[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12672
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот slowtraveler » 23 юни 2016 19:53

Както казва колегата - добре, че глупаците са равномерно разпределени по земята - иначе ще има земетресения и ще гърми заради дисбаланса :)

Навярно наскоро сте чели/чули за загиналия, премазан от джипа си холивудски актьор Антон Йелчин (руски корени) : http://www.tialoto.bg/a/1-zvezdi/49522- ... v-holivud/

Това е продължение на истерията покрай джиповете в последните месеци... Тъй-като съм лично засегнат - моят модел е абсолютно същия - следя изкъсо 'проблема'....

Та да стигнем до веселата част...
Ето какво пише в официалния сервизен бюлетин на джипа http://www.wk2jeeps.com/tsb/rc_S2716.pdf
The electronic shift lever on about 536,000 of the above vehicles may allow a roll away
condition if the vehicle’s engine is left running, the parking brake is not engaged, and
the transmission is not in the “PARK” position before exiting the vehicle


Което ще рече - електронният скоростен лост на около 536х. от описаните автомобили (Джип Гранд Чероки 2014-2015г) може да позволи потеглянето на автомобила ако двигателят работи, ръчната спирачка не е включена, и скоростната кутия не е в положение ПАРКИНГ преди излизане от автомобила....
С една дума производителят е виновен, че позволява тръгване на автомобила при работещ двигател, изключена ръчна спирачка и свободна предавка или ако е включена на скорост boxed.gif :whistle:

Това според американците е изключително сериозен проблем, от който проблем погледнато логично страдат 99.99% от автомобилите в България guns.gif tooth.gif


П.С. очаква се подмяна на софтуера, което да не позволява това - навярно ще вържат или колана, или отваряне на шофьорската врата с превключване на кутията към P...

 ! Съобщение от: Akima
За целта на дискусията мненията са отделени в нова тема от мен.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Veni1
Мнения: 100
Регистриран: 01 май 2010 00:19
Репутация: 28
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Грижа за доброто настроение

Мнениеот Veni1 » 23 юни 2016 20:43

slowtraveler написа:Както казва колегата - добре, че глупаците са равномерно разпределени по земята - иначе ще има земетресения и ще гърми заради дисбаланса :)...


Уви, не мога да се сдържа да цитирам аксиомата:
"Интелигентността на Земята е константа, но населението постоянно се увеличава"
LZ1VEN
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976

Scott
Мнения: 2658
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 23
Местоположение: Bristol, UK

Грижа за доброто настроение

Мнениеот Scott » 25 юни 2016 10:29

slowtraveler написа:Та да стигнем до веселата част...
Ето какво пише в официалния сервизен бюлетин на джипа http://www.wk2jeeps.com/tsb/rc_S2716.pdf
The electronic shift lever on about 536,000 of the above vehicles may allow a roll away
condition if the vehicle’s engine is left running, the parking brake is not engaged, and
the transmission is not in the “PARK” position before exiting the vehicle
Не виждам весела част, ако има фатален край за някого. Не знам как точно е организиран скоростния лост, но ето още един цитат от споменатия бюлетин:
Drivers may inadvertently fail to achieve the “PARK” positon before exiting the vehicle. The electronic shift lever in your vehicle does not move like a conventional shifter. Your shift lever is spring loaded and returns to the same center position like a joystick, always returning to the center position after the desired gear is selected.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12672
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Грижа за доброто настроение

Мнениеот slowtraveler » 25 юни 2016 13:16

Веселата част е описанието на 'проблема' - типично по американски...
Ти би мърморил ако автомобилът ти потегли след като си го оставил на неутрална (или на директна/задна) предавка и не си вдигнал ръчната?
И въобще би ли направил такава простотия - да оставиш автомобила без НИКАКВО осигуряване против тръгване с работещ двигател (по принцип няма как да го оставиш в режим, различен от Р при изгасен двигател)?
Шифтъра е изцяло електронен. На него светва избрания режим.
Изображение

Това е същият скоростен лост както например при Ауди А8 (тя и скоростната кутия е същата):
Изображение

Освен това на таблото с големи букви също ти светва избраният режим (ей го там вдясно от скоростомера)...
Изображение

Освен това ако насилваш шифтъра за режим, който не може да бъде избран в момента, на централният дисплей вместо скоростомер се появява подсказката (заедно със звуков сигнал), че искаш от системата нещо, която тя не може да изпълни в момента (например ако се опиташ да изгасиш двигателя, ако трансмисията не е на ПАРКИНГ)...

Та след всичките тези предупреждения, на американците явно им е нужно още нещо??? Да, ще го направят - ще намерят решение да не може ОЩЕ някой кандидат за Дарвинова премия да бъде сгазен от собствения си автомобил (както в случая с холивудския актьор)...
Но според мен нещата се преекспонират - не трябва човек да затъпява чак толкова, че да очаква машината да мисли вместо него...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2658
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 23
Местоположение: Bristol, UK

Грижа за доброто настроение

Мнениеот Scott » 25 юни 2016 20:10

To e ясно че българите са най-големите шофьори и за тях няма нужда от допълнителни предупреждения или автоматично активиране на спирачката за паркиране, но по света хората мислят различно. Много е лесно вместо Р лоста да остане на R ако се бърза при превключване от D на Р. Според мен идеята да има електронен лост за превключване на скоростите и крачно активирана спирачка (освен ако не греша) за паркиране е абсолютна глупост. Разликата с Ауди се вижда лесно на снимките дето си дал - бутваш лоста и 'дръпваш' спирачката. Освен това индикацията за паркинг е доста мижава, въобще не съм съгласен с "големите букви" - поне да бяха сложили различен цвят. Издънка на Крайслер-Фиат и за съжаление, струваща човешки живот.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12672
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Грижа за доброто настроение

Мнениеот slowtraveler » 26 юни 2016 01:40

Scott, точно това имам предвид за масовото оглупяване на хората - колко индикации си имал на времето за това, на каква предавка си оставил скоростната кутия (то и сега са изключение индикациите на включената предавка) ...
И колко трагични случаи е имало заради това?
Какъв по-различен цвят искаш, ако режима ти вади очите по принцип...
Просто хората се отучиха да мислят и да поемат отговорност - за всяко твое лично решение (или недоглеждане) трябва някой друг да поеме отговорността....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2658
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 23
Местоположение: Bristol, UK

Грижа за доброто настроение

Мнениеот Scott » 26 юни 2016 20:39

slowtraveler написа:Scott, точно това имам предвид за масовото оглупяване на хората - колко индикации си имал на времето за това, на каква предавка си оставил скоростната кутия (то и сега са изключение индикациите на включената.
Това за оглупяването, като страничен наблюдател ли го отбелязваш или като активен участник?
Не мисля че постоянния стремеж за лукс и по-добра безопасност е правилно да се нарича оглупяване. Просто добавянето на повече стандартна функционалност към автомобила изисква и повече отговорност от производителя, не от този дето я ползва, защото не може да я откаже.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12672
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Грижа за доброто настроение

Мнениеот slowtraveler » 26 юни 2016 23:04

Не разбирам защо спориш, при условие, че този тип 'страшни заплахи' все повече се доближават до безумието - предупреждения от рода - 'не пипай вряла вода, защото ще се опариш', или 'не гълтай дрехата, защото може да се задавиш'....
Ако това ти се струва нормално - значи явно потвърждаваш мнението ми .... ppp.gif

http://www.obekti.bg/misterii/smeshni-n ... a-produkti
Някои от най-смешните и абсурдни предупреждения върху продукти от цял свят.
На сешоар: “Не ползвайте, докато спите!”
На пакетче чипс: “Спечелете много награди. Покупката не е задължителна. Повече информация в пакета.”
На луксозен сапун: “Упътване: Използвайте като обикновен сапун.”
На кутия със замразена храна: “Указания за употреба: Размразете.”
На пакетиран десерт (напечатано на дъното): “Не обръщайте!”

На полуготов пудинг: “Продуктът ще бъде горещ след загряването.”

На тениска: “Не гладете дрехата, докато е върху тялото.”

На детски сироп против кашлица: “Не карайте кола и не работете с машини след използването на лекарството.”

На хапчета за сън: “Внимание: Може да предизвика състояние на сънливост!”
На опаковки с коледни светлини: “За употреба само в помещения и извън тях.”

На кухненски робот: “Да не се ползва за други цели.”
На пакет с ядки: “Внимание: Съдържа ядки.”

На пакет с ядки: “Инструкция: Отворете пакета. Яжте ядки.”

На детски костюм на Супермен: “Носенето на този костюм не ви позволява да летите.”
На моторна резачка: “Не се опитвайте да спрете резачката с ръце или гениталии.”
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 626
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

Грижа за доброто настроение

Мнениеот WoLF » 26 юни 2016 23:17

Какво ли не правят хората от страх от съд и застрахователи... Не е смешно, плачевно е!
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 903
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Грижа за доброто настроение

Мнениеот Рошко » 27 юни 2016 09:18

Може ли спора да бъде преместен в друга, по-подходяща (най-добре отделна тема), защото нещата отдавна излязоха от границите на "Грижата за доброто настроение"?

Благодаря.
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1713
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

Грижа за доброто настроение

Мнениеот BOz » 27 юни 2016 12:20

Офтопик
slowtraveler написа:Източник И въобще би ли направил такава простотия - да оставиш автомобила без НИКАКВО осигуряване против тръгване с работещ двигател (по принцип няма как да го оставиш в режим, различен от Р при изгасен двигател)?

Само за протокола, че от доста години всяка сутрин и вечер я правя тази простотия. Че е много по-лесно да бутна лоста напред една позиция (N), без да натискам бутона на ръчката, за да щракам целия лост до П. И така всяка сутрин и вечер когато изкарвам/вкарвам колата в гаража и излизам от нея, за да отварям/затварям гаражната врата. А и може да си изгася колата докато е на всякаква позиция на скоростния лост. Но пък ако не го ръгна след това на П, то не може да изкарам ключа от контакта, за да си тръгна.
При Приуса е по-лесно, защото П-то е бутон и е мързеливо, и по-бързо отколкото слагането на колата в "Н". tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5646
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 364
Местоположение: Варна

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот Akima » 27 юни 2016 13:10

Честно казано след като прочетох новината в Twitter доста се чудих как може да те прегази собствената ти кола, но после се сетих за един съсед в София, който успя да се "защипе" между своята кола и тази на жена си... stretcher.gif

Предлагам дискусията да продължи тук в рамките на разумните доводи.
Напомням, че днес е понеделник, а не петък.
:whistle:

Поздрави. :thumbsup:

Офтопик
► Виж съдържание
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот Hursa » 28 юни 2016 19:28

За колегите с хибриди.
Няма много общо с темата, но да не отварям нова. А и предполагам, че много от колегите, случаят не би ги стреснал и ще намерят решението веднага, а не като мен. Така, че не съм далече от темата за „глупостта” на съвременния „шофьор”.
Миналият месец на работа бях на поддържащо обучение и обедната почивка се оказах с 2 часа свободно време. Единственото, за което ми стигна въображението бе да си поиграя с колата. Играех си със сдвояването на радиото с телефона, така че единственото което беше включеното бе радиото и блутута. За да сваля четирите стъкла, бях натиснал старт бутона в положение „он” (двойно натиснат, не знам може би има значение). Слушах музика и си играх около 20 мин. (До този случай колата не ме е изненадвала (неприятно) с нищо и винаги се е случвало само това което се очаква – това може да е някакво оправдание, че така се „панирах”.) Когато се опитах да изключа на екрана се появи надпис „P lock malfunction when parking, park in flat place and apply parking brake securely”, светеше жълтия предупреждаващ сигнал, мигаше парк бутона и системата не се изключваше, когато натисках старт бутона, само „изпискваше”. Като дръпнах ръчната - системата се изключи. (Означавало, че „има вероятност механизмът за блокиране на трансмисията да не работи”. Така е дадено в книжката. Но по скоро е: „възможно е системата за контрол на положение „П”, да не работи изправно”.) Но при повторно включване, с натисната спирачка, за да се стартира системата (хибридната smile.gif ) – не се стартираше, а се появяваше горния надпис. Когато се опитах да вдигна стъклата – пълзяха бавно, чак тогава разбрах, че акумулатора е „паднал” (други предупредителни светлини не се бяха появили). И предположих, че това може да е причината за „грешката”. Звъннах в двете софийски представителства на тойота. Казаха ми да пробвам да натисна бутона „П”, не помогна. И ме посъветваха да закарам колата с хенга (а аз съм на 200 км от София, освен това за да дойде такъв автомобил на служебния паркинг трябват разрешителни, че зоната е с ограничен достъп). (Жалко, че няма телефон, за платени съвети в представителството, не ги обвинявам. А и дистанционно е разбираемо да не искат да дадат съвет, че може да се направи „беля”. Но в някой ситуации е добре да се дават такива съвети и да действаш на своя отговорност, според мен.) Бях решил да оставя колата и да пробвам след „часовете” да се опитвам отново. Срещал съм, че разкачването на акумулатора трие грешките, но не смеех да го направя, защото въобще не бях сигурен, че е случайна грешка, особено след обажданията. Звъннах на представителството в Плевен. И от там ме посъветваха да закарам колата, но като му обясних, че съм далече - човека, все пак предложи да пробвам с разскачване на акумулатора, така че реших да пробвам, но на следващия ден, след като попрочета. За щастие, колегите (шефа), не ме оставиха и настояха да опитаме веднага, подадоха ток, на клемите под капака, не помогна. Тогава откачихме акумулатора и подадохме директно от другия акумулатор, веднага стартира. Вероятно би било достатъчно само да разскача и включа акумулатора, но не ми беше до експерименти, за съжаление.
В началото на месеца минах диагностика на тази „система”(„паркинг” системата smile.gif ) и не само (в София и въпреки, че бяха ми казали 130 лв за диагностиката – не ми взеха нищо). Казаха, че няма проблеми. Така, че вероятно грешката е била случайна в резултат на „падналия” акумулатор. Не ми е ясно, обаче защо автомобила да не може да стартира в авариен режим, поне да можеш евентуално да се преместиш от пътя. Та нали пишат, да спреш „на равно място”. А и след като може да се стигне до такива случайни грешки да сложат бутон „ресет”, като на компютрите :D.
Последна промяна от Hursa на 28 юни 2016 20:02, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12672
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот slowtraveler » 28 юни 2016 19:55

В твоя случай това си е било 'технически проблем' заради паднало акумулаторче... Един от многото с този проблем - винаги ми е било смешно като видя на хибрид да му се подава ток. И все се сещам за поговорката - вода гази - жаден ходи tooth.gif
Мисля в инструкцията си пишеше, че продължителен престой с включено радио/фарове и т.н. трябва да бъде с включена хибридна система... Иначе пада акумулаторчето, щото тя душичката му толкова - колкото да 'запали' голямата електроника...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот Hursa » 28 юни 2016 20:07

Да, но не очаквах, да падне толкова бързо. От фарове ясно. Но не мислех, че радиото и блутуута могат да го изцедят за 20тина минути. Е и свалянето на стъклата. Може би в положение "он" харчи повече, самодиагностицира се може би. Според диагностиката акумулатора е в добро състояние.
И най-вече не очаквах, че падането на акумулатора може да даде такава (непреодолима) грешка, но като гледам и в книжката го намекват, според мен, макар и да не е казано директно (но разбира се я четох след това - за съжаление съм от тези дето не четат такива "книжки" докато не им се наложи).
Auris Е15 Hybrid


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта