От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран: 20 май 2010 14:25
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот lederman » 14 фев 2015 23:40

90-та аз все още се се возех във Волга М21 купена 59-та година от Кореком :), а от време на време във Вартбург но 1.3, купен 89-та от Мототехника. :)
И двете коли все още ги стопанисваме и са в прекрасно здраве :) Преди година-две Варгата беше реставриран цялостно. Рамата и купето бяха изкърпени и колата беше цялостно боядисана. Малко след това, по стечение на обстоятелствата се оборудва и с нов двигатели скорости и сега е кукла. Кара се всеки ден, като дава прекрасен разход на газ :)
На Волгата и предстои реставрация тази година. Имаше планове да я почнем миналата, но се провалиха. Купихме и донор дори, но нека се оправи времето :)
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12334
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 307
Местоположение: Варна

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот slowtraveler » 14 фев 2015 23:56

От съветските автомобили опита ми е доста ограничен - предимно с този москвич на колегата, който като студентски автомобил го човъркахме за да успее да мине преглед tooth.gif
Аааа, и гърбат ЗАЗ на чичето, който ме учеше да карам като ученик ...
Баща ми никога не е имал съветски автомобил, та затова бях захранен с чешкото - Шкодичка 1000МБ...
А първия нов автомобил дето купи баща ми бе Вартбург през 1987г /долни скорости....
Вартбурга бе супер... По точно стана супер след като един приятел немец изпрати електронно запалване (оптика)... Иначе губеше центровка за 800-1000км...
А правенето на центровка бе голяма игра - вземаш микромера, и го монтираш на всеки цилиндър на мястото на свещта, за да настроиш чукчето и наковалнята на правилното предварение...
Що пъти съм го правил - луда работа е (все пак е било преди 25г, ама ми се струва, че центровката се правеше на 0.6 или 0.8мм)...
По същото време - до 89г имаше специални класове 'бегачки'... Не винаги автомобили... Имаше например клас скутери Р1000, където ползваха двигатели на Вартбург, но номера бе да вземеш спортна глава - продаваха се отделно и то за доста пари... Слуховете носеха, че подминавали 100к.с. И стигали докъм 120-130...
А тъй-като вартбурга бе тръпка на баща ми, преди 7-8г той реши да го прави бегачка.. Пили глави, прозорци, газови пътища... Спортни филтри и т.н...
И Вартбурга стана бегачка tooth.gif Т.е. вървеше като отвързан... Ама палеше много трудно, а празния му ход се вдигна някъде около 1500-1800об/мин tooth.gif
След това баща ми го продаде (в комплект с 'нормален' двигател).. И се прехвърли на западна техника - и досега си я кара (Рено 19 tongue.gif )...
Та не се бъзикайте с вартбурга - поради спецификата на двутактовия двигател, въртящия му момент бе колкото този на Лада 1500 punk.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1280
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 26
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот martod » 15 фев 2015 10:44

nowyaris написа:Джапи,ще ме прощаваш,ама ти истинска спортна кола с предно предаване виждал ли си ? Независимо от звука на двигателя .
А ти Поморийския Москвич с предно предаване виждал ли си го как се гаври със спортните автомобили на задно ? . biggrin.gif http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&ved=0CF0QtwIwCw&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DLMGO_H1G-K4&ei=-UvgVNzSB4jCPJjjgZAH&usg=AFQjCNG3C_5pD5LrFIreMXPa5QkIapMt_g&cad=rja
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9376
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: -1
Местоположение: Touge, Japan

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот Japanese_fever » 15 фев 2015 18:56

Ах Защо Ли те Купих... laugh.gif
Те сигурно Ладите и Москвочите са спортни, щот са със задно. Аз Москвич на писта не съм виждал, но Лада, Вартбург, Трабант и Шкода съм виждал.
Отделно аз горе казах, че Трабантът е по-качествен и по-добър в много отночения от Москвчича и ЗАЗ-а и старите Шкодички, а не Ладата и Шкоада 105/120!
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5595
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 350
Местоположение: Варна

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот Akima » 15 фев 2015 19:13

Много ви се радвам - страшно нещо е носталгията.

Иначе и аз имам само хубави спомени от 2104 и Лада 1500. tongue.gif
Ама имахме тогава много добър "тунер"/Лека му пръст/.

В днешно време проблема много лесно се решава:
"Накланям" Л-то и се получава съвсем друга марка. punk.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12334
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 307
Местоположение: Варна

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот slowtraveler » 15 фев 2015 19:44

Japanese_fever написа:...
Те сигурно Ладите и Москвочите са спортни, щот са със задно. Аз Москвич на писта не съм виждал, но Лада, Вартбург, Трабант и Шкода съм виждал....

Изображение
Изображение
http://www.videoclip.bg/watch/309331
А за шкодичките - тииихо... Стигнеше ли се до наливане на бензин доста народ обикаляше автомобила и се чудеше къде е гърловината tooth.gif
Шкодичката 1000МБ ми е първия самостоятелно ремонтиран (доста често tooth.gif ) автомобил :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9376
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: -1
Местоположение: Touge, Japan

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот Japanese_fever » 15 фев 2015 22:17

Тези кадри сигурно са от зрелия социализъм 60-70 години. Аз Москвич на писта след 90-та не съм виждал, а иначе Лади имаше доста и много добре се представяха.
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4044
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 46
Местоположение: Русе

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот nowyaris » 15 фев 2015 22:30

Аз чудесно знам какви голфове и кадети си купуваха хората 1990.И орионите,и първите яйца.Но все бяха стари,та дърти и не можеха да се сравняват с моята ЛАДА от магазина.В края на 1991 си купих след немската далавера едногодишно скорпио 2,3 бензин - беше тупалка.След шест месеца го продадох и си останах на ЛАДАта. До 1997 доста коли ми минаха през ръцете за търговия,щото така се случи че станах участник в "канала" но никога не се отказах от червеното руско возило.След като го махнах само една от колите в къщи не е била червена.Любим ми е този цвят за кола.Сега дори и Яриса е червен."Едно Ферари с цвят червен......." biggrin.gif
ПП.Шкода 1000 МБ - значело 1000 малки болести tooth.gif
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12334
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 307
Местоположение: Варна

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот slowtraveler » 15 фев 2015 22:46

При нас бе 1000 малки бели tooth.gif
Ама с родителите ми ходихме до Дрезден и Берлин с шкодичката. Бащата кара, а аз на задната седалка сменям лагери и четки на динамото (резервно - носихме си го оборотно)... tooth.gif
Лагерите ни ги продаде един унгарец - мошеник (в Сегед) за луди пари, ама и другото оборотно динамо не бе много читаво (е, докара ни до България, ама не бяхме сигурни), та трябваше да сме готови...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1031
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот Airfan » 16 фев 2015 00:19

slowtraveler написа:При нас бе 1000 малки бели tooth.gif
Ама с родителите ми ходихме до Дрезден и Берлин с шкодичката. Бащата кара, а аз на задната седалка сменям лагери и четки на динамото (резервно - носихме си го оборотно)... tooth.gif
Лагерите ни ги продаде един унгарец - мошеник (в Сегед) за луди пари, ама и другото оборотно динамо не бе много читаво (е, докара ни до България, ама не бяхме сигурни), та трябваше да сме готови...

Ооо връзкар, как са ви пуснали чак там?
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12334
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 307
Местоположение: Варна

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот slowtraveler » 16 фев 2015 07:50

Airfan написа:
slowtraveler написа:....Ама с родителите ми ходихме до Дрезден и Берлин с шкодичката.......

Ооо връзкар, как са ви пуснали чак там?


Как как - след месеци проучвания (формално - над месец бе нужно да се издаде парпорта)... За мен нямаше проблеми - под 16г бях, но баща ми и майка ми ги въртяха доста (учителка в техникум подготвящ кадри за военната промишленост, и главен инженер и зам.директор в социалистическо предприятие - не стана директор защото винаги е бил безпартиен)...
Пък и си бе Източна Германия - нашия блок tooth.gif
Да, като минавахме през Братислава ни бе доста странно, че само на 70-80км е Виена пък няма как да отидеш (и то при условие, че доста от революционерите са ходили там както пишеше в учебниците)...
Ама нейсе - за там нямаше шанс поради 'тъмно минало' tooth.gif
В Берлин също заобикаляхме по-отдалеч Стената (да не вземем да прихванем някой капиталистически вирус tooth.gif )... (което не попречи да ми правят въртели като ми издават първия паспорт)
Абе времената бяха такива - имаше и плюсове и минуси..
Но класацията помоему на автомобилите по него време бе: западен> Лада > Жигули (копейките) > Шкода~Рено (Булгаррено)~>Москвич>ЗАЗ>Ява(триколките) :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4808
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 82
Местоположение: София

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот Kiki » 16 фев 2015 08:12

slowtraveler написа:
Шкодичката 1000МБ ми е първия самостоятелно ремонтиран (доста често tooth.gif ) автомобил :whistle:

Не случайна този модел хората го бяха кръстили - 1000 Малки Бели. biggrin.gif
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

nowyaris
Мнения: 4044
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 46
Местоположение: Русе

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот nowyaris » 16 фев 2015 23:25

То моя опит със съветски автомобили започна още 1983 с на тати Жигулата - новозакупена 1972 от Мототехника с цвят "Сахара".1100 кубика,почти италиански 124.После се оказа,че до края на 1972 руснаците са били длъжни да спазват 1:1 технологията на италианците.Наистина беше много здрав автомобил.Моите обиколиха с него цяла Източна Европа и Югославия.Понеже сме от Русе,ходехме по някаква спогодба всеки месец до Букурещ без особени проблеми още 70-те години.И аз на задната седалка,ама нищо не ремонтирах,само зяпах.Това е и първия волан,който съм държал в ръцете си.Наистина беше много здрава - един основен ремонт на 130 хиляди,два пъти кърпене на дъното с подкалниците и сменяне на предни калници като носни кърпички. 1978 тати и сложи халогенни фарове от Шкода на мястото на оригиналните - стана ден. Тати що девойки е забавлявал в таз кола,не е истина.И аз се пробвах после,но нямаше как да го настигна.Хем още на първия учебен ден в университета я паркирах пред главния вход и забелязах някой и друг лаком женски поглед biggrin.gif . За 1983 не беше често явление студент със собствен автомобил. Пак се отнесох.... Жигулата беше читава кола за 1972,определено.В сравнение с Москвич 408 който се продаваше тогава и беше единствената "конкуренция" беше светлини години напред.Шкодите бяха екзотика, гедерейските возила - компромис , ЗАЗ - изход от безизходицата. Времената бяха такива.Жигулата гореше около 8/100,маслото и беше Диона Супер,след като хвърлихме оригиналните руски от Изт.Берлин и сложихме гедерейски Пноймант,последващия комплект беше Барум от Братислава купен след още 4 години.Аз бях малък,но не си спомням да се е чупела тази кола,а когато вече се взех в ръце и почнах да я карам стана кукла - касетофон Грундиг,моргаджийски Мишелин и масло само Кастрол,чукчето/наковалнята,свещите и кабелите на свещите само Магнети-Марели. .Консумативите идваха по Дунава.Никога не е била с газова.Продаде я тати 1994 на 184 хиляди на един моряк,който още доста години си я кара после.Добра кола за времето си беше.
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1031
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот Airfan » 16 фев 2015 23:52

Основен ремонт на 130 00 км за онези години за здрава кола ли се е имало? Сериозно питам, не се бъзикам. Как е било в западното автомобилостроене?
Изображение

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9376
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: -1
Местоположение: Touge, Japan

Re: От кои модели са изкопирани съветските автомобили?

Мнениеот Japanese_fever » 17 фев 2015 01:51

Airfan написа:Основен ремонт на 130 00 км за онези години за здрава кола ли се е имало? Сериозно питам, не се бъзикам.


Да, нормално беше, особено за Москвичите. tooth.gif
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта