За едно Легаси турбо

jamie: "Абе съвсем сериозно предлагам подфорум "Субару". Така и така Тойота ще ги купи."

BD: "Станаха нещо доста Миати-те напоследък"
agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 18 Дек 2008 00:40

slowtraveler написа: Айде давайте нататък biggrin.gif
ти да не си фен на скандалите laugh.gif

като оставим общите приказки настрана - важен е не само вискозитета на маслото, ами и състава му. естерните масла са особена категория. откак го разбрах - само естерни масла, другото е ширпотреба. естерът запазва молекулярната структура, а това е много важно. пълна синтетика 5w30 и дабълестер 5w30 са две съвсем различни неща.
status: за БАН

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Дек 2008 10:23

maggkrabar написа: ти да не си фен на скандалите laugh.gif
Напротив - с поста си предположих, че спора ще се прекрати или поне ще се премести в по-професионална посока, а не какво означават цифричките tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Дек 2008 20:02

dimd00d написа:
Последно стабилност или вискозитет са тея цифри? И бтв, първата цифра не е вискозитет при 0 градуса.
Ами дефакто ако не е "стабилно" маслото няма как да си остане "тежко" или "дебело" на по-висока температура !!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Viscosity
Тука още първия абзац много хубаво обяснено какво точно е вискозитета . И реално не е нито дебелина , нито стабилност нито нищо подобно , а си е вискозитет . Всички останали думи , които се ползват са само за по-просто обяснение . Но Субару - гуруто разправя , че хW-30 всъщност не е xW-30 , а е поне xW-60 понеже е двоен естер обаче са го кръстили xW-30 щото сега така е модерно .
Иначе зимния вискозитет се мери при 0 градуса ама по фаренхайт а по целзий е -18 :whistle: . Отделно от тези елемнтарни параметри си има по една таблица с параметри на всяко едно масло , които всъщност са доста важни . Която таблица всеки един сериозен производите би трябвало да предостави .
Ама мастера на Субару с бигачките дето ги е виждал ги определя параметрите на маслото , като сипе у Королата и завари газта . За какво му е там SAE , API и тн глупости ??? Сипва , дава газ и на края на деня ако работи значи маслото е супер biggrin.gif . И как цифричките нямали значение , като е двоен естер и тн глупости безкрай . Иначе бигачките ги гледаме , разглобяваме ................
Горките автомобилчета .

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

....

Мнение от rudolf » 18 Дек 2008 20:46

офф топик-колеги,аз поне не разбирам много от масла,ама кат видя спор-и сърце не ми дава да стоя безучастен biggrin.gif

сигурен съм че и маграбар и басс-ман са се нагледали на майстори ,които никога не са чели инфо,,или са завършили вилхем пик преди 20 години,,и това те си го знаят,,и доживот ще са си с самочувствие от инфо преди 40години,,,

сигурен съм че и бассман и маграбар са спорили с хора дет слагат чип и ремус--и хвръкват,,,,

та не бъдете предубедени към всеки който не познавате,,,аз съм на мнение че и най-големия глупак знае нещо повече от теб,,,,макар ти да знаеш 1000ди неща повече от него.
когато не можеш да разбереш някой какво ти казва или има в предвид-може би не си му задал конкретните въпроси

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: ....

Мнение от mitoko » 18 Дек 2008 21:26

rudolf написа:офф топик-колеги,аз поне не разбирам много от масла,ама кат видя спор-и сърце не ми дава да стоя безучастен biggrin.gif

сигурен съм че и маграбар и басс-ман са се нагледали на майстори ,които никога не са чели инфо,,или са завършили вилхем пик преди 20 години,,и това те си го знаят,,и доживот ще са си с самочувствие от инфо преди 40години,,,

сигурен съм че и бассман и маграбар са спорили с хора дет слагат чип и ремус--и хвръкват,,,,

та не бъдете предубедени към всеки който не познавате,,,аз съм на мнение че и най-големия глупак знае нещо повече от теб,,,,макар ти да знаеш 1000ди неща повече от него.
когато не можеш да разбереш някой какво ти казва или има в предвид-може би не си му задал конкретните въпроси
и като се намеси пак нищо не каза laugh.gif за маслата имам предвид ... ясно е че и двамата знаят много ... не им се бъркай за да научим и ние с теб :whistle:

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 18 Дек 2008 21:47

да, аз знам доста - особено за субарата, а това е такава тема. и продължавам да твърдя че басмана е пълно ГЛУ smile.gif
Но Субару - гуруто разправя , че хW-30 всъщност не е xW-30 , а е поне xW-60
а с това изречение става ГЛУ на квадрат smile.gif опитам се да ти набия в интернет лексикона, че Xw30 синтетика и Xw30 дабълестер са две съвсем различни масла. и при положение, че субару турбо 300кс излиза от завода с 5w30 - да обясняваш, че това масло било еди колко си неподходящо за турбодвигател щото в интернет пишело друго е доста ГЛУ. и субарата се чупят точно щото ги пипат и експлоатират подобни на теб ГЛУ, които смятат, че са по-наясно с нещата от самият производител на колите - само защото се научили да ползват чичко гугъл.

на доста места в интернет пише, че като алтернатива за 5w30 за турбодвигател може да се ползва 10w40 полусинтетика. ама като сипеш полусинтетиката се случват интересни неща smile.gif
status: за БАН

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 18 Дек 2008 22:57

maggkrabar написа:ама като сипеш полусинтетиката се случват интересни неща smile.gif
kat naprimer?
->

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 18 Дек 2008 23:52

ALTEZZA написа:
maggkrabar написа:ама като сипеш полусинтетиката се случват интересни неща smile.gif
kat naprimer?
първо втулките на турбината хващат мъглата - оригиналните турбини на субару са втулкови, а не лагерни. полуситетиката ги разбива. и после биелните лагери се претоварват. оригиналните са изклюително здрави, по нищо не отстъпват на състезателни косуърд примерно. и само това спасява положението.

после - не знам как е при вас в щатите, ама тук в БГ като завариш на магистрална над 200(нещо съвсем нормално), полусинтетиката се опича. в резултат на това, двигател на 200 хил км каран със синтетично масло изглежда доста по-добре от такъв на 30 хил км, каран на полусинтетика.

при яко натоварване полусинтетиката става на каша, не издържа на температуата. буквално се изпича, и по лагерите и блока се получава едно гадно отлагане на чернилка, слъдж мисля че се казваше - получава се при прегрято масло. естерните масла не позволяват такова нещо. естерът е свързващ елемент и не позволява да се наруши молекулярната структира на химикалите - демек маслото не се скапва.

вече промих мозъците на всички субарджии и тойоткаджии с бигачки - с които си комуникирам. слагат само дабълестер smile.gif

особено при бигачките е важно да се запази молекулярната структура на маслото. те имат много картерни газове, много химия се набива в маслото и е важно то да запази качествата си. оттук е разликата когато слагаш обикновено синтетично масло, и примерно серията 300V на Мотул. 300V издържа на примеси точно заради дабъл естер технологията.
status: за БАН

Аватар
dimd00d
Мнения: 358
Регистриран на: 23 Яну 2005 00:04
Местоположение: Корея

Мнение от dimd00d » 18 Дек 2008 23:54

Bass_Man написа: Ами дефакто ако не е "стабилно" маслото няма как да си остане "тежко" или "дебело" на по-висока температура !!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Viscosity
Тука още първия абзац много хубаво обяснено какво точно е вискозитета . И реално не е нито дебелина , нито стабилност нито нищо подобно , а си е вискозитет . Всички останали думи , които се ползват са само за по-просто обяснение . Но Субару - гуруто разправя , че хW-30 всъщност не е xW-30 , а е поне xW-60 понеже е двоен естер обаче са го кръстили xW-30 щото сега така е модерно .
Иначе зимния вискозитет се мери при 0 градуса ама по фаренхайт а по целзий е -18 :whistle: . Отделно от тези елемнтарни параметри си има по една таблица с параметри на всяко едно масло , които всъщност са доста важни . Която таблица всеки един сериозен производите би трябвало да предостави .
Ама мастера на Субару с бигачките..
Аха, ми глей сега - тва, че маслото е xW30 не означава, че при 101C се самозапалва или вискозитета става 1000. Единствено и само означава (ако си спомняш математиката в основното училище), че при 100C вискозитета е 30. Кво става при по-високи температури, зависи от формулировката на маслото (за това е и, предполагам, коментара на magg за двойно естерните масла).

Субару си знаят ква им е работната температура, колко и как се променят хлабините им и съответно кат по-умни от нас са казали, че правилното масло е 5w30 и тва е.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Дек 2008 23:57

maggkrabar написа:да, аз знам доста - особено за субарата, а това е такава тема. и продължавам да твърдя че басмана е пълно ГЛУ smile.gif

а с това изречение става ГЛУ на квадрат smile.gif опитам се да ти набия в интернет лексикона, че Xw30 синтетика и Xw30 дабълестер са две съвсем различни масла. и при положение, че субару турбо 300кс излиза от завода с 5w30 - да обясняваш, че това масло било еди колко си неподходящо за турбодвигател щото в интернет пишело друго е доста ГЛУ. и субарата се чупят точно щото ги пипат и експлоатират подобни на теб ГЛУ, които смятат, че са по-наясно с нещата от самият производител на колите - само защото се научили да ползват чичко гугъл.

на доста места в интернет пише, че като алтернатива за 5w30 за турбодвигател може да се ползва 10w40 полусинтетика. ама като сипеш полусинтетиката се случват интересни неща smile.gif
"Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той."
До тука не прочетох нищо конкретно от тебе ( и не само до тука ами въобще) , нито техническо , нито нищо ! На мене ми е ясно колко си ПРО !!!
Разликата е много голема ама ти от къде я разбра ? В собствената си лаборатория ли ? От WRC ли ти се обадиха ? От Субару ли ? От F1 ли ?
Единственото което се разбра е , че много субарута и бигачки си разглобил и си виждал ( при все , че те са не повече от 10 за цялото БГ !!!) .
Бате велик си евала ти праим !!!

BTW: по разни форуми чета за разни изгърмели 2,5 литра STi-ки ама дето викаш не съм ги виждал сигурно нещо си измислят хората . Ама това в държави дето се продават повече от 1000 Субарута на година. и нито едно не е било с масло 10W60 да кажем ! Всичите са си със заводското :thumbsup: . Ама дето се вика и вие трябва да ядете я tongue.gif . Ама дето викаш той гугъла не е важен важно е какво ми говори БГ майсторчето с много бигачки laugh.gif .

BTW2:
И що , като колите излизат от завода по триста коня вие ги ръчкате ве ? Правите се на по-умни от Субару инжинерите ли ? Ами що слагате по-големи спирачки и пипете окачванията ? Щом от завода са ги направили така вие много ли сте по-ПРО да ги барате а ? biggrin.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 19 Дек 2008 00:29

maggkrabar написа: на доста места в интернет пише, че като алтернатива за 5w30 за турбодвигател може да се ползва 10w40 полусинтетика. ама като сипеш полусинтетиката се случват интересни неща smile.gif
A ako sipesh mineralno? :whistle:
Govorim za nebIgachki.


Tuka nikoi ne kara bigachki, do kolkoto znam.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 19 Дек 2008 03:27

Japanese_fever написа:
A ako sipesh mineralno? :whistle:
Govorim za nebIgachki.


Tuka nikoi ne kara bigachki, do kolkoto znam.
зависи с какви минерали е,,,циркон,,опал,,нефрит,,видех те че нищо не разбираш от минерални масла.я кажи колко сивика си разглобил??? laugh.gif

бтв:чета темата с известно объркване в познанията ми,,,и отговора на дими ,задоволи кардиналната ми заблуда.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 19 Дек 2008 13:04

rudolf написа:
Japanese_fever написа:
A ako sipesh mineralno? :whistle:
Govorim za nebIgachki.


Tuka nikoi ne kara bigachki, do kolkoto znam.
зависи с какви минерали е,,,циркон,,опал,,нефрит,,видех те че нищо не разбираш от минерални масла.я кажи колко сивика си разглобил??? laugh.gif

бтв:чета темата с известно объркване в познанията ми,,,и отговора на дими ,задоволи кардиналната ми заблуда.
ако греша моля някой да ме поправи:
5в30 няма минерално
тук говорим за "бигачки" или конкретно 2.5 субару турбо

спора не е кво масло казват от субару(5в30) да се слага а каква е разликата м/у 5в30 синтетика и 5в30 дабъл естер-но
малко доказателства ....
в книгата на моето суби(1997) пише че за турбо версията (2.0кубатура) се слага 5в30 който не вярва ще му я покажа :thumbsup:

@ рудолфо - предлагам на срещата в неделя да е за моторните масла да си подготвиш домашното happy.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 19 Дек 2008 16:54

V USA ima.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 19 Дек 2008 19:01

unsure.gif в БГ не съм виждал. приемам поправката...
ако не е тайна ква марка е

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта