Ами имам снимки на всички клапани, но дали са били регулирани не мога да кажа... Всички изпускателни бяха малко или много с нагар и ги подмених с нови. Преди това карах около 50 000 само на газ, започна да харчи масълце и при отварянето се видя това.PESHO OT MARS написа:Аз лично виждам един прецакан клапан и въобще не е сигурно дали е бил с правилната хлабина. Защото основния убиец на клапани е липста на каквато и грижа и регулиране.Airfan написа:Газаджийските ми клапани на една друга кола от преди 10-ина години. Дано и при Тойота не е така.
Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
- Airfan
- Мнения: 1452
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Обратна връзка:
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Нагара най-вероятно сее получил от заминали гумички на клапаните .Когато сменях моите гумички по същия начин имаше лек нагар на клапаните и гнездата им даже и по буталата имаше малко а тогава колата ми беше на бензин .
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Абсолютно проблема с нагара е най-малко свързан с газта . Хората обичат да си обясняват всички проблеми с нещо си. Предполагам че някой може да обвини газта ако му спрат чистачките .
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
A на какъв мотор се случи това? Пак си мисля че не е проблема определено и само в карането на газ.Airfan написа: Ами имам снимки на всички клапани, но дали са били регулирани не мога да кажа... Всички изпускателни бяха малко или много с нагар и ги подмених с нови. Преди това карах около 50 000 само на газ, започна да харчи масълце и при отварянето се видя това.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Още повече на 8 клапана. Тези мотори са абсолютни рекорьори и непукисти с какво ги храниш
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
- Airfan
- Мнения: 1452
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Обратна връзка:
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
1.7 бензин, карбуратор на Рено.PESHO OT MARS написа:A на какъв мотор се случи това? Пак си мисля че не е проблема определено и само в карането на газ.Airfan написа: Ами имам снимки на всички клапани, но дали са били регулирани не мога да кажа... Всички изпускателни бяха малко или много с нагар и ги подмених с нови. Преди това карах около 50 000 само на газ, започна да харчи масълце и при отварянето се видя това.
Да, може и от друго да е, но аз така или иначе приключих с газта малко след това. Живи и здрави де, реших да ви покажа все пак.
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Ако искаш и аз да ти покажа :
https://www.google.bg/search?q=burned+v ... 80&bih=930
Нито един от тия не е от каране на газ .
https://www.google.bg/search?q=burned+v ... 80&bih=930
Нито един от тия не е от каране на газ .
-
- Мнения: 4925
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Темата ми е интересна, затова искам да си изясня нещата. Октановото число и скоростта на горене, за бензините които се продават по бензиностанциите, до колкото знам са свързани, макар и не пропорционално (източниците ми не са много надеждни). Т. е. по високо октановия 98/100 гори малко по бавно от 95. При по високата компресия в двигателите пригодени за високо октанов бензин 98/100 изгарят относително по бързо от 95 в двигател за 95 бензин. Разликата в скоростта на горене м/у 95 и 98 не се цели, а е страничен ефект в бензините за общо ползване (може и да не е вярно). Сравнението с горивата за спортни автомобили, може би не е коректно. Там до колкото знам е доста широк микс от съставки. Има и кислород съдържащи горивни съставки, има и окислители. А и най вече при спортните автомобили компресията е висока.Bass_Man написа: Сега така и така съм влязъл да внеса малко яснота. Първото и много важно нещо е че октановото число и скоростта на горене не са твърдо свързани и не са аналогични параметри от които лесно може да се каже кое как точно става. Пример бензините за спортни автомобили хем горят по-бързо хем имат по-голямо октаново число.
Относно скоростта на горене на пропан-бутана спрямо бензина. Практиката показва че на ниски обороти газта иска повече аванс от бензина, а на високи по-малко! Което идва да ни каже че газта по-скоро гори с еднаква скорост или кривата на предварението е по-скоро права сравнено с бензина .
Че няма проблем с клапаните е абсолютен факт и не знам защо хората се опитват да го доказват непрекъснато при положение че няма никакви факти този проблем да съществува масово.
За изпреварването при работа на газ – не разбрах. На ниски обороти аванса на газ трябва да е по голям в сравнение с бензина. А на високи – обратно - аванса при работа на бензин трябва да е по голям в сравнение с аванса при работа на газ? Ако е така с какво се обяснява?
На всякъде се твърди, че газта гори по бавно от бензина. Т. е. не е вярно ли? Не че е пряко свързано с октановото и число, а въпрос на различни скорости на хим. реакции (поне аз така си го обяснявам).
За клапаните – ако все пак е вярно, че газта гори по бавно – то при изгарянето и в двигател пригоден за работа с 95 бензин просто температурата на изгорелите газове е по висока при отварянето на изпускателни клапани (по висока в сравнение с изгорелите газове при работа на бензин). При равни други условия – температура на двигателя, обороти и др. Т. е. като средно при работа на газ изпускателни клапани са по температурно натоварени при работа на газ в сравнение с работата на двигателя на бензин. Така аз си го обяснявам. Затова на автомобилите подготвени от завода за работа и на бензин и на газ споменават, че клапаните са оптимизирани за работа на газ – вероятно по термоустойчиви.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Правилно си разбрал. Оптималното е двигател преправян да работи на газ в ниските да има по-голямо изпреварване по сравнение с бензиновото а на високите с по-малко изпреварване.Hursa написа:
За изпреварването при работа на газ – не разбрах. На ниски обороти аванса на газ трябва да е по голям в сравнение с бензина. А на високи – обратно - аванса при работа на бензин трябва да е по голям в сравнение с аванса при работа на газ? Ако е така с какво се обяснява?
На всякъде се твърди, че газта гори по бавно от бензина. Т. е. не е вярно ли? Не че е пряко свързано с октановото и число, а въпрос на различни скорости на хим. реакции (поне аз така си го обяснявам).
За клапаните – ако все пак е вярно, че газта гори по бавно – то при изгарянето и в двигател пригоден за работа с 95 бензин просто температурата на изгорелите газове е по висока при отварянето на изпускателни клапани (по висока в сравнение с изгорелите газове при работа на бензин). При равни други условия – температура на двигателя, обороти и др. Т. е. като средно при работа на газ изпускателни клапани са по температурно натоварени при работа на газ в сравнение с работата на двигателя на бензин. Така аз си го обяснявам. Затова на автомобилите подготвени от завода за работа и на бензин и на газ споменават, че клапаните са оптимизирани за работа на газ – вероятно по термоустойчиви.
И да под специално пригодени клапани всъщност разбирай връщане към качествата и типа материали използвани в двигателите до средата края на 90-те години, а не както им се струва на хората че нещо кой знае каквоп са измислили. Затова и няма проблем една читава уредба да навърти на "стар и здрав" мотор като 4А или 3S едни 500+ хил.км без никакви проблеми.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 4925
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Kaк се обяснява това. Защо е така?PESHO OT MARS написа: Правилно си разбрал. Оптималното е двигател преправян да работи на газ в ниските да има по-голямо изпреварване по сравнение с бензиновото а на високите с по-малко изпреварване.
А за клапаните - смятам, че ако се шофира по щадящо при работа на газ, може да се окаже, че изпускателни клапани се нагряват по слабо отколкото, ако се шофира по динамично на бензин. Така че запаса им по устойчивост на клапаните вероятно е напълно достатъчен и едва ли си заслужава да се отказва човек от газта за да си пази клапаните.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Нов ъпдейт на темата.
Днес карах "малкия данък-големия вървеж" (разбирайте Хонда Сивик 1.4 75 коня)на дино стенд за да тестваме едни разработки за иконимия на гориво и т.н. това не е интересно.
Та какво показа диното:
- след простата интервенция с разпробиването на гарнитурата под дросела (това си е запазен патент на Хонда и само за 1.4 мотора D14A3 който просто е скопен с тази гарнитура) колата сваля на пътя на бензин едни 85 коня и около 108 Нм. Което означава на маховика около 92-94 коня и може би около 120-124 Нм което си е заводското постижение на не скопената версия D14A4 (която е 90 коня и 120 Нм). Интересното е че колата е в изцяло сток състояние с въздушен филтър на поне 7 хил.км. със свещи Бриск които са за газ (а не примерно някакви шукарни Денсо-та) и и за капак на всичкото на тази кола пише на километража почти 260 хил.км ама един господ знае дали са толкова, а си ги извади тези коне като стой та гледай .
- минах я на газ, уредбата е Фобос4 с бавна блекбоди рейка и Аляска мисля че беше редуктора. На режим спортен изкара 81.2 к.с. и 104 Нм. Интересното е че на режим икономичен който се усеща като по-слаб в колата изкара 82 к.с. и пак някъде около 104 Нм.
Довечера ще поясня защо са интересни нещата от второто тире......
Днес карах "малкия данък-големия вървеж" (разбирайте Хонда Сивик 1.4 75 коня)на дино стенд за да тестваме едни разработки за иконимия на гориво и т.н. това не е интересно.
Та какво показа диното:
- след простата интервенция с разпробиването на гарнитурата под дросела (това си е запазен патент на Хонда и само за 1.4 мотора D14A3 който просто е скопен с тази гарнитура) колата сваля на пътя на бензин едни 85 коня и около 108 Нм. Което означава на маховика около 92-94 коня и може би около 120-124 Нм което си е заводското постижение на не скопената версия D14A4 (която е 90 коня и 120 Нм). Интересното е че колата е в изцяло сток състояние с въздушен филтър на поне 7 хил.км. със свещи Бриск които са за газ (а не примерно някакви шукарни Денсо-та) и и за капак на всичкото на тази кола пише на километража почти 260 хил.км ама един господ знае дали са толкова, а си ги извади тези коне като стой та гледай .
- минах я на газ, уредбата е Фобос4 с бавна блекбоди рейка и Аляска мисля че беше редуктора. На режим спортен изкара 81.2 к.с. и 104 Нм. Интересното е че на режим икономичен който се усеща като по-слаб в колата изкара 82 к.с. и пак някъде около 104 Нм.
Довечера ще поясня защо са интересни нещата от второто тире......
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Що е то газова уредба и има ли почва при TOYOTA
Сега ще поясня защо казвам че второто тире е важно.
То потвърждава едно твърдение на мой колега което първоначално имаше логика като го чух но после доби и практически вид. Газов инжекцион работещ с газова фаза не може да достигне мощноста на двигателя на бензин по никакъв начин. Причината е че газта започва да измества количеството въздух от цилиндрите или иначе казано влошава пълненето. Това не се усеща на ниски и средни обороти но във високите нещата стават осезаеми. Това е и причината най-добрата практически съставена крива на предварението на запалването при работа на газ да включва предварение в ниските обороти в средните изравняване а във високите трябва да има закъснение спрямо бензиновата. Причината за закъснението е че ако имаме предварение количеството гориво в цилиндъра е малко и то изгаря преди да има съвсем нужда от това, измества се оптимума спрямо наличната горивна смес.
Колкото и да вдигнеш подаването на газта от ГИ-то резултата си е все един и същ. Това казвам и повтарям че е в сила само и единствено за работата на ГИ с газова фаза, при тези с течна фаза условията са на страната на газта.
То потвърждава едно твърдение на мой колега което първоначално имаше логика като го чух но после доби и практически вид. Газов инжекцион работещ с газова фаза не може да достигне мощноста на двигателя на бензин по никакъв начин. Причината е че газта започва да измества количеството въздух от цилиндрите или иначе казано влошава пълненето. Това не се усеща на ниски и средни обороти но във високите нещата стават осезаеми. Това е и причината най-добрата практически съставена крива на предварението на запалването при работа на газ да включва предварение в ниските обороти в средните изравняване а във високите трябва да има закъснение спрямо бензиновата. Причината за закъснението е че ако имаме предварение количеството гориво в цилиндъра е малко и то изгаря преди да има съвсем нужда от това, измества се оптимума спрямо наличната горивна смес.
Колкото и да вдигнеш подаването на газта от ГИ-то резултата си е все един и същ. Това казвам и повтарям че е в сила само и единствено за работата на ГИ с газова фаза, при тези с течна фаза условията са на страната на газта.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 64 госта