Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патенти

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12541
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот slowtraveler » 24 яну 2015 11:44

Ивалин написа:.....Toyota още края на 90г. с Приус прескочиха поне два етапа на хибридните технологии с техните "хибриди" като просто използват ДВГ за източник на електричество...

Не си съвсем прав.... SynergyDrive има механична връзка между ДВГ и трансмисията....
Това, за което говориш, го направиха GM (Шевролет Волт/ Опел Ампера)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Ивалин
Мнения: 52
Регистриран: 06 дек 2006 11:25
Репутация: 0
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Ивалин » 24 яну 2015 17:47

slowtraveler написа:
Ивалин написа:.....Toyota още края на 90г. с Приус прескочиха поне два етапа на хибридните технологии с техните "хибриди" като просто използват ДВГ за източник на електричество...

Не си съвсем прав.... SynergyDrive има механична връзка между ДВГ и трансмисията....
Това, за което говориш, го направиха GM (Шевролет Волт/ Опел Ампера)...

Да има механична връзка и за да подадеш въртящ момент по тази механична връзка трябва да натовариш MG1. Натоварваш MG1 като генерираш ток който използваш за акумулатора или MG2. Демек се движиш на ток а отношението на усилията между електрическата и механичната връзка зависи от предавателното число на планетарният редуктор! От тук можеш да работиш и само с MG2, но няма начин да се движиш на ДВГ без да натовариш MG1.
GM направиха електромобил с ДВГ, който да удължи пробега като основен енергоизточник е батерия. При тойота основния енергоизточник е ДВГ и има акумулатори като допълнителен.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12541
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот slowtraveler » 24 яну 2015 18:23

Да, 'вариатора' е решен с комбинация на оборотите на MG1 и MG2, и за да предадеш механично усилие на колелата трябва да въздействаш на MG2, който да е 'опора' и да командва предавателното отношение...
Но навярно си се убедил в разликата между двете задвижвания - при Приуса мощността на хибридната система е много по-голяма от мощността на ел.двигателите - хибридната система не може да отдаде пълна мощност без работещ ДВГ (и той в този случай отдава МЕХАНИЧНА енергия директно към колелата, а част от тази енергията може да се отнеме от MG1 и прибави заедно с енергията от акумулаторите към MG2).
Докато при Волта мощността към двигателите е 100% от ел-двигател.
Затова и не смятам, че с Приус Тойота са прескочили етап - напротив. Направиха логична сравнително малка стъпка, но с изключително добро изпълнение и конструкторска реализация...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Ивалин
Мнения: 52
Регистриран: 06 дек 2006 11:25
Репутация: 0
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Ивалин » 24 яну 2015 19:14

slowtraveler написа:Затова и не смятам, че с Приус Тойота са прескочили етап - напротив. Направиха логична сравнително малка стъпка, но с изключително добро изпълнение и конструкторска реализация...

TOYOTA прескочиха етап и този етап е Asistant hybrid при който електрото само подпомага ДВГ, но не и да го замести. След двойката двигатели се минава през конвенционална трансмисия. Тоест това си е кола с ДВГ подпомогнат от електромотор.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12541
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот slowtraveler » 24 яну 2015 19:33

Колега, казваш верни факти, а ги тълкуваш обратно....
Няма прескачане на етап - при Приус НЯМА възможност да не работи ДВГ ако искаш пълна мощност - ел.двигателите не могат да го заместят... :whistle: Те само подпомагат ДВГ...
А следващия етап е вече споменатия Волт и Амперата - при тях автомобила може да отдаде 100% от мощността без да работи ДВГ.... При него няма никаква механична връзка между ДВГ и трансмисията
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Ивалин
Мнения: 52
Регистриран: 06 дек 2006 11:25
Репутация: 0
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Ивалин » 24 яну 2015 20:21

Явно проблема е в тълкуването....
При Приус I gen MG2 е 50kW като цялата система отдава 85kW.
При мен съм с 130kw MG2 и 80kW MGR общо 210kW при максимално отдавана мощност от системата 200kW.
Системите са идентични като моята е от Приус II gen усилена за 2тона машина. Единствено съм стигал 200kW когато го изпровбах преди покупката и 5-6 пъти докато изпреварвах (щото ме кефеше). Повече от 100kW моментно не ми се е налагало, имал съм моменти да карам с 90км/ч само на ток!
Акумулаторите които слагат не са достатъчни за да поддържат такива мощности за това е и ДВГ. Моите са 400V 6.5Ah NiMH (като компютъра ги държи между 320-380V), колко могат да отдадат според теб? Разчетени са за до 45kW моментни мощности (тествани са до 25kW продължително натоварване). Системата допълнително си ги варди като циклите на заряд-разряд са много плитки. От това тълкуване излиза, че единственото ограничение (според мен) е само в акумулаторите.
Пиша за моя таралясник, защото имам преки наблюдения.
Изображение

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9379
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Japanese_fever » 24 яну 2015 21:23

slowtraveler написа:Колега, казваш верни факти, а ги тълкуваш обратно....
Няма прескачане на етап - при Приус НЯМА възможност да не работи ДВГ ако искаш пълна мощност - ел.двигателите не могат да го заместят... :whistle: Те само подпомагат ДВГ...
А следващия етап е вече споменатия Волт и Амперата - при тях автомобила може да отдаде 100% от мощността без да работи ДВГ.... При него няма никаква механична връзка между ДВГ и трансмисията


Да и аз такак знам.

А ето тук най-новата модификация на Tesla Model S - P85D ($135 000).
P85D е AWD с 4 ел. мотора! :)
https://www.youtube.com/watch?v=Rnuiq5qJq0Q

https://www.youtube.com/watch?v=CpT_FfFbpBA



Tesla Model S P85D vs Lamborghini Aventador
https://www.youtube.com/watch?v=0e-jquwHKtI

Tesla Model S P85D vs Ferrari 458 Italia
https://www.youtube.com/watch?v=9cA1doO_9h8
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4064
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 48
Местоположение: Русе

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот nowyaris » 24 яну 2015 23:21

Може би вече съм стар и поради тази причина консервативен,ама предпочитам Поршето. Отделно дето ако ти свърши тока на някой заснежен баир през нощта кво правиш ? Хубави са новите неща , ама после , когато станат вече стари .
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9379
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Japanese_fever » 25 яну 2015 00:42

Тесла Модел S (P85D) е по-тежка от Ламбото с 400 кг, а от Ферарито с цели 700 кг. smile.gif
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4064
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 48
Местоположение: Русе

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот nowyaris » 25 яну 2015 10:11

Japanese_fever написа:Тесла Модел S (P85D) е по-тежка от Ламбото с 400 кг, а от Ферарито с цели 700 кг. smile.gif

Това е теглото със заредени акумулатори или не ? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Scott
Мнения: 2655
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 22
Местоположение: Irvine, UK

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Scott » 25 яну 2015 12:56

Ивалин написа:При мен съм с 130kw MG2 и 80kW MGR общо 210kW при максимално отдавана мощност от системата 200kW.
Системите са идентични като моята е от Приус II gen усилена за 2тона машина. Единствено съм стигал 200kW ...
Всички източници дето съм виждал дават MG1 109kW, MG2 123kW и MGR 50kW. Ако системата ти е THS-II, няма как да отдадеш тези 200kW само на електричество за продължително време, поради ограничения капацитет на батерията. Също няма как да стане ДВГ да произвежда 200kW електричество, което да бъде отдавано на колелата, при положение че MG1, който генерира това електричество е 109kW. Системата ти колкото и да не ти се ще е assisted hybrid - за постигане на пълна мощност работят заедно ДВГ и електродвигателите.
http://www.evworld.com/library/toyotahs2.pdf

Потребителски аватар
Ивалин
Мнения: 52
Регистриран: 06 дек 2006 11:25
Репутация: 0
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Ивалин » 25 яну 2015 13:43

Scott написа:
Ивалин написа:При мен съм с 130kw MG2 и 80kW MGR общо 210kW при максимално отдавана мощност от системата 200kW.
Системите са идентични като моята е от Приус II gen усилена за 2тона машина. Единствено съм стигал 200kW ...
Всички източници дето съм виждал дават MG1 109kW, MG2 123kW и MGR 50kW. Ако системата ти е THS-II, няма как да отдадеш тези 200kW само на електричество за продължително време, поради ограничения капацитет на батерията. Също няма как да стане ДВГ да произвежда 200kW електричество, което да бъде отдавано на колелата, при положение че MG1, който генерира това електричество е 109kW. Системата ти колкото и да не ти се ще е assisted hybrid - за постигане на пълна мощност работят заедно ДВГ и електродвигателите.
http://www.evworld.com/library/toyotahs2.pdf

За това кой мотор колко е в мануала ми пише друго, но да кажем че аз греша. С тази комплектовка акумулатори, и настройки на ECU стигаш 15kW, макс 45kW (най-много 10сек.).
Няма как да стане и двигателя да генерира 200kW, защото той си може само 155kW .
Въпрос: Ако демонтирам ДВГ , подменя акумулатора и настройките на ECU според Вас ще върви ли?
Пък за разлика от Asist....hybrid мога да се движа само на ток....(ограничен единствено от капацитета и мощността на батерията, и оборотите на MG1)
Другото което знам от любопитство ЕД имат номинална и пикова мощност, като времето на работа пикова в повечето случаи се ограничава до не повече от минута.
Както написах по горе: "Рядко се случва да достигна 100kW"
И още нещо Системата позволява при различна комплектовка да се държи по различен начин и да тълкуваме по различен начин режима и на работа за мен е електромобил с източник на енергия ДВГ . .
Последна промяна от Ивалин на 25 яну 2015 14:27, променено общо 2 пъти.
Изображение

Scott
Мнения: 2655
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 22
Местоположение: Irvine, UK

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Scott » 25 яну 2015 13:56

Ивалин написа:Няма как да стане и двигателя да генерира 200kW, защото той си може само 155kW...
Точно така, 200kW ти е максималната мощност, която може да се изстиска - 155 от двигателя и 50 от задния електромотор, но само за няколко минути (докато устиска батерията).

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12541
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот slowtraveler » 25 яну 2015 14:36

Ивалин написа:...Въпрос: Ако демонтирам ДВГ , подменя акумулатора и настройките на ECU според Вас ще върви ли?...

Ще върви при силно ограничена условия (например силно ограничена максимална скорост)...
Т.е. ще имаш автомобил със съвсем други параметри - друг автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Ивалин
Мнения: 52
Регистриран: 06 дек 2006 11:25
Репутация: 0
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Ивалин » 25 яну 2015 14:48

Scott написа:Точно така, 200kW ти е максималната мощност, която може да се изстиска - 155 от двигателя и 50 от задния електромотор, но само за няколко минути (докато устиска батерията).

Може ли да те поправя? 45kW от батерията и 155/2kW от ДВГ по ел.веригата , и 155/2kW по механичната връзка. MGR е друга губерня!

slowtraveler написа:Ще върви при силно ограничена условия (например силно ограничена максимална скорост)...
Т.е. ще имаш автомобил със съвсем други параметри - друг автомобил...


....Да автомобил с параметри на MG2 и MGR със криви както при всеки ЕД. Относно Максималната скорост зависи само от ограничението на оборотие на MG1 при условие, че е застопорена планетарната предавка след премахването на ДВГ. Ако я оставим свободна?
Изображение


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта