[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12711
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 339
Местоположение: Варна

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот slowtraveler » 27 апр 2016 21:26

Hursa написа:Източник .... А рамото на силата идваща от колелата според мен е около 6-6,5 мм (ако е на "първа")...

Кво кво? stupid.gif Нещо съвсем се объркАх tooth.gif
Май изтърва единия параметър от въртящия момент tooth.gif Ама може да закръглим ускорението в килограми и от там нататък - мерим дистанцията в литри... ppp.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 16
Местоположение: Козлодуй

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот Hursa » 27 апр 2016 21:28

Само хипотетично съм сметнал общото предавателно число от колелата към коляновия вал - не претендирам, че е точно. Само искам да кажа, проекцията на силата на тежестта на автомобила действа на много по малко рамо, отколкото рамото което е използвано за завъртане на коляновия вал. Налягане няма, нали главата е свалена
Грубо, ако сте прилагали сила с която бихте вдигнали 8-10 кг на шайбата за да задвижите вала, то би било равнозначно на автомобил 1,5 тона на 5 градусов наклон, въздействащ на неговото рамо - според мен
Съвсем не претендирам че съм прав smile.gif Може и да греша грубо някъде
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12711
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 339
Местоположение: Варна

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот slowtraveler » 27 апр 2016 22:06

Имах предвид, че е важен въртящия момент... Който се определя от рамото И силата. Само рамото не е определящо. Въртящия момент, упражняван от 5кг върху 1м рамо е абсолютно раве н на 10кг върху 50см рамо..
Сега погледнах - на джипката предавателното отношение на 1 предавка е 16.26 (сумарно - скоростна кутия и диференциал).. Т.е. въртящия момент на колелата ще е 16.26 пъти по-голям отколкото на двигателя...
След това остава да се сметне до какъв баир проекцията на хоризонталната компонента по радиуса на колелото / 16.26 ще надвиши например 20N/m колкото навярно е 'спирателния' въртящ момент на двигател без глава tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 16
Местоположение: Козлодуй

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот Hursa » 27 апр 2016 22:16

Мисля, че е обратно. Трябва да го разделите. Така да се каже колелата са се хванали за късото рамо на лоста когато се опитват да завъртят двигателя
От двигателя - понижава 16 пъти оборотите предадени на колелата. А колелата обратно един техен оборот 16 на двигателя
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1034
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 28
Местоположение: Варна

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот memorex » 27 апр 2016 22:52

Hursa написа:Източник Мисля, че е обратно. Трябва да го разделите. Така да се каже колелата са се хванали за късото рамо на лоста когато се опитват да завъртят двигателя
От двигателя - понижава 16 пъти оборотите предадени на колелата. А колелата обратно един техен оборот 16 на двигателя

Да , винаги е така , което потвърждава теорията с въртящия момент породен от силите на триене и този от компресията в/у буталата(когато не е махната главата) :thumbsup: Ако беше само съпротивлението от триене , то какви сили биха били необходими за да задържат автомобила във покой и особено под наклон при това"късо "рамо.
RAV 4, 2.2 D-4D, 136 hp, none DPF

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12711
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 339
Местоположение: Варна

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот slowtraveler » 27 апр 2016 23:24

Да, въртящия момент на ДВГ се умножава на предавателното отношение за да се сметне въртящия момент на колелата... Поправям синтактичната грешка в последното ми изречение на горното мнение...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 1470
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 20
Местоположение: Вършец

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот mirott » 28 апр 2016 10:28

И в края на краищата да се надяваме да е станало ясно защо колата не тръгва...
Само дето BOz се понапъна, понапъна и сега се затаи. Сигурно снима клипчета, ама все не му се получават и пробва ли, пробва...

 ! Съобщение от: slowtraveler
Надявам се горното да е само шега, а не провокация към колегата :whistle: bash.gif

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 16
Местоположение: Козлодуй

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот Hursa » 28 апр 2016 22:32

memorex написа:Да , винаги е така , което потвърждава теорията с въртящия момент породен от силите на триене и този от компресията в/у буталата(когато не е махната главата) :thumbsup: Ако беше само съпротивлението от триене , то какви сили биха били необходими за да задържат автомобила във покой и особено под наклон при това"късо "рамо.

Двигателя се е „хванал за дългото рамо” (дори на „шеста”). Затова му е „лесно” да задържи автомобила въпреки неголямото триене в него. Може да е сравнително лесно да се завърти коляновия вал на отворен тракторов двигател с ключ 27, защото рамото което се използва е около 23 см, което е около три пъти повече (вероятно) от колената на коляновия вал на които действат буталата (и съвсем не твърдя, че ще е лесно да го завъртим, ако е затворен и се задейства компресията). Но едва ли ще го завъртим, въртейки колелата, предавайки момента, който можем да създадем през голямото предавателно отношение на трансмисията му към двигателя.
Съвсем не пренебрегвам компресията – ако придвижим буталото, което работи на сгъстяване на половината от хода му (за бензинов двигател със степен на сгъстяване 10:1) на бутало с диаметър 80 мм ще действа сила около 50 кгс, ако го завъртим на пълния му ход ще му действа сила около 500 кгс, ако го завъртим - с манивелата, ако намерим къде да я поставим:) и след ГМТ тази сила ще завърти двигателя и манивелата :). И сила около 650 кгс, ако завъртим със стартера. На буталото работещо на „декомпресия” ако доведем до момента преди отваряне на клапана ще действа сила около 40 кгс (ако е тръгнало от ГМТ. Но все пак мисля, че компресията/декомпресията ще се проявят, само ако двигателя се задвижи, например, ако бутаме автомобила. И сравнително бързо ще изчезне, когато двигателя е в покой.
На съвременните бензинови двигатели дават (поне доколкото намерих) механично КПД около 90% (за дизеловия с турбо малко по-малко). Като от тези загуби до 80% се дължат на триенето. Като около 50% от механичните загуби са били от триенето цилиндър/сегменти. А триенето в лагерите му е било около 20% от общите механични загуби. Това само в двигателя (със спомагателните му механизми), без да се отчита трансмисията и др. Но това е дадено за двигател работещ на пълна мощност.
Auris Е15 Hybrid

мехаННика
Мнения: 1467
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 133
Местоположение: София

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот мехаННика » 29 апр 2016 09:31

Добре, а сега реверсирай всички тези разсъждения, в смисъл наклон напред- колата на първа, наклон напред- колата на задна и възможните комбинации. А за двигатели работещи по цикъл на Аткинсън? Не разбирам защо е тоя зор- трябва ти дъвка за мозъка или се подготвяш да преподаваш?

mirott
Мнения: 1470
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 20
Местоположение: Вършец

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот mirott » 29 апр 2016 09:59

 ! Съобщение от: slowtraveler
Надявам се горното да е само шега, а не провокация към колегата :whistle: bash.gif


Абсолютна шега!
Не се заяждам с никого!
Последна промяна от Akima на 29 апр 2016 16:38, променено общо 1 път.
Причина: Оправен цитат.

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 16
Местоположение: Козлодуй

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот Hursa » 29 апр 2016 12:16

Извинявам се, не съм искал никого да дразня. Просто ми е любопитна темата и тъй като е в офтоп реших, че може да си я изясня.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5650
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 365
Местоположение: Варна

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот Akima » 29 апр 2016 16:40

Можете да обсъждате идеите напълно свободно - темата не е с ограничения за включване.

Моля само да дискутираме в рамките на добрия тон. :thumbsup:

Светли празници,колеги. smile.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 411
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 71
Местоположение: Ловеч

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот e 10 » 29 апр 2016 17:08

Темата ограничения няма, но дълбоко се съмнявам дали има и смисъл от по-нататъшни дебати и преливане от пусто в празно. Всичко трябваше да приключи с предложението на мехаННика - тест и почерпка. По-нататък само ще бъдем убеждавани в неща, в които и авторите им не са убедени! Весели празници :occasion5:!
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1282
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 26
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот martod » 29 апр 2016 18:03

Hursa написа: Но все пак мисля, че компресията/декомпресията ще се проявят, само ако двигателя се задвижи, например, ако бутаме автомобила. И сравнително бързо ще изчезне, когато двигателя е в покой.

Когато колата е на наклон, двигателя не е в покой, защото има кой да бута колата вместо теб, гравитацията си върши работата в такъв момент .
Та моето предложение отново е :
Спрете си колата на видим наклон, оставете я на 1-ва скорост и няма да мръдне цял ден, защото "механичните и динамичните сили на триене я държат"(според вас), развийте свещите на мотора и ще се убедите сами, как тези сили на триене изведнъж изчезват и се оказва, че всъщност силите на триене държат колкото държи Френски ключ на обла гайка . tooth.gif
Още след развита 2-ра, 3-та свещ, ще ви стане ясна ролята на компресията при наклони на пътя .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 411
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 71
Местоположение: Ловеч

[Петък] Компресия,ръчна спирачка и наклон...

Мнениеот e 10 » 29 апр 2016 18:32

Наклонът може да е към някой язовир, за да бъдете напълно убедителни, че и при свалени свещи, силите на триене задържат колата tooth.gif!
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта