1-ви кръг "Тайм Атак" - 2010 г.

В този форум ще се обсъждат срещите - национални, регионални и квартални :)

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 4497
Регистриран: 21 ное 2007 02:15
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rudolf » 25 мар 2010 17:29

difcho написа:Явно през цялото време говорим за едно и също нещо, но се изразяваме по различен начин :cheers:


пак ни отнесохте купата за германия с тези м2 бмв-та-нормално е да ни ни е приятно като японски домакини biggrin.gif

поздравления за всички участници :thumbsup:

3000
Мнения: 63
Регистриран: 03 дек 2007 18:05
Репутация: 0
Контакти:

Мнениеот 3000 » 25 мар 2010 21:51

А и при М2 според мен си е доста по-трудно по ред причини:
Гумите,ако не сработят по начин който очакваш,става лошо.Там идва и психирането при пилота,при по-слабите коли грешката може да се овладее по-лесно
Спрачките-лично съм карал с тойотата и с прегряла течност,разликата не е голяма,докато при силните коли става мазало!
Другото нещо е,че при силната кола контрола и мисълта са х2

Потребителски аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран: 12 дек 2007 10:59
Репутация: 0
Местоположение: гр. Разград
Контакти:

Мнениеот lz2lps » 25 мар 2010 22:22

Това за скоростта и мисълта и аз смятам че е така. Някои хора, които разбират повече от мен казват, че ако не можеш да правиш нещо с по-малка скорост, то вероятността да успяваш да го правиш с по-голяма скорост не е много голяма. Затова аз смятам че малолитражките са важна стъпка при развитието - оставят ти време и възможност да мислиш повече и да трупаш добри навици. След това можеш да увеличаваш скоростта, едва когато спреш да мислиш по време на карането и то да става подсъзнателно. Едва ли е добра идея да се качиш веднага на по-мощен автомобил, още като не знаеш какво е turn-in, apex, exit и как да "четеш" какво се случва във всички фази на завоя... Предполатам тогава единствената ти мисъл ще е как да останеш на пистата.

Малко интересни цитати:
To perfect things, speed is a unifying force, To imperfect things, speed is a destructive force." Michael Schumacher


Learning a difficult skill is a difficult and frustrating task. But if you become good at it, and master it, then its a lot of fun. Its like that with everything in life. Everything that we learn to do which is easy to do and doesnt require much skill or dedication gets boring quickly to anyone of us. But if we put in the effort to learn something difficult and master it, then the reward is much bigger.


There is no dishonor in losing the race,” Don said.“There is only dishonor in not racing because you are afraid to lose.” "The art of Racing in the Rain


That which we manifest is before us; we are the creators of our own destiny. Be it through intention or ignorance, our successes and our failures have been brought on by none other than ourselves. - Enzo the Dog "The Art of Racing in the Rain"

Your car goes where your eyes go. Simply another way of saying that which you manifest is before you - Enzo the Dog "The art of Racing in the Rain"

Сравнение между моята барака, и на Емо Хондата. Неговото каране е от 2 Август 2009, моето от 10 Октомври 2009.
Мисля тогава той кара за първи път със новият двигател.

Неговите гуми са R888, моите (Maxxis предни, и Yokohama Parada задни).

Време за обиколка:
Аз: 1:05.1
Емо: 59.00

На изхода към правата:
Аз: 87.3 км/ч
Емо: 93.5 км/ч

Максимална скорост:
Аз: 137.7
Емо: 158.8

Натрупана разлика само за правата (до там, където графиките на скоростта ни започвата да се сливат): 1.650 сек
Дали правата няма значение, вие си преценете. 5 км/ч на изхода повече, също мисля е оказало влияние върху тези 1.650 сек.

Изображение

Първата графика е Variance, т.е. показва моментната разлика за цялата обиколка. Крайната стойност, е разликата във времето за обиколка.

Втората очевидно е скоростта, за една цяла обиколка. Синяата е на Емо, черната е от моят автомобил.

Оборудването, с което е мерено:
Емо с DriftBox, аз със DL1 + DASH2 логър. DriftBox-a има 10Хц GPS, DL1 - 5Hz, но има и акселометри, с които се увеличава точността (логван rate = 100Hz).
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

difcho
Мнения: 32
Регистриран: 15 фев 2009 19:40
Репутация: 0
Местоположение: Плевен

Мнениеот difcho » 25 мар 2010 22:43

lz2lps написа:Това за скоростта и мисълта и аз смятам че е така. Някои хора, които разбират повече от мен казват, че ако не можеш да правиш нещо с по-малка скорост, то вероятността да успяваш да го правиш с по-голяма скорост не е много голяма. Затова аз смятам че малолитражките са важна стъпка при развитието - оставят ти време и възможност да мислиш повече и да трупаш добри навици. След това можеш да увеличаваш скоростта, едва когато спреш да мислиш по време на карането и то да става подсъзнателно. Едва ли е добра идея да се качиш веднага на по-мощен автомобил, още като не знаеш какво е turn-in, apex, exit и как да "четеш" какво се случва във всички фази на завоя... Предполатам тогава единствената ти мисъл ще е как да останеш на пистата.



По абсолютно същия начин винаги съм разсъждавал и аз. Мисля, че трябва мощността на автомобила да се увеличава постепенно, а не да се качиш от първия път на 500 коня.

Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 4497
Регистриран: 21 ное 2007 02:15
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rudolf » 26 мар 2010 00:59

lz2lps написа:Натрупана разлика само за правата (до там, където графиките на скоростта ни започвата да се сливат): 1.650 сек
Дали правата няма значение, вие си преценете. 5 км/ч на изхода повече, също мисля е оказало влияние върху тези 1.650 сек.

).


освен правата има поне 3 места,при които слаби коли като нашите са на WOT,където мощността пак помага да бутнеш някоя и друга кола-преднина.

абсолютно споделям мнението на любо и дифчо.

3000
Мнения: 63
Регистриран: 03 дек 2007 18:05
Репутация: 0
Контакти:

Мнениеот 3000 » 26 мар 2010 01:58

На правата,безпорно се наваксва!но ключовите места за мен,на тази писта са:
Излизането към правата и влизането на 1-ви завой след нея
най-добро време постигнах,след като пързалях колата на спирачка след правата

Потребителски аватар
andrian999999
Мнения: 1509
Регистриран: 19 мар 2009 11:51
Репутация: 2
Местоположение: София

Мнениеот andrian999999 » 26 мар 2010 02:29

чета темата, но каквото и да пишете , за мен слабия автомобил няма шанс пред мощния автомобил оборудван с нови гуми, така ,че хонда сивик 160-180к.с няма шанс пред 400к.с субару с нови гуми. КОЛАТА Е ОТ най- ГОЛЯМО ЗНАЧЕНИЕ мога да дам доста примери пилота после
2. автомобилния спорт е много скъп с ентусиазъм не става трябват ПАРИ - МНОГО. а това да гладуваш и да ми ходиш с 3-та употреба гуми , правиш се на ПИЛОТ и после да се оплакваш за това и онова не го разбирам. пък и за кво караш ? за слава.... ми аз никой от учасниците не познавам , по добре си карай на свободни дни. ако искаш да се състезаваш истински със същата кола може да караш в пистовия шампионата в хобикар на 2-3 писти или на целия даже. изискванията са почти същите клетка каска такса участие само гражданската е по дебела за другите класове със сигурност но незнам за хобикар , пък и на тези писти ще включшаш 4-та ,

Потребителски аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран: 18 окт 2004 17:04
Репутация: 24
Местоположение: Chicag0-Land

Мнениеот LordDigital » 26 мар 2010 18:16

Не съм отлично запознат със условията на другите писти дето са карат тия тайм атаки ,но предполагам са още по-спънаит от калояново.

Ако Калояново не е променяно от времената когато за последно гледах там да кара Лъчо ,значи мога да дам мнение. Супрата ми слага 400 коня на гумите и съм сетвал шасито над 5 години ,Хондата я взехме на майтап но я направихме общо взето копие на Емовата хонда ,само дето е малко по-лека и със вероятно по-агресивни дампери от неговата.

Мога да ви гаранитрам ,че на Калояново при идеални условия независимо от почти 4-те пъти разлика във мощностя единствения начин да дам по-добро време със 400 коня колата е да карам на истински Тайм Атак гуми ,който са скъпи ,съсипват се бързо ... а всъщност требе да направя една обиколка със твърда кола на сликове за да ви кажа дали изобщо ша издържат и една обиколка на Дракон!

Принципа е ,че мощноста за да има преимущество требе писта поне 4 километра където да има правИ ,а не правА и въпреки всичко само мошност е трудно.

Ако можем да махнем аеридинамиката от уравнението ша ви дам един пример - Станислав със шифтера от Carousel на RoadAmerica излиза със над 150km/h ,възможно най-сериозните коли за които се сещам (GT Cars) със нечовешки гуми и мощности мноого пъти над неговата ... изходната им скорост е под 120 km/h. => МОЩНОСТА Е ФАКТОР ,но за картинг писти има други много по-важни неща.
Изображение

Потребителски аватар
Slayer
Мнения: 117
Регистриран: 21 ное 2007 13:23
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Slayer » 26 мар 2010 18:24

andrian999999 написа:чета темата, но каквото и да пишете , за мен слабия автомобил няма шанс пред мощния автомобил оборудван с нови гуми, така ,че хонда сивик 160-180к.с няма шанс пред 400к.с субару с нови гуми. КОЛАТА Е ОТ най- ГОЛЯМО ЗНАЧЕНИЕ мога да дам доста примери пилота после

Теорията за слабия и мощния автомобил ти е желязна, но практическите "занимания" на пистата неведнъж са я оборвали.
Гарнитурата между седалката и волана не е за пренебрегване! wink.gif
GT-Four ST205

Потребителски аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран: 12 дек 2007 10:59
Репутация: 0
Местоположение: гр. Разград
Контакти:

Мнениеот lz2lps » 26 мар 2010 20:37

LordDigital написа:Не съм отлично запознат със условията на другите писти дето са карат тия тайм атаки ,но предполагам са още по-спънаит от калояново.


Всичко останало е картинг писти. Дължината на тази в Плевен е 600метра. Моята максимална скорост там е 81км/ч.

Плевен - Google Maps

Кюстендил - Google Maps

Не е като да можем караме на Road Atlanta, Road America, Mosport, Brands Hatch, Zandvoort и т.н. Затова може би за момента това разделение на класове работи.

Иначе за аеродинамиката... да тя също е важен фактор при високите скорости. Над определена граница се изисква доста мощност само за преодоляване на въздушното съпротивление...

Съпротивлението на въздуха = (скоростта на квадрат) x (челната площ) x (cw-коеф.) x (0,5 х плътността на въздуха)

съпротивлението се увеличава със квадрата на скоростта.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Потребителски аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран: 18 окт 2004 17:04
Репутация: 24
Местоположение: Chicag0-Land

Мнениеот LordDigital » 26 мар 2010 20:49

lz2lps написа:
LordDigital написа:Не съм отлично запознат със условията на другите писти дето са карат тия тайм атаки ,но предполагам са още по-спънаит от калояново.


Всичко останало е картинг писти. Дължината на тази в Плевен е 600метра. Моята максимална скорост там е 81км/ч.

Плевен - Google Maps

Кюстендил - Google Maps

Не е като да можем караме на Road Atlanta, Road America, Mosport, Brands Hatch, Zandvoort и т.н. Затова може би за момента това разделение на класове работи.

Иначе за аеродинамиката... да тя също е важен фактор при високите скорости. Над определена граница се изисква доста мощност само за преодоляване на въздушното съпротивление...

Съпротивлението на въздуха = (скоростта на квадрат) x (челната площ) x (cw-коеф.) x (0,5 х плътността на въздуха)

съпротивлението се увеличава със квадрата на скоростта.


А ква е точно дължината на Калояново - предполагам под 2 километра?

Аеродинамиката визирах като DownForce ,шифтера му "без крилен"... При него високта скорост там се дължи основно на супер ниската му маса. Тоя въпсосния нашенец е бая карач ,обаче физически не издържа на повече от няколко hotLaps на Road America ... проблема при него ,че очите му пресъхват от гиганските G-та и требе да ходи кам бокса...
Изображение

Потребителски аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран: 12 дек 2007 10:59
Репутация: 0
Местоположение: гр. Разград
Контакти:

Мнениеот lz2lps » 26 мар 2010 21:03

Като гледам screenshot-a от МoTeC софтуера (най-отдолу е дистанцията в метри) е към 1550м.

Би ли споделил какво е "шифтър" (картинг?!?!) unsure.gif и имаш ли някаква представа какви са G-тата? Мисля за нормални автомобили 2.0G са границата без използване на притискаща сила.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 4497
Регистриран: 21 ное 2007 02:15
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rudolf » 27 мар 2010 12:35

LordDigital написа:...


lorde,ти сравняваш два различни автмоболила кто супрата и хондата.

защо не сравнявш два еднакви ,,като две ходи црх,или две супри,,,аднакви тегла,,сетване,,но с различна мощност.(не пикова-а литрова)
(в бг примерно от 10тина ае-та,има коли и в клас 1,6,и в до 2.0 ,и в над 2.0 (1.6турбо).


п.с.:според мен мощността има значение при специфично подреждане на трасето (пистата). това че калояново е най-бързата ,не значи че на по бавни трасета-мощността е по без значение.

пример: бях на сапарева баня миналата година, в желанието си да намалят скоростта за да не стават инциденти ,организаторите бяха насекли трасе с много шикани и обратни завой. и какво се беше получило:
спират до 1ва-после 100 метра-драг,,,спираш до 1ва--драг,,,така 4-5 пъти....и какво се получи. най доброто ми каране беше на 2-3 секунди след црх 160-170 оня,който на калояново е правил 3 секунди по слабо време от мен(при положение че кара от 3 години)
сивото ево -би цлиото на ангел,докато ангел минали веекенд даде по добро време от него на калояново.

тъй че понякога много насечен писта,без технични завой,създава условия за драг отсечки ,в който мощността и 4х4 са преимущество.

Потребителски аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран: 18 окт 2004 17:04
Репутация: 24
Местоположение: Chicag0-Land

Мнениеот LordDigital » 27 мар 2010 22:55

lz2lps написа:Като гледам screenshot-a от МoTeC софтуера (най-отдолу е дистанцията в метри) е към 1550м.

Би ли споделил какво е "шифтър" (картинг?!?!) unsure.gif и имаш ли някаква представа какви са G-тата? Мисля за нормални автомобили 2.0G са границата без използване на притискаща сила.


Да шифтера е наи-всоките класове картинзи. Според мен за 2.0G ша ти требе некво много сериозно прилепяне за да го направиш със ха-фтомобил ,на СкидПад стокарииски коли правят макс около 1G ,яко моднати мисля около 1.5G ... Стамбата има измерени по логери 2.58G на една писта със сравнително агресивни банкове ,проблема там е че средното натоварване му разгонва фамилията на очите - здравословен проблем некакъв за който общо взео лек немало.
Изображение

Потребителски аватар
andrian999999
Мнения: 1509
Регистриран: 19 мар 2009 11:51
Репутация: 2
Местоположение: София

Мнениеот andrian999999 » 28 мар 2010 17:19

Slayer написа:
andrian999999 написа:чета темата, но каквото и да пишете , за мен слабия автомобил няма шанс пред мощния автомобил оборудван с нови гуми, така ,че хонда сивик 160-180к.с няма шанс пред 400к.с субару с нови гуми. КОЛАТА Е ОТ най- ГОЛЯМО ЗНАЧЕНИЕ мога да дам доста примери пилота после

Теорията за слабия и мощния автомобил ти е желязна, но практическите "занимания" на пистата неведнъж са я оборвали.
Гарнитурата между седалката и волана не е за пренебрегване! wink.gif
така е говорех за що годе еднакви шофьори, ма без гуми може ли... (вземи ги тия по 80 лева на гума добри са малко са карани...) освен Калояново другите писти си представям какви са то и затова пистовият шампионат се води ЗАТВОРЕН МАРШРУТ и карат по улиците на по големите градовете


Върни се в “Клубни срещи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта