Въпрос за текущия аурис хибрид

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Въпрос за текущия аурис хибрид

Мнениеот Hursa » 27 юли 2014 13:51

Има ли собственици на новия аурис хибрид – ниво на оборудване chic? Или някой, който е запознат. Писаха ми, че това по-високо ниво е с по големи спирачни апарати и не можело да се поставят 15 инчови джанти. Не ми се вярва за различните нива оборудване да използват различни спирачни апарати. Но все пак, вярно ли е или ме подвеждат, защото не искат да предложат колата с по-малките и евтини джанти (и гуми).
Auris Е15 Hybrid

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Re: Въпрос за текущия аурис хибрид

Мнениеот Hursa » 04 авг 2014 19:41

Няма ли собственици на аурис хибрид чик? Или всички са на море.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
zi_zi_top
Мнения: 4095
Регистриран: 09 май 2008 22:57
Репутация: 48
Местоположение: София

Re: Въпрос за текущия аурис хибрид

Мнениеот zi_zi_top » 04 авг 2014 22:23

Не ми се вярва някой да се е прехабил да си купи Аурис хибрид, така че не чакай много мнения. wink.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2222
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 62
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за текущия аурис хибрид

Мнениеот TATI » 05 авг 2014 16:29

Авенсиса ми от подписа не поема 15-ки, но същия такъв, бензинов си ги поема. Така че е нормално.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Re: Въпрос за текущия аурис хибрид

Мнениеот Hursa » 06 авг 2014 19:38

Всъщност се срещат хибридни ауриси от новия модел и повечето които съм видял са „комбита”. По морето видях поне 5-6. Но по трудно се забелязват от приуса.
За авенсиса който пишете, той е дизел. На автомобилите с по големи дизелови двигатели слагат по големи дискове отпред, вероятно заради по голямата маса изнесена към предните колела. Така е за всички марки, май. Освен това авенсиса е по голям автомобил. А за хибрида е един и същ модел с различни нива оборудване. Аурис туринг, макар и сравнително по голям и малко по тежък автомобил е с малки спирачни апарати, като на по стария аурис хибрид – един познат го има и ги сравнихме. Просто не ми се вярва различните нива оборудване на един модел да са с различни спирачни апарати. Не виждам и кое го налага. Все пак хибрида макар и по тежък от бензинов аналог е със сравнително добро разпределение на масите м/у предния и задния мост. Освен това предните спирачни апарати са подпомогнати от спирачното усилие което дава и хибридната система работеща в генераторен режим. Освен само с маркетингови цели да са монтирали различни спирачни апарати, за „по-добра” външност на по скъпия автомобил с по-високо ниво оборудване.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
zi_zi_top
Мнения: 4095
Регистриран: 09 май 2008 22:57
Репутация: 48
Местоположение: София

Re: Въпрос за текущия аурис хибрид

Мнениеот zi_zi_top » 07 авг 2014 08:00

Освен разпределението на масата, за спирането има по-голямо значение общата маса на автомобила. Логично е по-тежкия да има по-добри спирачки, защото освен плавно спиране се налага и екстремно спиране. При него се използва основно спирачната, а не хибридната система. :thumbsup:
Не ми се вярва разликата да е само с маркетингова или дизайнерска цел.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.

Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Re: Въпрос за текущия аурис хибрид

Мнениеот Hursa » 07 авг 2014 23:02

Малко безсмислено е да споря защото, спирачните дискове на аурис хибрид са или големи или малки, независимо дали съм прав или не, но спора ми е слабост, както на повечето по форумите. Не смятам, че е съвсем вярно - определящо за големия спирачен апарат да е най-вече масата на автомобила. Ако бе така, едва ли на спортните автомобили, които са относително леки щяха да поставят такива големи, като диаметър спирачни дискове и сравнително големи накладки. Разбира се, смятам, че е вярно което пишете - масата на автомобила има голямо значение за избора на спирачния апарат, както и разпределението на масата м/у предния и задния мост не е от първостепенно значение в случая. Но според мен най-вече големи спирачни дискове на по тежките дизели (както и на спортните автомобили) поставят за да намалят притискащото усилие на накладките при многократни и продължителни използвания на спирачките. А не толкова за да облекчат екстремното спиране – за което и по малки спирачни апарати са достатъчни. Увеличавайки дисковете и накладките и така намалявайки притискащите усилия намаляват нагрева на спирачния апарат съхранявайки оптималната му работоспособност, освен това големите дискове се охлаждат доста по добре. Т. е. смятам, че определящо за избирането на по голям спирачен апарат е най-вече да се съхрани добрата работоспособност на спирачките при интензивно ползване, например спускане на проход с много завой. А в такива случаи хибридната система помага много на спирачните апарати. Докато спирачното усилие създавано от масовите ДВГ е около 20-30 кс дори при високи обороти на ниска предавка(само предполагам). То на хибрида маршовия електродвигател е 82 кс, в генераторен режим, ако ги достига (в което не съм сигурен) си е сравнително голямо спирачно усилие. В брейк режим се добавя и другия ел. двигател-генератор, плюс развъртането на бензиновия двигател (но не е много голяма добавката на спирачно услие – долу горе колкото от обикновено ДВГ – не знам дали при натискане на спирачката се увеличава генерацията и от втория генератор). Поставянето на по голям спирачен апарат на високото ниво хибриден аурис, съгласен съм, едва ли ще е само маркетингов трик. Подобреното сцепление при използване на по широките гуми със 17 инчови джанти ще се прояви при интензивно ползване на спирачките в по-голям нагрев на спирачните апарати. Но ако искам да карам спортно едва ли ще избера автомобил 130-140 кс като хибрида.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
zi_zi_top
Мнения: 4095
Регистриран: 09 май 2008 22:57
Репутация: 48
Местоположение: София

Re: Въпрос за текущия аурис хибрид

Мнениеот zi_zi_top » 07 авг 2014 23:15

Hursa написа:.... Но ако искам да карам спортно едва ли ще избера автомобил 130-140 кс като хибрида.


По принцип, както и да си решил да го караш, за цената на този автомобил има по-добри алтернативи и аз лично не бих си го купил! :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.

Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Re: Въпрос за текущия аурис хибрид

Мнениеот Hursa » 08 авг 2014 12:34

Не да твърдя, че е страхотен автомобил. Нито пък, че си заслужава всеки лев. Въпреки това смятам, че за това което предлага е без алтернатива, както за цената си, така и в класа си. smile.gif
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
LEXUS
Мнения: 3225
Регистриран: 01 апр 2005 02:06
Репутация: 14
Местоположение: София

Re: Въпрос за текущия аурис хибрид

Мнениеот LEXUS » 11 авг 2014 02:07

Hursa написа:Не да твърдя, че е страхотен автомобил. Нито пък, че си заслужава всеки лев. Въпреки това смятам, че за това което предлага е без алтернатива, както за цената си, така и в класа си. smile.gif

И аз мисля така. Аурис хибрид е един прекрасен автомобил/както и Приус, който харесвам дори повече/, съчетаващ с японска прецизност плавността и спокойната работа на бензинов агрегат с икономичността на дизел, без да се съобразяваш с турбо-дупка, без да се занимаваш с механични скорости,а с интелигентен автоматик, управляван с джойстик. Имаш и по-евтина поддръжка,спирачната система се натоварва по-малко именно заради интелигентната хибридна система, пестиш гориво при същото шофиране, при което дизелът винаги изразходва нафта и част от енергията се губи под формата на топлина в дисковете, само за да потвърди физическия закон,че енергията не се губи и може да преминава от една форма в друга. Хибридната технология обаче позволява част от енергията,която при конвенционалните автомобили не се оползотворява,а само нагрява дисковете, да се оползотвори под формата на електричество за подпомагане на задвижването и намаляване на разхода на гориво по един интелигентен, високотехнологичен начин. Дори възможността да шофираш 2-3 км. напълно безплатно на електричество, една примерна сметка показва,че за месец имаш възможност, особено при градско шофиране, да шофираш автомобила си над 50 км. напълно безплатно! Все бонуси, и то много приятни,които предлага хибридът.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта