбира момчето и почва със клаксона- 1,2,... 3 и му чувам блоуофф-а (начи е бил накрая на 2ра точно)... аз настъпвам както съм си на 2ра и разбира се тръгвам по-скоро настрани от колкото напред- момчето дръпва 2 коли докато аз зацепя. Зацепвам и почвам да го настигам... ма бавно... много бавноо.. слагам на 3та на 75% газ и като усещам че зацепвам, настъпвам до край. 3та свършва много бързо и слагам 4та без изобщо да си играя да вдигам крака си от газта. Настигам го още малко. Решавам да го пръсна малко и се сещам, че не съм си отворил бутилката. Идва края на 4та и муцуната ми е на задните му гуми. Мервам спидометъра- 130 мили. Чува се диво квичене от турбото и като слагам на 5та на около 140 усещам как 911-ката "омеква"... настигам я някъде към 160 и държа до към 190 за общо 1 1/2 коли преднина при което почвам да бия спирачки. Аман от безрасъдни прояви...
Обръщаме на първото обръщало и викам чакай да спреме. Тои целия трепери (и аз ма не се вижда) и вика- кво нещо се счупи ли?" Викам не- да си отворя бутилката. Лицето на младежа се опва и за момент усещам че забравя да си затвори устата. Вика- колко ти е дюзата? Викам 75 коня. Самата истина. Само дето при моето налягане и температури 75 коня дюза слага около 150 коня на задните гуми. Пък и този път ша внимавам със сцеплението. Пипам си драговете- топлички. Гледам момчето нещо рови под капака. Ако е с механичен уейстгейт сигурно го нятага. Начи помпа доста. Хубаво. Айде пак.
Този път аз режисирам. 3 клаксона и леееекичко с газта младежа се държи добре и е до мене. Слагам 3та и натискам докрай. На 5000 оборота го пръсвам малко- ей така- щото е досаден и още е наблизо- грешка- тръгвам пак настрани но съвсем малко.. дръпвам го със още една кола. Слагам 4та и го пръскам със азота, резултата е че му взимам до 180 2 автобусни дължини... после отиваме обратно до бензиностанцията където седят другите и викат- ко стана ? кои би? ние ви следвахме първите 200-300 метра ма след това изчезнахте... нищо не казвам. Спираме и си напълвам колата- почти празна е- явно съм се отчел бензиново пред бога на стреетрейсинга за вечерта- момчето плаща. Викам му- кво друго освен турбото? ми вика ковани бутала, 2-степенен азот по 100 коня всяка.. викам тия 750 коня на задните гуми са всъщност повече... тои вика бе знам, ма не бях сигурен. Имам проблеми със налягането както ти казах.. (оправдания- ае сега)... ти кво имаш че така вървиш? Викам му- 2хт88 , 75 коня азот, ковани бутала, мотовилки, биали, колянов вал, разпределителен вал, полирани глави... младежа вика- сега разбирам що така...
Прибирам се в къщи, слагам колата в гаража, оставям да поработи малко че да не ми се опекат лагерите на турбото и гася. После слушам във тишината как турбото замира още 30 секунди...
След което си лягам и треперя цяла нощ от вълнение. Рисковете на стреетрейсинга ..."
Kakvo vi e mnenieto? Tova deto go govori toq razkazva4 moje li da se slu4i v realnostta, osobeno, 4e na 60mph e posredata na 2-nd gear?!?
"Снощи беше хубава вечер и викам да изкарам Supra-ta. Тя и без това само седи във гаража, докато бръмча по цял ден със Сивик-а, и и се сбръчкват гарнитурите, а от турбото капе масло. Казват че не капело като не е във работна температура ... не се и съмнявам. Ма за сега само знам, че сигурно имам поне половин литър мобил1 синтетично масло разляно под "охлювите"... та ми дожаля и реших да я разходя. Ще изгоря 20-30 литра бензин, ше "изчистя" задните гуми на 2-3 светофара, може и някои заблуден рейсър да разбере, че на 700 коня общо взето със нищо не можеш му излезе дето няма колесници...
Завъртам ключа на контакт и слушам как електрическата маслена помпа качва масло отпред а огромната горивна помпа отзад вие докато вдигне 7те атмосфери във системата на инжекциона, след което става тихо. Ухилвам се наум и завъртам стартера. Двигателя се превърта 2-3 пъти и пали, няма лошо. Гледам лоста за скоростите и ме обхваща умиление.. направо мога да преброя оборотите на двигателя гледайки лоста... ако бях жена сигурно щях да... бе нямя значение. Поглеждам си уредите- температура на маслото, темп. на водата, налягане на турбо, общо налягане на 2та, богатост на сместа, налягане на азота (бе има за 1-2 фъна) и .. бензиномера. хехе. имам 20тина литра. точно колкото да стигна до единствената бензиностанция дето има 106 безоловен. Кво пък. лекичко (студено ми е маслото още) отивам до там и се примъквам към единствената колонка със заветния бензин. Докато пълня (60 литра, но слагам само 20- да е по-лека оглеждам хоризонта. Има паркинг и на него често има разни фенове със разни летящи чинии. Тази вечер е същото... седят момченца и момиченца и гледат.. гледат (заглеждам се) - едно 911 турбо. Викам си чакай да го видя. Отивам при тях и се заговаряме. И аз гледам 911-ката. Заговаряме се с пича. Още го тунингова, но последно е направил 750 коня на задните гуми.... има проблеми със интеркоолера (издишал му бил като помпа повече от 1.5 атмосфери.. не знае откъде- търси го- мисли че го е намерил. Гледа ме изпитателно. Вика каква е тая супра? жив ша та изям ако си фабричен... изпитателното става леко нагло, но все пак леко го е страх щото аз само се подхилвам и хич не му се връзвам. Викам му- хайде да се пробваме за бензин (демек които бие дава $70-80 на другия за бензина- най-безобидното залагане). Тои ме гледа и вика- бе човек- ти не знаеш в какво се забъркваш... викам му- знам, качвай се и да се пробваме. Мятаме се на колите, всичките му приятели полудяват от кеф и се мятат на разни коли... вика ми- дай ша са дърпаме от 60 мили нагоре. Викам му- не съм и помислял че ще ми предложиш от място. Ми така де- 750 коня има ма са от 5000 до 7500 оборота.. от място такъв двигател е неприятен. Аз му викам- щом си рекъл от 60 нагоре. На 3-ти клаксон. Знам че на него 60 му е края на 2ра (и аз съм имал 911 все пак едно време а и като го слушам мисля че си е със фабричното главно предаване отзад а на мене 60 ми е средата на 2ра- заставаме на изходните положения - соча го с пръст и правя знака "3" - разбира момчето и почва със клаксона- 1,2,... 3 и му чувам блоуофф-а (начи е бил накрая на 2ра точно)... аз настъпвам както съм си на 2ра и разбира се тръгвам по-скоро настрани от колкото напред- момчето дръпва 2 коли докато аз зацепя. Зацепвам и почвам да го настигам... ма бавно... много бавноо.. слагам на 3та на 75% газ и като усещам че зацепвам, настъпвам до край. 3та свършва много бързо и слагам 4та без изобщо да си играя да вдигам крака си от газта. Настигам го още малко. Решавам да го пръсна малко и се сещам, че не съм си отворил бутилката. Идва края на 4та и муцуната ми е на задните му гуми. Мервам спидометъра- 130 мили. Чува се диво квичене от турбото и като слагам на 5та на около 140 усещам как 911-ката "омеква"... настигам я някъде към 160 и държа до към 190 за общо 1 1/2 коли преднина при което почвам да бия спирачки. Аман от безрасъдни прояви...
Обръщаме на първото обръщало и викам чакай да спреме. Тои целия трепери (и аз ма не се вижда) и вика- кво нещо се счупи ли?" Викам не- да си отворя бутилката. Лицето на младежа се опва и за момент усещам че забравя да си затвори устата. Вика- колко ти е дюзата? Викам 75 коня. Самата истина. Само дето при моето налягане и температури 75 коня дюза слага около 150 коня на задните гуми. Пък и този път ша внимавам със сцеплението. Пипам си драговете- топлички. Гледам момчето нещо рови под капака. Ако е с механичен уейстгейт сигурно го нятага. Начи помпа доста. Хубаво. Айде пак.
Този път аз режисирам. 3 клаксона и леееекичко с газта младежа се държи добре и е до мене. Слагам 3та и натискам докрай. На 5000 оборота го пръсвам малко- ей така- щото е досаден и още е наблизо- грешка- тръгвам пак настрани но съвсем малко.. дръпвам го със още една кола. Слагам 4та и го пръскам със азота, резултата е че му взимам до 180 2 автобусни дължини... после отиваме обратно до бензиностанцията където седят другите и викат- ко стана ? кои би? ние ви следвахме първите 200-300 метра ма след това изчезнахте... нищо не казвам. Спираме и си напълвам колата- почти празна е- явно съм се отчел бензиново пред бога на стреетрейсинга за вечерта- момчето плаща. Викам му- кво друго освен турбото? ми вика ковани бутала, 2-степенен азот по 100 коня всяка.. викам тия 750 коня на задните гуми са всъщност повече... тои вика бе знам, ма не бях сигурен. Имам проблеми със налягането както ти казах.. (оправдания- ае сега)... ти кво имаш че така вървиш? Викам му- 2хт88 , 75 коня азот, ковани бутала, мотовилки, биали, колянов вал, разпределителен вал, полирани глави... младежа вика- сега разбирам що така...
Прибирам се в къщи, слагам колата в гаража, оставям да поработи малко че да не ми се опекат лагерите на турбото и гася. После слушам във тишината как турбото замира още 30 секунди...
След което си лягам и треперя цяла нощ от вълнение. Рисковете на стреетрейсинга ..."
Kakvo vi e mnenieto? Tova deto go govori toq razkazva4 moje li da se slu4i v realnostta, osobeno, 4e na 60mph e posredata na 2-nd gear?!?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Abe i az mislq, 4e ne e izmislica, no toq pi4 ne e kazal ot koj grad e?!?punkara написа:priyaten razkaz, edva li e nyakoi deto si go e izmislil napulno. bez znachenie, mnogo priyatno e napisan, a i imam video nyakude tochno na takava gonka, s 911, ot 60mph nagore, trugva porsheto, i sled malko si ostava kato na mesto, kogato profuchava suprata.
Az sum go pital v dir-a, 6te vidim dali 6te mi otgovori.
A m/u drugoto slu4ajno razbrah ot tozi razkaz kak se kontrolira boost-a na turboto! Az nali sum si laik i pitah edin put tuka, ama ne razbrah dobre. Ta sega razbrah, 4e boost-a se reguliral ot wastegate klapata, t.e. ako e zatvorena pompa6 turboto na max. i suotvetnite posledstviq ot tova, ako e ve4e 4asti4no otvorena nalqganeto pada.
Pravilno li sym razbral, 4e predi ne shva6tah kak se naduva tova Turbo,ama sega maj ve4e razbrah!?! biggrin.gif
ami da. znachi gazovete ot vseki cilindur otivat kum koleloto na turbinata i go razvurtata, i produlzavat da go pravyat, dokato ne se otklonyat chast ot tyah chrez by-pass, koito gi vkarava direktno v auspuhnata truba, kato ne im pozvolyava da minavat prez kamerata na turbinata, tova e i taka narecheniyat waste gate, toi e edin vid by-pass, koito se zadeistva chrez vakum, i suotvetno otvarya vratat na by-pass-a na nalyaganeto na koeto e nastroen. nadyavam se sega veche si go razbral?!Japanese-to написа:Abe i az mislq, 4e ne e izmislica, no toq pi4 ne e kazal ot koj grad e?!?punkara написа:priyaten razkaz, edva li e nyakoi deto si go e izmislil napulno. bez znachenie, mnogo priyatno e napisan, a i imam video nyakude tochno na takava gonka, s 911, ot 60mph nagore, trugva porsheto, i sled malko si ostava kato na mesto, kogato profuchava suprata.
Az sum go pital v dir-a, 6te vidim dali 6te mi otgovori.
A m/u drugoto slu4ajno razbrah ot tozi razkaz kak se kontrolira boost-a na turboto! Az nali sum si laik i pitah edin put tuka, ama ne razbrah dobre. Ta sega razbrah, 4e boost-a se reguliral ot wastegate klapata, t.e. ako e zatvorena pompa6 turboto na max. i suotvetnite posledstviq ot tova, ako e ve4e 4asti4no otvorena nalqganeto pada.
Pravilno li sym razbral, 4e predi ne shva6tah kak se naduva tova Turbo,ama sega maj ve4e razbrah!?! biggrin.gif
- juri_galev
- Мнения: 739
- Регистриран на: 24 Дек 2004 23:45
Zna4i tam kudeto trubata se razklonqva na by-pass i na osnovna kum turbinata tam se namira klapata waste gate, taka li.punkara написа: ami da. znachi gazovete ot vseki cilindur otivat kum koleloto na turbinata i go razvurtata, i produlzavat da go pravyat, dokato ne se otklonyat chast ot tyah chrez by-pass, koito gi vkarava direktno v auspuhnata truba, kato ne im pozvolyava da minavat prez kamerata na turbinata, tova e i taka narecheniyat waste gate, toi e edin vid by-pass, koito se zadeistva chrez vakum, i suotvetno otvarya vratat na by-pass-a na nalyaganeto na koeto e nastroen. nadyavam se sega veche si go razbral?!
Kak stava nastrojvaneto na nalqganeto, pri koeto se otvarq "vratata" na by-pass-a?
waste gate = vrata na by-pass - tova vqrno li e?
waste gate-a konrolira boost-a, i v sastoto vreme ogranichava skorosta na vartene na turbinata za da ne pregreiat lagerite. blow off valve-a e kogato otpusnesh gasta, nagnetenia vazduh triabva da go izhvarlish na niakade, tai kato ne go iskash da vliza v cilindrite(veche ne si na gas) i saotvetno go izhvarlia ili v atmosferata ili go vrasta obratno v intake-a predi turboto.PAKETA_1 написа:Japanese - ne pozna ,waste gate-a e ot toplata strana, toi pazi turboto da ne si stopi lagerite - blow-off-a e za boosta
->
Ami i az taka si misleh, za6toto turbinata q vurtqt izgorelite gazove, a ne vuzduha deto go smu4e za in-take-a! Ama PAKETA-ta sigurno e imal tejuk weekend!?!ALTEZZA написа:waste gate-a konrolira boost-a, i v sastoto vreme ogranichava skorosta na vartene na turbinata za da ne pregreiat lagerite. blow off valve-a e kogato otpusnesh gasta, nagnetenia vazduh triabva da go izhvarlish na niakade, tai kato ne go iskash da vliza v cilindrite(veche ne si na gas) i saotvetno go izhvarlia ili v atmosferata ili go vrasta obratno v intake-a predi turboto.PAKETA_1 написа:Japanese - ne pozna ,waste gate-a e ot toplata strana, toi pazi turboto da ne si stopi lagerite - blow-off-a e za boosta
Sega ve4e vsi4ko mi e qsno,. osven kak se nastrojva vakuma deto otvarq waste-gate klapata?!? KAk stava tova nastroivane???
taka, vakuma se nastroiva chrez zatyagane ili razhlabvane na pruzinata koyato sedi vutre i natiska membranata, pri po-zategnata pruzina, se otvarya na po-kusno, toest kogato veche ima poveche boost v sistemata. povecheto turbini ot koli si imat takava klapa nastroena za opredeleno otvaryane (obiknoveno pri 0.6bar) togava se slaga edno kranche na markucheto koeto idva ot ohliuva na turbinata /ili ot vsmukvatelniyat kolektor i po tozi nachen se namalyava pritoka na vakum, koeto pozvolyava po-kusno otvaryane na klapata i suotvetno by-pass vratichkata na waste gate-a!Japanese-to написа:Ami i az taka si misleh, za6toto turbinata q vurtqt izgorelite gazove, a ne vuzduha deto go smu4e za in-take-a! Ama PAKETA-ta sigurno e imal tejuk weekend!?!ALTEZZA написа:waste gate-a konrolira boost-a, i v sastoto vreme ogranichava skorosta na vartene na turbinata za da ne pregreiat lagerite. blow off valve-a e kogato otpusnesh gasta, nagnetenia vazduh triabva da go izhvarlish na niakade, tai kato ne go iskash da vliza v cilindrite(veche ne si na gas) i saotvetno go izhvarlia ili v atmosferata ili go vrasta obratno v intake-a predi turboto.PAKETA_1 написа:Japanese - ne pozna ,waste gate-a e ot toplata strana, toi pazi turboto da ne si stopi lagerite - blow-off-a e za boosta
Sega ve4e vsi4ko mi e qsno,. osven kak se nastrojva vakuma deto otvarq waste-gate klapata?!? KAk stava tova nastroivane???
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Оргиналнала идва от БМВ форума. Във него нимаме Twin Turbo Viper (на главния герои) срещу Супра на тия които губят.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... %E1%E8%EB1
Историята я бива ,но но е една класа под друга която пак тои "разказва":
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... A%EE%E2%E5
Сега ,аз лично много уважавам адаша (ALX) ,имам неколко уникалални спорове със него за тиа Пусти Viperi (един път толкоз се бех разпалил ,че си спомням как обикалях един пристан на един остров да търся 802 мрежа ,че да си пратя постинга:)) - за тез които казват ,че он си бил измислял тези истории ... помислете защо винаги във тях има ТОЧНО twin Turbo Viper? надали е случаино колеги
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... %E1%E8%EB1
Историята я бива ,но но е една класа под друга която пак тои "разказва":
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... A%EE%E2%E5
Сега ,аз лично много уважавам адаша (ALX) ,имам неколко уникалални спорове със него за тиа Пусти Viperi (един път толкоз се бех разпалил ,че си спомням как обикалях един пристан на един остров да търся 802 мрежа ,че да си пратя постинга:)) - за тез които казват ,че он си бил измислял тези истории ... помислете защо винаги във тях има ТОЧНО twin Turbo Viper? надали е случаино колеги
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Alexandov_777 и 106 госта