Страница 10 от 12

Интересни технически решения

Публикувано: 16 авг 2016 09:46
от WoLF
Решението е старо, но другите производители се отказаха един по един, включително държавно финансирани проекти... Въпроса е защо Нисан са решили, че ще има излезе сметката ;)

Интересни технически решения

Публикувано: 17 авг 2016 08:58
от ufer
Наистина е много старо. Подобни решения има още от преди 50-60 години при корабните двигатели. Доколкото си спомням при тази конструкция се акцентираше в голяма степен на кинетичната енергия при подобни механизми. Нищо не пречи на конструкторите да експериментират, понякога и най-малко логичното може да се окаже печелившо... :D

Интересни технически решения

Публикувано: 17 авг 2016 09:19
от slowtraveler
При корабите не знам да е имало такова решение... Променливо газоразпределение, 'обръщане' посоката на въртене (например с 'превключване' на разпределителен вал) и т.н. - да, но променлива компресия - не съм виждал... Но може и да е имало нещо подобно де...
Въпреки, че при корабите всичко е изчислено за точни обороти и натоварване - влизаш в режим и след това седмица/месец не променяш режима tooth.gif

Интересни технически решения

Публикувано: 17 авг 2016 09:34
от WoLF
Според мен това е последен опит за печалба преди да забранят превозните средства с гориво на петролна основа... Крайно време е всички тези пари да се влагат в проекти за ново поколение инфраструктура и задвижване :thumbsup:

Интересни технически решения

Публикувано: 17 авг 2016 10:37
от slowtraveler
WoLF написа:Източник превозните средства с гориво на петролна основа

Според мен доста от промишлените превозни средства ще си останат на петролна основа още доста десетилетия...

Интересни технически решения

Публикувано: 17 авг 2016 11:06
от WoLF
Така е, и си знаех, че точно ти ще се хванеш за общото ми изразяване(в положителен смисъл)... Там КПД-то е по-голямо, поради големият обем свършена работа за литър, но тези екскурзии с празни лични автомобили трябва да се елиминират от уравнението ми е мисълта no.gif

Интересни технически решения

Публикувано: 17 авг 2016 12:02
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание

Интересни технически решения

Публикувано: 17 авг 2016 13:12
от skydiver
https://www.youtube.com/watch?v=DdM2VbbdtB4
Това, което са направили от Ниссан, ми се струва една идея по-надеждно.

Интересни технически решения

Публикувано: 18 авг 2016 09:56
от ufer
Почти съм сигурен, че го имаше... променливото положение на кол. вал с всички положителни и отрицателни въздействия. Дори смътно си спомням, че май Зулцер бяха правили нещо подобно. Но трябва да си върна спомените около 40 год. назад, а това е трудно! unsure.gif Във всеки случай периода за подмяна на технологиите е нормално да бъде по-дълъг, най-вече от икономическа гледна точка (а може би и политическа), и да покараме още няколко десетилетия ДВГ. Но пък и всички усещаме и дори виждаме, че се подготвя нов технологичен скок почти във всички направления. Май едрият капитал се разбърза да ни заселва на Марс... :)

Интересни технически решения

Публикувано: 18 авг 2016 11:04
от slowtraveler
Причината да се съмнявам в такова корабно решение е, че проблема с коляновите валове при корабите е много по-сериозен - коляновия вал и самия двигател се приемат за пластично изделие... Там двигателя се центрова така, че усилията по дългия колянов вал да се намалят. А огъването на коляновия вал се променя при всяко натоварване или разтоварване на кораба (огъва се корпуса и от там - фундамента)... Измерва се натоварването на всеки лагер на коляновия вал и се променя настройката например с подлагане/преместване на клинове под корпуса на двигателя в даденото място... Да се премести динамично самия колянов вал е изключено - центровката на коляновия вал към вала на винта също е голяма философия, и там са недопустими каквито и да са премествания, а това са валове с дължина над 10 метра...
Т.е. коляновия вал е добре фиксиран... Остава да се премества блока... Обаче сам разбираш, че преместване на няколкоетажен блок само за оправяне на компресията и то без да промениш натоварването на фундамента (за да не се промени центровката на коляновия вал) е нещо неизпълнимо....

Интересни технически решения

Публикувано: 19 авг 2016 10:37
от ufer
Трудно ми е да продължа дискусията. Вече съм забравил доста неща. Пък на големите валове съответстват и големи цилиндри, бутала (Ф1 м) и т.н. Просто бях чел нещо някъде, пък има и малки корабни двигатели. Но не мога да докажа това твърдение. Естествено, при много големи маси подобни експерименти изглеждат нелогични, но техниката понякога търпи интересни решения. Може някой друг да знае нещо повече по въпроса...

Интересни технически решения

Публикувано: 19 авг 2016 11:08
от slowtraveler
О - да ... Неслучайно стартирах тази тема - има наистина уникални технически решения...
Но за корабите нещата са малко по-стандартни... И при тях имаше опозитни дизели (Доксфорд), но вече нещата са тръгнали по друга посока....
Режимите са много по-предсказуеми.... Например знаеш, че даден двигател ще работи 90-95% от времето си на 112об/мин...
С цел икономия слагаш валогенератор - т.е. когато двигателя влезе в работния си режим от 112об/мин ще генерираш 50Hz/3х380V няколко мегавата, и ще можеш да си захранваш кораба през тези 90% от времето, когато корабът е на ход... И знаеш, че двигателя няма да мръдне от тези обороти в близките дни...
Това се отчита още на чертожната дъска, и съответно всички изчисления на двигателя се правят така, че двигателя да е най-мощен и икономичен точно при тези обороти...
Промениш ли оборотите при маневра - цялата тази енергетична установка отпада, и палиш временно дизел-генераторите за да си осигуриш тока...
Но това са преходни режими и при тях са приемливи компромиси... Дори някои обороти са забранени - в инструкциите си пише - преминаваш през тях максимално бързо (е да, при корабните двигатели, 'максимално бързо' е относително понятие tooth.gif - борихме се преди няколко години с един такъв двигател, който реагираше 90 секунди след сигнала за промяна на режима)...
За икономия наблягат с допълнителното оборудване...
Например утилизационни котли (т.е. нещо подобно на КЕРС при Ф1 :) ), валогенератори и т.н...
Та затова и не виждам смисъл въобще да се прави такова усложнение с променлива компресия....
Да не би да бъркаш с декомпресорите? Например преди палене на времето се отваряха крановете на главата на цилиндрите първо за да се направи валоповоротката - развъртането на коляновия вал за да издуха ако има навлязла вода в цилиндрите, а след това - за да може сгъстения стартов въздух по-лесно да развърти коляновия вал при самото палене... След което се затваряха крановете, за да не бяга компресията :)

Интересни технически решения

Публикувано: 23 авг 2016 11:01
от didak
http://www.capital.bg/biznes/tehnologii_i_nauka/2016/08/21/2814719_pochti_perpetuum_mobile/
ей това ако стане реално, просто ще заживеем в друг свят, това би било революция несравнима с нищо случвало се досега

Интересни технически решения

Публикувано: 23 авг 2016 11:12
от slowtraveler
Така си е... Обаче от няколко години спрягат графена, а до момента резултатите не са толкова явни...
Дано успеят...

Интересни технически решения

Публикувано: 23 авг 2016 14:21
от WoLF
През 2013 казаха, че са на стъпка от кондензатори, използващи графен за многократно увеличаване на слоевете, който до година две ще е на пазара. Още го чакаме ;)