История на Toyota Motor Corporation

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

История на Toyota Motor Corporation

Мнение от punkara » 13 Дек 2005 02:41

Това е тема с факти за Тойота. За да не пълни излишно е заключена и публикуването става чрез л.с. до Punkara или Bad_Dog.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mislya si che ne se poznava dobre iztoriyata na toyota, zatova reshish da otvorya toya post, i da puhame v nego istopricheski danni za toyota i neinite produkti!
за всеки, на който не му се чете надолу, ще обобща защо Тойота има такъв огромен успех!
Най-важният фактор с който Тойота успява и допринася в световното автомобилостроене е че, тя създава революционна система за производство на автомобили. Тя залага на качеството, и на утвърдените технологии. Тя избира наи-преспективните технологии, усъвършенства ги, и ги прилага в нейното производство от най-евтиният до най-скъпият продукт.
Това и позволява да стане най-крупната компания за автомобилостроене, и да продължава да предлага най-висококачествените автомобили.
Е за това ни харесва и на нас феновете!
rolleyes.gif

Историяата на Тойота, е доста дълга и интересна. Тук ще направя опит за кратък преглед на тази така интересна исторя, като ще наблегна на някои важни фактори, които помагат на Тойота от малка несигурна Японска фирма в началото на 30-те години на миналия век, да се превърне днес в най-крупният самостоятелен производител на автомобили в света, и втори по големина автомобилен производител в света след Дженеръл Мотърс, а от другата година и НАЙ-ГОЛЯМ производител, с плануваното увеличение на производството с над 900,000 автомобила, в сравнение с тази година.
Историяата започва с раждането на Сакичи Тойода на 14 февруари 1867 година, сходващо с изгревът на Японската модернизация и индусриализация. Тойода започва с инжинерните си постижения в областта на текстила, и по-точно със създаването на модерен стан за тъкане на памук и памучни изделия. И така през 1897 година той успяава да създаде така нареченият Автоматичен Стан тип "G", за това време най-модерната технология за стан. След това си постижение, Тойода се захваща с осъществяването на свояата мечта: създаването на автомобил. Използвайки постъпленияата от успешната си технология за стан, той инвестира в проектирането и създаването на своя първи автомобил през 1930 година. На 1 септември 1933 година основава първияат автомобилен отдел в съществуващата му компания "Стопанство за Автоматични Станове Тойода". И така, след пет годинин работа, през месец Май 1935 година, Тойода, с помоща на сина си Киичиро Тойода, приключва успешно дейността си със създаването на първияат прототип на двигател тип А, и автомобил наречен А1. През април 1936 година започва производството на А1 и създаденият на негова база камион G1. Успешното производство налага създаването на Тойота Мотор Корпорейшън Лтд. на 28 Август 1937 година от Киичиро Тойода. Буквата "д" в името на Тойода е заменена с буквата "т" за по-меко звучене и и по-лесно произнасяне.
След края на Втората Световна Война, Тойота Мотор Корпорейшън се залавя здраво за работа. Първият следвоенен износ е осъществен през октомври 1947 година, ВМ камиони за Окинава и SA автомобили за Египет. На 16 Декември 1949 година е създадена и известната днес компания Nippondenso Co., Ltd. Работата закипяава и така през 1969 година Тойота отпразнува едномилионната си кола за експорт, а през 1979 година дестемилионната си кола за експорт (която се пада да бъде СеликаСупра 1-ва генерация). А през 1986 година се произвежда и педесетмилионният автомобил Тойота (в случая се пада да бъде модел Краун).
Всички тези невроятни постижения се постигат чрез така наречената ситема за производство "Тойотизъм", създадена от Тойота. Главните аспекти в нея я правят най-добрата ситема в автомобилопроизводството. Смесица между стриктен конторл на качеството, изключително близки връзки с обществеността, подбор и образуванието на работната сила, изключително чисти и либерални връзки между работника, средното и висшето ръковотство, както и минимализирането на хеарархияата в различните работни постове, създават така успешната база за развитието на Тойота като компания и като продукти. Показателен е и самият факт че, единствената стачка в историята на компанията се случва през 1950г. Глобалният поглед на компанията постига бързото разрастване на производствената й база по цял свят. Първата фабрика извън Япония се открива в Бразилия през 1959г. А стриктната политика за максимално използване на най-модерна технология за производството и прилагането й в самите автомобили извежда Тойота днес като лидер в автомобилостроенето. Ето и някои примери, за това как работи Тойота.
В края на 50-те години, Тойота решава да създаде малък, масов, евтин и надежден автомобил за ползване от масите на обществото, обикновените работници. И така през юни 1961 година дебютира моделът "Публика 700" (с двигател 700куб.см), и Тойота става пионер в тази пазарна ниша. Начинанието на Тойота се оказва правилна пазарна стратегия. През 1965 година, в Япония, пазарът на големи коли от типа на Кроун спада с 84%, докато в същото време пазарът на средни и малки автомобили се увеличава последователно с 43% и с 48%. Конкурентите от Хонда и Датсун бързо забелязват потенциалните успехи на този сектор от пазара, и изкарват нови модели от този тип като конкурент на Публика 700. В резултат, от пионер в тази сфера, Тойота се озовава в доста конкуренто способна група. Вместо да изкарат нов модел на Публика, в Тойота се взима решение за създаването на принципно нов автомобил, за наистина масово производство, но с повече комфорт и най-важното надежден за дълготрайно ползване. Така се започва работата над създаването на, в последствие най-продаваният модел автомобил в света, Королата. Идеяата зад този модел е той да бие конкурентите си по-всички параметри и характеристики, така малко преди пускането му в производство, се решава кубатурата на двигателя да бъде увеличена от 1000куб.см на 1100куб.см, като се приема ракламната реплика, "100-те куб.см повече, създават повече комфорт". Королата е прецедент в дотогавашната история на Тойота. Всичко по тази кола е създадено от нула, и двигателя (тип К) също. Когато се планува производството й на 20,000 бройки месечно, много от ръководителите на Тойота се усъмняват в постигането на тази цифра, тъй като до този момент, общтата производствена бройка автомобили на месец възлиза на 40,000 бройки. Но с построяването на нова фабрика в Такаока през септември 1966 за производството само на Корола, тази цифра се усъществява и много скоро надскача драстично. Рекламната кампания се планува също отделно, като се създават нови 18 дилършипа към вече съществуващите, само 6 месеца преди дебюта на Королата. И така Королата дебютира... и малко по-късно завзима светът! На база на нея се изкарва моделът Спринтър, или спортното купе на Королата. С помоща на новата Корола през 1968 година, общото производство на Тойота достига един милион автомобили годишно. Част от успеха на Тойота се дължи и на системата за поръчки на нови автомобили. Клиентът има многократно повече опции и варианти, като Тойота е в състояние да достави колата до максимум 1 месец, като този срок се намалява до 16 дни, след въвеждането на компютъризираната система за поръчки между дилърите и фабриките.
Историята на Королата е само един пример от начина на работа на този автомобилостроител, и когато в магазина за авточасти, чуете чичкото да псува по Тойота, защото имало толкова различни модификации в един и същ модел, не му се сърдете, а си помислете: когато един ден влезнете да си купите нов автомобил, какво бихте предпочели, стриктният каталожен протокол, или свободата да си построите бъдещата ви кола по свой вкус?!



eto tuka sledva gotino info za evoliuciata na celicata i v posledstvie supra. tya izliza na pazara za purvi put prez 1970g kato celica, i svurshva istoriyata si prez rannite meseci na 2002-a kato Supra. Ili kolata s kod "A".
wink.gif[/u]
Прикачени файлове
celica evolution.jpg
celica evolution.jpg (148 KiB) Преглеждано 10123 пъти
Последно промяна от Akima на 17 Авг 2015 19:11, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 15 Дек 2005 05:35

Eto vsi4kite 8 generacii na legendarnata Corolla sus snimkov material na vsqka edna generaciq ot 1966 do 2002g.
http://www.xs4all.nl/~mjs/corollastory.html
Toyota Corolla Sprinter 1968(pra-prababata na AE86 biggrin.gif ):
Изображение
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта