Моля, дайте повече информация за хибрида

Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Моля, дайте повече информация за хибрида

Мнение от Hursa » 10 Окт 2011 21:55

Здравейте,
Моля, който е намерил повече информация за хибридите на тойота да сподели линкове, по възможност на български или руски:).
Въпросите които най-вече ме интересуват са:
1. VVT-i бензиновият двигател.
2. Планетарният механизъм за разпределение на мощностите.
3. Хибридна безстепенна трансмисия Е-CVT.
Има ли разлика между Prius и Auris HSD по отношение на двигателите, трансмисията и планетарният разпределителен механизъм?
И друго което не разбирам, дадена максимална мощност на батерията
27 кВт, как тогава ел. двигателя ще развие 60 кВт?

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Моля, дайте повече информация за хибрида

Мнение от Scott » 10 Окт 2011 22:22

Hursa написа:...1. VVT-i бензиновият двигател.
2. Планетарният механизъм за разпределение на мощностите.
3. Хибридна безстепенна трансмисия Е-CVT.
Има ли разлика между Prius и Auris HSD по отношение на двигателите, трансмисията и планетарният разпределителен механизъм?
И друго което не разбирам, дадена максимална мощност на батерията
27 кВт, как тогава ел. двигателя ще развие 60 кВт?
за всички тези въпроси търси колегата LEXUS (или в краен случай Prius3).
Mен също ме интересува отговора на последния biggrin.gif

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 11 Окт 2011 13:07

Колега, здравей!Не знам каква точно информация търсиш, имайки предвид, че никой от нас не е разглобявал нито двигателя, нито трансмисията на такъв Prius...
За двигателя - виж цикъла на Аткинсън http://en.wikipedia.org/wiki/Atkinson_cycle
За планетарният механизъм не мога да ти кажа нищо конкретно.Доколкото знам Auris HSD и Prius са с една и съща силова установка.А какво има да се чудиш за батерията?Тя може да отдаде 27 кВт за 1 час.Електромотора просто няма да може да работи 1 час на пълна мощност...Освен това тези 60 кВт допускам че са в режим на генератор, защото общата мощност на автомобила е 130- и няколко к. с. а ДВГ е 98...Може и да бъркам нещо, ама така си мисля.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Аватар
Чо :)
Мнения: 113
Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
Местоположение: София, Ямбол
Автомобил: Prius 4
Обратна връзка:

Мнение от Чо :) » 11 Окт 2011 13:39

Smile is Health rolleyes.gif Keep Smiling ... :D Усмихни се ... Животът е Хубав :thumbsup:

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Мнение от Hursa » 11 Окт 2011 21:49

Владислав - търся най-вече линкове към информация за хибридите, не че бих отказал информация от някой, който е разглобявал всичко това:). Всъщност от това най-много се опасявам - че тук няма да могат да я поддържат защото има малко запознати. С цикъла на Аткинсън съм долу горе запознат, интересува ме най-вече разпределителният механизъм. А и до колкото разбирам, използват приближения на Аткинсоновият цикъл. Поне според мен, ако се използва двигател с турбокомпресор и турбината върти и генератор биха използвали доста по ефективно енергията на изгорелите газове. За батерията - дадена е максималната отдавана мощност, а не енергия. За генераторният режим съм съгласен, навярно тази мощност би отдал като генератор при спиране. Всъщност има ли друг генератор или бензиновият двигател върти този ел. двигател за зареждане на батерията. Както е описано в брошурата останах с впечатление, че има две електрически машини, тогава може да се получи 27 кВт от батерията, останалите непосредствено от генератора въртян от бензиновия работещ в оптимален режим, ако има и от рекламираните супер кондензатори може да даде 60 кВт ел. мотора. Иначе за пълната мощност - 99 к. с. от бензиновият мотор, 27кВт приблизително 37 к. с. от батерията, 136 к. с. сумарна мощност. Но по впечатляващ е сумарният въртящ момент.
Чо :) - благодаря, жалко, че е на английски:). Надявам се да разбера нещо.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 11 Окт 2011 23:07

Hursa написа:... жалко, че е на английски:). Надявам се да разбера нещо.
Щом омекна за английския, ето ти и няколко от мен:
http://www.ornl.gov/~webworks/cppr/y2001/rpt/121813.pdf
http://www.ornl.gov/~webworks/cppr/y2001/rpt/120761.pdf
http://www.evworld.com/library/toyotahs2.pdf
Hursa написа: може да се получи 27 кВт от батерията, останалите непосредствено от генератора въртян от бензиновия работещ в оптимален режим, ако има и от рекламираните супер кондензатори може да даде 60 кВт ел. мотора...
И като барон Мюнхаузен се издърпваш сам от блатото ... Как да стане това перпетуум мобиле не мога нещо да си го представя...

Аватар
Чо :)
Мнения: 113
Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
Местоположение: София, Ямбол
Автомобил: Prius 4
Обратна връзка:

OFF topic (език)

Мнение от Чо :) » 12 Окт 2011 09:10

Hursa написа: жалко, че е на английски:). Надявам се да разбера нещо.
Може би Гошо ще ти помогне до голяма степен :)
http://translate.google.bg/
Пиши там url и директно превежда страницата и линковете към нея или pdf-а.
Smile is Health rolleyes.gif Keep Smiling ... :D Усмихни се ... Животът е Хубав :thumbsup:

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 12 Окт 2011 09:27

Hursa, ако ти се случи да имаш проблем с хибридната част от автомобила, в БГ (а и не само тук) ремонти не се правят.Възлите се свалят, и се изпращат към завода-производител, а оттам връщат отремонтирани такива.Японците не разрешават европейски ръчички да пипат вътре!Със сигурност дръпнатите са се сетили и за вариант с турбина.По една или друга причина са се отказали.А иначе пътят на електричеството е много по-сложен от варианта ДВГ за генератор + батерия + електромотор..
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Мнение от Hursa » 12 Окт 2011 20:05

Чо :) - чудесни линкове, всъщност въобще не е нужно да знаеш някакъв език. В клиповете от ютуб пределно ясно е показано всичко. Симулатора от вторият линк също не се нуждае от превод:).
Scott - добри са линковете, но са за по старият вариант на приус. А защо перпетум мобиле? Може би не съм се изразил ясно. Ел. двигателя получава ток от батерията и едновременно от генератора, генератора се върти от бензиновият двигател работещ в най-изгодният за отдаваната мощност режим (най-икономичния като мощност-обороти). Т. е. като SERIES HYBRID SYSTEM от стр. 4 на третият линк който сте дали. И така до 60 кВт, до пълната мощност на ел. двигателя(така си го представях:)). А пълната мощност получавана - от бензиновият двигател на макс. мощност плюс ел. двигателя захранван от пълната мощност на батерията по вариянта PARALLEL HYBRID SYSTEM от същата 4 стр. Всъщност при тойото бил реализиран третият вариант, но го разбрах чак като разгледах клиповете:).
Владислав - всъщност това с изпращането до Япония едва ли е много добър вариант. Да си зарежа автомобила за месец минимум в сервиза, дори и да ми дадат заместващ автомобил. И пак добре ако всичко се покрива от гаранцията. А и аз бих ползвал автомобила поне 6 8 години, ако стане нещо извън гаранцията? За съжаление джобът ми не е достатъчно дълбок да поддържам хибрид. А ми изглеждаше достижима цената от 46 к лв за аурис хибрида, предлагат и добри отстъпки, но поддръжката би ми изпразнил джоба:).

martist
Мнения: 51
Регистриран на: 01 Авг 2011 18:28

Мнение от martist » 12 Окт 2011 22:23

Малко песимистично подхождаш към подръжката и сервиза... Гаранцията на хибртидната система мисля, че е 10 години. Така поне ми казаха от ТМ като ходих да се интересувам. А и мисля, че малцина са тези с проблемите по хибридната система... На твое място смело бих си взел хибрида, ама ти си знаеш... Все пак братята Японци няма да тръгнат да се излагат с дефектни хибриди. Приус се води най- здравата кола в света. Имаше в темата мисля за приуса линк към статията.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 12 Окт 2011 22:46

Hursa написа:Scott - добри са линковете, но са за по старият вариант на приус. А защо перпетум мобиле? Може би не съм се изразил ясно. Ел. двигателя получава ток от батерията и едновременно от генератора, генератора се върти от бензиновият двигател работещ в най-изгодният за отдаваната мощност режим (най-икономичния като мощност-обороти...
Мислех че искаш да се запознаеш с хибридната система на Тойота като принцип... А иначе за перпетуум мобилето:
- ако двигателя с вътрешно горене отдава енергия на генератор, а той от своя страна на електродвигател, колко мислиш е КПД-то. Не е ли по-ефективно ДВГ да върти трансмисията направо?
- електродвигателя се ползва да придвижва колата самостоятелно или да 'помага' на ДВГ, когато има нужда от повече мощност. Къде е Киро на кирия да увеличаваш мощността, отдавана на електродвигателя, като изваждаш мощност от ДВГ - нали сумарната мощност ще е винаги по-малка сравнена с чистата мощност на ДВГ заради загубите по енергопреобразуване.

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Мнение от Hursa » 13 Окт 2011 00:09

Да, основно бих искал да се запозная с принципа на работа. Всъщност това двойно преобразуване е обратното на перпетуум мобиле може да се каже, заради двойните загуби, но това са само термини:). Често тези двойни загуби са по малки отколкото от "директното" преобразуване в понижаващ редуктор плюс многостепенна скоростна кутия с често превключване за да се получи оптимално натоварване на двигателя. Всъщност отдавна има примери за използване на такова двойно преобразуване за да се избегне значително понижаване на оборотите в тежки многостепенни редуктори - при корабните турбини например, при дизеловите локомотиви, така двигателя им работи на оптимални обороти и върти генератор. Всъщност загубите в този планетарен механизъм също не са много малки. Все пак това двойно преобразуване се използва и при хибрида на тойота. Това за което говорите е паралелният хибрид, такъв е на пежо, ел. двигателя само подпомага дизела при ускорение. А тук работа само на бензиновият двигател няма. Работи или само ел двигателя или бензиновия и ел двигател когато е в движение автомобила - варианти 1 и 2 от стр. 7 (последният линк който сте дали) и при пълна мощност вариант 3. Сори, че споря, но ми е любопитна темата:).

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 13 Окт 2011 00:32

Hursa написа: А тук работа само на бензиновият двигател няма. Работи или само ел двигателя или бензиновия и ел двигател когато е в движение автомобила - варианти 1 и 2 от стр. 7 (последният линк който сте дали) и при пълна мощност вариант 3. Сори, че споря, но ми е любопитна темата:).
Има режим само на ДВГ. Когато скоростите на ДВГ и електромотора са изравнени, въртящия момент на ДВГдвижи трансмисията. А мотор-генератора е 'необходимо зло', служи за промяна на относителните скорости на ДВГ и електромотора и тъй като единствения начин да прави това е като се вкара в спирачен (генераторен) режим, той генерира електроенергия. Но тя не идва от въздуха, а от енергията на ДВГ или от регенерираната кинетична енергия в режим на спиране.

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 13 Окт 2011 09:43

Scott е прав-има момент когато скоростта на автомобила, оборотите на ДВГ и произвежданото електричество от генератора стават неефективна комбинация - т. нар. "циркулация на мощност".Получава се при скорости над 100-и няколко км/ч.По тази причина хибридите при високи скорости са с разход на гориво като конвенционален автомобил.При Lexus Hybrid Drive този момент е избегнат с добавяне на допълнителен планетарен механизъм , използван при високи скорости.Тогава автомобилът е икономичен и при над 160 км/ч.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 13 Окт 2011 10:14

Владислав написа:При Lexus Hybrid Drive този момент е избегнат с добавяне на допълнителен планетарен механизъм , използван при високи скорости.Тогава автомобилът е икономичен и при над 160 км/ч.
Това можеш да го повториш за Веско biggrin.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 141 госта