пак за акумулатор
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Re: пак за акумулатор
Хм, доколкото съм виждал, доста колеги не се замислят какво точно се случва в електросистемата при каране в града, на къси разстояния, особено вечер. Случва се да са пуснати фарове, парно(вентилатори на висока скорост), отопление на задното стъкло, чистачки, радио...дори с огромна бас-колона в багажника..., отопление на седалки, размразяване на огледала ЕДНОВРЕМЕННО. Е, при чакане на светофар - на 900+_ оборота кой осигурява нужната ел енергия? В голяма част от времето - същият акумулатор, от който сме завъртели двигателя преди малко... Известно време студеният двигател държи по-високи обороти, но след това? [Да не говорим за функции като 'send me home' когато къси светлини светят след спиране на двигателя] Доколкото съм установил (без специализирано оборудване) след нормално палене на двигател, за пълното му зареждане е необходимо изминаването на около 15 км - без светофари и работа на празен ход.
При спиране на светофари, където знам времената, обикновено изключвам/намалявам всички големи консуматори, не ми тежи. Като тръгна, ги пускам пак. Да не забравяме и какво се случва след всяко спиране на колата: незабавно започваме да източваме акумулатора с алармената система.
Всичко това, като общи зависимости и правила. А Монбат да ме прощават - никога повече.
Сега съм много доволен от Berga или подобно име, купен от стар и препоръчан акумулаторист, с гаранционна книжка и без никакво обслужване.
Въпрос: защо трябва да избираме акумулатор с нисък пусков ток??
При спиране на светофари, където знам времената, обикновено изключвам/намалявам всички големи консуматори, не ми тежи. Като тръгна, ги пускам пак. Да не забравяме и какво се случва след всяко спиране на колата: незабавно започваме да източваме акумулатора с алармената система.
Всичко това, като общи зависимости и правила. А Монбат да ме прощават - никога повече.
Сега съм много доволен от Berga или подобно име, купен от стар и препоръчан акумулаторист, с гаранционна книжка и без никакво обслужване.
Въпрос: защо трябва да избираме акумулатор с нисък пусков ток??
Каквото сам си направя, никой не може...
- slowtraveler
- Мнения: 4902
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: пак за акумулатор
Инструкторе, на времето наистина бе така...
Фаровете мъждукаха като включиш мигач...
Специално замервах и на маздата и на кашкая - при празен ход, включени де що консуматори има (отопления, фарове на дълги, климатици, въртене на волана) напрежението стоеше заковано...
Т.е. акумулатора се зарежда.
На маздата акумулатора и се разреди при експлоатация 3г основно на малка дистанция (под 3км), и то рядко (предходния месец бе карана десеттина пъти), след което в студена зима колата стоя без каране над 3 седмици.... Като карането бе задължително на фарове, отопления, климатроници и т.н. - без никакъв контрол на консуматорите...
Ако не я бях спрял за 3 седмици (стоейки на аларма), навярно нямаше да се налага дозареждане...
Фаровете мъждукаха като включиш мигач...
Специално замервах и на маздата и на кашкая - при празен ход, включени де що консуматори има (отопления, фарове на дълги, климатици, въртене на волана) напрежението стоеше заковано...
Т.е. акумулатора се зарежда.
На маздата акумулатора и се разреди при експлоатация 3г основно на малка дистанция (под 3км), и то рядко (предходния месец бе карана десеттина пъти), след което в студена зима колата стоя без каране над 3 седмици.... Като карането бе задължително на фарове, отопления, климатроници и т.н. - без никакъв контрол на консуматорите...
Ако не я бях спрял за 3 седмици (стоейки на аларма), навярно нямаше да се налага дозареждане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Re: пак за акумулатор
Хм, извинявай Слоу, добре е че си премерил напрежението и то не мърда, независимо от включени консуматори, но какви са стойностите на зарядния ток по това време? Доколкото си спомням количеството електричество е произведение на напрежение и ток?...
Изискването за зареждане на акумулатора в този конкретен случай противоречи на изискването за поддържане на ниски обороти и нищожен разход на гориво при режим празен ход. Много бих искал да присъствам на пълно, цялостно и гарантирано измерване на тези стойности на каквато и да е съвременна кола.
Изискването за зареждане на акумулатора в този конкретен случай противоречи на изискването за поддържане на ниски обороти и нищожен разход на гориво при режим празен ход. Много бих искал да присъствам на пълно, цялостно и гарантирано измерване на тези стойности на каквато и да е съвременна кола.
Каквото сам си направя, никой не може...
- slowtraveler
- Мнения: 4902
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: пак за акумулатор
Заповядай във Варна за проба
Поради обикновената химия на оловния акумулатор при 14.4 V (що годе стандартно напрежение на алтернатора, като на маздата то бе 14.0В) зарядния ток зависи от това колко е зареден акумулатора...
Ако е разреден, тока ще е по-висок: 1-8А.... (това при същото напрежение над 14В)
Ако е зареден, тока ще е 0.1-0.5А.... (отново при същото напрежение над 14В)
Просто няма друг вариант...
Няма как при напрежение на клемите (на електрическата система на автомобила) над 13В, акумулатора да се разрежда - това е напрежението на напълно зареден акумулатор.
Поради обикновената химия на оловния акумулатор при 14.4 V (що годе стандартно напрежение на алтернатора, като на маздата то бе 14.0В) зарядния ток зависи от това колко е зареден акумулатора...
Ако е разреден, тока ще е по-висок: 1-8А.... (това при същото напрежение над 14В)
Ако е зареден, тока ще е 0.1-0.5А.... (отново при същото напрежение над 14В)
Просто няма друг вариант...
Няма как при напрежение на клемите (на електрическата система на автомобила) над 13В, акумулатора да се разрежда - това е напрежението на напълно зареден акумулатор.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Re: пак за акумулатор
Може да се върже ампермер с показание поне до 20 А и да се види. На старите коли го има. На червения кабел, който от генератора отива на + на акумулатора. Само гледайте кабела да е дебел поне като оригиналния и да не правите късо, че там бушони няма, а заради некачествени изолации и работа под напрежение първо може да ви извади ума от главата, второ може и да пламне. При ток, колкото държи акумулатора направих късо с верижката на часовника, за отрицателно време само не полудях от температурата. После си носих изгореното на ръката поне месец. Затова при такива работи акумулатора се разкачва.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 4902
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: пак за акумулатор
Не може да се измери по предложения начин... За да се измери тока към/от акумулатора при работещ двигател и консуматори се ползват или ампер-клещи (за прав ток са доста по-скъпи), или се измерва по косвен начин - измерваш напрежението върху клемите на акумулатора при дадените условия. След което откачаш акумулатора и подаваш същото напрежение, мерейки тока....
На старите автомобили ампермера доколкото си спомням бе вързан на изхода на динамото/алтернатора, а там токовете са доста по-малки (нямаш стартов ток)...
Не, че не може да правиш фантасмагории - например да си направиш втори силов кабел към акумулатора, като при стартиране тока да отива през дебел кабел (шунт), а при нормалната работа да изключиш шунта, като тока вече да преминава през ампермер, но при силни токове наистина има вероятност нещо да объркаш
На старите автомобили ампермера доколкото си спомням бе вързан на изхода на динамото/алтернатора, а там токовете са доста по-малки (нямаш стартов ток)...
Не, че не може да правиш фантасмагории - например да си направиш втори силов кабел към акумулатора, като при стартиране тока да отива през дебел кабел (шунт), а при нормалната работа да изключиш шунта, като тока вече да преминава през ампермер, но при силни токове наистина има вероятност нещо да объркаш
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Re: пак за акумулатор
Може. Без фантасмагории и без шунт. Връзваш последователно и това е. Стартовия ток в случая не те интересува, достатъчно е, че в момент на стартиране ампермера показва отрицателни стойности /ако не си обърнал полюсите/, и категорично нереални. Но нали се интересуваме от зареждането, а не от разреждането.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 4902
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: пак за акумулатор
Ъхъ... И сигурно 20 амперовия ампермер спокойно си издържа 100-200А стартов ток през стартера ?Оги написа:Може. Без фантасмагории и без шунт. Връзваш последователно и това е. Стартовия ток в случая не те интересува, достатъчно е, че в момент на стартиране ампермера показва отрицателни стойности /ако не си обърнал полюсите/, и категорично нереални. Но нали се интересуваме от зареждането, а не от разреждането.
Или това не ни интересува?!
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Re: пак за акумулатор
Този ток не минава през стартера. Става дума за...
През него не минава стартов ток. Стартовия ток върви само по дебелите кабели и там е както казваш. Но при зареждане по тях няма никой.Оги написа:... червения кабел, който от генератора отива на + на акумулатора...
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 4902
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: пак за акумулатор
Мнението според мен е доста далеч от електротехниката...Оги написа:Този ток не минава през стартера. Става дума за...
През него не минава стартов ток. Стартовия ток върви само по дебелите кабели и там е както казваш. Но при зареждане по тях няма никой.Оги написа:... червения кабел, който от генератора отива на + на акумулатора...
Според познанията ми от електротехника ситуацията е следната:
Акумулатора е вързан в паралел с всички останали консуматори и алтернатора. И запаралелването е чрез дебелия кабел от Акумулатора през включвателя на бендикса на стартера до блока бушони.
Тънкия кабел от алтернатора до акумулатора (ако има такъв) не е зареждащ - алтернатора може да даде над 80-100А, и практически зарядния ток е по дебелия кабел от алтернатора към общия плюс, а акумулатора върши работа и на баланс на цялата система - ако консуматорите превишат генерираната мощност, то напрежението пада, и акумулатора започва да 'добавя' енергия към мрежата, разреждайки се ...
Няма как при паралелна верига да измериш консумацията само на един консуматор - трябва да прекъснеш веригата към интересуващия ни консуматор и последователно на него да вържеш ампермер.
А направиш ли го - целия стартов ток ще минава през ампермера (при автомобил с алтернатор а не динамо твърдо не се препоръчва изключването на акумулатора при работещ ДВГ, защото акумулатора се ползва за опорно напрежение на алтернатора, и без него напрежението на алтернатора може да скокне и над 60В и да изпука ЕКУ и друга електроника)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Re: пак за акумулатор
Писах как може да се следи тока на зареждане във всеки момент. Мога да демонстрирам, можеш да пробваш и сам. И това в никакъв случай не е мое откритие.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 4902
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: пак за акумулатор
Оги, тогава мериш тока, който генерира алтернатора...Оги написа:Писах как може да се следи тока на зареждане във всеки момент. Мога да демонстрирам, можеш да пробваш и сам. И това в никакъв случай не е мое откритие.
Което е нещо МНОГО РАЗЛИЧНО от тока на зареждане на акумулатора за който говорим....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Re: пак за акумулатор
Никаква разлика няма.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 4902
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: пак за акумулатор
Както се казва - NO COMMENTОги написа:Никаква разлика няма.
Аз бях дотук....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Re: пак за акумулатор
Мислех го същото към 17 ч.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 81 госта