Спирачки

julimarkov
Мнения: 16
Регистриран на: 16 Яну 2010 17:41

Спирачки

Мнение от julimarkov » 08 Ное 2013 21:43

Автомобилът е Toyta Corlla 1.4, ZZE120L и днес/08.11.2013 г./ имах следния проблем.
Карам по сух, чист и равен асфалт /Симеоновско шосе/ с не повече от 60 км/ч. натискам спирачката и съединителя до край /без да отпускам/ и колата не спира, а се пързаля, като върху лед. Имах усещането, че карам върху дребен чакъл и така изминах около 10 метра. Спрях се в автомобила пред мен. Слава Богу без щети.
Спирачна течност, дискове и накладки са сменяни преди около 30 000 км. Гумите са летни и нови. Продължих си пътя внимателно и когато натисна спирачките колата спира нормално.
Въпросът ми е защо колата понякога спира бързо, а друг път се пързаля и какво да правя.

Аватар
kaltcev.72
Мнения: 116
Регистриран на: 02 Май 2013 21:30
Местоположение: Wiesbaden Germany

Re: Спирачки

Мнение от kaltcev.72 » 08 Ное 2013 23:47

По наше време , далечното лето 1990 когато карахме курсове за шофьори ни учеха , че спирачката се натиска плавно , едновременно с амбреажа и на кратки интервали и преминаване на по ниска предавка..Когато рязко натиснеш спирачката блокираш колелата и комбинирано с летни гуми тип силикон , получаваш ефект Мая Плисецкая..... Но това беше отдавна и Ладето при късмет ловеше от третия път , предно лево..... Сега не знам ABS ESP и още куп електроники . Принципно летните гуми са малко по "твърди" поради високите температури лятото , градусите на асфалта стигат и 50 . Зимните са от по мек каучук за по добро сцепление на по ниски температури.
Ше фърла с тебе по нещо!

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Спирачки

Мнение от lederman » 09 Ное 2013 00:53

Щом се съмняваш в спирачките иди на стенд. Всеки пункт за ГТП има. Предполагам, че няма да е много скъпо и ще получиш реална информация за спирачките си, а не догадки и съмнения.

Сигурен ли си за скоростта от която си започнал спирането или споменаваш 60 km/h по интуиция? Освен това погледна ли внимателно асфалта за пясък, пепел или за някое мазно петно ?
Доброто обезшумяване на съвременните автомобили в комбинация със слабите вибрации в купето, според мен, водят до промяна в субективното усещане за скорост и това води до заблуда за по-дълъг спирачен път. Друго нещо което може да доведе до такова усещане е реакцията ти в стресов момент. Ако си реагирал късно ти се е сторило, че минава много време от натискането на спирачката до спирането в бронята на предната кола. В научно популярните филми казват, че мозъка има подобна реакция. Също така да не забравяме, че е петък седмичната умора си е казала думата, а и ако си се замислил за предстоящата почивка може да си се разсял...
Хубаво е, че няма последствия от инцидента :thumbsup:
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Re: Спирачки

Мнение от jim_beam » 09 Ное 2013 01:05

колега да не си уцелил някакви калпави китайски гуми?
иначе наистина е възможно да има проблем в сервоусилвателя,доколкото си спомням му дават към 200к живот,поне при дизелите беше така.някакви уплътнения или семерини се прецаквали.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Спирачки

Мнение от martod » 09 Ное 2013 09:03

julimarkov написа:Автомобилът е Toyta Corlla 1.4, ZZE120L и днес/08.11.2013 г./ имах следния проблем.
Карам по сух, чист и равен асфалт /Симеоновско шосе/ с не повече от 60 км/ч. натискам спирачката и съединителя до край /без да отпускам/ и колата не спира, а се пързаля, като върху лед. Имах усещането, че карам върху дребен чакъл и така изминах около 10 метра. Спрях се в автомобила пред мен. Слава Богу без щети.
Спирачна течност, дискове и накладки са сменяни преди около 30 000 км. Гумите са летни и нови. Продължих си пътя внимателно и когато натисна спирачките колата спира нормално.
Въпросът ми е защо колата понякога спира бързо, а друг път се пързаля и какво да правя.
Не си подгрял достатъчно гумите с това каране с 60, виж после като са позагрели как е почнала да спира, трябвало е да покараш с 160 преди това, та да загреят .. biggrin.gif
Сега сериозно, от големия трафик асфалта е така изгладен, че почти няма сцепление, нищо че е чист и сух ..
А когато няма добро сцепление, натискането на съединител е пълна грешка, при такива случаи най добре е да ползваш мотора като спирачка, за да можеш да натискаш по малко спирачния педал и да не позволяваш на колелата да блокират, блокират ли на такава настилка, отива коня у рЯката .. smile.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Спирачки

Мнение от JapCar » 10 Ное 2013 00:29

julimarkov написа:....... натискам спирачката и съединителя до край /без да отпускам/ и колата не спира, а се пързаля, като върху лед. Имах усещането, че карам върху дребен чакъл и така изминах около 10 метра.
Не става ясно колелата блокирали ли са, т.е. имаше ли 4 следи от влачене на гумите или беше усещане като при изгасен двигател, когато сервоусилвателя не работи и колкото и да натискаш трудно ще блокират гумите и колата спира трудно.(същото усещане и когато си минал през река и са мокри спирачките)
Преди да ходиш по майстори, направи си сам тест, т.е. имитирай същото рязко спиране със същата скорост, като гледаш някой да не спре в теб...
На времето когато нямаше стендове за тестване на спирачки, при годишните прегледи (пъти по-сериозни от сега), тестването на спирачките беше с рязко спиране на асфалта. Оценяваше се по следите по асфалта и минимално занасяне.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

julimarkov
Мнения: 16
Регистриран на: 16 Яну 2010 17:41

Re: Спирачки

Мнение от julimarkov » 11 Ное 2013 18:10

- Гумите са нови /Bridgstone/.
- Ще проверя налягането във всяка гума.
- Ще тествам спирачките и ще пиша.
- Следи от спирачен път не видях да има /поне отлявата страна, отдясната не съм гледал/.

julimarkov
Мнения: 16
Регистриран на: 16 Яну 2010 17:41

Re: Спирачки

Мнение от julimarkov » 14 Ное 2013 22:12

Налягането във всички гуми беше около 2,2 кРа., а в книгата на колата пише, че трябва да е 2,7 кРа.
Споделих и с други шофьори, моя проблем и те изказаха следното мнение: - АВS е да държи колата да не занася в страни и ако съм имал време е трябвало да отпусна педалът на спирачката и пак да го натисна /а аз имах това време/; - желателно е да се спира на скорост и малко по-късно да се натисне педалът на съединителя.
Пробвах, /когато имам възможност/ спирачките и когато ги натискам плавно, колата спира.


Благодаря на всички за отделеното внимание!

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Спирачки

Мнение от PESHO OT MARS » 15 Ное 2013 08:05

Последно колата има или няма ABS?
Освен това като си спрал в онзи ден усети ли сработване на ABS-а?
Педала колко надолу попадна в смисъл там където е нормално за твоята си кола или надолу/нагоре от нормалната позиция?

Освен това на кола оборудвана с ABS не се правят никакви галимации с помпане и други щуротии.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

dimkaraganchev
Мнения: 601
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 7 пъти

Re: Спирачки

Мнение от dimkaraganchev » 15 Ное 2013 08:21

julimarkov написа:...АВS е да държи колата да не занася в страни и ако съм имал време е трябвало да отпусна педалът на спирачката и пак да го натисна...
Това обезсмисля АБС-а. Както е казал колегата, педалът се държи натиснат до край при екстремно спиране, а АБС-ът се грижи колелетата да не блокират. А това се чувства по "ритането" на педала на спирачката.

julimarkov
Мнения: 16
Регистриран на: 16 Яну 2010 17:41

Re: Спирачки

Мнение от julimarkov » 15 Ное 2013 11:49

Съединителят и спирачката бяха натиснати докрай /потънали до ламарината/. Сега, когато натискам педалът на спирачките плавно, той не потъва толкова.

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Спирачки

Мнение от JapCar » 15 Ное 2013 12:26

julimarkov написа:Съединителят и спирачката бяха натиснати докрай /потънали до ламарината/. Сега, когато натискам педалът на спирачките плавно, той не потъва толкова.
Бях препоръчал да имитираш същата ситуация на екстремно спиране, да видиш дали ще се случи същото, не плавно както постоянно споменаваш, че си спира.
Занасянето е следствие от блокиране на колелата, а АБС се грижи да няма блокиране...
Това с помпането са камионджийски истории от преди много години. Или ако се прави в днешно време е когато занеш,че спирачната система е не много в ред, временно, докато се оправи и въобще не е за внезапно спиране.
Накратко, това което са ти казали познати шофьори е невярно.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Ferjancz
Мнения: 31
Регистриран на: 28 Яну 2008 11:30
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Спирачки

Мнение от Ferjancz » 15 Ное 2013 17:30

julimarkov написа:Съединителят и спирачката бяха натиснати докрай /потънали до ламарината/. Сега, когато натискам педалът на спирачките плавно, той не потъва толкова.
..... мисля вече са ти казали и други, че при спиране, съединитеят се натиска малко при колата да спре напълно, моторът доста помага при спиране. При по-висока скорост даже ще се позасили колата с натиснат съеинител. Това само така, като за инфо.

..... ако наистина ти е потънал педала до ламарината ( спирачният ) провери си помпата, често явление е да се "обръщат" гумичките. Може да ти изиграе неприятна шега в неподходящ момент, сега си минал с малкия дявол. А това, че в последните години започнаха да правят т.н. "безшумен асфалт", демек този гладкия и не държащия, за мен лично е пълна глупост ама в друга тема ще влезем. biggrin.gif

..... колата ми е Корола Е11 и малко след като я взех, релетата на АБС-а заминаха в жабката и не нямам никакво намерение да ги вадя от там, ама да кажем аз не съм критерий, защото колата се ползва за тренировъчна зима и лете, а с АБС работите не се случват както трябва tooth.gif

..... така нареченото "помпане" си е полезно, но не във вида си тип "помпане на гуми с крачна помпа". По скоро, когато гумите блокират, леко се отпука мускула на крака, не се помпи, кракът не се премества само се отпуска или ако се премества, то е с много много малко. Така усилието е точно на границата с блокирането на колелата. Малко е сложно за разбране и изпълнение, трябва си много практика, ама е ефективно. :whistle:
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 68 госта