Питане за Toyota Corolla 1,3 /4 EFE

easy rider
Мнения: 48
Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 4 пъти

Питане за Toyota Corolla 1,3 /4 EFE

Мнение от easy rider » 26 Дек 2013 20:44

Колеги,гледах една такава кола,за евентуална покупка,добре изглеждаше, но ме смути един факт:
При работещ двигател, от гърловината на капака на клапаните където се налива маслото се усеща доста силно "Духане" .На въпросът ми към собственика, това нормално ли е-отговора беше,"ами в картера при движението на буталата се помпи въздух и за това" Не мисля, че това е вярно-просто не виждам каква връзка може да има картера с това пространство,освен маслената магистрала за смазване? Същевременно,излизащите газове си миришеха просто на масло,може би защото колата работеше на газ LPG. Това ме притеснява,защото е посочено като основен риск при закупуване на кола на старо в една много полезна статия тук:http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=55&t=1462 и особено в тази си част:
Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!!
Това е много важно!!!!!
Ако духа бягайте далеч от такъв двигател.
При тест-драйв се усеща приплъзване на съединителя на 4 и 5 скорост/двигателят се изфорсирва/- та в тази връзка ако е съединител за смяна/ колата е на около 200 000 декларирано "реални" км - 1998год./-каква е цената на читав такъв заедно със труда в сервиза?

Много ми харесва автомобила,собственика изглежда свястно момче и много ще се радвам,ако разсеете опасенията ми. Благодаря ви предварително за отговорите.
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Питане за Toyota Corolla 1,3 /4 EFE

Мнение от PESHO OT MARS » 27 Дек 2013 00:14

Принципно винаги си духа оттам друг е въпроса колко духа. Би трябвало да е леко, при повече духлявене е признак за износване на сегменти но също така и за запушена картерна вентилация.

Странно как един съединител пробуксува на 4-5 та скорост където натоварването върху него е най-малко. Предполагам че комплект такъв съединител струва около 250 лева някаква чики-рики марка дето все пак да не е пълен боклук и поне 100 лева за смяна.

Като цяло нещо този мотор върху Корола ми се струва слабичък. В Старлет е екстра но в Корола си търси 4A-FE мисля че доста по-доволен ще останеш. По-евтино му е обслужването, значително по-добре върви и климатика не го товаро толкова много а разхода е съпоставим.

Ако си от София мога да ти покажа моята която си е на километри да се ориентираш един мотор който си е поизносен колко духа. Газовата не би трябвало да те притеснява или поне до момента в който клапаните са с правилната регулировка на хлабините, но ако там стане нещо и на бензин ще се случат неприятни неща.

Колата с ГИ или с обикновена газова беше, имай впредвид че тоя мотор много го спъва обикновената газова.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

easy rider
Мнения: 48
Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 4 пъти

Re: Питане за Toyota Corolla 1,3 /4 EFE

Мнение от easy rider » 27 Дек 2013 00:42

PESHO OT MARS написа:Принципно винаги си духа оттам друг е въпроса колко духа. Би трябвало да е леко, при повече духлявене е признак за износване на сегменти но също така и за запушена картерна вентилация.

Странно как един съединител пробуксува на 4-5 та скорост където натоварването върху него е най-малко. Предполагам че комплект такъв съединител струва около 250 лева някаква чики-рики марка дето все пак да не е пълен боклук и поне 100 лева за смяна.

Като цяло нещо този мотор върху Корола ми се струва слабичък. В Старлет е екстра но в Корола си търси 4A-FE мисля че доста по-доволен ще останеш. По-евтино му е обслужването, значително по-добре върви и климатика не го товаро толкова много а разхода е съпоставим.

Ако си от София мога да ти покажа моята която си е на километри да се ориентираш един мотор който си е поизносен колко духа. Газовата не би трябвало да те притеснява или поне до момента в който клапаните са с правилната регулировка на хлабините, но ако там стане нещо и на бензин ще се случат неприятни неща.

Колата с ГИ или с обикновена газова беше, имай впредвид че тоя мотор много го спъва обикновената газова.
Аз си мисля, че картерната вентилация се отвежда директно към всмукателният колектор,ако не греша, за да могат тези пари да се изгорят.
А за съединителят: точно там/на 4 или 5-та/ предавателното число е най-малко,ерго ,фрикцията,сцеплението е най-подложено на натоварване.
Да,моторът е слабичък,но по-силен и не търся :-); слабички са и финансите ми....
Не съм от Сф, но ти благодаря,колега за отзивчивостта.
А за газовата/ обикновена/ споменах,защото не усетих мирис на изгорял бензин от това,което "духаше"-допускам, че може да е и завихряне на въздуха от двата разпределителни вала и другите движещи се чаркове,но съм неграмотник,та за това питам.Имах чувство, че колкото духа,толкова и засмуква,което ме кара да мисля така.
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Питане за Toyota Corolla 1,3 /4 EFE

Мнение от PESHO OT MARS » 27 Дек 2013 20:51

Ако говориш за предвижване и съответно достигане на 4-5 скорост бъркаш. Тогава колата е вече засилена и съединителя изпитва най-малки усилия за да държи в контакт двигателя и скоростите. Но ако визираш от неподвижна кола да включиш 4-5 та и да се опиташ да потеглиш това е коренно различно нещо и по-принцип по подобен начин се тества дали съединителя е тръгнал да си ходи.

Разлика в цената на закупуване на 1.4 и 1.6 мотора няма, друг е въпроса в една идея по-високата ГО и по-високия данък. Ако си спокоен шофьор става и с 1.4.

По принцип картерната вентилация си прави точно това да прати тези утечки на газове в смукателния колектор. Но като цяло при работа със скапано масло често се задръства и при други автомобили може да предизвика сериозни неприятности.

Имаше един лаф че ако отвиеш капачката на маслото и тя не отлети значи става. По скоро провери като и зададеш газ отзад да няма следи от горене на масло и евентуално да няма паразитни шумове по мотора във вид на тракане и т.н. шуротии.

Ако ти е харесала как върви значи може би това е твоята кола, както казах има една ролка повече в комплекта на ГРМ-то така че помисли и затова ако ще я обслужваш.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Re: Питане за Toyota Corolla 1,3 /4 EFE

Мнение от iwan33 » 28 Дек 2013 17:15

Същата Корола, 98-ма година, на неясно колко километри, на загрял мотор и на празен ход при мен си духа доволно от капачката за маслото. Та даже и попръсква масълце като си сложиш ръката над гърловината. Не посмях да й подам газ за да не изскочи всичкото масло да ме види кой съм. :-) От друга страна мотора работи добре, маслото (5W30) от смяна до смяна пада съвсем малко, т.е. не доливам, харчи нормално, свещите на снимката са на около 15000км. и според мен са работили добре... Та ако само това те притеснява на колата, която си гледал, да те успокоя, че моята е същата.
П.С. Честно казано това духане ме изненада, кои елементи отговарят за тая картерна вентилация да ги погледна?
Прикачени файлове
P1280305.JPG
P1280305.JPG (87.72 KiB) Преглеждано 1195 пъти
Toyota Corolla

easy rider
Мнения: 48
Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 4 пъти

Re: Питане за Toyota Corolla 1,3 /4 EFE

Мнение от easy rider » 28 Дек 2013 18:41

iwan33 написа:Същата Корола, 98-ма година, на неясно колко километри, на загрял мотор и на празен ход при мен си духа доволно от капачката за маслото. Та даже и попръсква масълце като си сложиш ръката над гърловината. Не посмях да й подам газ за да не изскочи всичкото масло да ме види кой съм. :-) От друга страна мотора работи добре, маслото (5W30) от смяна до смяна пада съвсем малко, т.е. не доливам, харчи нормално, свещите на снимката са на около 15000км. и според мен са работили добре... Та ако само това те притеснява на колата, която си гледал, да те успокоя, че моята е същата.
П.С. Честно казано това духане ме изненада, кои елементи отговарят за тая картерна вентилация да ги погледна?
Все едно, че си писал от мое име,даже и попръсква, но си върви повече от прилично.Масло 5W40. Благодаря на всички озовали се и много хиляди и безаварийни,приятели,та дай Боже скоро и аз да ви се похваля.И нещо важно; употребявайте алкохол ПРАВИЛНО :-). Весели празници на всички :thumbsup:
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998

Stuky
Мнения: 27
Регистриран на: 21 Сеп 2009 19:07
Местоположение: София/ Варна

Re: Питане за Toyota Corolla 1,3 /4 EFE

Мнение от Stuky » 28 Дек 2013 21:14

Здравей колега,

Карам триврата корола 1999 с 4ефе мотор и затова споделям мнение - за духането от капачката не мога да кажа нищо - не съм проверявал, въпреки че имам колата от 4 г. и съм й завъртял около 65к. км.

Пиша ти във връзка със съединителя - той е слабо място на тези коли с този двигател - има и други такива теми за него тук във форума. Истината е, че около 120к. км. вече дава признаци на износване - моят смених на 130к. км. и вече бях закъснял. Има мнения че съединителят издържа относително малко тъй като моторът е слаб и изисква относително по - високи обороти при потегляне - не мога да кажа дали това е наистина причината. Оригиналният съединител е ЗАКС (цената на оригиналния комплект е около 500 лв). Заместителя който аз си купих е японски АЙСИН и цената е 210 лв. за комплект (притискателен, огледален диск и аксиален лагер). Смяната ми струваше 150 лв. (в София) - т.е. целия разход около 360 лв. Вече 25к. км. съм много доволен от новия съединител. Ако тази кола, която гледаш наистина е на 200к. км. се съмнявам че е с оригиналния си съединител - по-вероятно е да е бил сменен и сега отново да е за смяна (ако е наистина на 200к. км.). Това според мен не трябва да те отказва да купиш колата ако само това й е проблема.

Иначе автомобила е изключително здрав, непретенциозен и надежден - както писа колега от форума "тази кола е като чук - колкото и да я блъскаш издържа". Моторът наистина е слаб дори за триврато купе - зависи какво търсиш. Ако си привърженик на динамичното шофиране си вземи 4афе мотор - 4ефе е наистина слаб.

Успех с покупката и не пропускай да пишеш как са се развили нещата.

Поздрави,
С.
Corolla e11 4e-fe, 1999
Corolla Verso 3zz-fe, 2003

easy rider
Мнения: 48
Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 4 пъти

Re: Питане за Toyota Corolla 1,3 /4 EFE

Мнение от easy rider » 28 Дек 2013 21:40

Stuky написа:Здравей колега,

Карам триврата корола 1999 с 4ефе мотор и затова споделям мнение - за духането от капачката не мога да кажа нищо - не съм проверявал, въпреки че имам колата от 4 г. и съм й завъртял около 65к. км.

Пиша ти във връзка със съединителя - той е слабо място на тези коли с този двигател - има и други такива теми за него тук във форума. Истината е, че около 120к. км. вече дава признаци на износване - моят смених на 130к. км. и вече бях закъснял. Има мнения че съединителят издържа относително малко тъй като моторът е слаб и изисква относително по - високи обороти при потегляне - не мога да кажа дали това е наистина причината. Оригиналният съединител е ЗАКС (цената на оригиналния комплект е около 500 лв). Заместителя който аз си купих е японски АЙСИН и цената е 210 лв. за комплект (притискателен, огледален диск и аксиален лагер). Смяната ми струваше 150 лв. (в София) - т.е. целия разход около 360 лв. Вече 25к. км. съм много доволен от новия съединител. Ако тази кола, която гледаш наистина е на 200к. км. се съмнявам че е с оригиналния си съединител - по-вероятно е да е бил сменен и сега отново да е за смяна (ако е наистина на 200к. км.). Това според мен не трябва да те отказва да купиш колата ако само това й е проблема.

Иначе автомобила е изключително здрав, непретенциозен и надежден - както писа колега от форума "тази кола е като чук - колкото и да я блъскаш издържа". Моторът наистина е слаб дори за триврато купе - зависи какво търсиш. Ако си привърженик на динамичното шофиране си вземи 4афе мотор - 4ефе е наистина слаб.

Успех с покупката и не пропускай да пишеш как са се развили нещата.

Поздрави,
С.
Благодаря, ти Стъки, много точно си пипнал кахъра ми,колата е прекрасна а и иска интелигентно и меко каране,ако и да е чук, мисля, че мога да и го дам. Ще пиша задължително, а за пробега,Бог знае, аз имам само уверенията на сегашния собственик,който е коректно и почтено момче,ако и да не и е първи собственик.
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 159 госта