Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 1341
Регистриран: 14 юни 2009 17:35
Репутация: 4
Местоположение: София

Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Rudy » 27 мар 2014 18:32

Някой има ли идея какво се случва на немските коли в САЩ? Или всички са над 25000$?
http://www.freep.com/article/20140313/BUSINESS01/303130131/automotive-best-used-cars
Изображение

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9382
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Japanese_fever » 27 мар 2014 21:13

1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 1341
Регистриран: 14 юни 2009 17:35
Репутация: 4
Местоположение: София

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Rudy » 27 мар 2014 22:16

Аз нямах предвид цената, ама как така няма нито един немски автомобил сред препоръчаните автомобили втора употреба?
Изображение

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9382
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Japanese_fever » 27 мар 2014 22:18

Такава класация си намерил, а има безброй много.
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Scott
Мнения: 2659
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 23
Местоположение: Bristol, UK

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Scott » 28 мар 2014 01:06

Japanese_fever написа:Такава класация си намерил, а има безброй много.
Американците явно са поели пътя на прогреса ... Закостенелите британци още не са чували за Тойота http://www.whatcar.com/usedcarawards/

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 1341
Регистриран: 14 юни 2009 17:35
Репутация: 4
Местоположение: София

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Rudy » 28 мар 2014 06:01

Scott написа:Американците явно са поели пътя на прогреса ... Закостенелите британци още не са чували за Тойота http://www.whatcar.com/usedcarawards/

Сигурно защото не отговаря на този критерий:
They also depreciate quickly, which is just what used buyers want.
Изображение

nowyaris
Мнения: 4113
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 54
Местоположение: Русе

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот nowyaris » 29 мар 2014 06:06

Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар в САЩ е същата като съдбата на немските автомобили на вторичния пазар в България - ако има балами с пари,търговията си върви .
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 1341
Регистриран: 14 юни 2009 17:35
Репутация: 4
Местоположение: София

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Rudy » 29 мар 2014 07:21

Темата е в офтопик и горепосочения линк ме провокира да я пусна. Но въпроса наистина ми е интересен. И досега не съм намерил кола за жената (категорично избирам между Тойота, Хонда и Мазда). Писах, че не бързам, ама вече ми омръзна да намирам ауди А4 (дори А6), бмв 1 и 3, за останалите немски да не говорим, по-нови и на по ниски цени от масовите японки?

Хем това с надеждността е мит, хем японските (произведени навсякъде другаде, но не и в Япония) държат цени. Всички (напр. веско) се оплакват от качеството, ама никой не гледа да се оттърве от колата си. Както го правят с колите, посочени погоре, които като нови са били поне два пъти по-скъпи...
Изображение

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9382
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Japanese_fever » 29 мар 2014 07:43

Rudy написа:
Хем това с надеждността е мит, хем японските (произведени навсякъде другаде, но не и в Япония) държат цени. Всички (напр. веско) се оплакват от качеството, ама никой не гледа да се оттърве от колата си. Както го правят с колите, посочени погоре, които като нови са били поне два пъти по-скъпи...


Качеството на Хонда и Тойота сравнено с това на БМВ и Ауди въобще не е мит, дори и последните 10 години!
Иначе аз на цената на моя Сивик съм можел да си купя (и то може би по-нова) Джета, Голф, а с още 1000-$2000 може би и А4, но не съм го направил.
Те японските коли не случайно си държат цената на старо!
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Scott
Мнения: 2659
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 23
Местоположение: Bristol, UK

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Scott » 29 мар 2014 08:32

Rudy написа:?... Но въпроса наистина ми е интересен...
Отговора и на двата ти въпроса, поне за Тойота на британския пазар е следния - ценовата политика на фирмата е сбъркана. Основния източник на 2-3 годишни автомобили втора ръка са служебните и автомобилите под наем. А там рядко има тойоти, защото цените им като нови са по-високи от другите масови автомобили като Воксхол, Форд, Пежо и т.н. и не предлагат нещо особено за хората с положение, които карат служебни Ауди или БМВ. Преди 10-12 години Тойота си повярваха, че всички купувачи са готови да плащат за надеждност и вдигнаха цените. Но истината е, че за надеждност (а и каквото и да е) плаща само, този който ще се възползва, т.е. в случая държи колата повече от гаранционния срок. Поради тази причина Тойоти се купуват предимно от частни лица и се карат поне 5-6 години от първия купувач. Фирмите отдаващи автомобили под наем държат масовите автомобили до две години, а тези по-висок клас най-много до година, просто така максимализират печалбата си. Служебните коли се карат максимум 2-3 години, но там болшинството са Ауди, БМВ, Сааб, Волво и VW. Затова и пазара е наситен с европейски автомобили втора ръка.
Не че няма изключения, но те по-скоро потвърждават правилото - на един приятел жена му си купи служебен Авенсис преди 6 години, смени го след 3 за Пасат, но колата остана в семейството и още се търкаля. Аз преди време си купих Селика на 3 години, карана от някакъв шеф, колата беше на 65к мили, но поддържана перфектно.
В страните от континентална Европа, които са източник на автомобили втора ръка за България може да е различно, но според мен Тойота просто се цели в Американския пазар и основните усилия са там.

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 1341
Регистриран: 14 юни 2009 17:35
Репутация: 4
Местоположение: София

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Rudy » 29 мар 2014 09:55

Скот, ти хубаво ми пишеш за Опел, Пежо и Форд. Но в БГ цените на японските марки на пазара на употребяваните са подобни на Ауди и БМВ, понякога ФВ, но винаги доста над съответния клас , години и екстри ПСА, Рено, Форд, Сеат, Опел и Фиат. Дори корейските станаха по скъпи от масовите немски марки.
Пък и пазара в ОК никога не е бил показателен: заради сбърканата дирекция и заради данъците. Колите при Вас са безбожно евтини втора ръка.
Изображение

Scott
Мнения: 2659
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 23
Местоположение: Bristol, UK

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Scott » 29 мар 2014 10:27

Rudy написа:Пък и пазара в ОК никога не е бил показателен: заради сбърканата дирекция и заради данъците...
Аз съм пояснил в началото, че разсъжденията ми са за UK. Доста отдавна съм извън България, но поне от каквото помня, предполагам поради насажданите с поколения комплекси, има известна доза масова психоза от типа "японеца е голЕм пич", техните автомобили са най-добри като употребявани и т.н. Затова и цените са по-високи според мен.
Продажбите на нови автомобили определят и наситеността на пазара втора ръка. Само като пример - 2012г. Тойота е продала приблизително 840000 автомобила в Европа, БМВ - 1850000, така че извода сам се налага.

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 1341
Регистриран: 14 юни 2009 17:35
Репутация: 4
Местоположение: София

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Rudy » 29 мар 2014 12:37

Както вече писах пазара на острова е затворен. В щатите тойота продават в пъти повече от немските, но цените втора ръка пак са по- високи. В Европа сигурно си прав за продажбите, ама бмв са поне 20-30% по скъпи като нови.
Изображение

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 1341
Регистриран: 14 юни 2009 17:35
Репутация: 4
Местоположение: София

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Rudy » 29 мар 2014 12:39

stupid.gif
Последна промяна от Rudy на 29 мар 2014 14:22, променено общо 1 път.
Изображение

Scott
Мнения: 2659
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 23
Местоположение: Bristol, UK

Re: Съдбата на немските автомобили на вторичния пазар?

Мнениеот Scott » 29 мар 2014 13:12

Rudy написа:В щатите тойота продават в пъти повече от немските, но цените втора ръка пак са по- високи...
Можеш ли да подкрепиш това си твърдение с някой линк. Щото първия ти линк по-скоро го опровергава.


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта