Дизелгейт - VAG са манипулирали нивата на емисии чрез софтуер

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран: 11 сеп 2006 22:05
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Re: Интересни технически решения

Мнениеот hyankov » 28 сеп 2015 14:19

А може и модераторите "golfabitch" и "ninjata_84" (б.ред. - имета са постнати непроменени, в оригиналния им вид) да трият наред, в името на неопетненото име worthy.gif
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5635
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Re: Интересни технически решения

Мнениеот Akima » 28 сеп 2015 14:45

Там влизам с повишено внимание - да не ме удари някоя ГНП или да се удавя в нафта...

Бъркаш линка обаче - http://www.vwclub.bg/forum/ - това е форумът.

Общо мнения 2603913 | Общо теми 182960 | Общо членове 128297


http://www.vwclub.bg/forum/viewforum.php?f=5 - обърнете внимание на тема №2.

Редно и да се извиним на колегите:

Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Обсъждат си хората. :thumbsup:

Ще изчета темата.Надявам се да се посмея в този мрачен ден. :whistle: cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран: 11 сеп 2006 22:05
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Re: Интересни технически решения

Мнениеот hyankov » 28 сеп 2015 15:22

И аз почетох. VW трябва до седмица да представят стратегия как ще оправят засегнатите коли.

Дали има решение при което няма да бъде осакатена колата? Филтър за твърди частици дали ще 'реши' проблема, ако сложат на всички? Пиша го в кавички, защото при първото му задръстване, повечето чешити ще отидат и ще го махнат в сервиза :D
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 279
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

Re: Интересни технически решения

Мнениеот skydiver » 28 сеп 2015 15:29

hyankov написа:Дали има решение при което няма да бъде осакатена колата? Филтър за твърди частици дали ще 'реши' проблема, ако сложат на всички? Пиша го в кавички, защото при първото му задръстване, повечето чешити ще отидат и ще го махнат в сервиза :D


Тук по-скоро става дума за азотния оксид, който предполагам е в силно завишени нива, поради факта, че двигателите работят с бедни смеси.
По всяка вероятност бедните смеси генерират по-малко твърди частици и въглероден диоксид, но повече азотен, заради процентното съдържание на елемента във въздуха и неупотребения кислород в сместа.
Решението за мен е нов софтуер, който ще нормализира стехиометричните смеси, но както сам казваш по-горе - това ще доведе до нов филтър или каквото там измислят, което да "нормализира" от своя страна емисиите.
Възможно е и дните на дизеловия двигател в автомобилите да са преброени...
Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Интересни технически решения

Мнениеот Hursa » 28 сеп 2015 20:17

Сорри, че ще се правя на разбирач. Още повече, че не споделям пълното осъждане на фолксваген, споделено в темата.
На всякъде където се съобщава за скандала се казва, че по време на тестове автомобилите показват заявените нива емисии. И че разпознават, кога автомобила се тества. А когато се експлоатира нормално, не се тества на място, показва високи емисии на азотни окиси. Според мен, става въпрос за различно управление на ЕГР клапана, за който стана въпрос в темата за новия приус. При дизелите ЕГР се управлява различно, сравнено с работата му при бензиновите двигатели, дори целите които се преследват се различават, макар и не напълно. Дизела работи с голям излишък на въздух. При него стехиометричното съотношение не се достига (съотношението гориво/въздух при което в идеални условия при изгаряне би се свързал целия кислород и биха се получили само крайни продукти на изгарянето). Дори при пълен товар „сместа”(за дизела – горивна смес – е малко условно понятие) е бедна, „ламбда” е около 1,2 – има излишък на въздух. Колкото натоварването на двигателя е по малко, толкова по малко гориво се впръсква, а количество въздух е сравнително същото (не съвсем, защото зависи от режима на работа на турбокомпресора в момента на пълненето, а днес май дизел без турбо е голяма рядкост). Тоест при малък товар излишъкът на въздух е още по голям. Поради сравнително високата компресия в дизела и поради големият излишък на кислород, част (значително по голяма част сравнен с бензиновия двигател) от кислорода реагира с азота образувайки азотни окиси (различни са, но да не се правя на разбирач). За да се намали тяхното количество, част от изгорелите газове, през ЕГР клапана (свързващ изпускателната система на двигателя със смукателния колектор) се подават отново към цилиндрите. Така кислорода в цилиндъра е относително по малко. Но понеже дизела работи винаги със сравнително голям излишък на въздух, значи и в изгорелите газове количеството на кислород не е малко. И за да се постигне до чувствително намаляване на количеството кислород в газовете пълнещи цилиндъра, трябва да се подава значително количество изгорели газове. Това количество изгорели газове се регулира от компютъра на автомобила, регулирайки отварянето на ЕГР клапана. Според мен именно това управление са манипулирали от фолксваген. Т. е. когато компютъра „разпознае”, че се тестват емисиите от двигателя, клапанът се управлява коректно, стремейки се да се постигнат заявените ниски нива азотни окиси. Когато компютъра „не разпознава тестов режим” ЕГР клапана се управлява така, че да подава значително по-малки количества изгорели газове. Това подобрява пълненето, защото изгорелите газове макар и частично охладени в специален топлообменик (целящ най-вече да удължи живота на ЕГР клапана) пак са със значително по висока температура от „свежия” въздух. Освен това по голямото количество кислород (в по „чистата” гориво/въздушна смес) подобрява изгарянето (то е по пълно, по малка част от горивото се изхвърля не изгоряло или частично изгоряло, с малко се намаляват и количествата твърди частици), освен това се ускорява изгарянето - с малко (всичко това сваля малко разхода и подобрява малко кпд). Освен това двигателя реагира по живо на педала, а и мощността се вдига малко. Но пък се отделят повече азотни окиси.
Това са разсъждения само, на неспециалист. Може да са напълно погрешни.
Akima написа:Оставете немците да изкупят платината.


Малко да накъсам разговора и да минем на тема принудително пълнене. cool.gif

http://www.eaton.com/Eaton/ProductsServ ... htm#tabs-1
http://www.eaton.com/Eaton/ProductsServ ... htm#tabs-1

Дали ще го приложат при хибридите на Toyota?
За сега се ползва R-серията и то само от TRD дивизията - 2GR-FZE и 3UR-FE.

Не мисля, че ще се използва някой от дадените компресори – по тази схема се снижава кпд, вдига се само литровата мощност – според мен (и до колкото разбрах от прочетеното в линковете). Според мен може да се използва турбокомпресор, но не толкова „малък” и лек като сега използваните, с които се постига по голяма динамика, турбокомпресора реагира по бързо. Поради това турбокомпресора, ще бъде с по дълъг живот и надеждността ще се подобри. По големия турбо лаг ще се компенсира от хибридната система. Ще бъде ефективен турбокомпресора в сравнително по тесен диапазон от мощности и обороти и двигателя ще бъде относително "дефорсиран", това ще подобри надеждността на турбинирания двигател и ще удължи живота му (ако въобще това е цел днес за някой от производителите). Евентуално по късното достигане на по ефективно пълнене от компресора, ще се компенсира пак от хибридната система. Все пак смятам, че за истинска ефективност от „турбото” към него трябва да се включи генератор. Като се вдигне значително мощността отдавана от турбината, за сметка на мощността отдавана от ДВГ – ДВГ с ниска степен на сгъстяване, със значително налягане на принудителното пълнене, от двустепенен или многостепенен компресор.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
didak
Мнения: 1211
Регистриран: 04 юни 2007 09:49
Репутация: 3
Местоположение: Варна

Re: Интересни технически решения

Мнениеот didak » 28 сеп 2015 21:24

Не мисля, че въобще е необходимо да си задавам въпроса какво ще направи производителя за да влезе в норми. Проблема тук е като с допинга при спортистите. Има си правила и да участваш в играта трябва да ги спазваш, ...освен ако не ги спазваш, но рискът е твой. Така или иначе правилата са ясни.
Ваген са напълно наясно какво печелят като не спазват правилата, но дали са сметнали правилно риска като не го правят!?
Това, което по принцип има по-голямо значение е правилно ли са определени нормите за изгорелите газове, в смисъл реални ли са /достижими ли са/ и имат ли реална екологична полза. Защото, ако заради тези норми се намаля примерно с 20% КПД на двигателя, то за да свърши дадено количество "работа" той ще трябва да компенсира това намаление евентуално с 20% повече изразходвано гориво или да работи 20% по-дълго. И какъв е смисъла от цялата работа?
Да не стане като с по-високите европейски еко изисквания в промишлеността, заради които дадено производство се изнася в Африка, извършва се по неекологичен начин, замърсява въдуха, който не е просто "европейски" или "африкански", а на това отгоре има допълнително замърсяване от необходимостта суровината да стигне от единия континент до другия и да се вънрне обратно. В крайна сметка общия резултат е по-голямо глобално замърсяване.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Интересни технически решения

Мнениеот Hursa » 28 сеп 2015 22:01

didak написа:Не мисля, че въобще е необходимо да си задавам въпроса какво ще направи производителя за да влезе в норми...

Но все пак явно си зададе въпросите smile.gif. И както си отговорил - заслужава ли си цената на която се постигат тези норми. И нямам предвид цената в пари - дадени от производителителите и после изкарани от нашите джобове.
Последна промяна от Akima на 28 сеп 2015 22:07, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5635
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Re: Интересни технически решения

Мнениеот Akima » 28 сеп 2015 22:25

Всички по веригата от производителите до потребителите трябва да си "набият в главите",че в момента планетата е една за всички,въздухът е един и ще мине доста време преди някой от тези факти да се промени.

Заблуждението е умишлено и за мен глобата даже им е малка.
По същия начин бих разсъждавал и ако виновник не беше VAG,а TMC,FUJI HEAVY,DAIMLER и т.н.

Повечето нормални хора биха се погнусили от мисълта да "спонсорират" терористи,които избиват деца.
Защо да е различна логиката при:
  • налични доказателства за вредите от поглъщане/вдишване на фини дизелови частици;
  • наличие на повишени в пъти вредни емисии;
  • признание от производителя за умишлени действия.

Това,че болните от белодробни заболявания не падат като застреляни от картечница около нас,не означава,че това не умират.

Да не говорим за понятия като Корпоративна социална отговорност/малко позната и тепърва прохождаща в България/.

Лицемерно ми се струва да мамиш в тестове за емисии и да пускаш реклами от този тип - https://www.youtube.com/watch?v=a2CNHVXvNRo /заслушайте се в текста на песента/?

Явно аз съм сбъркан,но съм озадачен от част от коментарите в VW форума - там май освен нормални и мислещи хора има и тълпа илюминати,змейове и конспиративни теоретици...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12528
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Re: Интересни технически решения

Мнениеот slowtraveler » 28 сеп 2015 22:46

В случая съм съгласен с didak...
Влизането в еко-нормите според мен ще е елементарно, но ще доведе до по-лоши ТТ показатели... Или променени в негативна посока параметри (понижена мощност и/или повишен разход), или в намалена издържливост (например много по-проблемни EGR, DPF и т.н.)...
Бях пускал в друга тема схемата на впръскване за един такт например при моя дизел:
Изображение
Като гледам що излишни впръсквания има само заради екологията - навярно дизелака би бил доста по-икономичен без тях...
За фините дизелови частици - не съм се интересувал от теорията, но на практика виждам, че ауспусите на дизелака ми са в пъти по-чисти от ауспусите на бензинката...
Така, че явно въпроса е в другите газови замърсявания...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Re: Интересни технически решения

Мнениеот Hursa » 28 сеп 2015 22:53

Akima написа:
Лицемерно ми се струва да мамиш в тестове за емисии и да пускаш реклами от този тип - https://www.youtube.com/watch?v=a2CNHVXvNRo /заслушайте се в текста на песента/?

Трудно е да ги оправдае някой. Още повече, че в толкова уважавани медии ги даваха едва ли не като еталон, както за динамика така и за екологичност. А се оказа, че и двете се дължат на една лъжа. Ако се установи, че другите са спазвали нормите де.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 279
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

Re: Интересни технически решения

Мнениеот skydiver » 29 сеп 2015 10:22

Hursa написа:Сорри, че ще се правя на разбирач. Още повече, че не споделям пълното осъждане на фолксваген, споделено в темата...

Напротив колега, благодаря ти, че осветли отчасти тъмната за мен тема относно дизеловите двигатели.
Мнения като твоето спестяват много време за ограмотяване.
Хубаво е,че поне в частта с бедните смеси имам попадение... tooth.gif
Кво да прави човек, грам не ме грабва тази технология, хем се опитах на два пъти, насила..., и не се получи.
Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5635
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Re: Дизелгейт - VAG са манипулирали нивата на емисии чрез со

Мнениеот Akima » 29 сеп 2015 13:55

Разделих темите,защото се очертава доста да обсъждаме въпроса - вече и определени модели BMW и MB са засегнати.
Очакват се релутати от тестове и на други марки.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Re: Дизелгейт - VAG са манипулирали нивата на емисии чрез со

Мнениеот BOz » 29 сеп 2015 15:53

Akima написа:Разделих темите,защото се очертава доста да обсъждаме въпроса - вече и определени модели BMW и MB са засегнати.
Очакват се релутати от тестове и на други марки.

Кои са засегнатите модели на БМВ?
Те излязоха с официално становище, че няма такова нещо:
http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... ineniiata/
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5635
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 362
Местоположение: Варна

Re: Дизелгейт - VAG са манипулирали нивата на емисии чрез со

Мнениеот Akima » 29 сеп 2015 16:24

BMW X3 xDrive 20d - надвишава NOx параметрите на Passat.

MB Sprinter - имало е кампания на Daimler за подмяна на софтуер.


В заглавието на новата тема съм написал само VAG,защото единствено за тях е доказано и признато нарушението.

За MB не е ясно какво са променяли - факт е,че са привикали 11 000 Sprinter-а заради емисии и са обновявали софтуер.

За BMW се спекулира много - AutoBild ги нападна,а те винаги са били "спонсорирани" от VAG,но е факт,че няколко лаборатории дават сходна информация за завишени параметри.Очаква се скоро всичко да се изясни по този въпрос - http://www.theicct.org/ трябва да оповестят точно как са постигнали резултатите.

В немското интернет пространство вървят и теории от типа - BMW натопи VAG пред американците,заради продажби/Фердинанд Пиех се върна на трона след преврата,който му направиха в началото на годината,но на висока цена...

Носи се отчасти потвърдена информация,че Daimler тихомълком са заявили,че до 2025 ще продават само бензинови хибриди при леките коли и няма да акцентират въобще върху разработката на дизелови двигатели.Даже представиха хибридни камиони,ако помня правилно.

Малко на шега,докато всички гледат VW:
Учените потвърдиха наличието на вода на Марс,но още няма информация за наличието на суров петрол.
Водата е необходима предпоставка за тераформиране на планета от този тип.
Кое според вас е по-рентабилно - да доставиш туба нафта или оловен акумулатор на разстояние 54.6 млн. км /0.5 AU/?!
Едното ще използваш еднократно,а другото може да презаредиш с помощта на светлина от слънцето.
cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12528
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Re: Дизелгейт - VAG са манипулирали нивата на емисии чрез со

Мнениеот slowtraveler » 29 сеп 2015 17:01

BOz написа:
Akima написа:Разделих темите,защото се очертава доста да обсъждаме въпроса - вече и определени модели BMW и MB са засегнати.
Очакват се релутати от тестове и на други марки.

Кои са засегнатите модели на БМВ?
Те излязоха с официално становище, че няма такова нещо:
http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... ineniiata/

Дано да е така... Защото в статията споменават, че няма такова нещо за Х5 (и още някакви модели, които не са указани), а в Аутобилд споменават двигателя 2.0д, който не се среща в Х5...
А за Х3 усукват, че не били запознати с тестовете и т.н...
Поне старите БМВ-та бяха с БОШ системи... Сегашните не ги знам, ама едва ли са избягали от БОШ... Т.е. софтуеристите и софтуера са едни и същи... Въпроса е коя версия на софтуера са качили в автомобилите си...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта