Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патенти

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
Ивалин
Мнения: 52
Регистриран: 06 дек 2006 11:25
Репутация: 0
Местоположение: Козлодуй

Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патенти

Мнениеот Ивалин » 15 яну 2015 07:54

slowtraveler написа:Убедил съм се, че Мазда показва доста реален разход в документацията за предходните двигатели...
Затова смятам, че този допълнително дефорсиран двигател ще е нещо доста добро - тези маздови двигатели с директно впръскване работят като Аткинсън при ниско и умерено натоварване... И като нормален мощен двигател при изисквания за повишена мощност...

Здравейте.

Аткинсоновия цикъл е застъпен още от първия Приус....така до сега, включително и моят таралясник . Единствено заедно с хибридната технология могат да се използват тези двигатели. Относно дизеловите двигатели при хибридните системи.....става само ако системата е Asistant Hybrid, със Synergy Drive само ще чупим убавите двигатели :whistle: Ето ти защо Мазда имат дизелов хибрид, и нямат Synergy Drive.
Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот BOz » 15 яну 2015 10:05

slowtraveler написа:Убедил съм се, че Мазда показва доста реален разход в документацията за предходните двигатели...
Затова смятам, че този допълнително дефорсиран двигател ще е нещо доста добро - тези маздови двигатели с директно впръскване работят като Аткинсън при ниско и умерено натоварване... И като нормален мощен двигател при изисквания за повишена мощност...

Добро, добро, колко да е добро.
В статията се пише, че разхода е 3.2/100. Този разход е правен по японския тест цикъл 15-10.
По същия този цикъл, който се използва в Япония и е даден в статията, Приус-3 е обозначен като 2.6/100.
А разликата от 2.6 до 3.2 литра си представлява около 23% по-висок разход.
То има 3 поколения Приуси за тази разлика. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Scott
Мнения: 2655
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 22
Местоположение: Irvine, UK

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот Scott » 15 яну 2015 10:32

BOz написа:Добро, добро, колко да е добро.
В статията се пише, че разхода е 3.2/100. Този разход е правен по японския тест цикъл 15-10.
По същия този цикъл, който се използва в Япония и е даден в статията, Приус-3 е обозначен като 2.6/100.
А разликата от 2.6 до 3.2 литра си представлява около 23% по-висок разход.
То има 3 поколения Приуси за тази разлика. tooth.gif
Теста на Маздата е правен по новия JC08 цикъл, където Приуса дава 3.7л/100км. Та разликата от 20-ина % е в полза на Маздето. tooth.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12550
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот slowtraveler » 15 яну 2015 11:51

Ivalin написа:....
Аткинсоновия цикъл е застъпен още от първия Приус....така до сега, включително и моят таралясник . Единствено заедно с хибридната технология могат да се използват тези двигатели. Относно дизеловите двигатели при хибридните системи.....става само ако системата е Asistant Hybrid, със Synergy Drive само ще чупим убавите двигатели :whistle: Ето ти защо Мазда имат дизелов хибрид, и нямат Synergy Drive.

При приуса е аткинсонов двигател, докато при маздата двигателя може да работи по този цикъл, но може и да не работи по него... Същия двигател при настъпване вади над 160к.с.... И се ползва при нормалните шестички (че и правят учудващо нисък разход за стандартен автомобил със старт/стоп система)...
Тези двигатели са едни от най-напредничавите от 'стандартните' ДВГ, и е добре, че са решили да комбинират много успешна и проста система като Приуската хибридна система с такъв двигател...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Ивалин
Мнения: 52
Регистриран: 06 дек 2006 11:25
Репутация: 0
Местоположение: Козлодуй

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот Ивалин » 15 яну 2015 12:47

slowtraveler написа:При приуса е аткинсонов двигател, докато при маздата двигателя може да работи по този цикъл, но може и да не работи по него... Същия двигател при настъпване вади над 160к.с.... И се ползва при нормалните шестички (че и правят учудващо нисък разход за стандартен автомобил със старт/стоп система)...
Тези двигатели са едни от най-напредничавите от 'стандартните' ДВГ, и е добре, че са решили да комбинират много успешна и проста система като Приуската хибридна система с такъв двигател...


Мисля че тук е момента да те попитам "Как се реализира Аткинсоновия цикъл при TOYOTA и MAZDA двигателите?" и "Каква е разликата в двигателя 1NZ-FXE за Приус и Корола или 3MZ-fe за Toyota Highlander и Toyota Highlander Hybrid?"

Исках да пратя едно сравнение на два двигателя 3MZ-fe, но не ми позволява да качвам .pdf
Другото което исках да споделя е, че всеки двигател може да е икономичен а може и да е мощен, но не може и двете едновременно. Като визирам VVT-i (създадена за тази цел заедно с разширенията VVT-i D и VVT-i W) и тя се нагажда според зависи.

Поздрави....и нищо лично tooth.gif
Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот BOz » 15 яну 2015 13:20

Scott написа:
BOz написа:Добро, добро, колко да е добро.
В статията се пише, че разхода е 3.2/100. Този разход е правен по японския тест цикъл 15-10.
По същия този цикъл, който се използва в Япония и е даден в статията, Приус-3 е обозначен като 2.6/100.
А разликата от 2.6 до 3.2 литра си представлява около 23% по-висок разход.
То има 3 поколения Приуси за тази разлика. tooth.gif
Теста на Маздата е правен по новия JC08 цикъл, където Приуса дава 3.7л/100км. Та разликата от 20-ина % е в полза на Маздето. tooth.gif

Да, сега прочетох за този стандарт и видях, че си прав.
В този ред на мисли тия от Тойота са пълни тъпанари. Защото обещават новия Приус с ултра мега технологии да го докарат до 10% понижаване на разхода.
Или от 3.7 извадим 10%, то ще обещаят да направят разход около 3,3.
А идва друга фирма на пазара, прави някакъв техен двигател със задвижването на Приус и хоп - конкуренция на бъдещето 5-то поколение на Приус. Като дори още 4-то няма на пазара. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12550
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот slowtraveler » 15 яну 2015 13:53

Ivalin написа:....Мисля че тук е момента да те попитам "Как се реализира Аткинсоновия цикъл при TOYOTA и MAZDA двигателите?"....
Другото което исках да споделя е, че всеки двигател може да е икономичен а може и да е мощен, но не може и двете едновременно.....

Мисля, че ако си мислил по въпроса, отдавна си си отговорил на въпроса...
Най-общо казано и при двата двигателя решението е едно - цикъл, подобен на Аткинсън цикъла се получава при силно променено газоразпределение (с много къс всмукателен такт), комбинирано с много висока степен на сгъстяване...
Просто Мазда са добавили още някоя друга хитринка - още по-голяма степен на сгъстяване, комбинирана с много голям диапазон на управление на газоразпределението.
Което позволява работа по цикъл, подобен на Аткинсън при ниско натоварване, докарващ големи икономии.
Но в същото време позволява при нужда двигателя да стане много мощен, връщайки го в режим на нормален ДВГ при нужда. А там основния проблем е точно голямата степен на сгъстяване, при която при стандартните решения двигателя не би работил на бензин. И затова са намерили решение с директно и постепенно впръскване на гориво в цилиндъра (подобно на LB двигателите на Тойота, при които в дадения режим не би имало горене, ако не се впръсква горивото в определена точка, и точно в този малък обем от цялата горивна камера за момент се получават добри условия за горене)...
Резултата - все едно имаш два двигателя под един капак - Аткинсън и нормален ДВГ...
В случая с хибрида навярно ще направят по-'акинсън' ориентирани параметри (ще поевтинее навярно)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот BOz » 15 яну 2015 14:14

Тук леко ще те поправя, защото при двигателя в Тойота (Приус), Аткинсън-а не се реализира само с променено газоразпределение.
Има и механично изместване и на оста на въртене на коляновия вал, която не се пресича с оста на цилиндрите.
Така механично хода на буталото е различно при движението му в двете посоки.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Ивалин
Мнения: 52
Регистриран: 06 дек 2006 11:25
Репутация: 0
Местоположение: Козлодуй

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот Ивалин » 15 яну 2015 15:43

BOz написа:Тук леко ще те поправя, защото при двигателя в Тойота (Приус), Аткинсън-а не се реализира само с променено газоразпределение.
Има и механично изместване и на оста на въртене на коляновия вал, която не се пресича с оста на цилиндрите.
Така механично хода на буталото е различно при движението му в двете посоки.


Колега, изместването на центъра на оста на коляновият вал помага единствено за преобразуването на линейното усилие във въртящ момент. Но как с това ще накараш при два идентични оборота на коляновият вал буталото да се движи по различни начини....не се бъркай с оригиналния Аткинсонов двигател при което това се реализира със система от лостове
Изображение
.... грубо скицирано, и малко по фино представено....
Изображение

Та при двата варианта на еднаквите двигатели с различни параметри, разликите се свеждат до зацепването на разпределителния вал на смукателните клапани. VVT-i работи по същия начин, но ъгъла на работа от 60º не позволява да си играеш много.
Изображение
...при нормалния.... и
Изображение
...при ясно изразения аткинсонов цикъл.
Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот BOz » 15 яну 2015 17:44

Понеже виждам, че съм допуснал не малка грешка в едната от думите си, то да поправя:
BOz написа:Така механично скоростта на буталото е различна при движението му в двете посоки.

Идеята на това нещо е да се увеличи механичната ефективност на двигателя, намали износването на двигателя и усвои по-голяма част от енергията на горене, чрез удължаване на времето на използването ѝ.
Много малко двигатели използват този тип изместване на коляновия вал. Повечето производители използват само изместване на центъра на буталния болт така, че механичното натискане на буталото да е успоредно на движението му.

На мен ми е интересно друго - как Тойота правят един двигател максимално ефективен, ама напълно максимално ефективен и изведнъж идва някой на пазара и от своя двигател с леко промени го правят по-икономичен от този на Тойота. Вярно, че използва доста по-нови технологии с директно впръскване, ама все пак.
Този въпрос с директното впръскване вече го засегнахме по-назад в тази тема и очевидно се вижда, че само това би бил следващия подход, който ще бъде пуснат на пазара в края на тази година от Тойота. Може би.

п.п. Не е зле последните няколко поста да се отделят според мен в отделна тема, защото е по-добре тази тема да бъде само свързана с Приус и това колко харчи.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Ивалин
Мнения: 52
Регистриран: 06 дек 2006 11:25
Репутация: 0
Местоположение: Козлодуй

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот Ивалин » 15 яну 2015 18:01

BOz написа:На мен ми е интересно друго - как Тойота правят един двигател максимално ефективен, ама напълно максимално ефективен и изведнъж идва някой на пазара и от своя двигател с леко промени го правят по-икономичен от този на Тойота. Вярно, че използва доста по-нови технологии с директно впръскване, ама все пак.
Този въпрос с директното впръскване вече го засегнахме по-назад в тази тема и очевидно се вижда, че само това би бил следващия подход, който ще бъде пуснат на пазара в края на тази година от Тойота. Може би.


След тях ще измислят нови и нови начини да направят един двигател максимално ефективен. Нека не забравяме, че идеята да направят двигател който да използва и аткисовия цикъл е от миналият век.
Изображение

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2271
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 17
Местоположение: Австрия

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот jim_beam » 15 яну 2015 22:09

следващия ход на тойота е сериен електромобил с водородна клетка,вече го обявиха,още тая год. ще го пуснат.макар и твърде скъп ще постави пак едно начало на друга авто-епоха.както се казва няма нищо невъзможно!

пс>някои тъкмо си помислиха,че ги настигат и пак захапаха дървото.очаквам да почнат да плюят по водорода,или пък по водната пара,дето ще излиза от аспуха. tooth.gif
RAV4 D4D 2007 с кожен салон,фронт гард,ролбари,Вебасто,парктроник,CC,Blaupunkt,17''...

Изображение

Потребителски аватар
Ивалин
Мнения: 52
Регистриран: 06 дек 2006 11:25
Репутация: 0
Местоположение: Козлодуй

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот Ивалин » 15 яну 2015 22:37

Аз пък имам идея как да си правим водорода в движение на базата на високотемпературно авторазпадане на водната молекула!!!

Помисли и потърси какви са начините да се добива водород. Мога да помогна малко: Електролиза, или природен газ или други...
Електролизата е супер начин докато не се сблъскаш с КПД-то на електролизерните инсталации... дори и с катализатори на процеса.
Природния газ- по-добре е ама заслужава ли си да го разпадаш, пък да съхраняваш водорода, пък да го транспортираш...вместо да си изгориш газта директно в ДВГ-то.
Аз съм "за" водорода, имаме страхотни начини да го използваме. Нямаме ефективен метод за получаване и съхранение. А имаме и далеч по-ефективни и по-високоенергийни начини да го използваме!
Изображение

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2271
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 17
Местоположение: Австрия

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот jim_beam » 15 яну 2015 23:34

не се напрягай,тойота ще намери начина! cool.gif
RAV4 D4D 2007 с кожен салон,фронт гард,ролбари,Вебасто,парктроник,CC,Blaupunkt,17''...



Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнениеот BOz » 16 яну 2015 10:36

Истината за мен е в ядрената енергия.
Една кола се произвежда и е готова за движение през целия си експлоатационен живот, без нуждата от презареждане.
Всички други технологии имат целта да пълнят джобовете на дадени организации. Замислете се.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта