Ко да прайм в завоя? (Subtitle: InitialDда си яде шушонитe?)

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
El Camino

Ко да прайм в завоя? (Subtitle: InitialDда си яде шушонитe?)

Мнение от El Camino » 30 Авг 2005 23:35

Ей тук кво пишат ората как да се зима завой. И претенции имат да разбират, че до несинхронизирани трансмисии опират, че и с сичкото друг интернет им съвпадат данните.

http://www.turnfast.com/tech_driving/dr ... king.shtml

С две думи - максимално късо спиране, плавно прехвърляне на тежестта и максимално ускорение, цялото това упражнение на ръба на с(из)цеплението.

Е ама защо тогава в InitialD умните глави говорят, че four wheel drift'a съществувал в разновидност като ускорителен и спиращ и това бил оптимума на движение за една кола.

Не казвам, че няма логика, ама коя е истината и вярата и живота в крайна сметка?

П.П. Питам си, щот съм явно ще съм много далеч от Такуми в тоя живот (живот и здраве) biggrin.gif

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 30 Авг 2005 23:43

Карай, опитвай и открий своята истина - така поне ще си уверен в нея :-)

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 31 Авг 2005 18:40

има един тънък момент по отношение на радиалните гуми - те имат най-добро сцепление когато има известен слип ъгъл(2-5 градуса), т.е. когато има леко приплъзване. оттук идва и по-голямата скорост в завой - това се нарича fast drift и е адски трудна техника. най-бързи са тези състезатели, които успяват да хванат безцения слип ъгъл в завоите.

повечето от автомобилите 4х4 пързалят с 4-те си колела, т.е. идеалната линия на завоя минава през масовия им център - не както при задно - това е ако нямат специален Variable Center Differencial(като Скайлайн примерно). при повечето 4х4 ако стъпиш на газта при ускоряване в завой ще плъзне предницата(по-лека е - с по-малко сцепление) - understeer. затова преди да стъпиш на газта трябва да си хлъзнал колата и с газта я изправяш - използва се разликата в слип ъгъла на предните и задните колела. Ако при хлъзгане си хванал по-добър слип ъгъл на предните колела и по-лош на задните като натиснеш спирачката колата отива към oversteer, а с газта към understeer. редувайки газ-спирачка-газ-спирачка можеш да държиш колата в границите на идеалния слип ъгъл, т.е. 4х4 "прибира" завоя със спирачка и го "изправя" с газ - най-добре се вижда на видео от WRC автомобили. Подобна техника се ползва при предно предаване и при каране на дърт или сняг. На асфалт се използва контактното петно, а на сняг и дърт се използват ръбовете на гумите(като каране на ски :)) - със спирачката пренасяш тежестта напред, а с газта - назад - и така колата се върти с педалите, все едно караш самолет. Проблемът при нормална кола е че при натискане на спирачката трябва да натискаш и съединителя за да не падат оборотите на двигателя(и да не ти замине бързо феродовия диск).

другата причина за помпане газ-спирачка е да се излъже 4х4 компютъра на колата(ако има такъв) - на джип примерно. ако си хлъзнал колелата и бързо стъпиш на газта компютъра прехвърля въртящ момент и към задните колела(става 50 на 50). като подадеш газ и колелата зацепят компютъра прехвърля въртящият момент само към предните, ама ти бързо скачаш на спирачката, хлъзгаш пак предните колела и пак на газта - така поддържаш 50/50 въртящ момент.

малко е сложно :) ако се интересуваш най-добрия начин е да попретърсиш форума на www.drifting.com - там е обяснено подробно всичко. най-важното е да разбереш как точно действа контактното петно на гумите и после всичко си идва на място. потърси инфо за friction circle - това е базисът на спортното каране.

El Camino

Мнение от El Camino » 01 Сеп 2005 11:14

Е това беше смислено мнение cool.gif и особено ключовата дума "friction circle" :thumbsup: . В много потъмнени сайтове се попада със нея;).
Ще прегледам проблематиката в нета и ще продължим темата на теоретично ниво biggrin.gif

El Camino

Мнение от El Camino » 02 Сеп 2005 11:36

Maximum traction actually occurs with a slight amount of tire slippage against the rough asphalt surface. Maximum braking occurs at 10 to 15% slippage, and maximum cornering occurs at 5 to 10% slippage, as proven by numerous engineering studies and daily racing team computer datalogging records. This maximum grip occurs because the rubber in the tire is being torn away by the extreme forces involved, although the tire must be rotating to achieve this grip.

Явно малко слип не е в повече, въпроса явно обаче се състои в това, дали някой е в състояние да кара постоянно на тази граница..

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 03 Сеп 2005 00:13

За един със сигурност знам - Айртон Сена - царят на слип ъгъла.

Stass
Мнения: 25
Регистриран на: 21 Окт 2004 10:34
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от Stass » 10 Сеп 2005 11:00

Уви, той вече не може...

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 10 Сеп 2005 15:23

slipna se na ugula gorkia...
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 10 Сеп 2005 17:08

Сена беше един велик пилот. в момента сред живите царе на слип ъгъла е Gigi Galli, италиански рали пилот. Неговата асфалтова техника е невероятна, има показни филмчета на сайта www.gigigalli.com . виртуозните му виражи са пример за силата на техниката със слипъгъл. много малко рали пилоти умеят да водят колата си по този начин. обаче джиджи се дъни твърде често - постоянно прави твърде сложни неща и поема много рискове. но вече е доказал, че в завоите няма равен.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 178 госта