1-ви кръг "Тайм Атак" - 2010 г.

В този форум ще се обсъждат срещите - национални, регионални и квартални :)

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

3000
Мнения: 63
Регистриран: 03 дек 2007 18:05
Репутация: 0
Контакти:

Мнениеот 3000 » 24 мар 2010 23:13

Емо грам не е засегнат,защото е от хората,които искат да се развиват
Ако ще и 6 литрови да има в неговия клас!

difcho
Мнения: 32
Регистриран: 15 фев 2009 19:40
Репутация: 0
Местоположение: Плевен

Мнениеот difcho » 25 мар 2010 00:32

rudolf написа:
difcho написа:
rudolf написа:
difcho написа:...


мисля че като организатор и икономически обвързан с мероприятието ,не можеш да си позволиш да изказваш на 100% личното си мнение.
делигирам инициативата и се радвам да се развива.



Точно личното ми мнение е водещо, защото след като предположенията ми са се оправдали, то значи, че догодина може и да остане само един клас модифицирани.


да, това че няма достатъчно подготвени пилоти и автомобили за 2 класа-го казах още в първите си постове.

това че в ниските класове има технични пилоти които са развили и овладяли автомобила---даващи времена колкото м2,,не значи че двете бази са еднакви.значи само че пилотите от М2- не са разгърнали потенциала. аз лично ако карах над 300 коня модифицирана кола,и давах времена колкото емо-бих се замислил върху какво да поработя.

хубавото да заличиш техничните класове ,защото няма да личи когато м2-се скатават и младежда ще получи свойте герой :thumbsup:

наистина освен тук-никъде при други авто състезания, не съм чул тезата ,че кубатура и мощност-нямали никакво значение,,,но далеч по значимо е примерно корито-8 точки,,,колан 2 точки,,плейтове,,,фланци....



Много искам да те видя като организатор на шампионат и какво ще говориш тогава за значимите неща ;)

И да... на нашите "писти" е доказано, че мощноста и кубатурата нямат такова голямо значение, колкото фактори като окачване, гуми и спирачки. Ама то трябва да караш по мероприятията, а не само да гледаш сухи резултати в нета, за да ги знаеш тия неща ;)

Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 4497
Регистриран: 21 ное 2007 02:15
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rudolf » 25 мар 2010 02:44

difcho написа:Много искам да те видя като организатор на шампионат и какво ще говориш тогава за значимите неща ;)

И да... на нашите "писти" е доказано, че мощноста и кубатурата нямат такова голямо значение, колкото фактори като окачване, гуми и спирачки. Ама то трябва да караш по мероприятията, а не само да гледаш сухи резултати в нета, за да ги знаеш тия неща ;)


защото няма да бъда никога организатор-затова и не си позволявам да те критикувам за организаторските неща.

как е доказано че мощността няма значение??? това че по силни пилоти с по слаби автомобили ,дават времена като по слаби пилоти с по силни автомобили- не слага знак за равенство...

Потребителски аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1383
Регистриран: 08 апр 2008 00:59
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Georgimitrovich » 25 мар 2010 08:25

mite, naistina e taka. Nqma znachenie kolko konq ti e kolata i pr. Prichinite sa prosti. Kaloqnovo kato cqlo e spunara pista, a na karting pista s malkata kola se kara po lesno.
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2001 Audi TT

If you can't fix it with a hammer, you have an electrical problem.

Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 4497
Регистриран: 21 ное 2007 02:15
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rudolf » 25 мар 2010 10:51

Georgimitrovich написа:mite, naistina e taka. Nqma znachenie kolko konq ti e kolata i pr. Prichinite sa prosti. Kaloqnovo kato cqlo e spunara pista, a na karting pista s malkata kola se kara po lesno.


много е интересно как анализирате резултатите,,,да си забелязал че само емо и ангел са с резултати близки до м2??

предполагам ако на следващото състезание дадат по добри резултати-извода ще е ,че слабите кола са с невероятно предимство???

необяснимо ми е защо хора които са карали 1.6 и са били на много секунди зад емо и ангел,когато се качат на мощна кола свалят няколко секунди и дават времена кат емо и ангел????
от хората които са в м2-кои мислите че би дал същото време с 1.6???? ще съм любопитен да видя този експеримент laugh.gif

сещам се единстевно за краси,,,а ае86--най доброто му време сигурно е 1:02./1:01++ /спомням си че беше по слабо от на митко-3000
качва се в субару 350коня--и дава-57:++ сек. коментар??


как си обясняваш причината за упгрейтите на мощните коли откъм сила---турбини ,електроники,съединители,бутала,валове???
а/имат излишни пари
б/искат бързо да стигнат до калояново по магистралата
в/ караваната за къмпинг им е тежка

difcho
Мнения: 32
Регистриран: 15 фев 2009 19:40
Репутация: 0
Местоположение: Плевен

Мнениеот difcho » 25 мар 2010 11:39

2008-а година в Кюстендил с Емо си разменихме колите за една тренировка. Тогава се правеха 5 обиколки само. И двамата досега не се бяхме качвали в на другия колата. Моето време с хондата беше с половин секунда по-слабо от на Емо (карайки хондата и печелейки първо място в квалификацията), а Емо с бмв-то даде около 3 секунди и нещо по-слабо време от моето ( с бмв-то, също печелейки първо място в моя клас на квалификацията). Тогава моята кола беше с 1.8iS мотор. Емо слезе доста стреснат от моята кола... а аз доста възхитен от неговата...

3000
Мнения: 63
Регистриран: 03 дек 2007 18:05
Репутация: 0
Контакти:

Мнениеот 3000 » 25 мар 2010 11:53

Рудолфо,незнам дали знаеш,но на Емо и Ангел колите са развивани за тези писти 5 години!!
Колите са им над 160 к.с. на двигателя,кой от клас 1.6 може да се похвали с такава кола и винаги да има хубави гуми?
На Емо колата е дори по-мощна от на Ангел.Това са двама,добри пилоти с много добре подготвени коли
На Краси Тойотата е 124 коня,ако се олекоти и направи мотора,вземат се сликове,мислиш ли?дали няма да падне с 3 сек.?
Но всеки на негово място ще се мъчи да се развива със Субаруто,а не с Тойотата
Проблема е,че да се научиш да караш Субаруто,трябва да се научиш да взимаш много пари biggrin.gif

Потребителски аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран: 12 дек 2007 10:59
Репутация: 0
Местоположение: гр. Разград
Контакти:

Мнениеот lz2lps » 25 мар 2010 13:29

difcho написа:2008-а година в Кюстендил с Емо си разменихме колите за една тренировка...


Искрене, за това може да има повече от една причина. Емо също кара моята барака (която няма нищо общо с неговата, освен че е с предно и е Хонда), но за 6-7 обиколки не смееше да я натиска много... все пак е чужда кола и не можеш от раз да почнеш да спираш възможно най-късно след правата, при положение че не знаеш как спира. Аз не знам въобще как се съгласи да я кара. Тогава той даде 1.07.00, а аз 1.08.00. Секунда разлика, като се има в предвид че аз не мога да карам добре.

След 2 свободни карания, времето ми беше 1.04.75 (с възможност за поне още 1 секунда надолу).

Та, статистически погледнато, ако Емо беше карал, когато аз дадох 1.04.75, и беше дал 1.07.00 щеше да излезе, че аз съм по-добър от него, което не е вярно.

Имам логове на моето и неговото каране в моята кола, както и на неговото каране с неговата си кола. В неговата си прави, тове което трябва. За 5 обиколки не мисля че щеше да прави и в моята същото... Виж след 20 съм сигурен, че щеше да даде и по-добро от 1.04.75.

Факторите са много.... и зависят от човека.

Относно М1 и М2... не мога да дам мнения, просто защото не съм карал подготвен автомобил за нито един от класовете. Карал съм преди време BMW 330i (250hp) и Cadillac CST-V (400hp) на едно autocross трасе (може да се сравни с някоя картинг писта), но не мога да кажа че съм бил уплашен след това. Даже бих казал че ми се стори много скучно със всичкият този лукс вътре и липсата на шум от двигателя.

Килограмите на автомобила също имат значение, както и скоростите от които се спира. Аз на Калояново в края на правата спирам от 140... и дума не може да става за проблеми със спирачките. Друго е обаче да спираш от 200.

Времената зависят и от увереността на пилота... аз бих бил много по-спокоен във малолитражка със предно, отколкото във турбо звяр със задно, просто защото нямам опит с такъв. А и е много по-лесно да поправиш грешка със 140, отколкото грешка със 200 км/ч... все ще успея да намаля до 80-90, колкото ми е необходимо да вляза във завоя и да не заора картофите. Случвало ми се е много пъти да сгреша в преценката, и за щастие не се е стигало до сероизни последствия, а само до пропуснат apex.

Само едно ме гложди...каква е толоква разликата в завоите между двата класа, че Емо да наваксва 40км/ч разлика на правата (мисля последният път максималната му скорост беше 160... само дето не съм сигурен дали беше сменил двигателя), още повече срещу автомобили със 4 задвижващи колела. Би било интересно да се видят логове от 2 силни автомобила във M1 и M2.

Някои ако има onboard от 2та класа без музика и много шум от вятър бих се опитал да изкарам нещо подобно:

'92 F1 GP of Portugal, Senna, Acoustic View of the Engine sound
NSX-R, Senna, Acoustic View of the Engine sound

Все още не мога да изкарвам точните обороти (в момента са изразени като честота), но може да могат да се забележат някакви грешки и тенденции... Дори и само RPM канала (в случая логнат не от сензор, а от onboard audio) може да даде много полезна информация.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

difcho
Мнения: 32
Регистриран: 15 фев 2009 19:40
Репутация: 0
Местоположение: Плевен

Мнениеот difcho » 25 мар 2010 13:39

Точно, че факторите са много и различни... Някой се чувстват по-добре в по-мощен автомобил, други в по-слаб... факт е, че и миналата година и тази, времената са идентични и ако класа е само един, ще е много по-интересно и оспорвано :)

Потребителски аватар
F20C
Мнения: 273
Регистриран: 27 май 2009 17:39
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот F20C » 25 мар 2010 15:37

difcho написа:Точно, че факторите са много и различни... Някой се чувстват по-добре в по-мощен автомобил, други в по-слаб... факт е, че и миналата година и тази, времената са идентични и ако класа е само един, ще е много по-интересно и оспорвано :)


моето лично мнение на много страничен наблюдател(демек от никакво значение и без да искам да критикувам който и да било) е че нещата ако станат един клас ще дойде момента в който хората с мощните коли ще се научат да карат и настройват колите си и тогава хората с малолитражки ще писнат - или ще се откажат от малолитражката, или от спорта(за известно време ).

това че в момента силите са изравнени и идва известен баланс от конфигурациите на пистите ,не значи че винаги ще е така(освен ако батките си останат "не можещи").
If in doubt....Flat out!!!

Потребителски аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран: 12 дек 2007 10:59
Репутация: 0
Местоположение: гр. Разград
Контакти:

Мнениеот lz2lps » 25 мар 2010 16:07

Според мен не е редно да се гледат времената САМО на Емо и Ангел и от това да се прави извод, че в М2 има какво още да покажат.... Не са много от М1, които успяват да постигнат подобни времена. А и не бих казал че на Емо колата е слаба по отношение на двигател... дори и бил той 1.6

А и колата не е само двигател... Явно е успял след немалко време на развитие да постигне подобрения (защото почти никога слагането на нещо скъпо не води до правопропорционален ефект по отношение на времето) и цялата СИСТЕМА работи добре заедно.... включително и пилота. Познава автомобила, комфортно му е на лимита (който очевидно вече е доста висок) и дава резултати.

А и те имат доста опит по подобни мероприятия... а аз мисля че и това е важно. Аз за 3 свободни карания си подобрих времето със 3.5 секунди, и всеки път започвах точно там, където бях завършил предният път.

На мен ми е само чудно дали ако смени R888ците и сложи истински сликове, ще може да свали още малко... Аз за мен си мисля че ако някога сложа подобни гуми, няма да мога да използвам пълният им потенциал отначало, защото съм свикнал на други тип гуми, които прощават повече и диапазона им на добро сцепление е по-широк....т.е. сигурно ще унищожа сликовете за 1 състезание biggrin.gif

Мисля си че крайните времена показват КАКВО става, но не и ЗАЩО и не трябва да се съди прибързано, кой може да кара и кой не... Калояново все пак има само една по-дълга права, около 450 метра, и тя не е достатъчна, за да има фрапиращи разлики между класовете. Не е като да караш на "истинска" писта със дължина 3-4км и бързи завои, с време за обиколка 1:40-2:00+ минути.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

difcho
Мнения: 32
Регистриран: 15 фев 2009 19:40
Репутация: 0
Местоположение: Плевен

Мнениеот difcho » 25 мар 2010 16:48

Аз прибързани заключения не съм направил. Просто написах, че това в което вярвах зимата, поне на 1-вия кръг се оправда и че е възможно догодина да има един клас, т.е. ако нещата продължат в същия дух през сезона. Иначе Любо съм съгласен с всичко, което си написал, че е точно така и всяка дребна подробност има значение за времето на обиколка, като при нашите трасета смятам, че фактора "пилот" има най-голямо значение и много близо зад него се нареждат гумите. Това е към момента положението при нас. А ако имаш автомобил изпипан с години до последния детайл, то тогава пилота и гумите вече не са с толкова голямо значение - в случая Емо, който кара със семислик и дава резултати като колите със слик.

Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 4497
Регистриран: 21 ное 2007 02:15
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rudolf » 25 мар 2010 17:07

3000 написа:..

абсолютно съм на твоето мнение,мисля същото и бих направил като краси-
именно това казвах на искрен че от 124 коня кат се качиш на 300 -падаш в времената,което според него нямало голямо значение,,това и казвам че емо и ангел са развили автмобилите си за разлика от повечето в класа им.
оттук напълно разбирам и искрен че за 2/3/4 подготвени автомобила е под въпрос-дали да има клас.,

[quote="difcho"]2008-а година в Кюстендил с Емо си разменихме колите за една тренировка.quote]

примера ми беше за човек които е овлвадял две различни по мощност автомобили,а не кой е по едаптивен.
аз все още не съм свикнал на кола с задно предаване-и многократно съм споделял на колеги че в определени ситуаций се чувствам по бърз и сигурен с ежедневното ми малолитражно дизелово комби 64 коня,,,отколкото с 86цата...
според мен задното е по трудно за адаптация,опознаване впредвид че емо ,едва ли е имал кола с задно.

като цяло тезата че мощността не е от голямо значение,за мен е безумна. това че няма еднакво бодготвени пилоти и коли и разликите в времената на класиралите се са по над 4-5 секунди,не значи че 1-1,5 секунди които може да даде мощната кола,са от слабо значение.

ако шампионата стане силен,материалните възможностти-задоволителни,развиването на автомобилите-грамотно---тогава тези 1-2 секунди ще са от огромно значение.за момента ако сравняваме точно тези пилоти с тези възможност и тези коли- изглежда наистина че 1 клас стига и нищио няма значение happy.gif

difcho
Мнения: 32
Регистриран: 15 фев 2009 19:40
Репутация: 0
Местоположение: Плевен

Мнениеот difcho » 25 мар 2010 17:12

rudolf написа:
3000 написа:..

абсолютно съм на твоето мнение,мисля същото и бих направил като краси-
именно това казвах на искрен че от 124 коня кат се качиш на 300 -падаш в времената,което според него нямало голямо значение,,това и казвам че емо и ангел са развили автмобилите си за разлика от повечето в класа им.
оттук напълно разбирам и искрен че за 2/3/4 подготвени автомобила е под въпрос-дали да има клас.,

difcho написа:2008-а година в Кюстендил с Емо си разменихме колите за една тренировка.quote]

примера ми беше за човек които е овлвадял две различни по мощност автомобили,а не кой е по едаптивен.
аз все още не съм свикнал на кола с задно предаване-и многократно съм споделял на колеги че в определени ситуаций се чувствам по бърз и сигурен с ежедневното ми малолитражно дизелово комби 64 коня,,,отколкото с 86цата...
според мен задното е по трудно за адаптация,опознаване впредвид че емо ,едва ли е имал кола с задно.

като цяло тезата че мощността не е от голямо значение,за мен е безумна. това че няма еднакво бодготвени пилоти и коли и разликите в времената на класиралите се са по над 4-5 секунди,не значи че 1-1,5 секунди които може да даде мощната кола,са от слабо значение.

ако шампионата стане силен,материалните възможностти-задоволителни,развиването на автомобилите-грамотно---тогава тези 1-2 секунди ще са от огромно значение.за момента ако сравняваме точно тези пилоти с тези възможност и тези коли- изглежда наистина че 1 клас стига и нищио няма значение happy.gif



Явно през цялото време говорим за едно и също нещо, но се изразяваме по различен начин :cheers:

Потребителски аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран: 12 дек 2007 10:59
Репутация: 0
Местоположение: гр. Разград
Контакти:

Мнениеот lz2lps » 25 мар 2010 17:17

Някой ако е гледал филма 2012:

Старият монах пълни чашата на младият монах, докато не започне да прелива и казва:

Както тази чаша, ти си пълен със мнения и спекулации. За да видиш светлината на мъдростта, първо трябва да изпразниш чашата.


По-мощен двигател ни кара да смятаме че автомобила ще е по-бърз... само дето това е 100% сигурно при еднакви други условия. На по-тежкият автомобил му трябва повече сила за да промени посоката си на движение, трябва да отдели по-голяма енергия при спиране, и тази маса изисква повече време за да се ускори. Да, малолитражката няма кой знае какъв въртящ момент, но на пистата се движи в обороти, където и е силата.

Отделно 400 коня ПИКОВА мощност звучат внушаващо преди да се видят какво точно стига до колелата и колко от контактното петно остава на земята по време на цялата обиколка. Да, тука принципно автомобил, различен от такъв със предно предаване има предимството че при ускоряване, натоварването се прехвърля вурху задвижващите колела, но това е само един от факторите.

Дори и два автомобила със еднаква кинематика на окачването (позиция на закрепяне на носачите и кормилната рейка, camber gain при свиване на пружините, ...), често не се държат по един и същи начин.

Щом формулата със един или два класа работят, не виждам какъв е проблема. Най-малко е добре да се пробва.... Аз си мисля че повечето хора присъстват заради удоволствието, което трябва да е на първо място. Сякаш не можеш да си сравниш времената със всички останали автомобили, дори и да няма разделение. Но всеки си има различни цели, и аз не мога да не уважавам и тези хора, за които И купата е важна.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"


Върни се в “Клубни срещи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта