Икономически изгодни ли са ел. колите?

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9376
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: -1
Местоположение: Touge, Japan

Икономически изгодни ли са ел. колите?

Мнениеот Japanese_fever » 02 апр 2016 01:34

Айде да си продълва аз мнението за ел. автомобили, че хибридите така и не са разбра дали са икономиюески изгодни, но ел. трябва да са или поне, ако ти е евтин тока за зареввдане. Днес 1-ви април, но не е шега, беше уповестен за продажба (чак в късната 2017-та) Модел 3 на Тесла - малкият седан на Тесла с гарантирана цена $35 000. Вече са капарирани 115 000 коли по $1000 или Тесла за един ден си прибра $115 000 от резервирани коли.
345 км с едно зареждане и за 6 сек от 0 до 100 км/ч.

http://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/news/a20240/here-is-the-tesla-model-3/

https://www.youtube.com/watch?v=zpQMtMwwPt4

Отпред ми прилича на Астън Мартин, но без решетката. Като цяло предницата ми изглежда незавършена и не е така атрактивна, както пти Модел S.

http://www.wired.com/2016/03/meet-teslas-model-3-long-awaited-car-masses/

Изображение
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12334
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 307
Местоположение: Варна

Икономически изгодни ли са ел. колите?

Мнениеот slowtraveler » 02 апр 2016 08:52

Още ме е яд защо не я покрият отгоре с фотоклетки... Цената би мръднала навярно с под 1000$
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 391
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 64
Местоположение: Ловеч

Икономически изгодни ли са ел. колите?

Мнениеот e 10 » 02 апр 2016 09:42

Колега, навярно имаш пред вид соларни, а не фотоклетки? Едва ли ще има осезаем ефект за тази площ. Освен това ще са необходими и други неща за зареждане на батерията от соларите - инвертор, автоматика и т.н., за които 1 000 долара едва ли ще стигнат. Пък не се знае и като визия как ще го докара.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12334
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 307
Местоположение: Варна

Икономически изгодни ли са ел. колите?

Мнениеот slowtraveler » 02 апр 2016 11:53

Да, соларни имам предвид (е, те са си фотоклетки по същността си :) )... Осезаем ефект има с времето - ако автомобила си стои на място, би могло да покрие и дори да надвиши например първоначалната климатизация, или да повиши с 0.5-1% заряда на батерията... Т.е. да успее да компенсира вътрешни загуби, което все пак е нещо... А за такава площ според мен 1000$ са си много барабар с т.н. контролери - това нещо го правеше всеки третокурсник в университета за курсова работа :whistle: ..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2655
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 22
Местоположение: Irvine, UK

Икономически изгодни ли са ел. колите?

Мнениеот Scott » 02 апр 2016 12:28

slowtraveler написа:А за такава площ според мен 1000$ са си много барабар с т.н. контролери - това нещо го правеше всеки третокурсник в университета за курсова работа :whistle: ..
Пакетът Solar Power Roof на Приус струва £1550 в UK, явно японските третокурсници вземат доста скъпо :)

Hursa
Мнения: 815
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 6
Местоположение: Козлодуй

Икономически изгодни ли са ел. колите?

Мнениеот Hursa » 02 апр 2016 15:10

Добре изглежда. Но според наименованието на темата и ако се има предвид за България - колко човека могат да си позволят втори автомобил за 60 хиляди с ограничено приложение. (Нямаше ли някакво изискване серийния автомобил да има автономен пробег над 500 км?) И от тези които могат да си го позволят, колко биха се заинтересували от разликата в цената между „тока” и горивата. За България, за сега си е до голяма степен екзотика ел автомобила. За да получат широк пазар ел автомобилите се нуждаят от развита инфраструктура, но това си е ясно. Според мен перспективно е, вместо да се опитват да създадат бързо зареждаеми батерии, да унифицират размера на батериите. Купуваш автомобил, а батерията (батериите) ти е оборотна. Спираш на „зарядната станция”, свалят изразходваната, поставят ти заредена :). Е освен за цената на ел енергията, ще си плащаш и за ползването на оборотните батерии.
(А ако ти предстои пътуване, там където все още не е развита инфраструктурата, вместо батерия ти монтират микроДВГ с генератор + резервоар (като такъв двигател-генератор може да бъде много по екзотичен от привичния) + буферна батерия за да ти осигури макс мощност при много по малка мощност на двигател-генератора и всичко това с размера на стандартизираната батерия :) )
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9376
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: -1
Местоположение: Touge, Japan

Икономически изгодни ли са ел. колите?

Мнениеот Japanese_fever » 04 апр 2016 23:14

Hursa написа:Източник Добре изглежда. Но според наименованието на темата и ако се има предвид за България - колко човека могат да си позволят втори автомобил за 60 хиляди с ограничено приложение. (Нямаше ли някакво изискване серийния автомобил да има автономен пробег над 500 км?)


Еми колега, толкова вървят БМВ 3-та серия и Мерцедес С клас. Колко по-малко да е цената за такава революционна технология? А иначе говорим за основна кола, не за втора кола. След като се направят станциите за зареждане, а отделно, ако си имаш и в гаража - вече приложението не е ограничено. Добре, сега в БГ как ги карат Теслите като са с ограничено приложние?
А иначе най-големият пробег, за който съм чел е на Тесла Модел S 85D - 435 км (270 мили). Това е може би най-големият пробег за серийна ел. кола, но може и да е само на хартия:
https://www.teslamotors.com/blog/driving-range-model-s-family
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Hursa
Мнения: 815
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 6
Местоположение: Козлодуй

Икономически изгодни ли са ел. колите?

Мнениеот Hursa » 05 апр 2016 18:42

Да цената и може да се сравни с премиум марка, макар и малките модели на премиум марките. Но модела претендира на масовост. А за средния потребител предлага това което би предложил втори автомобил, полуспортен, купен за доставяне на удоволствие най-вече. Като такъв не всеки може да си го позволи, а и дори тези които могат да си го позволят, могат да намерят други „играчки”. Според мен за да получи широко разпространение електроавтомобила, така че да стимулира развитието паралелно и на инфраструктурата трябва да е достъпен например като яриса. Така както прави рено, пежо и някой други марки предлагайки все по достъпни ел автомобили. Ако разчитаме да го зареждаме у дома, това си е „градски” автомобил за по големите градове. Е имаме в БГ и този недостатък, колко от живеещите в по големите градове могат да си позволят гараж, не задължително собствен, а например общ за жилищен блок например.
За пробега, не е малък, но вероятно такъв пробег дава при „икономично” шофиране, при такова шофиране аналогичните „стандартни” автомобили биха дали пробег около 1000 км.
Но аз съм невежа в икономиката за съжаление.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9376
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: -1
Местоположение: Touge, Japan

Икономически изгодни ли са ел. колите?

Мнениеот Japanese_fever » 05 апр 2016 19:43

Hursa написа:Източник Да цената и може да се сравни с премиум марка, макар и малките модели на премиум марките. Но модела претендира на масовост.


Не само това - Модел 3 на Тесла е създаден с мисълта да е пряк конкурент на БМВ 3-та серия и Мерцедес С-клас. Може след него да излезе и по-малък, който да е по размери и цена на Сивик и Корола. Тесла имат интересна маркетинг стратегия те не тръгнаха от евтините модели, а обратното - от скъпите. Първата им кола беше Тесла Роудстър https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Roadster_2.5_windmills_trimmed.jpg, след това изкараха Модел S, после Модел Х https://www.teslamotors.com/tesla_theme/assets/img/modelx/section-hero-touch.jpg и чак сега изкараха най-малкия си (за сега) модел - Модел 3. Но с продажбата от скъите модели те вече са натрупали капитала, който им е трябвал за по-натаъшното развитие. Ако бяха пуснали в началото някаква малолитражка като Нисан Лийф примерно и продажбите са слаби можеше да са фалирали до сега. То не, че сега са застраховани от фалит де. Един икономист обясняваше миналата седмица как Тесла била на загуба от продажбата на всяка кола и независимо, че изкарва нов модел цената на акциите на компания не се вдигат.
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта