[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1714
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 188
Местоположение: София

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот BOz » 20 апр 2016 10:38

Пак ще го повторя и тук, за да спре масовата заблуда, че колата се държи от компресията на двигателя.
Колата не се държи от компресията на двигателя, а от неговото механично съпротивление. Най-много от газоразпределението - пружини, клапани и т.н. За това не намесвайте компресия, износвания и т.н. при такива разговори.
Имаше една подобна тема, при която масово хората пратиха човека в сервиз, за да си търси поправка на двигателя, че му била избягала компресията. За това имам молба, просто спрете с тази компресия при двигател в статично натоварване.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1714
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 188
Местоположение: София

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот BOz » 20 апр 2016 13:49

На теория и въздуха създава съпротивление при тези двигатели, при които перката за охлаждане се върти от коляновия вал чрез ремък. Та когато двигателя се завърти, перката също се завърта и съответно оказва съпротивление от избутвания от нея въздух. На теория. На практика в момента в който двигателя се изгаси, докато включиш на първа и отпуснеш съединителя, то налягане, което да държи двигателя няма. Освен ако не си спрял на доста стръмно, че колата да започне да върти двигателя стабилно, че създалото се налягане по време на въртенето му да създаде допълнително съпротивление. Но в този момент обикновено вече е късно и колата отива в дерето, защото силите от статични се преобразуват в динамични.
Ама в крайна сметка е важно едно, което споменах. Не намесвайте компресията при този тип разговори. Много по-важно са брой цилиндри и крайното предавателно число на кутията. От това зависи колко ще е възможността на колата да "стои" на баир сама на скорост.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12679
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот slowtraveler » 20 апр 2016 14:02

Въобще не говоря за това - налягане има за няколко секунди. И се увеличава/създава ако мръдне коляновия вал.. Т.е. при определено положение на коляновия вал леко мръдване на коляновия вал би създало голямо реактивно съпротивление заради нуждата да се сгъсти този въздух (не го бъркай с вентилатора - усилията са съвсем различни)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1029
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 28
Местоположение: Варна

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот memorex » 20 апр 2016 14:09

offtopic.gif
Двигател с манивела стартирали ли сте?Ръката-стартер.
RAV 4, 2.2 D-4D, 136 hp, none DPF

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1714
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 188
Местоположение: София

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот BOz » 20 апр 2016 14:21

slowtraveler написа:Източник Въобще не говоря за това - налягане има за няколко секунди. И се увеличава/създава ако мръдне коляновия вал.. Т.е. при определено положение на коляновия вал леко мръдване на коляновия вал би създало голямо реактивно съпротивление заради нуждата да се сгъсти този въздух (не го бъркай с вентилатора - усилията са съвсем различни)

Не го бъркам, а просто показах теорията, която разбиваш в дълбока степен. Реално, както казах за 5-ти път, колата не се държи от компресия въобще. И точно защото силите, които биха се породили от създаването на налягане, когато двигателя превърти, не са достатъчни да компенсират изменението на товара, преобразуван от статичен в динамичен. За това веднъж като тръгне колата, то обикновено не спира и започва да "хлеца", въпреки, че в този момент има допълнителна сила от налягането. Но не мисля, че някой спира колата си на наклон още в движение. Обикновено хората си спират колата някъде, загасят я, ръгат там 1-ва и пускат съединителя. В този момент компресия вече няма!
memorex написа:Източник Двигател с манивела стартирали ли сте?Ръката-стартер.

Да. Както имаме счупване на два пръста от това упражнение. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1038
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот Airfan » 20 апр 2016 15:06

BOz написа:Източник Пак ще го повторя и тук, за да спре масовата заблуда, че колата се държи от компресията на двигателя.
Колата не се държи от компресията на двигателя, а от неговото механично съпротивление. Най-много от газоразпределението - пружини, клапани и т.н. За това не намесвайте компресия, износвания и т.н. при такива разговори.
Имаше една подобна тема, при която масово хората пратиха човека в сервиз, за да си търси поправка на двигателя, че му била избягала компресията. За това имам молба, просто спрете с тази компресия при двигател в статично натоварване.

Може ли някак по-просто да ми обясниш защо не се създава компресия в тази ситуация? Нали автомобила натиска с теглото си и се опитва да завърти предните колела, те от своя страна предават движението си през скоростната кутия, съединителя, та чак до коляновия вал. Така той се опитва с поне един цилиндър да създава налягане, да речем около 15 атмосфери. Това не е ли допълнително съпротивление, освен силите на триене, които се създават по веригата до колелата?
Изображение

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 411
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 71
Местоположение: Ловеч

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот e 10 » 20 апр 2016 16:32

Естествено, че компресията противодейства на натиска, оказван от автомобила. Теоретично погледнато, почти няма начин разпределителният вал да застане в положение, в което всички клапани да са отворени в някаква степен. Дори това да се получи, то ще е до момента, в който под натиска на автомобила и превъртането на вала в някой цилиндър затворят и двата вида клапани и се получи нагнетяване, което може и да бъде преодоляно, но пък идва ред на следващия цилиндър и т. н., което пък се изразява с характерното "предъвкване". Ако колата я държи механичното съпротивление на двигателя, то прескачането нямаше да го има, а автомобилът трудно, но уверено би поел плавно по надолнището. Освен това ако механичното съпротивление е толкова голямо, каква част от енергията от изгарянето на горивото би отивала за преодоляването му?
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

mirott
Мнения: 1470
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 20
Местоположение: Вършец

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот mirott » 20 апр 2016 17:35

Така. Ако му се занимава на някой да извади свещите на колата и да пробва да я остави на наклон... :whistle:

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1038
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот Airfan » 20 апр 2016 21:00

mirott написа:Източник Така. Ако му се занимава на някой да извади свещите на колата и да пробва да я остави на наклон... :whistle:

Аз съм го правил като съм сменял ангренаж.
Изображение

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 659
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 25
Местоположение: Бургас

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот veso_hds » 20 апр 2016 21:43

А моят Трабант,който карах 20г. какво го държеше на място,след като нямаше нито разпределителен вал,нито клапани,нито пружини? tooth.gif
Би трябвало да лети.А предложението на mirott е много точно.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

mirott
Мнения: 1470
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 20
Местоположение: Вършец

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот mirott » 20 апр 2016 23:26

Ако пък някой иска може да навие манометър на мястото на някоя свещ...да види каква компресия ще има-то май така се и мери последната...а кое държи трабанта...BOz?
Последна промяна от mirott на 21 апр 2016 09:27, променено общо 1 път.

Iliyа Damyanov
Мнения: 299
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот Iliyа Damyanov » 21 апр 2016 00:05

e 10 написа:Източник Естествено, че компресията противодейства на натиска, оказван от автомобила. Теоретично погледнато, почти няма начин разпределителният вал да застане в положение, в което всички клапани да са отворени в някаква степен. Дори това да се получи, то ще е до момента, в който под натиска на автомобила и превъртането на вала в някой цилиндър затворят и двата вида клапани и се получи нагнетяване, което може и да бъде преодоляно, но пък идва ред на следващия цилиндър и т. н., което пък се изразява с характерното "предъвкване". Ако колата я държи механичното съпротивление на двигателя, то прескачането нямаше да го има, а автомобилът трудно, но уверено би поел плавно по надолнището. Освен това ако механичното съпротивление е толкова голямо, каква част от енергията от изгарянето на горивото би отивала за преодоляването му?


Сегментите са уплътнения но не херметични. Пропускат си и то доволно. Ето ти си джиткаш с дизели. Както е всеизвестно дизеловото гориво се самозапалва при високо налягане. Според твоето мнение ако вала прави два оборота в минута то в цилиндрите има достатъчни условия мотора да запали ако се впръсне гориво.
Реално не е така , цилиндъра си диша през сегментите и за да се компенсира това издишане е необходима скорост на буталото която да е достатъчна да компенсира пропуските през сегментите. Та в тоя смисъл статерите при дизелите които са си с редуктор , при проектирането си са сметнати така , че когато развъртят вала то буталто да има между 16 до 19 метра в секунда линейна скорост за да може да компенсира пропуските на сегментите защото палим с компресия. При бензина е по-лесно защото пали с искра но сегментите са си същите.

Относно загубите на енергия в автомобилите нещата са много сложни но загубите са огромни. Мерките които се предпиемат най наперд са в повишаването на КПД на ДВГ. Основния фактор за повишаване на КПД на ДВГ е разликата на темтературата между входящите и изходящоте газове. Такава мярка е например интеркулера. При реактивните мотори коефициента се определя от разликата не на температурата а на скороста между входящите и изходящите газове но това е друга тема. По документи колите ни са регистрирани с двигатели с опеделени киловати и самия двигател си ги дава. Но като се отиде на дино тази мощност я няма към колелата защото се губи в трансмисията а ако е двойна загубите са още по големи. В това отношение и различни типове гуми могат да дадат до 1 литър на сто разлика в разхода. А най-сложно е положението при лекотоварните машини (така наречените бусове). Там проблема идва от това ,че тия машини са многофункционални но с различно предназначение. Например машина която е предназначена да разнася стока в градски условия е с много къс диферинциал за да е по динамичен в тая среда. Ама това чудо на магистрала го спукваш да дигне 110 и естествено гори като змей. Дългите диференцияли пък са обратно , те в града са голяма мъка. Повечето фирми предлагат 4-5 варианта на кутии и или дифиренциали според целите на ползвателя , ама като се купува втора ръка повечето купувачи не знаят за тези подробности и после берат ядове. А ако знаеш колко енергия се изхвъря в атмосферата като топлина ..... ще си купиш колело.
Поздрави.

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 411
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 71
Местоположение: Ловеч

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот e 10 » 21 апр 2016 08:59

Върнах се с 30 години назад - все едно уча в средния курс основите на процесите, изброени по-горе. Никъде не съм упоменал, че след загасяване на двигателя, в него остава компресия, още по-малко пък съм твърдял, че тя е достатъчна за запалване. Както е всеизвестно, дизеловото гориво не се самозапалва от високо налягане, а се запалва в следствие високата температура, развита от триенето на впръсканото гориво с плътния въздух в цилиндъра. Може и да не съм се изразил правилно, но не ми слагайте в устата думи, които не съм казал. Колело нямам, но това не е продиктувано от незнанието ми за енергийните загуби под формата на топлина. И предназначението на интеркулера не е самоцелно сваляне температурата на входящите газове, а подобряване пълненето на цилиндрите със свеж въздух. Гуми, диференциали (които са бързи и бавни, а не къси и дълги) и кутии нямат отношение по въпроса за механичното съпротивление на двигателя! Поздрави и от мен!
Последна промяна от e 10 на 21 апр 2016 16:15, променено общо 2 пъти.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12679
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот slowtraveler » 21 апр 2016 09:55

BOz написа:Източник За това веднъж като тръгне колата, то обикновено не спира и започва да "хлеца", въпреки, че в този момент има допълнителна сила от налягането.

Ами твърдо не съм съгласен с това... Обикновено 'практиката' показва, че при умерен наклон колата почва леко да приплъзва (т.е. някое бутало започва сгъстяване, но разбира се сгъстения въздух започва да излиза през 'ърълъците' - недобре паснати клапани, сегменти и т.н.)...
В момента, в който буталото премине ГМТ, колата прави 'хлъц' и се спира от следващото бутало, което е започнало сгъстяването... Да, често и то почва да приплъзва, като след известно време колата пак прави 'хлъц', или спира :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1714
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 188
Местоположение: София

Auris 1.6 VVTi не държи паркирана на скорост на наклон

Мнениеот BOz » 21 апр 2016 10:58

veso_hds написа:Източник А моят Трабант,който карах 20г. какво го държеше на място,след като нямаше нито разпределителен вал,нито клапани,нито пружини? tooth.gif
Би трябвало да лети.А предложението на mirott е много точно.

Този въпрос ми е много странен. Задава го човек, който май не е карал Трабант. Точно защото и аз съм карал и поправял Трабант, както и ти предполагам, в което се съмнявам предвид въпроса, то много добре знаеш как двутактов двигател се оставя при най-малкия наклон. Всеки двутактов двигател има много малко спирачно усилие, дори на ППХ. Все едно 4-тактов двигател да го оставиш на 4-та да речем. Точно защото няма толкова вътрешни съпротивления, които през кутията да се умножат и да успеят да задържат колата.

А бе пробвайте бе хора. Оставете колата някъде на нормален наклон, отворете и отвийте свещите. Не е някаква скъпа проба. Просто се убедете в реалността.
Втори елементарен въпрос. На кой му се е случвало да отвие свещ и да излезе компресията от цилиндъра? Риторичен въпрос.

@Airfan, предвид мненията на хората, то не искам да навлизам в подробности с техническото обяснение на нещата. Не искам да навлизам в спор с хора и да ги убеждавам срещу грешни мнения. Това е все едно да убедиш масата от хората, които като им кажеш, че от малки гуми минеш на големи, то да кажем скоростомера и оборотомера запазват пропорцията си. Ако не може да го схванеш и спориш за това, то няма смисъл да се обясняват такива неща.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта