Диагностика на запалването

Аватар
kofarata
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2008 14:22
Местоположение: Sofia

Диагностика на запалването

Мнение от kofarata » 12 Ное 2013 12:45

Мола някой да ме насочи за София за центровка на запалването, преглед на делкото на 4А-F двигател, който е с карбуратор на газ. Мисля, че делкото вече се е поразбъзикало защото свещите са нови, кабелите също, а започна да пали по трудно и по шумно, като разхода също се поувеличи.
До този момент - 200к. км. всичко си е оригиналното Денсо.
Мерси
Toyota Celica (T20) 7А
Toyota Corolla (АE92) 4А

Аватар
kofarata
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2008 14:22
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика на запалването

Мнение от kofarata » 14 Ное 2013 11:25

По метода на изключването от най-дребния към най-големия проблем смених свещите - не е от тях. Сега мисля да сменя палец на разпределителя дето е в делкото, та ако има някакъв пиниз и насока от някой ще съм благодарен.
пс. пропуснах да споделя, че започна да дърпа доста задавено и на газ и на бенз във високите и започвам да си мисля за горивна помпа, която в случая е механична.?
Toyota Celica (T20) 7А
Toyota Corolla (АE92) 4А

Аватар
kofarata
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2008 14:22
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика на запалването

Мнение от kofarata » 15 Ное 2013 10:27

някой нещо а у да помогне за спасението на една класика от 88-ма, колеги?
Toyota Celica (T20) 7А
Toyota Corolla (АE92) 4А

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Диагностика на запалването

Мнение от JapCar » 16 Ное 2013 02:43

kofarata написа:............. че започна да дърпа доста задавено и на газ и на бенз във високите и започвам да си мисля за горивна помпа, която в случая е механична.?
Как си мислиш за помпа, щом проблема е и на газ?? В случая трябва да е в запалването- кабели, делко, бобини или вакуумни маркучета...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: Диагностика на запалването

Мнение от Toyo_driver » 16 Ное 2013 10:26

Ако класиката е от '88 и си решил да сменяш палец защо не смениш и дистрибуторната капачка? От вътрешната страна на централния кабел има едно графитено бобче, което контактува в палеца и се износва...ако имаш възможност смени заедно палеца и капачката и ако се окаже, че не е от тях огледай се за маркучетата на вакумите дали не са прекъснати или извадени...вакумчетата можеш да ги провериш с маркуче и уста...ако не държат и изпускат са за смяна. Ако си въртял делкото не е зле да посетиш някой сервиз за центровка с елкон, мисля, че един "газаджия" би свършил добра работа в случая предвид това, че си я караш на газ...Успех с диагностиката :thumbsup:

П.П. Това, че "дърпа доста задавено" може да бъде наистина "задавено" ако някой от клапаните, които спират бензина и пускат газта, изтърва и сместа става много богата още повече, че разхода се е увеличил.. Може да се окаже, че проблема изобщо не е в делкото.

Аватар
kofarata
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2008 14:22
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика на запалването

Мнение от kofarata » 18 Ное 2013 15:48

Много благодаря за мненията и насоките. След като тествам всичко от споменатите по-горе неща... без бензиновата помпа :whistle: , ще пиша за резултата. За сега изключвам проблем с клапаните, тъй като разхода и задавянето са едвам доловими и не харчи никакво масло, пу пу.

А междувременно прихванах едно съскане от клапана, който контролира сместа на вакуумите, и което се чува само когато пусна газта след форсиране. Шума спира в момента, в който оборотите се върнат до нормалните и се чудя дали може той да ми прави номера ... е тоя:
mixture control
mixture control
untitled.JPG (91.7 KiB) Преглеждано 1329 пъти
Toyota Celica (T20) 7А
Toyota Corolla (АE92) 4А

Аватар
kofarata
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2008 14:22
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика на запалването

Мнение от kofarata » 29 Ное 2013 10:51

Значи, след като открих един от малко останалите запознати с японските карбуратори (който бих препоръчал на всеки с подобен проблем) бяха направени следните неща: проверка на вакуумите (един скъсан маркуч); центровка и почистване на карбуратора, както и центровка на дистрибутора. След тези манипулации излишните шумове изчезнаха и оборотите са равномерни по всяко време и на газ и на бензин. Кабелите, дистрибуторната капачка и палеца вътре се оказаха излишни за купуване.

ПП.Продължавам да се чудя дали да сложа инжекцион и да махна карбуратора, ама не знам дали няма да си вкарам таралеж в гащите така

Благодаря на хората дето дадоха идеи drunk.gif
Toyota Celica (T20) 7А
Toyota Corolla (АE92) 4А

Аватар
rockton
Мнения: 36
Регистриран на: 24 Ное 2010 07:49
Местоположение: С-Ф Захарна фабрика

Re: Диагностика на запалването

Мнение от rockton » 01 Дек 2013 08:25

kofarata написа:

ПП.Продължавам да се чудя дали да сложа инжекцион и да махна карбуратора, ама не знам дали няма да си вкарам таралеж в гащите така

Благодаря на хората дето дадоха идеи drunk.gif
-Колата си е класика с карбуратор се е "родила" и така трябва да е , не се опитвай да я правиш "ГМО" -да я модифицираш , biggrin.gif че ще се вкараш в един филм...леле мале! и според мен нищо няма да спечелиш пот това само ще си създадеш главоболия!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896633459

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Диагностика на запалването

Мнение от JapCar » 01 Дек 2013 10:10

На времето когато Вектрата имаше на един и същ двигател карбуратор и моноинжекцион, карбораторния имаше по-нисък разход, не си спомням мощностите дали бяха еднакви...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 76 госта