Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патенти

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5636
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Akima » 28 сеп 2015 21:06

Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Hursa » 28 сеп 2015 21:45

Благодаря! Дано да разбера нещо от даденото smile.gif До сега не бях чувал за подобна батерия
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5636
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Akima » 28 сеп 2015 21:57

Ще разбереш - виждам,че ти е интересно и четеш - съжалявам,че няма много информация,но действително има регистриран в Германия прототип,който се движи из Европа. :whistle:
Солената вода по Черноморието май ще се продава по-скъпо от бирата в бъдеще... cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Hursa » 28 сеп 2015 22:07

Akima написа:Ще разбереш...

Дано е вярно. За съжаление, случаят с фолксваген показва колко е лесно да манипулират хората с пари цели държави. И колко лесно могат да излъжат нас, обикновените хора.
Последна промяна от Akima на 28 сеп 2015 22:35, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 902
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Рошко » 12 окт 2015 16:08

Изображение
Докато автомобилният свят продължава да се тресе от дизеловия скандал на концерна Volkswagen, в Европа протичат първите тестове на първата масова водородна кола - Toyota Mirai. От нейния "ауспух" не бълват азотни или въглеродни окиси, а само чиста вода.

Отпадъчният продукт на Mirai е всъщност толкова чист, че може да бъде консумиран от човек. Това доказа журналистът Вадим Овсианкин, който опита от бистрата течност.

"Добра е, има вкус на натурална вода", заявява Овсианкин, след като отпива от течността. И шеговито пита дали е възможно водата да бъде газирана.

Представената в края на миналата година Toyota Mirai се произвежда в завода на компанията в Аити, Япония. Автомобилът се задвижва от електромотор, енергията за който се добива в резултат от химична реакция между кислород и водород.

Мощността на мотора е 155 к.с., ускорението от място до 100 км/час става за малко над 9 секунди, а доускорението от 25 до 40 км/час отнема 3 сек. С напълно зареден резервоар с водород моделът може да измине 500 км. Самото зареждане отнема между 3 и 5 мин. Цената на модела в Европа е 66 000 евро.

През миналата година друга японска компания - Honda, пусна бутилирана вода, която е добита от ауспуха на водородния модел FCX Clarity.

Прочети още на: http://www.dnes.bg/cars/2015/10/09/glyt ... puh.279180

A ето и видеото на руснака.
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Hursa » 20 окт 2015 21:56

То за реклама пиенето на вода от „ауспуха” може да е ефектно. Но с тая значително завишена цена за европейския пазар, не вярвам скоро да видим развита инфраструктура за зареждане с водород. Едно е да правят инфраструктура за няколко демонстрационни автомобила и няколко купени от богати ентусиасти за да си я гледат в гаража. Друго е да правят инфраструктура за „масовия” потребител. Първоначално дадената цена беше доста по ниска, това би значително стимулирало развитието на водородните автомобили.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4833
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 87
Местоположение: София

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Kiki » 14 ное 2015 10:27

Hursa написа:То за реклама пиенето на вода от „ауспуха” може да е ефектно.

Аз не виждам да пие, а само да души водата. biggrin.gif
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 902
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Рошко » 15 ное 2015 01:00

Kiki написа:
Hursa написа:То за реклама пиенето на вода от „ауспуха” може да е ефектно.

Аз не виждам да пие, а само да души водата. biggrin.gif

Това е защото гледаш картинката, а не си гледал клипа от линка най долу tooth.gif
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патент

Мнениеот Hursa » 30 дек 2015 22:55

Има ли запознати с хибридната система на RAW4 2.5 hybrid AWD? Подобна ли е с тази на прус 2 или 3 и какви са разликите? Идентична ли е с тази на Lexus NX300? По голяма разлика (според лексус-България) има в характеристиките (моментите) на задния ел. двигател, но може би има грешка. Никакви характеристики няма за МГ1, както и за приусите, а тук може би мощността му е еднаква с МГ2. Иначе как ще захрани двата маршови ел двигателя (МГ2 и задния) при ниска скорост когато е необходима сравнително голяма проходимост. Не, че може да ги захрани, но поне да има някакво близко съответствие - сумарната им мощност е дадена 211 кс при системна мощност 197 кс – това са мощностите на източниците на енергия – ДВГ и батерията (при приус 3 – за сравнение МГ2 е около 82 кс при системна мощност 136 кс). Вероятно това е свързано с 4х4 – възможността да се предава значителна мощност към задната ос когато е необходимо при не голяма скорост и симулирайки „понижаващи” предавки (и само към предната когато не е необходимо 4х4 съхранявайки нисък разход). Интересно какви са и „главните” предавателни числа в предния и задния диференциал – може би на задния е чувствително по голямо компенсирайки по ниския въртящ момент на задния ел двигател по сравнение с въртящият момент на МГ2 и ДВГ предаващи към предната ос.
Някой намирал ли е по подробни данни за хибридната система на JPN taxi - http://www.ams.bg/content/kompaniyata-t ... ksi-018355
Май двигателя му е „газов” за работа само на пропан-бутан? Може би това ще даде тласък за развитието на газовите двигатели на пропан-бутан.
Auris Е15 Hybrid

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Хибридно и алтернативно задвижване - технологии и патенти

Мнениеот Hursa » 26 ное 2016 22:07

Не е споменавано за хибридната система при „актуалната” формула 1. При 161 кс от ел двигателя, при обща мощност от около 810 кс е „по-хибрид” от новия приус smile.gif .
ДВГ – 1,6 л V образен, 6 цилиндров (оборотите ограничени на до 15000, „масовият моментен” разход ограничен до 100 кг/ч) с турбокомпресор – поради ограниченията мощността, която са успели да получат – е около 650 кс и около 400 Нм.
Турбокомпресора с двигател-генератор на общ вал – важна част от хибридната система - ERS-H система за получаване на енергия от изгорелите газове (тъй като горивото за състезанието е с ограничено количество). Мощността на двигател-генератора MGU-H, не е лимитирана, ел енергията с която се захранва (и която отдава) също не е ограничена. Освен, че оползотворява енергията на изгорелите газове - изпълнява ролята и на компресор задвижван от MGU-H при ниски обороти, форсирано увеличава налягането давано от компресора при подаване на газ (за борба с турбозабавянето, освен това може да вдигне налягането изпреварващо), поддържа налягането след компресора при отнемане на газта - за бърза реакция при подаване на газ. Оборотите на турбокомпресора са ограничени до 125000 об/мин. (Компановката е различна - генератора може да бъде пред компресора, но може да бъде и между компресора и турбината, като компресора е пред двигателя, компресора зад двигателя, а генератора понеже е с по малък диаметър - между цилиндрите на V-образния двигател, вала е сравнително дълъг, но има съединител, едностранно действащ който освобождава генератора с компресора от турбината, когато работи като ел компресор.)
Системата наречена ERS-К, оползотворяваща кинетичната енергия при спиране (системата KERS при по старата формула - ел двигателя е включван от бутон, мощността ограничена на 80 кс, енергията отдавана от ел двигателя лимитирана на 400 кДж на кръг). Ел двигателя трябва да е включен към коляновия вал, при ускорение подава допълнителна мощност и регенерира енергията при спиране. Мощността на двигател-генератора MGU-К е ограничена до 161 кс (всъщност 120 кВт), 50000 об/мин и до 200 Нм (667 Нм към коляновия вал?). Максимално добитата енергия от този двигател при зареждане не трябва да превишава 2 мега джаула (– на обиколка). Максимална енергия, която може да отдаде ERS (MGU-К) – също е лимитирана на 4 мега джаула (- на обиколка). За разлика от преди – спирачното усилие приложено към задните колела се регулира електронно – за да се разпредели и комбинира (оптимално) спирачното усилие от ел генератора и от спирачната система.
Енергията която се обменя директно между MGU-К и MGU-Н не е лимитирана.
Energy Storage (ES) – комплекс за съхранение на енергията, до колкото разбирам – батерия с буфер от суперкондензатори (но може да е само батерия или само суперкондензатори – но от суперкондензатори май не може да се наберат 4 МДж, а и са обемни, не могат да се впишат в предписаното място, по трудно се управляват). Лимит на съхранената енергия – до 4 мегаджаула. Тегло между 20 и 25 кг. Да е окомплектован в единен блок, а не разделно. Да е монтиран точно пред ДВГ.
Auris Е15 Hybrid


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта