[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12661
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот slowtraveler » 28 юни 2016 23:40

Ами явно акумулаторчето си е слабичко за консумацията - на колега с RH400h акумулаторчето му падна точно докато си играел с радиото и чакал съпругата си..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5646
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 364
Местоположение: Варна

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот Akima » 29 юни 2016 15:31

slowtraveler написа:Източник явно акумулаторчето си е слабичко за консумацията - на колега с RH400h акумулаторчето му падна точно докато си играел с радиото и чакал съпругата си


Забелязвам такава тенденция - да не говорим, че и спрямо размера си са доста скъпи тези батерии.

Офтопик
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот Hursa » 29 юни 2016 19:52

За съжаление са доста скъпи наистина. Мислех, че понеже е малък и няма изисквания към него за голям пусков ток ще е относително евтин. Но когато горното се случи, реших че акумулатора си е заминал (макар, че само след 2 км шофиране до вкъщи си стартираше системата все едно нищо не е ставало), звънях по тойота представителствата – цената си е висока. Но когато в един от сервизите ми отговориха, че цената е такава, понеже хибрида е със старт-стоп система и се нуждае от голям пусков ток, спрях да се интересувам от „оригинален” акумулатор. Намерих варта и бош на значително по ниска цена, но пак са си скъпички – може би защото „азиатския стандарт” акумулатори са малко по скъпи, а и защото трябва да е херметичен – защото е в купето (но после диагностиката показа, че акумулатора е добре и спрях да се интересувам).
Въобще мисля, че трябва „живота” на „акумулаторчето” трябва да е сравнително голям – понеже работи в облекчен режим – не стартира двигател (особено в зимни условия), а и системата няма високи изисквания към това което дава, поне според мен – до сега. Но все пак го щадете, не го „изстисквайте” често, че явно „душичката” му е малка :D (а и да не даде грешка като при мен). И сложете в колата ключе 11 мисля, че беше - за клемите на акумулатора - аз и това нямах smile.gif
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 624
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот WoLF » 30 юни 2016 00:38

Как не са интегрирали система за пестене на ток(да ти се кара или направо да те реже като падне напрежението под 11 примерно)...
Офтопик
10 трябва да е ключето, освен ако не са решили мръсно да ти правят джапанките ;)
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12661
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот slowtraveler » 30 юни 2016 08:16

И аз си мислех как не са интегрирали аварийна система за подхранване на електрониката - например 'натискаш малкото червено копче, което ще каже на системата вземе ток от първите няколко клетки на голямата батерия и ще стартира електрониката'..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2658
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 23
Местоположение: Bristol, UK

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот Scott » 30 юни 2016 09:05

slowtraveler написа:...'натискаш малкото червено копче, което ще каже на системата вземе ток от първите няколко клетки на голямата батерия и ще стартира електрониката'..
И се вкарваш в сериозен филм с небалансирана батерия, червени триъгълници и изваждане на 3-4хил. лв.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1705
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот BOz » 30 юни 2016 10:35

Ами същото е и с нормална кола. Слушаш музика и акумулатора пада, ако не запалиш колата. Само където може да издържи да кажем 2 пъти по-дълго време, заради средно двойно по-голям акумулатор при не-хибрид.

Но при хибрида има две степени на контакт - аксесоари и контакт. В аксесоари може доста време да изкара малкия акумулатор, ама на контакт не чак толкова време, което е проблема в случая. За това трябва да знаете какво правите и ако искате да слушате радио, то слагате колата на аксесоари - бутона да свети зелено, а не оранжево. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12661
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот slowtraveler » 30 юни 2016 11:13

Не е ли точно обратното - трябва колата да е на контакт, а не на Аксесоари, за да работи инвертора, зареждащ малкия акумулатор...
Scott, батерията може лесно да се балансира, а и 'старта' едва ли би бил какъвто и да е товар на клетките...
Да не говорим, че може да се направи елементарен конвертор от цялата силова батерия към 12В (отново само аварийна процедура), при което да може да се събуди електрониката...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1705
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот BOz » 30 юни 2016 11:18

И това само, за да не натиснеш педала и да запалиш колата. Или пък просто да я сложиш на зелен бутон, а не на оранжев. Много по-лесно е да се обучи персонала да обясни на потребителя за правилната експлоатация, а не да инвестират в разработване на допълнителни модули и неща. tooth.gif
Иначе на аксесоари (от там идва и името), работят само някои неща, като радиото. А след това при контакт, работи всичко, но не и голямата батерия - демек малкия акумулатор не се зарежда, а цялата хибридна система започва да работи от малкия акумулатор и го смъква бързо.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12661
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот slowtraveler » 30 юни 2016 11:26

BOz написа:Източник Много по-лесно е да се обучи персонала да обясни на потребителя за правилната експлоатация, а не да инвестират в разработване на допълнителни модули и неща.

Ето пак се връщаме на причината, станала инициатор за отваряне на тази тема :)
Явно потребителя вече не възприема правилата за правилна експлоатация и иска да се инвестира в разработване допълнителни модули и неща tooth.gif

А относно акумулаторчето - отдавна го четох (когато се бях насочил към RX450h), но ако си спомням правилно в книжката изрично пишеше как да се действа при продължителен престой за да не падне акумулаторчето...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1705
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот BOz » 30 юни 2016 11:36

Кога да му се обясни грешката - преди да бъде прегазен или след това? tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12661
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот slowtraveler » 30 юни 2016 12:02

Ами формално погледнато на нас ни обясняваха още на шофьорския курс - спираш, изключваш от скорост, удряш ръчна спирачка, гасиш автомобила, включваш на скорост(ако е с механична кутия), отпускаш крачната спирачка... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2658
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 23
Местоположение: Bristol, UK

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот Scott » 30 юни 2016 13:05

slowtraveler написа:...Scott, батерията може лесно да се балансира, а и 'старта' едва ли би бил какъвто и да е товар на клетките...
Може и да си прав, ама явно инженерите на Тойота не знаят как да балансират клетките лесно и не са сложили 'червения бутон'.
При положение че тази батерия не знам да има каквото и да е вградено балансиране, задачата става доста сложна. Ако приемем че има пасивно балансиране, това означава да се разредят 26 модула за да компенсират първите 2 дето са ползвани за старта. :whistle:
Последна промяна от Scott на 30 юни 2016 13:11, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12661
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот slowtraveler » 30 юни 2016 13:08

По-вероятно е икономистите да са ползвали гумичката и да са изтрили червения бутон tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

[Отделена] Правилна експлоатация на AСК или какво се обърка с човечеството...

Мнениеот Hursa » 30 юни 2016 20:59

Аз се радвам, че това го направих на работа, а не някъде в планината, далече от главните пътища, без джиесем покритие и в делничен ден. Че като знам, какъв планинар съм, щеше да ми трябва доста време докато намеря помощ :D
И все пак си мисля, че системата щеше да стартира, ако не беше тази грешка. Не разбирам, защо, ако „системата за контрол на положение „П”, не работи изправно” не се включва в авариен режим, но все пак да позволява някакво предвижване, поне 20 или дори с 10 км в ч (или поне да се опита да мине в авариен режим, че може пък действително блокиращия механизъм да е отказал в задействано положение). Поне да може шофьора да изкара автомобила от пътя. Дори си мисля, ако се случи докато колата е в гаража, как ще я изкарат за да я натоварят на хенгата – ще я теглят с блокирали предни колела за да я изкарат. И заради една евентуална грешка действително да се строши блокиращия механизъм и евентуално трансмисията.
Не разбирам и защо не показва, че акумулатора е паднал – не трябва ли да светне „червения акумулатор” на таблото? Или той светва само, ако не се зарежда (май ако не се зарежда трябва да мига?). Трябва пак да отворя книжката smile.gif
(И в книжката не е написано, че консумацията е по голяма при двойно натиснат старт бутон, макар, че може би наистина е по голяма).
Auris Е15 Hybrid


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта