МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувай отговор
mimsim
Мнения: 3
Регистриран на: 03 Яну 2014 13:54

Re: За маслата.

Мнение от mimsim » 03 Яну 2014 14:06

Здравейте, виждам че тази тема е за маслата и искам да попитам с какво масло да карам Тойота Ярис Версо 2000 г, бензин, 86 коня, 1.3 двигател. (Двигателя е с верига, ако има значение) Понеже е купих съвсем скоро и нямам идея кога е сменяно, съм решила да го сменя, но не съм много сигурна с какво. Гледам че в темата е писано на колко километра е колата, в момента показва 138 000 км, но както всички знаем в България всички коли са с "реални киломенти", за това не мога да кажа на колко километра е в действителност. Ако някой кара Ярис Версо с тези параметри, ще съм благодарна да сподели, какво масло слага. Благодаря предварително за съвета

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: За маслата.

Мнение от Toyo_driver » 16 Фев 2014 10:08

Като говорим за масла няма да е зле да имаме и оем номерата им(както и на другите течности в автомобилите)
Ето един линк към руския форум на корола http://www.corolla.ws/forum/showthread.php?t=23797 :thumbsup:

А отговора на горния въпрос се крие в книжката за обслужване на автомобила като най-вероятно е 5в30 или 5в40, а ако автомобила се използва в топлите страни(Петрич и Сандански laugh.gif ) при температури над -10 може и 10в40

Edit: Забравих и една табличка от английския форум, която е полезна относно разликата в приложението на fuel economy и premium fuel economy маслата на тойота wink.gif http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... -t3/page-3

corolla e11 d4d
Мнения: 1
Регистриран на: 13 Май 2014 00:55

Re: За маслата.

Мнение от corolla e11 d4d » 13 Май 2014 01:36

zdraveyte kolegi nov sam v foruma i iskam da popitam...Karam Corolla e11 d4d 2001 i q karam s maslo eneos 5w40 ne mi gori maslo no ima dr problem sled 500 km kato smenq masloto kato zapalq kolata lampichkata na masloto prodaljava da sveti okolo 10 secundu nz dali tova e seriozen problem no se boq da ne se precaka neshto unsure.gif unsure.gif

chriser
Мнения: 11
Регистриран на: 14 Мар 2013 12:07

Re: За маслата.

Мнение от chriser » 17 Май 2014 15:29

Здравейте, може ли да ми кажете дали това масло http://www.ebay.de/itm/5-Liter-Castrol- ... 27b57162e2 е подходящо за моята кола, Тойота корола е12, 2004г, 1.6 VVTI , 110 hp, бензин ? Това което ме притеснява е ,че на опаковката пише TURBO DIESEL, но пък ми казват че това няма значение.

Lattri
Мнения: 9
Регистриран на: 15 Юли 2011 11:06
Местоположение: София

Re: За маслата.

Мнение от Lattri » 27 Окт 2014 11:40

Здравейте колеги,

И аз искам като chrises да попитам същия въпрос. Досега карах с масло 5W30 на някаква си доста тъпа марка. Сега се чудя кое масло е хубаво да се сипва на мойта колица. 1.6 VVTI E12 2004 бензин.

Поздрави,

Даниел

Тонии
Мнения: 87
Регистриран на: 17 Май 2013 09:15

Re: За маслата.

Мнение от Тонии » 16 Ное 2014 13:30

Харди написа:Питах преди,вече се информирах. И НЕ е масло ,А добавка за маслата.
Добре де , не се сърди разбрах че дуралюб е добавка за маслата. Разкажи как помага на двигателя ?

mned
Мнения: 10
Регистриран на: 30 Окт 2014 21:36

Re: За маслата.

Мнение от mned » 09 Дек 2014 22:59

chriser написа:Здравейте, може ли да ми кажете дали това масло http://www.ebay.de/itm/5-Liter-Castrol- ... 27b57162e2 е подходящо за моята кола, Тойота корола е12, 2004г, 1.6 VVTI , 110 hp, бензин ? Това което ме притеснява е ,че на опаковката пише TURBO DIESEL, но пък ми казват че това няма значение.
Не мисля, че трябва да те притеснява това, че пише Turbo Diesel, но по принцип препоръчват 5W30 - и за дизел, и за бензин. Марката няма значение, поне така пише. Аз на моята Е12 и сложих оригинално на тойота, но е дизел. Има го из интернет магазините, че някъде го гледах и на добра цена в момента. http://kanex.bg/shop/findkx?kxpartno=KXV1010665. А и на малко по-ниска цена може да се намери.
Човек живее докато учи ...

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: За маслата.

Мнение от Japanese_fever » 24 Дек 2014 07:32

Малко разширено инфо за маслата по спецификациите на ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles):


A1/B1 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in gasoline engines and car & light van diesel engines specifically designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a high temperature / high shear rate viscosity of 2.6 mPa*s for xW/20 and 2.9 to 3.5 mPa.s for all other viscosity grades. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

A3/B3 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of low viscosity oils, and/or for severe operating conditions as defined by the engine manufacturer.

A3/B4 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and direct injection diesel engines, but also suitable for applications described under A3/B3.

A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.


C1 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines requiring low friction, low viscosity, low SAPS oils with a minimum HTHS viscosity of 2.9 mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and maintain the vehicles fuel economy. Warning: these oils have the lowest SAPS limits and are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

C2 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines designed to be capable of using low friction, low viscosity oils with a minimum HTHS viscosity of 2.9mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and maintain the vehicles fuel economy. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

C4 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines requiring low SAPS oil with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.


E4 Stable, stay-in-grade oil providing excellent control of piston cleanliness, wear, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under very severe conditions, e.g. significantly extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for engines without particulate filters, and for some EGR engines and some engines fitted with SCR NOx reduction systems. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Driver Manuals and/or Dealers shall be consulted if in doubt.

E6 Stable, stay-in-grade oil providing excellent control of piston cleanliness, wear, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under very severe conditions, e.g. significantly extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for EGR engines, with or without particulate filters, and for engines fitted with SCR NOx reduction systems. E6 quality is strongly recommended for engines fitted with particulate filters and is designed for use in combination with low sulphur diesel fuel. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Driver Manuals and/or Dealers shall be consulted if in doubt.

E7 Stable, stay-in-grade oil providing effective control with respect to piston cleanliness and bore polishing. It further provides excellent wear control, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under severe conditions, e.g. extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for engines without particulate filters, and for most EGR engines and most engines fitted with SCR NOx reduction systems. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Driver Manuals and/or Dealers shall be consulted if in doubt.

E9 Stable, stay-in-grade oil providing effective control with respect to piston cleanliness and bore polishing. It further provides excellent wear control, soot handling and lubricant stability. It is recommended for highly rated diesel engines meeting Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV and Euro V emission requirements and running under severe conditions, e.g. extended oil drain intervals according to the manufacturer's recommendations. It is suitable for engines with or without particulate filters, and for most EGR engines and for most engines fitted with SCR NOx reduction systems. E9 is strongly recommended for engines fitted with particulate filters and is designed for use in combination with low sulphur diesel fuel. However, recommendations may differ between engine manufacturers so Drivers Manuals and/or Dealers should be consulted if in doubt.


източник:
http://www.oilspecifications.org/acea.php
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

TONOV
Мнения: 28
Регистриран на: 28 Сеп 2009 21:24

Re: За маслата.

Мнение от TONOV » 02 Мар 2015 21:43

Моя Авенсис 99 - 130 000 хил не я карам, но и маслото и не мърда! Пълна синтетика Кастрол 5W40! Като нова беше захранена с CASTROL TXT. Чакам момента на смяна на синтетиката с минерална - след 100 000 харча трябваше да се следи!Според мен всичко трябва да е в еднакви крайни моменти, когато колата ще бъде претопена! Ще е излишно разточителство да хвърлиш кола да скраП с перфектен двигател!

gels7988@abv.bg
Мнения: 4
Регистриран на: 16 Сеп 2012 10:54

Мнение за масло DEXOL

Мнение от gels7988@abv.bg » 04 Мар 2015 17:35

Ако някой е карал с масло ДЕКСОЛ 5*30 чакам коментар.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: масло DEXOL мнение

Мнение от Bass_Man » 05 Мар 2015 00:06

От къде го изрови това малсо ве колега?

Velkov
Мнения: 6
Регистриран на: 30 Яну 2015 15:15
Местоположение: Благоевград

ЗА МАСЛАТА И ФИЛТРИТЕ

Мнение от Velkov » 18 Мар 2015 20:16

Искам да споделя с Вас много полезна дискусия.
Аз лично научих много.

Ето линк за масла - http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

И за маслени филтри - http://sparex.livejournal.com/4369.html

MODEDIT Akima
Velkov,добре дошъл.
Оправил съм ти втория линк.
Има тема за масла - даже е направена важна.
Премествам ти мнението там - пускането на повтарящи се теми не се толерира тук.
Прочети задължително:
1.http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=29&t=28369
2.http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=29&t=28695
3.http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=28351
Считай се за ориентиран - вече и за теб важат всички правила и съответните санкции за неспазването им.
Последно промяна от Akima на 18 Мар 2015 22:07, променено общо 1 път.
Причина: Оправен линк.Преместено мнение в правилната тема.
Toyota Corolla Verso (E12J) 1.6 VVT-i
Toyota Auris 2,0 D4D-DPF 2008

Velkov
Мнения: 6
Регистриран на: 30 Яну 2015 15:15
Местоположение: Благоевград

Re: За маслата.

Мнение от Velkov » 27 Мар 2015 14:15

Масло XENUM XV 5W30 Ceramic
https://www.youtube.com/watch?v=_aRzbBpTGYo
Toyota Corolla Verso (E12J) 1.6 VVT-i
Toyota Auris 2,0 D4D-DPF 2008

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: За маслата.

Мнение от slowtraveler » 30 Мар 2015 07:52

Velkov написа:Масло XENUM XV 5W30 Ceramic
https://www.youtube.com/watch?v=_aRzbBpTGYo
Такова клипче изглежда доста ... смешно...
Какъв извод си правиш от това клипче? Някой написал какво е маслото - дори и да е такова, това не означава, че с каквото и да е друго добро масло показанието няма да е по-добро...
Мога да направя колкото си искам такива клипчета, в които моментия ми разход по подобен визуален маршрут на 3 литров турбодвигател да показва 2л/100км (просто не показва по-малка стойност БК)... И да пиша, че причината е правилните гуми, хубавия бензин от ХХ бензиностанция или пък чудодейно хапче в резервоара guns.gif
И явно ще има хора, които ще повярват offtopic.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Re: масло DEXOL мнение

Мнение от t k d4d » 12 Юни 2015 08:35

gels7988@abv.bg написа:Ако някой е карал с масло ДЕКСОЛ 5*30 чакам коментар.
Аз съм карал, само,че с 5-40.Не го гори,но след 5 хилки става шумна.Маслото е белгийско от варел.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта