акумулатор

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4890
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 137 пъти

Re: акумулатор

Мнение от slowtraveler » 16 Ное 2012 18:03

LEXUS написа:Какво става, какъв е тоя флууд във форума?
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=2&t=20963#p239821

Добре е да проверите акумулаторите преди зимата...
Миналата зима маздата след зимната почивка (там бях с друга кола) я карах доста малко и на кратки разстояния. И след стоене 20 секунди на фарове опита за палене бе безуспешен - ни хък ни мък (само се рестартира таблото)...
А трябваше да тръгвам надалеч, и затова направо смених акумулатора. Оригиналния тригодишен японски акумулатор го дадох на приятел. Провериха го - нищо му нямаше. Заредиха го и колегата си го кара на неговата кола безпроблемно...

Преди 2 седмици друг колега премина ТО в сервиза, и там също му казаха, че и неговия акумулатор е недозареден и ще му направи номер зимата ако не го зареди (миналата зима и той не можа да запали, но си го зареди акумулатора и след това нямаше проблеми до сега)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
alligator
Мнения: 151
Регистриран на: 12 Яну 2012 15:46
Местоположение: Sofia

Re: акумулатор

Мнение от alligator » 16 Ное 2012 18:36

Е добре ама колко е разликата от зареждане с зареждачка и през алтернатора? Аз на ден въртя по 30-40 км и смятам че това трябва да му стига за зареждане.

Иначе Монбата е необлужваем обаче се виждат отвори за обслужване. :)
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4890
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 137 пъти

Re: акумулатор

Мнение от slowtraveler » 16 Ное 2012 18:59

Като ампераж няма някаква сериозна разлика.
Но има сериозна разлика като време на заряд (и съответно - зареден капацитет)..
Едно зареждане със зарядно е около 10-15 часа. На ден едва ли си повече от 1ч в колата, което ще рече - около 5Aч. Ако въртиш 1 минута на стартер, то примерно 180А/60минути ~ 3 Aч разход - няма да имаш проблеми.
Но ако си 30 минути в колата (работещ двигател) - това са заряд около 2.5Ач, и дневно ще имаш недозареждане около 0.5Ач, които за 100 дни ще станат 50Ач - капнал акумулатор...
(това са съвсееем груби сметки - моля да не се вземат за точна референция)...
Едно пътуване София-Варна е около 5ч (с градските), което ще рече, че ще покрие недозаряд от 25-35Ач. С връщането - ще имаш напълно зареден акумулатор...

При мен капна поради лично моя вина - късите ми пътувания са на 2км и пробега ми рязко спадна на около 4-5км дневно. Как да зареди, като имам стартиране, след което - 5-10 минути заряд....
Две дълги пътувания и оправиха нещата - сега акумулатора си е зареден, но преди месец пак бе тръгнал да поспада...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 29 госта