МХ5: ОХЛАЖДАНЕ

jamie: "Абе съвсем сериозно предлагам подфорум "Субару". Така и така Тойота ще ги купи."

BD: "Станаха нещо доста Миати-те напоследък"
El Camino

МХ5: ОХЛАЖДАНЕ

Мнение от El Camino » 10 Окт 2009 21:06

Сега се връщам от тренировки, което в превод ще рече, каране на паркинг на пилони колкото колата издържи. Няма такъв кеф:).

Колата обаче не държи. Яко прегрява и въпроса е какво може да се направи, освен да се пусне парното в колата.
Много прегря и почти през цялото време карах на разтропани повдигачи.
Температурата беше след 3тата четвърт.

Идеи:
1. 2ри вентилатор на предвиденото за това място. Говори ли нещо против това да монтирам още един вентилатор там със копче?
Стандартен вентилатор би трябвало да влезе без проблеми?

2. Масло... какво масло да карам да не тропа и да не тече. Щото тече като лейка от всякъде.

3. Рерутинг на водата или маслен радиатор. С кое да почна, или иначе казано с кое да почна?

4. Изскочи ми маслото на сервото на волана:).

5. Спирачките си искат смислена течност, иначе като спирачки са ок.

Еми това е. Утре смятам да поръчвам вентилатори, освен ако някой няма нещо против:).

П.С. Мощност не му трябва на прасето!

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

...

Мнение от rudolf » 10 Окт 2009 22:12

не се ли почва от по голям и по добър топлоообмено -радиатор,,

аз иначе което се сещам,,,колектора топлоизолиран ли е??--миниманизиране на излъчваната топлина от газовет и ,топлинен щит към сервото и спирачната система,,,,

,на мойта съм сложил планки 15мм,,на пантите на капака,и съм махнал гумените уплатнения, за да излиза топлия въздух отгоре,,,/направо вземи 2ри капак, и го скастри...

перката мисля че е хубаво да е през реле или усилен ключ,ако е голям консуматор. кактои да има заборник,иначе мисля че е толко ефективна.....направо радиатор с заборник за 2 перки,,,иma някой модели на който едната е електрическа и движи другата с ремък...

радиатор на маслото-аз бих почнал с това,ако има болт он-готови опций,а голям маслен радиатор, бих взел от сузуки1100- до 94та-то е с маслено охлаждане,без вода,,хрумвало ми е да се вържат два радиатора един след друг,но незнам,,,,/при състезателните има алуминиевии оребрени картери,,,,

по ранно отварящ термостат и датчик за перката,,,,

,сигурен ли си че водната помпа,ремъка и термостата са ти в ред?

El Camino

Мнение от El Camino » 10 Окт 2009 23:16

Да, наред е колата. Аз карам с 12 градуса предварение, което в нормални условия не е проблем, но съм забелязал, че без да чука, загрява много. Сега при положение, че карам над 20 мин на 1ва и 2ра се усети, че прегрява.
Паралел с АЕто не може да става, щото 4АГЕ е двигател без никакви проблеми със прегряването, тва животно не можеш с чук да го чупиш.

Тоя двигател (на маздата) е недомислен, но все има някаква поредица на действия, които по ефективност намаляват, опитвам се да се сетя от кое да почна.

Тъпото е, че огромна част от тия коли се карат с огромен буст (примерно над 250 коня в хУСА е нормално) обаче никой не коментира прегряването:)..

Като следваща стъпка, още преди вентилаторите си представям 3 уреда: температура вода, температура масло, температура изгорели газове.

Бтв. има и добра новина - намериха ми неограничени количества Тойо Р888 с 2/3 профил на по 10 евро парчето - 205/15ки:))).

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ...

Мнение от Japanese_fever » 11 Окт 2009 06:15

rudolf написа:не се ли почва от по голям и по добър топлоообмено -радиатор,,
Spored men su6to po4ni s nai-lesnoto.
Vzemi si edin dvoino po-golqm aluminiev radiator (nqkude mai 2" debelina gi vodqt) ili tam kakvito predlagat after market radiatori sa MX5. Taka i koli4estvoto na izpolzvan antifriz 6te se uveli4i.
Posle ve4e vij kakvi vuintilatori moje da mu slojish.

Ili po4ni s oil coolant, no spored men slaganeto na po-golqm kato plo6t i po-debel radiator za ohladitelnata te4nost e nai-lesnoto.

MX5 shte te otkrehne. smile.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 11 Окт 2009 06:35

El Camino написа:Бтв. има и добра новина - намериха ми неограничени количества Тойо Р888 с 2/3 профил на по 10 евро парчето - 205/15ки:))).
има ли опция да ги ограничиш с 2-4 броя??


колкото и глупаво и абсурдно за звучи-възможно ли е ,водна помпа на максимални обороти-да не работи ефективно,,,,нещо като прекалено високо обороти на перките???

маздата страда ли от труено-проблема,на тесната водяща решетка?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 11 Окт 2009 07:19

Може би е най-добре да започнеш с читав термостат . И след това да мериш температурата на водата на изхода от радиатора , като преди това покараш малко повечко . Може да го направиш със супер евтин "мултицВет" tongue.gif с външен термоелемент ( +/- 1 градус предполагам , че не те бъркат ) има ги за по 5-10лв. и дори работят . И след това може да си направиш заключение дали охладителя ( радиатор + перка ) на водата е неефективен ( ако водата излиза с висока температура от радиатора ) или потока не е добре регулиран ( ако водата излиза студена от радиатора ) . И съответно да вземеш мерки .

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 11 Окт 2009 08:52

Свали и промий радиатора и пробвай да караш без термостат. После сложи някой дет отваря по-рано и затваря по-късно. Виж си и перката дали работи като хората. Може от това да не се обдухва.
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

S4
Мнения: 12
Регистриран на: 17 Юни 2009 07:27

Мнение от S4 » 11 Окт 2009 18:11

Изображение
Any car which holds together for a whole race is too heavy. - Colin Chapman
If you want to go faster, you will have to add lightness. - Colin Chapman

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Re: ...

Мнение от MX5 » 11 Окт 2009 19:05

rudolf написа:,на мойта съм сложил планки 15мм,,на пантите на капака,и съм махнал гумените уплатнения, за да излиза топлия въздух отгоре,,,/направо вземи 2ри капак, и го скастри...
Това въобще няма да му помогне с прегряването, даже напротив - точно обратното, така че няма смисъл. Зоната до предното стъкло е с повишено налягане - т.е. няма да излиза въздух от коша навън, а въздуха от вън ще влиза под капака, налягането ще се вдигне и по-малко въздух ще минава през радиатора.

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 11 Окт 2009 19:07

S4 написа:...
Колко са малоумни тия от Import Tuner не е истина ... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Естествено, че ще е по-студен въздуха, нали влиза въздух от вън - вътре. Това не значи, че двигателя ще им се охлажда по-добре.
Като искат да засмуква студен въздух, да си изкарат една тръба навън ...

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Re: МХ5: ОХЛАЖДАНЕ

Мнение от MX5 » 11 Окт 2009 19:23

El Camino написа:...
Нищо му няма на двигателя, проблема е в нещата около него.

Втория вентилатор предполагам елементарно ще се сложи - сигурно релето (едното от двете в гумен чорап до десния фар) и кабелите си ги има под капака и само трябва да намериш един OEM вентилатор на старо. Да знаеш, че десния е малко по-различен от левия, така че търси такъв.
Оригинален вентилатор на старо би трябвало да намериш за към 20 кинта:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/90-97-Mi ... ccessories

После при ECU-то зад седалката, всеки от вентилаторите има собствен пин в конектора - свързваш ги двете жици и по тоя начин винаги ще се включват заедно. След това от тях една жица, през ключе до маса и ще може да ги държиш постоянно включени - това ще ти трябва за ръчкане на втора. Тоя мод се прави за 10 мин.

Също купи малко маркуч за бензин и го сложи между вентилаторите (по периферията) и радиатора - така вентилаторите ще движат само въздух през радиатора.

Следващата стъпка е coolant reroute, за да оправиш системата да е като при Mazda 323 - т.е. както си е измислен двигателя. Това дето са го сложили задната част да се охлажда през парното е огромна глупост и гледай да го разкараш колкото се може по-скоро. Частите са евтини и схемата е елементарна. Като започнеш да събираш чарколяка кажи и ще ти обясня точно кое и как да направиш.

После, ако още прегрява може да сложиш по-голям радиатор, но това чак като си направил всичко по-горе.
Последно промяна от MX5 на 11 Окт 2009 19:34, променено общо 1 път.

El Camino

Мнение от El Camino » 11 Окт 2009 19:31

Начи без да е по темата, от 3 седмици експериментирам с вариации на тема CAI (cold air intake). Просто не е вярно на какви глупости, представени по абсолютно лъскав и убедителен начин не се нагледах.
През цялото време си меря температурата точно преди дросела, щото там има значение, а не некъде си.
От всички глупости дето направих, единственото смислено, което действително действа се оказа стоковия макарон през, които смуче студен въздух. При движение и то движение с 20кмх температурата е макс. 5-10 градуса над външната.
С CAIтата (абсолютно уплътнени от към изходящоте колектори и всико останало) имах минимална температура с отворени фарове 30 градуса над околната.

Та съвета ми е - НА НИКОЙ не вярвайте. Един термометър за кола със вътрешна и външна температура, кабела в интейка и око да пипне.

El Camino

Re: МХ5: ОХЛАЖДАНЕ

Мнение от El Camino » 11 Окт 2009 19:44

MX5 написа:[
Логично е и така ще направя. Дори му писах на тоя, дано да го прати вентилатора. Някъде четох, че е от кола с климатик, а такива тук са рядкост, та и такива вентилатори не съм виждал.
Coolant reroute ще трябва да потърся да DIY, щото хич не ме кефят цените на готовите китове.

Иначе ей така информативно, немците вярват, ама вярват сляпо в следната листа за приоритет на мерките:

1. Допълнителен вентилатор
2. Oil cooler
3. "Coolant reroute"
4. Масло 10W60
5. Капачка за налягането от 1,1bar нагоре
6. Термостат Jackson Racing 71°
7. Радиатор със 55mm например Koyo
8. Оптимиране на въздухоподаването, квото и да значи това.
9. Лятото макс. 5% антифриз във водата.
10. Повдигане на капака на двигателя или рязане или т.н.

П.С. Принципно колата няма ядове, може да обиколиш света с нея, няма да загрее или да те остави. Не смятам, че тази не е наред или трябва да се промива. Просто е масов проблем да прегряват на ръчка.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 11 Окт 2009 19:44

El Camino написа:
Та съвета ми е - НА НИКОЙ не вярвайте. Един термометър за кола със вътрешна и външна температура, кабела в интейка и око да пипне.
Moje da prozvu4i tupo, no sum si mislq, 4e originalnite trubi (gumeni ili plastmasovi) izolirat vuzduha v intake po-dobre otkolkoto metalnite trubi na aftermarket CAI, SRI i t.n.
Ne znam samo dali ne6to se podobrqva, ako uviesh trubite na intake-a s nqkakvo izolira6to folio.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: ...

Мнение от rudolf » 11 Окт 2009 20:41

MX5 написа:
rudolf написа:,на мойта съм сложил планки 15мм,,на пантите на капака,и съм махнал гумените уплатнения, за да излиза топлия въздух отгоре,,,/направо вземи 2ри капак, и го скастри...
Това въобще няма да му помогне с прегряването, даже напротив - точно обратното, така че няма смисъл. Зоната до предното стъкло е с повишено налягане - т.е. няма да излиза въздух от коша навън, а въздуха от вън ще влиза под капака, налягането ще се вдигне и по-малко въздух ще минава през радиатора.

оффтопик.аз мисля че е точно обратното,,,,,като крилото на самолет,,,през шибадака-духа ли ти или дърпа?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 107 госта