Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патенти

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12543
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот slowtraveler » 25 яну 2015 15:04

Ивалин написа:........Да автомобил с параметри на MG2 и MGR със криви както при всеки ЕД. Относно Максималната скорост зависи само от ограничението на оборотие на MG1 при условие, че е застопорена планетарната предавка след премахването на ДВГ. Ако я оставим свободна?

Както се казва - 'ако баба ми бе мъжка....'.... Просто би получил друг автомобил...
Явно не искаш да признаеш, че Приуса и Лексъса са просто добра (и то доста добра) еволюция, но не и прескачане на етап... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Ивалин
Мнения: 52
Регистриран: 06 дек 2006 11:25
Репутация: 0
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Ивалин » 25 яну 2015 15:37

Електромобила е "друг автомобил", параметрите на задвижването са коренно различни "за това електромобилите нямат нужда от трансмисия" (може би само от редуктор). Не казвам, че системата е лоша или неудачна (ако бе така нямаше да се задържи на пазара повече от 10г. пък и аз нямаше да си купя такъв автомобил. ). Яд ме е че още се гаврят с малки акумулатори, и както се казва някъде по-нагоре " работи като assisted hybrid" . Според мен системата на TOYOTA има още по-голям потенциал, като визирам преразпределение на мощности (т.е. по малък ДВГ съчетан с по-мощни акумулатори.) Перфектната основа за плавно преминаване към изцяло ел.задвижване като се следват разработките в батерийният отрасъл (докато другите производители, хибридите са им или assisted hybrid или extended range). TOYOTA са захапали NiMH с малък капацитет и точка. Сега PANASONIC щели да правят завод за MgION батерии. Испанците от друга страна обявиха, че през 2015г. започват производство на LiGr батерии които са с 30% по-голям капацитет и се зареждат за 8мин. (представям си какъв кабел ще трябва да опънат от колонката до автомобила) и
slowtraveler написа: 'ако баба ми бе мъжка....'
още 60г. да сме карали електромобили tooth.gif
Изображение

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Hursa » 28 яну 2015 19:47

За мен по понятна е класификацията на хибридите като последователни и паралелни. Последователни когато ДВГ се използва само като източник на енергия – „да върти генератора”. И не е „следваща стъпка”. Първия хибрид – на Порше е бил такъв до колкото знам още края на 19 век. И е широко разпространен – кораби, дизелни локомотиви, кариерни самосвали – ако могат да се нарекат хибриди де. Паралелни когато ДВГ и ел двигателя могат да задвижват автомобила заедно или независимо един от друг. Като хибрида на пежо – ДВГ предава на предните, ел двигателя на задните. При един спортен модел – ДВГ на задните, два ел мотора всеки към свое предно колело, без преден диференциал. Или когато ел двигателя е куплиран към вторичния вал на скоростната кутия (или след нея) – ДВГ може да бъде изключен и отсъединен през съединителя, а ел двигателя движи автомобила. Приус по тази класификация се явява комбиниран тип от двете системи („хибриден” хибрид :)). Асистън хибрида май е „частен случай” на паралелния хибрид и си е доста половинчато решение. До колкото знам при хонда някой от моделите – когато ротора на ел двигателя е маховик на ДВГ.
Може би действително ДВГ трябва да е доста по малък. И хибрида да е последователен за да има пълна независимост в работата на ДВГ и той да се оптимизира за макс ефективност като източник енергия куплиран с генератор. Ефективен в тесен диапазон мощности. Може би с мощност около 40 кс и настроен на максимална икономичност при отдавана мощност 10 15 кс. А 40те кс май ще са достатъчни за да дава енергия за поддържане на 140 150 км/ч. Е електродвигателя да е доста по мощен за да дава добро ускорение (и удоволствие). И доста по мощна батерия за да захранва мощния ел двигател. Но не с голям капацитет за да е по лека и по евтина колата. Варианта който предлагат опел и шевролет – „ел автомобил с увеличен пробег” - явно не е удачен за единствен автомобил например. Удачно за градски автомобил, който понякога да извършва по голям пробег извън града. Но за единствен автомобил или семеен автомобил е неудачен (според мен) – много висок разход когато работи като хибрид, явно са ползвали стандартен бензинов двигател от друг модел. В старанието си да отдалечат моделите си от определението „хибридни” се е получило доста неефективен автомобил когато се ползва за дълги разстояния, особено в планина и при високо натоварване. Цената на хибридите им също е доста висока, донякъде навярно се дължи на голямата литий-йона батерия. (И доколкото съм запознат с технологията им не могат да се нарекат последователен хибрид в чист вид – имат режим когато ДВГ е включен към трансмисията чрез ротора на генератора. Схемата им е интересна, но може би е с лоша реализация защото не са ги разработили като за хибриден автомобил.)
Auris Е15 Hybrid

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Hursa » 26 апр 2015 20:42

Някой интересувал ли се е от фолксваген голф ГТЕ? Гледах му ревюто по ауто-мотор спорт преди 2 месеца. Но нищо по подробно не открих. Може би в немскоезичните сайтове има по подробна информация. Най-вече интересни са много богатите възможности за настройка на хибридната система. Особено интересен ми се видя брейк режима – когато пускат педала на газта спирането е много интензивно, светвали и стоповете. В такъв режим можело да се кара в града ползвайки само един педал.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4831
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 87
Местоположение: София

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Kiki » 29 апр 2015 07:12

Щом темата е за нови технологии, ето и още една-пак японска.
http://www.vesti.bg/tehnologii/nauka-i- ... te-6035292
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

eltransbg
Мнения: 6
Регистриран: 14 сеп 2014 22:59
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот eltransbg » 01 юли 2015 18:21

Радвам се, че попадам на подобна тема!
И по мое скромно мнение бъдещето ще си караме само чрез електромотори.
От къде ще се взема тока за него вече не мога да кажа - дали ще е от батерии, дали ще е чрез водород, дали чрез антена от етера....
Моментът с недостатъчния капацитет на батерията на Приуса или хибридните Лексъси е безпорен.
6,5 Ач - ами това си е направо нищо.
Тук опити за подобряване и по точно за повишаване на капацитета на батерията, а от там и на пробега изцяло на ток се правят от самото появяване на системата.
Мога да споделя една снимка на познат, който замени оригиналната батерия на своя Приус с клетки от Листото на Нисан (Leaf-а)
IMG_0874.JPG (2).JPG

IMG_0876.JPG

Батерията на Лийфа е с огромен капацитет спрямо оригиналната - цели 60Ач!
А волтажа е идентичен с този на приуските клетки :)
Към така изградения пакет се добавя зарядно и колата може да се зарежда от електрическата мрежа :)
Разхода пада драстично - под 1 литър на 100км w00t.gif w00t.gif w00t.gif
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Приус 2 / 2006г, 4,8л/100км

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9379
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Japanese_fever » 04 юли 2015 07:45

Забележително! smile.gif :thumbsup:
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Hursa » 04 юли 2015 21:17

Някой изучавал ли е горивните клетки или да се е интересувал повече от тях. Интересува ме някое по задълбочено четиво за тях. За съжаление намирам само общи описания. Интересуват ме повече горивни клетки за метилов алкохол и тези с възможност да работят с по тежки въглеводороди. Никъде не намирам как им изчисляват КПД, от какво зависят загубите и мощността. Конкретно какво представляват различните реализации, как им се подава горивото, въздуха, как се отвеждат остатъчните продукти, как се управляват. Дават им относително високо КПД – до 60% (дори до 80%). Но на автомобила с горивни клетки дават КПД около и под 20%, не ми става ясно защо, от къде такива загуби.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5636
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Akima » 04 юли 2015 21:43

Hursa написа:Някой изучавал ли е горивните клетки или да се е интересувал повече от тях. Интересува ме някое по задълбочено четиво за тях. За съжаление намирам само общи описания. Интересуват ме повече горивни клетки за метилов алкохол и тези с възможност да работят с по тежки въглеводороди. Никъде не намирам как им изчисляват КПД, от какво зависят загубите и мощността. Конкретно какво представляват различните реализации, как им се подава горивото, въздуха, как се отвеждат остатъчните продукти, как се управляват. Дават им относително високо КПД – до 60% (дори до 80%). Но на автомобила с горивни клетки дават КПД около и под 20%, не ми става ясно защо, от къде такива загуби.


Даже съм ползвал прототип - батерия за лаптоп.

Метиловия го забраняват заради опасност от натравяне.

Етиловите са готини - 1 месец не "зареждаш" телефона.

Нашите играят волейболна среща с Аржентина - повече после. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Hursa » 04 юли 2015 21:57

Съдовете под високо налягане пълни с водород не ми изглеждат по безопасни от резервоар пълен с метилов алкохол. Интересува ме повече теоретичната страна, какво представлява отвътре. Не че отвън съм ги виждал много.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5636
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Akima » 07 юли 2015 14:09

На какъв език четеш?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Hursa » 11 юли 2015 10:25

Akima написа:На какъв език четеш?

Руски и български smile.gif . В краен случай може на английски или немски, но ще разбера много малка част от прочетеното.
Ако въобще мога да разбера нещо, по темата.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9379
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Japanese_fever » 21 сеп 2015 22:19

Apple ще правят ел. кола съвместно с БМВ. biggrin.gif
Очаква се около 2019-та да излезе първата бройка.

http://www.wsj.com/articles/apple-speeds-up-electric-car-work-1442857105

Малко по-стара новина на български:
http://newtrend.bg/digital-company/apple-digital-company/apple-shhe-testva-elektricheskata-si-kola

Изображение
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5636
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Akima » 28 сеп 2015 20:48

Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Hursa » 28 сеп 2015 21:01

Може би е ясно, но за съжаление не и на мен. Какво има в танк 1 и 2? Два резервоара по 200 литра в показания автомобил? Суперкар под точка 3 какво е?
И интересно какви гуми трябва да има, всяка гума да може да пренесе към пътя 2900 NM smile.gif
Последна промяна от Hursa на 28 сеп 2015 21:14, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта