EGR системи

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

EGR системи

Мнениеот Hursa » 08 сеп 2016 19:45

BOz написа:но както си го описал в предишното ти мнение, то няма нищо общо с реалността. А и логиката като се замислиш малко повече. :thumbsup:

BOz написа:Bass_Man ти обърна внимание леко, че грешиш в логичните ти разсъждения, ама ти напъваш още.
Аз мога да докажа точно в кои режими и как работи ЕГР-а при дизела директно с картите от ЕКУ-то, ама не мисля да навлизаме натам.
Просто приеми, че имаш грешни разсъждения кога работи и при какви режими. :thumbsup:

Не знам дали съм видял грешката. За мен не е толкова от значение в какъв диапазон работи ЕГР, а защо работи в такъв диапазон.
Не остана време почивните за търсене на инфо по темата. Но колкото успях да намеря, общо взето за принципа на работа не съм сбъркал. Оказа се, че темата за ЕГР е сравнително слабо засегната и има малко написано за нея или е доста повърхностно – поне до колкото намерих – на български почти нищо, в рускоезичните пак е сравнително малко, може би защото там по слабо се интересуват от дизелите. На английски предполагам, че има много повече информация. Така че, ако някой се е интересувал, моля да сподели. Особено ме интересува взаимодействието на ЕГР системата с турбокомпресора.
За това, че ЕГР работи и на пълен товар вероятно не съм прав (в желанието да споря съм прекалил:)). Поне за системата която свързва изпускателния колектор пред турбината с всмукателния колектор след компресора. Само на едно място срещнах, че може да работи и при пълен товар. Наистина, ако работи при пълен товар това би означавало чувствително снижение на максималната мощност и въртящ момент, поради необходимостта да се впръсква и по малко количество гориво иначе няма да има пълно изгаряне. А това означава и по ниски показатели вписани, като характеристики на двигателите. Но пък от друга страна въпреки, че излишъка на въздух при пълен товар е най-малко, то температурите и наляганията в цилиндрите са най-високи и съответно количествата генерирани азотни окиси не са никак малко. Затова, ако не в дизелите отговарящи на до евро 4, то може би в дизелите – евро 5 и евро 6 може би се стига до подаване на изгорели газове и при пълен товар.
Едва от прочетеното сега разбрах, че ЕГР системите при дизелите евро 4, 5 и 6 се различават. Това до колкото може да се вярва на http://systemsauto.ru/output/recirculation.html и http://krutimotor.ru/egr-sistema-recirk ... hix-gazov/ . За съжаление информацията за системата, при която отработените газове се "вземат" от изпускателния тракт, след филтъра за твърди частици и се подават пред компресора е още по оскъдна, за комбинираната - също. Не знам как изчисляват нормите на километър в евростандартите на километър. Може би се предполага, че автомобила работи кратковременно с високо натоварване, но все пак тези норми доста стремително се снижават, особено при евро 6. До евро 3 отделяните при работа азотни окиси не се нормират. За евро 3 – 0,50 г/км, евро 4 – 0,25, евро 5 – 0,18, евро 6 – 0,08, това за леки автомобили. За тежкoтоварни автомобили обаче нормирането е на мощност (по скоро - на "извършена работа":)) и там вече не знам дали може да се приеме, че работи малко с висок товар, а и те работят много повече при високо натоварване на двигателя. В евро 6 (0,4 г/кВтч) за тежкотоварните автомобили нормата е „ожесточена” 5 пъти по сравнение с евро 5 (2,0 г/кВтч)
Вероятно не съм прав, че при системата, която свързва изпускателния колектор пред турбината с всмукателния колектор след компресора, се подават отработените газове при високо натоварване на двигателя. Тогава, до колкото разбирам, налягането в изпускателен колектор става значително по ниско отколкото след компресора (предполагам това е имал предвид Bass_Man). Не, че не може да се постигне обратното, но вероятно не е оправдано за достигане на евро 4 нормите. Но до колкото прочетох, може да има разширение на диапазона, при който такъв вид система работи с минимални загуби – чрез неголеми корекции в управлението на турбината („променлива геометрия” или „байпасен клапан”) налягането в изпускателен колектор се вдига (не много за да се ограничат загубите предполагам), чрез притваряне на клапа в тракта след компресора налягането в смукателен колектор се понижава (обикновено май се използва комбинация от двата метода), чрез модифициране на смукателния тракт - изработва със местно стеснение в мястото където се подават отработените газове – и в тази област налягането се понижава, едновременно с това се подобрява смесването им с въздуха.
Auris Е15 Hybrid

Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта