[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1280
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 26
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот martod » 27 апр 2016 09:17

Hursa написа:Източник
Ако изключим „компресията” на двигателя (сваляйки например свещите/ и нека двигателя е четирицилиндров, редови) и поставяйки автомобила на все по нарастващ наклон, ще получим максималния ъгъл, над-който силата теглеща автомобила надолу преодолява сбора на механичните съпротивления на „покой” на автомобила.
„Монтирайки” свещите обратно и увеличавайки отново наклона над този граничен ъгъл, според мен, автомобила ще започне да се премества – тъй като механичните съпротивления са преодолени и триенето от триене в покой, преминава в триене на плъзгане и търкаляне, плюс евентуално други динамични съпротивления –

Обзалагам се, че за времето през което си писал цялата тази теория, поне 5 пъти можеше да пробваш номера с отвиването на свещите при някое леко наклонче и сам да се убедиш, че теорията ти за силите на триенето напълно издиша . biggrin.gif
Ако имаше такова триене в мотора(каквото си представяш), че чак да спира колата по наклон, двигателя отдавна да е блокирал и колата да е изхвърлена от употреба .Нали за да няма триене в мотора наливаме вътре масло . wink.gif При наличието на смазка за какво триене говорим изобщо .
Просто си изпуснал момента с декомпресията която се създава в затворено пространство, каквото е цилиндъра на двигателя и за това си мислиш, че като избяга компресията след като угасим мотора и колата ще тръгне сама по лек наклон, да ама не, както казваше един виден наш журналист . smile.gif
Ако не ти се занимава със сваляне на свещи, можеш да си направиш експеримент и в домашни условия .
Вземи една спринцовка, запуши предния край (все едно, че свещта на мотора е завита) tooth.gif и се опитай да изтеглиш буталцето и, после пробвай и "без свещ" biggrin.gif и ще разбереш кое държи колата да не тръгне по наклона, силите на триене, или компресията . :thumbsup:
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 391
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 64
Местоположение: Ловеч

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот e 10 » 27 апр 2016 09:23

Ако не ви се правят експерименти, попитайте някой стар автобусен шофьор как работи моторната спирачка :whistle: .
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12320
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 306
Местоположение: Варна

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот slowtraveler » 27 апр 2016 09:51

Моторната спирачка при тежките МПС (ретардер) работи на малко по-друг принцип...
Ако не се лъжа работи само като компресор.. Т.е. затваря клапаните при компресионния такт, но отваря изпускателните в ГМТ (за да не 'отработи' в обратна посока сгъстения въздух)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1031
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот Airfan » 27 апр 2016 10:01

И в крайна сметка компресията държи ли или не, че вече се обърках с моята проста програмистка чутура?
Изображение

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 391
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 64
Местоположение: Ловеч

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот e 10 » 27 апр 2016 10:15

Моторна спирачка и ретардер не са едно и също. Ретардерът е на скоростната кутия и кардана. Май беше хидравличен или електрически, но както и да е. Поне доколкото съм учил на времето, при моторната спирачка се затварят с клапа изпускателните тръби, като остава малък отвор, за да не се повреди главата от създаденото налягане. Същевременно се прекратява подаването на гориво. Силите на триене в двигателя са идентични и при отворена, и при затворена клапа. Работен цикъл няма. Кое задържа автомобила?
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12320
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 306
Местоположение: Варна

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот slowtraveler » 27 апр 2016 12:15

Като гледам - говорим за различни решения на едно и също (ретардера е общо наименование на система, подпомагаща спирането/намаляване на скоростта на МПС)... А моторна спирачка се казва и на ППХ :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 815
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 6
Местоположение: Козлодуй

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот Hursa » 27 апр 2016 12:25

Сигурно не съм разбрал "противната" страна. Значи се твърди, че в цилиндъра, веднъж създадено, налягането ще се задържи (не с дни) с часове? Не голямо налягане - около и под половин атмосфера (над атмосферното). Бутални машини поне съм виждал и държал smile.gif , дори изследвал (не ДВГ), затова не ми се вярваше да го твърдите. Но ако кажете, че е така - за ДВГ - ще повярвам.
Последна промяна от Hursa на 27 апр 2016 12:39, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12320
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 306
Местоположение: Варна

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот slowtraveler » 27 апр 2016 12:29

Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 1470
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 19
Местоположение: Вършец

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот mirott » 27 апр 2016 12:34

Моторна спирачка-клапа в изпускателните тръби. При задействане ги затваря и двигателя започва да работи като компресор, като изпускателния колектор играе ролята на ресивер.
Ретардер, интардер-забавители, вързани към скоростната кутия и не са моторни спирачки.

Hursa
Мнения: 815
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 6
Местоположение: Козлодуй

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот Hursa » 27 апр 2016 12:45

То че може може, но чак пък с часове? Някой предложи спринцовката, за колко време ще изкараме буталото?
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1026
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 28
Местоположение: Варна

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот memorex » 27 апр 2016 14:32

http://www.gregsengine.com/cylinder-lea ... sting.html

Едно полезно четиво като махнем търговската страна.
RAV 4, 2.2 D-4D, 136 hp, none DPF

Hursa
Мнения: 815
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 6
Местоположение: Козлодуй

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот Hursa » 27 апр 2016 19:58

За съжаление нямам време да се подготвя smile.gif . Но наистина ме интересува - колко време може да се задържи сравнително ниско налягане в цилиндъра? Около половин атмосфера свръхналягане. За колко време ще падне наполовина? Само приблизително, не точно.
slowtraveler написа:Тогава отпадат доста голяма част от 'теоретичните въпроси'...
Накратко мога да те уверя - можеш да завъртиш с една ръка за шайбата коляновия вал на изправен двигател без глава, с останало масло по лагерите (в смисъл не дълбоко клеясал от няколкогодишен престой)..

За съжаление наистина не съм разглабял или виждал разглобен двигател. Затова - какъв е диаметъра на "шайбата"? Какъв е хода на буталото? Приблизително.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12320
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 306
Местоположение: Варна

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот slowtraveler » 27 апр 2016 20:02

Aми грубо казано - ход 9см, диаметър на шайбата 15-20см
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 815
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 6
Местоположение: Козлодуй

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот Hursa » 27 апр 2016 20:44

Ами буталата действат на рамо 4,5 см, вие на рамо 7,5-10 см. А рамото на силата идваща от колелата според мен е около 6-6,5 мм (ако е на "първа") - много приблизително сметнато и може да е доста далече от истината (само хипотетично е, но ако знаем точните предавателни числа - би трябвало да го сметнем точно)
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1026
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 28
Местоположение: Варна

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот memorex » 27 апр 2016 21:20

Eхо , а налягането в/у буталата и въртящия момент от колелата през диференциала и ск към двигателя , а на първа и задна предавателното число?
RAV 4, 2.2 D-4D, 136 hp, none DPF


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта