Вродения гений у всеки българин или поредната шашма "НИ

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12323
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 306
Местоположение: Варна

Re: Вродения гений у всеки българин или поредната шашма "НИ

Мнениеот slowtraveler » 16 сеп 2013 22:24

Jap вълновите процеси са доста напред в класацията на важността...
От тях зависи сериозно и скоростта на газовете при напускане на цилиндъра...
Там Чичето може да сподели доста опит :whistle:
Иначе общо образователно :
http://www.autozine.org/technical_schoo ... haust.html

П.С. на времето имаше два класа състезателни скутери (катери) с доста високооборотни двигателчета Кьониг, които се командваха и от променливия ауспух - лека промяна на ауспуха променяше и сериозно оборотите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9376
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: -1
Местоположение: Touge, Japan

Re: Вродения гений у всеки българин или поредната шашма "НИ

Мнениеот Japanese_fever » 21 сеп 2013 20:30

Мерси!
Tук до скоро се чудех защо БМВ-тата имат един клапан на едната траба на гърнето (е обикновено имат два изхода).
Но после от тук от ам си обясних. smile.gif
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Потребителски аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 214
Регистриран: 18 юли 2011 00:10
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: Вродения гений у всеки българин или поредната шашма "НИ

Мнениеот Instruktor59@yahoo.com » 29 окт 2013 12:10

Сега, тук няма да откриваме нищо, нали?
Ако нямаше полза от двуконтурни двигатели в авиацията, нямаше да ги правят...
Предполагам никой не забравя, че "издухването" на изгорелите газове от цилиндъра на ДВГ е избутване (!). След отваряне на изпускателния клапан и при движение на буталото към горивната камера, изгорелите газове напускат цилиндъра. Т.е., двигателят изразходва сила, извършва работа, за да осъществи издухването. Е, ако има начин да намалим тази работа, ще получим намаляване на разхода и др.
Ежекторният (=изсмукващ) ефект при двуконтурните газотурбинни двигатели се състои в това, че допълнителната енергия, изразходена за въртене на вентилатора, сгъстяващ въздух в допълнителния (втори) контур, е по-малко от създаваната в него тяга. Тоест, вместо да направят по-голям двигател, който ще гори дадено количество гориво за създаване на дадена тяга, хората правят по-малък двигател (по обем, габарити, сложности и т.н.) и добавят втори контур, получавайки на изхода желаната тяга.
Хитрината се състои в явленията, случващи се в соплото - намаляване на сечението увеличава скоростта на изтичане на работното тяло...
Възможно е въпросният конструктор (или лъжец) да е намерил сравнително прост за изпълнение и евтин начин да използва насрещния поток при движение на колата и да го насочва в кухини с подходяща форма... Изпитването на такъв автомобил е лесна работа и доказването на ползите - също. Засега нямам излишни 150 лв и възнамерявам да попитам може ли да ми монтира пробно такова гърне, ако видя икономии - плащам.
А дотогава само си разсъждаваме..., но форумът е затова, нали? smile.gif
Каквото сам си направя, никой не може...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12323
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 306
Местоположение: Варна

Re: Вродения гений у всеки българин или поредната шашма "НИ

Мнениеот slowtraveler » 29 окт 2013 17:25

Не разбрах идеята ти за двуконтурния ТРД...
При него тягата съвсем не е заради ежекторен ефект - голямата перка/компресор на външния контур се върти от турбина, поставена в потока изходящи газове.
И ефекта е по-голяма маса въздух, изтласквана от двигателя, при по-ниска скорост. При смесването на двата потока общата скорост на потока също намалява до околозвукова, с което се намалява шумовия ефект (двигателя става по-тих)..
Ама при ДВГ и вълновите процеси 'избутването' на газовете от цилиндъра съвсем не означава, че на изхода на ауспуха в този момент ще излезе същото количество въздух.
В някои случаи ефекта дори е точно обратен - ауспуха засмуква външен въздух, докато буталото се опитва да набута от другата му страна изгорели газове...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 214
Регистриран: 18 юли 2011 00:10
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: Вродения гений у всеки българин или поредната шашма "НИ

Мнениеот Instruktor59@yahoo.com » 30 окт 2013 12:43

Може би трябва да започнем с въпроса: "Защо му е на ТРДД втори контур?" Нали в класическата термодинамика се знае, че колкото е по-голям разходът на въздух в първия контур (+ още няколко неща) толкова по-голяма тяга ще даде същия двигател... Защо да поставяме отпред вентилатор/витло с по-голям диаметър, да му търсим специална форма на лопатките, да осигуряваме финно и точно автоматично регулиране на стъпката на тези лопатки в зависимост от скоростта, височината и температурата, да нарастваме масата и пр. и пр.... ако няма чиста полза: Двуконтурният двигател създава по-голяма тяга от изгарянето на същото гориво, или за създаване на същата тяга изразходва по-малко гориво от класическия-едноконтурен. Естествено, при огромните количества гориво, изгаряни за един полет дори само от 500 км (а не 12000!) разлика дори от 5-8% вече е гигантска и, накрая, има сметка.
И как става това? Нали не се съмняваме в универсалното действие на Закона за запазване на енергията?
Оказва се, че при стесняващо се сопло на втория контур, там пада статичното налягане и нараства динамичното, т.е. скоростта на изтичане... икато го пуснат да изтича в непосредствена близост до изтичащата с огромна скорост газова струя от първичния контур, скоростта на изтичане на газовете от втория контур нараства толкова, че дава прираст на тяга (нали във формулата за импулс V е на втора степен). И този прираст е толкова значим, че си плаща всички усилия по НИОКР, увеличената маса, увеличената уязвимост на двигателите и пр.
И понеже този ефект е постигнат и при много малки скорости на движение на самолета, не се съмнявам, че е възможно той да се използва за намаляване на усилието за издухване на отработени газове при ДВГ.
Нали помним как се чудехме в началото на турбо компресорчетата? Макар, че някой ги е бил сметнал още през 20-те години на миналия век... Как така ще сложим перка на пътя на изтичащите/издухвани газове, които за да я завъртят, ще трябва да зе забавят, тая перка ще върти компресорче, то ще сгъстява и нагрява въздух, ще го охлаждаме междинно, ще го подадем в двигателя - след загубите - с някаква смешна разлика от примерно 0,2 кг/см2 и... накрая ще има полза? Т.е. - ще се намали километровият разход на гориво или ще нарастне литровата мощност на ДВГ? Е, оказа се, че ползата е повече от вредата - ако решим въпроса с надеждното охлаждане на лагера на турбината и компресора - нататък е песен.
Така и с втория контур на турбореактивните двигатели - ако няма чиста механична, физична полза, няма да ги правят.
Съвсем друг е въпросът дали дадения изобретател е изобретил и произвежда нещо истинско, или нещо друго.
Каквото сам си направя, никой не може...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12323
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 306
Местоположение: Варна

Re: Вродения гений у всеки българин или поредната шашма "НИ

Мнениеот slowtraveler » 30 окт 2013 18:10

Въобще не споря, че няма полза от външния контур на ТРДД...
Въпроса бе за принципа, по който работи... И в това, че двуконтурния ТРД няма никаква връзка с организиране на изпускателната система на ДВГ или пък с ежектора...
Най-малкото защото соплата и потоците на двата контура са доста разделени ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 815
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 6
Местоположение: Козлодуй

Re: Вродения гений у всеки българин или поредната шашма "НИ

Мнениеот Hursa » 03 ное 2013 20:42

Къде намерихте схемата? На какъв принцип работи? От дискусията реших, организират обтичането на изпускателната система от насрещния поток, като оформят втори контур около нея. Ако е така може би все пак в този втори контур да се организира така, нагретия въздух в него да се пуска през сопла подобно на това както се прочиства ствола на оръдието при танковете например (макар, че ако е така може би и втори контур не е нужен). (При оръдието има една камера която е свързана със ствола чрез канали и се пълни от газовете при изстрел докато снаряда напусне ствола. След изстрела тази камера издухва газовете през каналите си които са изработени през стените на ствола под ъгъл спрямо оста му и са насочени към дулото, така създават подналягане и изхвърлят изгорелите газове навън при отваряне на затвора, така се избягва връщане на значителни количества газове към купола.) През 2 световна война радиаторите на авиационните двигатели са ги поставяли в кожух и обтичащият ги нагрят въздух са го пропускали през сопло и така го използвали за създаване на допълнителна теглителна сила, колкото и малка да е. Може би тук използват нещо подобно, да използват нагряването на въздуха в обтичащия контур за създаване на разреждане чрез ежектори?
Auris Е15 Hybrid


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта