Спирачки

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Спирачки

Мнение от Petar » 10 Дек 2013 11:51

Имам едно питане относно спирачките . Когато колата е запалена спирачките си работят нормално педала е нормално мек и всичко си е ОК но когато спра двигателя и след известно време без да е запален двигателя педала на спирачките е твърд и няма ход след като запаля всичко се оправя. Питам дали това е проблем който имам защото това ми се случва 2-3 пъти в годината и след това от самосебеси се оправя в смисъл дори ида е угасен двигателя педала на спирачките има мек ход при 2-3 натискания

Аватар
andrian999999
Мнения: 1513
Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
Местоположение: София

Re: Спирачки

Мнение от andrian999999 » 10 Дек 2013 11:57

не карай колата по инерция на изключен мотор , или чат пат включвай на скорост biggrin.gif
професионален мапер

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Re: Спирачки

Мнение от Petar » 10 Дек 2013 12:02

andrian999999 написа:не карай колата по инерция на изключен мотор , или чат пат включвай на скорост biggrin.gif
Сори ама не карам Жигули а Тойота и там тези правила не важат :whistle:

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Спирачки

Мнение от Rudy » 10 Дек 2013 12:29

Тези правила са за всички коли с хидравличен или вакуумен усилвател на спирачното усилие - това което описваш е нормално - след като напомпаш (при угасена кола) педала на спирачката и втвърди, запали и ще омекне. Причината, е че включваш усилвателя.
Усилвател на спирачната сила: Точно дозиране на спирачната сила, активно действие

Усилвателят на спирачната сила увеличава приложената от крака на водача сила на натискане на педала. С това при спиране разходът на сила от страна на водача се намалява значително. Спирачните уредби на леките автомобили обикновено разполагат с вакуумен усилвател на спирачната сила.
Те използват вакуума, който при бензиновия двигател се създава по време на такта всмукване в смукателния колектор на двигателя, а при дизеловите двигатели – чрез вакуум-помпа.
http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... ommand.htm
Изображение

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Re: Спирачки

Мнение от Petar » 10 Дек 2013 12:39

Rudy написа:Тези правила са за всички коли с хидравличен усилвател на спирачното усилие - това което описваш е нормално - след като напомпаш (при угасена кола) педала на спирачката и втвърди, запали и ще омекне. Причината, е че включваш хидравликата и затова омеква.
Да поясня че Жигулито няма хидравличен усилвател на спирачките :whistle: . А по -въпроса след като е нормално защо при мене след незапален двигател педала на спирачките е твърд без даже и да съм напомпал 2-3 пъти педала тое ясно че е нормално дасе втвърди но не при първо натискане .

Аватар
TATI
Мнения: 2747
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти
Обратна връзка:

Re: Спирачки

Мнение от TATI » 10 Дек 2013 13:31

Защото не ти държи вакума, я от напукан маркуч, я от мембраната, я от нещо друго.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Спирачки

Мнение от Airfan » 10 Дек 2013 13:40

TATI написа:Защото не ти държи вакума, я от напукан маркуч, я от мембраната, я от нещо друго.
Точно.
Изображение Изображение

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Re: Спирачки

Мнение от Petar » 10 Дек 2013 13:54

TATI написа:Защото не ти държи вакума, я от напукан маркуч, я от мембраната, я от нещо друго.
Ок Мерси
значи имам проблем който трябва да оправя :whistle:

Аватар
TATI
Мнения: 2747
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти
Обратна връзка:

Re: Спирачки

Мнение от TATI » 10 Дек 2013 14:04

Ако си ровичкал около помпата, нищо чудно да се е поразместил маркуча с клапана, който влиза в мембраната или просто да му е дошло времето. Хващаш някой да натиска, а ти слушаш в двигателя дали съска от нейде и горе долу можеш да хванеш къде е.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Re: Спирачки

Мнение от мехаННика » 12 Дек 2013 19:37

Petar написа: Да поясня че Жигулито няма хидравличен усилвател на спирачките
И авенсиса няма такова нещо. Има и възвратен клапан по трасето на вакуума, виж да не е заседнал.

Аватар
andrian999999
Мнения: 1513
Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
Местоположение: София

Re: Спирачки

Мнение от andrian999999 » 14 Дек 2013 00:31

Petar написа:
andrian999999 написа:не карай колата по инерция на изключен мотор , или чат пат включвай на скорост biggrin.gif
Сори ама не карам Жигули а Тойота и там тези правила не важат :whistle:
караш японско жигули biggrin.gif и на изключен мотор по инерция включиш ли на скорост спирачките омекват за няколко спирания, после пак педала става твърд, и пак включваш на скорост, и така .....
на спускане от Алеко ще дам по добър разход от приус 6 laugh.gif
професионален мапер

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 26 госта