[О]Нови двигатели,задвижване и технологии,налични на пазара.

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1623
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 166
Местоположение: София

[О]Нови двигатели,задвижване и технологии,налични на пазара.

Мнениеот BOz » 06 авг 2015 15:34

Нека продължим темата с новите технологии при автомобилите, конкретно Тойота и техните конкуренти.
Да вземем последното поколение дизелов и бензинов двигател на Тойота и Пежо, при най-ожесточения клас в Европа - компактния.
За целта взех последните технически параметри от два директни конкурента - Аурис и 308.

1. Тойота Аурис
- Бензин:
1.2 Turbo с механична кутия:
Мощност = 116 к.с.
Въртящ момент = 185 Нм
Максимална скорост = 195 км/ч
Ускорение до 100км/ч = 10,5 сек.
Среден разход на гориво = 5.7/100
Екология = 132 г/км
Цена: 35490 лв.

-Дизел
1.6 D-4D с механична кутия:
Мощност = 112 к.с.
Въртящ момент = 270 Нм
Максимална скорост = 190 км/ч
Ускорение до 100км/ч = 10,9 сек.
Среден разход на гориво = 4.2/100
Екология = 108 г/км
Цена: 39490 лв.

2. Пежо 308
- Бензин:
1.2 Turbo с механична кутия:
Мощност = 130 к.с.
Въртящ момент = 230 Нм
Максимална скорост = 207 км/ч
Ускорение до 100км/ч = 9.6 сек.
Среден разход на гориво = 4.6/100
Екология = 107 г/км
Цена: 33542 лв.

-Дизел
1.6 e-HDI с механична кутия:
Мощност = 120 к.с.
Въртящ момент = 300 Нм
Максимална скорост = 196 км/ч
Ускорение до 100км/ч = 9.7 сек.
Среден разход на гориво = 3.2/100
Екология = 84 г/км
Цена: 36280 лв.

Мисля, че данните са красноречиви кой води в борбата с новите технологии, особено при дизела. Чак ми се иска някой да ми даде едно такова дизелово Пежо, за да се пробвам да му смъкна разхода под 3/100. Или с едно зареждане на резервоара да мога да измина спокойно едно 1800-2000 км. (1760 поред производителя) tooth.gif
Последна промяна от Akima на 07 авг 2015 10:26, променено общо 1 път.
Причина: Отделена тема по желание на колегата BOz.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

nowyaris
Мнения: 4044
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 46
Местоположение: Русе

Re: До какво водят новите технологии - Отдалечен достъп до М

Мнениеот nowyaris » 06 авг 2015 23:27

То в Токио не знам дали може и едно Пежо да се намери-как да разберат японците кой води в новите технологии.
То всъщност какво общо имат двигателите с отдалечения достъп ?
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5594
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 350
Местоположение: Варна

Re: До какво водят новите технологии - Отдалечен достъп до М

Мнениеот Akima » 06 авг 2015 23:28

Генерално объркахте темите май.... :whistle:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1623
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 166
Местоположение: София

Re: До какво водят новите технологии - Отдалечен достъп до М

Мнениеот BOz » 07 авг 2015 10:04

Akima написа:Генерално объркахте темите май.... :whistle:

В случая е моя грешка. Ако може да я отделиш в нова тема, където да обсъждаме всички нови двигатели, задвижване и технологии, налични на пазара.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5594
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 350
Местоположение: Варна

Re: [О]Нови двигатели,задвижване и технологии,налични на паз

Мнениеот Akima » 07 авг 2015 10:28

Готово - отделена е - в раздел офтопик не трия мнения без съгласие.

Ако с nowyaris нямате претенции ще изчистя ирелевантните мнения от темата,за да е по-прегледна. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1623
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 166
Местоположение: София

Re: [О]Нови двигатели,задвижване и технологии,налични на паз

Мнениеот BOz » 07 авг 2015 10:51

Към моите мнения нямам претенции - може да ги изтриеш, без първото. biggrin.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 896
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: До какво водят новите технологии - Отдалечен достъп до М

Мнениеот Рошко » 07 авг 2015 10:58

nowyaris написа:То в Токио не знам дали може и едно Пежо да се намери-как да разберат японците кой води в новите технологии.
То всъщност какво общо имат двигателите с отдалечения достъп ?

Едно-две за "цвят" видях... tooth.gif Иначе по въпроса за разхода на "лъвчетата" съм леееекинко секптичен! Баща ми кара Citroen C4 1.6D eHDI и нещата не са особено "розови" - градски разход 7-8, а Старт-Стоп системата ако се застоиш повече от 30 секунди на светофара и не може да одаяни, та пали "печката"... Иначе изънградско ако се кара истимаро - 4.7-5/100, въпреки гръмките обещания.
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1623
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 166
Местоположение: София

Re: До какво водят новите технологии - Отдалечен достъп до М

Мнениеот BOz » 07 авг 2015 11:31

1.6 VVT-i написа:
nowyaris написа:То в Токио не знам дали може и едно Пежо да се намери-как да разберат японците кой води в новите технологии.
То всъщност какво общо имат двигателите с отдалечения достъп ?

Едно-две за "цвят" видях... tooth.gif Иначе по въпроса за разхода на "лъвчетата" съм леееекинко секптичен! Баща ми кара Citroen C4 1.6D eHDI и нещата не са особено "розови" - градски разход 7-8, а Старт-Стоп системата ако се застоиш повече от 30 секунди на светофара и не може да одаяни, та пали "печката"... Иначе изънградско ако се кара истимаро - 4.7-5/100, въпреки гръмките обещания.

Моя опит показва, че няма кола, която производителя да е обещал някакъв разход на хартия и аз да не съм го постигнал. Особено с ръчна скоростна кутия винаги съм падал под данните, които са дадени от производителя.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

nowyaris
Мнения: 4044
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 46
Местоположение: Русе

Re: [О]Нови двигатели,задвижване и технологии,налични на паз

Мнениеот nowyaris » 07 авг 2015 18:14

Akima написа:Готово - отделена е - в раздел офтопик не трия мнения без съгласие.

Ако с nowyaris нямате претенции ще изчистя ирелевантните мнения от темата,за да е по-прегледна. :thumbsup:

Ако някой ми каже какво е това "ирелевантно мнение" най-вероятно и аз няма да имам нищо против biggrin.gif .
Само да кажа,че на Европейския пазар което е ново,на Японския и Корейския вече е старо.И не само при автомобилната индустрия :thumbsup: :thumbsup:
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1623
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 166
Местоположение: София

Re: [О]Нови двигатели,задвижване и технологии,налични на паз

Мнениеот BOz » 07 авг 2015 18:28

Значи да разбирам, че японците с новите си ама реално стари технологии не могат да стигнат европейците със старите си технологии, които обаче ги демонстрират като нови.
Както и да го гледам то се вижда коя кола какво КПД вади, пък мен не ме интересува кой как показва дали технологията му е стара или нова. tooth.gif
Даже като се замислиш японците не са произвели нито първия хибрид, нито първия автомобил на горивна клетка.
Дори на най-масовия хибрид - Приус, задвижването отново не е японско, ама това е 5-та бира. Да не навлизаме в детайли с това кое е старо и кое ново.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

dimkaraganchev
Мнения: 156
Регистриран: 03 юни 2010 18:23
Репутация: 11
Местоположение: гр. Сопот

Re: [О]Нови двигатели,задвижване и технологии,налични на паз

Мнениеот dimkaraganchev » 07 авг 2015 21:51

То хубаво, че гледате кпд-то, ама ми е интересно защо не сравнявате бензинки и дизели с еднакъв обем? Примерно 1.2 турбо бензин с 1.6 турбо дизел. Сравнявайте 1.6 с 1.6.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1623
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 166
Местоположение: София

Re: [О]Нови двигатели,задвижване и технологии,налични на паз

Мнениеот BOz » 08 авг 2015 11:16

dimkaraganchev написа:То хубаво, че гледате кпд-то, ама ми е интересно защо не сравнявате бензинки и дизели с еднакъв обем? Примерно 1.2 турбо бензин с 1.6 турбо дизел. Сравнявайте 1.6 с 1.6.

Какви бензинки, какви дизели. Сравняват се бензинки с бензинки и дизелки с дизелки, при еднакъв обем. Нещо не си разбрал темата и влезна с неподходящо мнение ми се струва. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

nowyaris
Мнения: 4044
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 46
Местоположение: Русе

Re: [О]Нови двигатели,задвижване и технологии,налични на паз

Мнениеот nowyaris » 08 авг 2015 23:32

Не знам защо но съм твърдо убеден че това което Тойота продава в Япония няма нищо общо с това което продава в Европа.Отделно дето съм твърдо убеден че това което примерно Пежо произвежда,няма как да го продава в Япония.И не само Пежо.Така че променете темата на "........ налични на пазара в Европа" :thumbsup:
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1623
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 166
Местоположение: София

Re: [О]Нови двигатели,задвижване и технологии,налични на паз

Мнениеот BOz » 09 авг 2015 01:26

Както и аз съм твърдо убеден, че Тойота нямат 1.2 двигател продаван само в Япония, който да харчи с 2 литра по-малко от европейския му вариант. Същото и за дизела. Сега вече за модели автомобили е друга работа. Всеки пазар си изисква дадени неща и съответно се правят или променят модели за него. Дори един и същ модел автомобил е с различни настройки за различните пазари, спрямо предпочитанието на населението. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
didak
Мнения: 1211
Регистриран: 04 юни 2007 09:49
Репутация: 3
Местоположение: Варна

Re: [О]Нови двигатели,задвижване и технологии,налични на паз

Мнениеот didak » 09 авг 2015 08:33

Като числа е ясно - везните накланят към Пежо.
Сигурен съм, че ще видим сравнение на двата модела със съответните двигатели по Ауто мотор ... и т.н.
От там е интересно доколко ще се потвърдят данните на Пежо за среден разход при реална експлоатация. Очаквам корекция в посока изравняване с Тойота.
Екстериора на Пежо както винаги е по-добър, очакванията за здравина по-ниски.
С две думи - нещата като цяло се изравняват, изборът зависи от това кой параметър има по-голяма тежест за всеки отделен купувач. Може би, както и до сега, бизнес клиентите, на база сравнение само на числа, ще предпочетат Пежо, а частните, на база best for the money - Тойота.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта