Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

biker_boy07
Мнения: 17
Регистриран на: 26 Сеп 2008 09:52
Местоположение: България

Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от biker_boy07 » 09 Окт 2013 12:05

Здравейте, имам Аурис 1nd-tv двигателя. Преди 2 дни ми светна чека, закачихме я на диагностика изписа грешка P1272 Fuel preasure valve, в самата грешка беше изписано че при 2000+ оборота е отчело 70 mpa налягане, което след моя проверка се оказа че ниско за кола под товар. Сега, от къде мога да взема този клапан, от това което четох по разни форуми и насам натам, (но информация за 2.0 д4д) е че може и да не е от него ами от SCV клапаните. Колата последно време трудно палеше топла, и нямаше тяга след 3к оборота. Обадих се в 1 магазин и ми казаха месец доставка и 370 лв. за клапана. АКо може да ми препоръчате от къде да го взема на момента ще съм благодарен.
It's good to be BAD!

Аватар
avtodiagnostika.net
Мнения: 2
Регистриран на: 18 Май 2013 13:34
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от avtodiagnostika.net » 09 Окт 2013 12:48

Здравейте, според мен не трябва да се бърза със смяна на клапани, има голяма вероятност да не се оправи. Ето възможни причини за възникване на P1272:
- горивен филтър - препоръчвам първо той да се смени дори ако е сменян преди 1000км
- дюзи - ако могат да им се видят компенсациите при работещ мотор, това може и да обясни трудното палене, да се провери на стартер преди да запали колата колко бара е налягането в рейката, трябва да е над 200 при всяко положение.
- CSV - желателно е първо да се свалят и почистят

biker_boy07
Мнения: 17
Регистриран на: 26 Сеп 2008 09:52
Местоположение: България

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от biker_boy07 » 09 Окт 2013 13:27

Горивния филтър наистина е на 1000км. Гледах дюзите снощи, показателите бяха (ориентировъчно не си ги спомням) -0.150, 0.4**, 0.5**,-0.1**. Преди месец бях в ТМ Ауто и там ми извадиха разпечатка на дюзите(защото поисках) и показателите бяха горе долу такива стойности и ми казаха, че били ок, не разбирам и затова им се доверих. Довечера ще проверя отново показателите. Намерих някакъв сервизен документ, където пише че при студен мотор налягането се регулира от Fuel pressure valve a при загрял от Fuel metering unit. И да направя тест на студен двигател при празни обороти налягането да е между 25-36(mpa)- моето е 30.
при 2к-27-46MPA, 3k оборота - 34-69, при не натоварен двигател. Довечера ще го проверя това. На стартер 200 какви единици да имам ? Клапана иначе го намерих в ЕВРО 07 оригинален БОШ на цена 307 лв. сега чакам да ми кажат колко време е доставката.
It's good to be BAD!

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от veso_hds » 09 Окт 2013 17:09

avtodiagnostika.net написа:Здравейте, според мен не трябва да се бърза със смяна на клапани, има голяма вероятност да не се оправи. Ето възможни причини за възникване на P1272:
- горивен филтър - препоръчвам първо той да се смени дори ако е сменян преди 1000км
- дюзи - ако могат да им се видят компенсациите при работещ мотор, това може и да обясни трудното палене, да се провери на стартер преди да запали колата колко бара е налягането в рейката, трябва да е над 200 при всяко положение.
- CSV - желателно е първо да се свалят и почистят
Напълно подкрепям колегата.Имах подобен проблем,но на рав2 d4d.При мен клапаните са 2 и след почистването им вече съм минал 20 000км.без проблеми.Ако все пак се наложи смяна ти препоръчвам колегата toyota forever от раздела сервизи/магазини.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

biker_boy07
Мнения: 17
Регистриран на: 26 Сеп 2008 09:52
Местоположение: България

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от biker_boy07 » 10 Окт 2013 10:20

Снощи, изчистих грешката, проверих налягането както пишеше в онзи наръчник дето гледах,(на място) всичко ок, дюзите стойностите им бяха на 2 (-0.15*) на др две се колебаеха 0.3** и 0.4***, сложих малко добавка за почистване на Bardal и 1 литър керосин, със закачена Techstream- и карах до Ихтиман и обратно. Налягането си варираше межди 300 и 1600 бара.(30-160 MPa) Колата си върви нормално. Явно нещо за момент е имало проблем. Следващите няколко дни ще си карам кабела в колата и ще си я проверявам от време на време.
П.П на стартер не можах да видя колко е налягането, само видях на изгасен че беше 0, но не отреагира толкова бързо докато въртеше да видя...
It's good to be BAD!

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от JapCar » 11 Окт 2013 21:52

biker_boy07 написа: П.П на стартер не можах да видя колко е налягането, само видях на изгасен че беше 0, но не отреагира толкова бързо докато въртеше да видя...
Kогато гледам с Techstreama живите данни (Data List) и настройката кои данни да се гледат е Primary, се виждат много данни и опресняването на данните става бавно (около 5000ms-вижда се долу в ляво)
Когато избера Custom List и в него вкарам само 4-те дюзи примерно, опресняването става бързо около 400ms.
И така, пробвай да вкараш в листа само това налягане и опресняването ще става бързо (вероятно 100ms) и може би ще се види докато въртиш. Може и на графика да го гледаш във времето.

P.S. Предполагам, че доста колеги вече работят с Techstreama и за да не пускам друга тема, да питам тук:
1. За дюзите цитираш стойности с 2 знака(стотни) след запетаята (-0.15), при мен са само с 1 знак (десети) и съм с последната версия на програмата. Как става при теб, не, че има значение де...?
2. Към всички: Може ли програмата да прави лог файл за живите данни, споменати по-горе? Имам предвид да записва даните през 1-2 сек за избран период, примерно 5мин и след това да могат да се разглеждат.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

biker_boy07
Мнения: 17
Регистриран на: 26 Сеп 2008 09:52
Местоположение: България

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от biker_boy07 » 12 Фев 2014 14:40

Здравей колега, никакви настройки не съм пипал и си показва с 2 знака след запетаята. При мен имаше следното развитие в последните месеци, след последното ми писане тук. Отново заби същата грешка една седмица по - късно като носех с мен лаптопа и видях че забива на 600 атмосфери на малки обороти при норма 300. Свалих и изчистих клапана и колата си кара и така до сега, не е забивала същата грешка, но прогресивно започна като е топла да пали трудно, в момента върти 4-5 секунди докато запали, когато е студена пали от 1 завъртане. Преди месец смених 2 дюзи защото нещо започна да причуква странно мотора на студено, закачих го и 2 ра дюза даваше - 1.65 а 1 ва +1.65, взех от ударен аурис на 40 хиляди км дюзи, занесох ги в бош за диагностика и ми казаха, че дюзите са перфектни, смених ги, записах им номерата в компютъра на колата, но трудното палене си остава. Закачал съм я няколко пъти държи си налягане 300 атмосфери на малки обороти, корекциите на дюзите са в норма варират между 0.4 и 06 на студена кола. Чудя се дали да не сменя клапана на рейката, но не разбирам логиката на студена кола да пали от четвърт на топла да върти като луда, забравих да добавя с чисто нов акумулатор съм.
It's good to be BAD!

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от JapCar » 12 Фев 2014 17:27

biker_boy07 написа:Здравей колега, никакви настройки не съм пипал и си показва с 2 знака след запетаята.
Интересно, при мен си е 1 знак...с коя версия си и от диска с който си купил кабела или от някой сайт? А може и кабела да е друг.
Закачал съм я няколко пъти държи си налягане 300 атмосфери на малки обороти, корекциите на дюзите са в норма варират между 0.4 и 06 на студена кола.
За топлото палене не мога да кажа нищо, но за кое налягане говориш- Target Rail Presure или следващия ред , действителното. При мен действителното почти винаги е малко по-ниско от зададеното. При мен го дава в барове, което е почти равно на атмосфери. Не си спомням колко беше, защото съм с друг лаптоп в БГ...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

biker_boy07
Мнения: 17
Регистриран на: 26 Сеп 2008 09:52
Местоположение: България

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от biker_boy07 » 12 Фев 2014 17:41

Ами действителното то при мен не се сещам как беше единицата и реално пише 30. Което трябва да е 300 бара/ атмосфери. Моля да ме извините но бъркам малко единиците.
It's good to be BAD!

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от JapCar » 12 Фев 2014 17:55

biker_boy07 написа: Моля да ме извините но бъркам малко единиците.
Имам чувството, че не си настройвал единиците, има такава опция (при мен по дифолт бяха PSI (паунд на кв. инч, което няма нищо общо с бар/атм. Опция за атм при мен нямаше, сложил съм го на Bar.) И като не си наясно с единиците, ползвай Гугъл конвертори да ги превръщаш, ако не ги настроиш в удобни за теб.
Когато пуснеш програмата виж дали говориш за наляганията, които споменах преди.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

biker_boy07
Мнения: 17
Регистриран на: 26 Сеп 2008 09:52
Местоположение: България

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от biker_boy07 » 13 Фев 2014 10:10

Мерната единица която съм бил избрал като съм правил настройките е Mpa и тоест 30 MPa- 300 bar-a, знаех си че нещо такова беше. Снощи пак закачах колата и резултата е следния на студена кола пали за секунда и половина при 34-38 MPA в момента на паленето и пада на 30 при idle. Като загрее започва да върти по 3-4 секунди и да пали при едва 17-18 Mpa. Четох в някакви универсални източници за комънрейл че при 255 оборота на двигателя при палене трябва да има 55 МПА или 550 бара налягане. Което реално не го постига, ако наистина това е нужното налягане. И другото което ми направи впечатление, при положение че 2 ра дюза съм я сменил преди 2 месеца, при студена даваше корекция -0.656 и като загря стигна до -1.009. другите 3 бяха нещо от сорта на всичките + 0.3 и нещо, какво трябва да значи това, че пикае ли тая дюза или просто компенсира за задръстени други ?
п.п при мен има само реално налягане без таргет като възможност за избор.
It's good to be BAD!

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от lederman » 13 Фев 2014 10:24

biker_boy07 написа: И другото което ми направи впечатление, при положение че 2 ра дюза съм я сменил преди 2 месеца, при студена даваше корекция -0.656 и като загря стигна до -1.009. другите 3 бяха нещо от сорта на всичките + 0.3 и нещо, какво трябва да значи това, че пикае ли тая дюза или просто компенсира за задръстени други ?
До колкото знам дюзите се гледат само на загрял двигател.
Дали "пикае" дюзата или ЕКУ-то компренсира може да се съди ако знаем какво означава корекционният коефициент, аз уви не знам.
Ако е корекция по време (единственият параметър който ЕКУ-то може да променя) е интересно дали е отместване на импулса "Основно впръскване" или промяна на продължителността му. Вторият вариант ми се струва по вероятен, тоест ЕКУ-то променя с някакво време продължителността на впръскването (количеството впръскано гориво) и тогава знака пред корекцията придобива смисъл. Тоест ако горното е вярно корекция -1.009 означава, че ЕКУ-то намалява с 1.009[мили или микро секунди ?] впръскването от тази дюза, тоест дюзата пуска повече от колкото се очаква и ЕКУ-то го намалява.
А при положение, че в сервизната документация дават диапазон от ±3 за корекция смяташ ли, че ±1 е проблем ?
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

biker_boy07
Мнения: 17
Регистриран на: 26 Сеп 2008 09:52
Местоположение: България

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от biker_boy07 » 13 Фев 2014 10:40

Ами какво да ти кажа, търся причина защо пали трудно. Най ми е интересно как може дюза на 1 месец, след стенд и ми казаха че е перфектна, да дава такива отклонения. Единственото което си мисля е тоя смотан клапан нещо да не държи налягане, и май ще се купува нов.
It's good to be BAD!

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от lederman » 13 Фев 2014 11:05

При мен корекциите на една от дюзите стигат до по големи стойности, но колата пали нормално (някъде из темите имаше снимка на живите данни).

При теб на рейката какво има, клапан за свръхналягане или регулатор на налягането ?
Чисти ли се този клапан/регулатор или след определено време просто почва да изпуска? От какво изпуска, зацапване или износване на работните повърхности?
Може ли да е от CSV клапана на горивната помпа ? При него почистването май помага ...
Не ти давам отговори защото не съм специалист, но дано и въпросите ти помогнат :) .

ето и малко информация за горивната ти система :
http://www.queenswaygarage.plus.com/Cor ... system.pdf
и конкретно за твоята грешка
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... c00dx.html#
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Re: Аурис 1.4 d4d проблем с клапан за високо налягане

Мнение от jim_beam » 13 Фев 2014 12:25

biker_boy07 написа:Ами какво да ти кажа, търся причина защо пали трудно. Най ми е интересно как може дюза на 1 месец, след стенд и ми казаха че е перфектна, да дава такива отклонения. Единственото което си мисля е тоя смотан клапан нещо да не държи налягане, и май ще се купува нов.
колега няма ли откъде да вземеш колкото за проба,да си сигурен че е тоя клапан,от някоя морга например?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 175 госта