пак за акумулатор

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Re: пак за акумулатор

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 07 Фев 2014 20:01

Хм, доколкото съм виждал, доста колеги не се замислят какво точно се случва в електросистемата при каране в града, на къси разстояния, особено вечер. Случва се да са пуснати фарове, парно(вентилатори на висока скорост), отопление на задното стъкло, чистачки, радио...дори с огромна бас-колона в багажника..., отопление на седалки, размразяване на огледала ЕДНОВРЕМЕННО. Е, при чакане на светофар - на 900+_ оборота кой осигурява нужната ел енергия? В голяма част от времето - същият акумулатор, от който сме завъртели двигателя преди малко... Известно време студеният двигател държи по-високи обороти, но след това? [Да не говорим за функции като 'send me home' когато къси светлини светят след спиране на двигателя] Доколкото съм установил (без специализирано оборудване) след нормално палене на двигател, за пълното му зареждане е необходимо изминаването на около 15 км - без светофари и работа на празен ход.
При спиране на светофари, където знам времената, обикновено изключвам/намалявам всички големи консуматори, не ми тежи. Като тръгна, ги пускам пак. Да не забравяме и какво се случва след всяко спиране на колата: незабавно започваме да източваме акумулатора с алармената система.
Всичко това, като общи зависимости и правила. А Монбат да ме прощават - никога повече.
Сега съм много доволен от Berga или подобно име, купен от стар и препоръчан акумулаторист, с гаранционна книжка и без никакво обслужване.

Въпрос: защо трябва да избираме акумулатор с нисък пусков ток?? smile.gif
Каквото сам си направя, никой не може...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от slowtraveler » 07 Фев 2014 20:17

Инструкторе, на времето наистина бе така...
Фаровете мъждукаха като включиш мигач...
Специално замервах и на маздата и на кашкая - при празен ход, включени де що консуматори има (отопления, фарове на дълги, климатици, въртене на волана) напрежението стоеше заковано...
Т.е. акумулатора се зарежда.
На маздата акумулатора и се разреди при експлоатация 3г основно на малка дистанция (под 3км), и то рядко (предходния месец бе карана десеттина пъти), след което в студена зима колата стоя без каране над 3 седмици.... Като карането бе задължително на фарове, отопления, климатроници и т.н. - без никакъв контрол на консуматорите...
Ако не я бях спрял за 3 седмици (стоейки на аларма), навярно нямаше да се налага дозареждане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Re: пак за акумулатор

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 07 Фев 2014 20:42

Хм, извинявай Слоу, добре е че си премерил напрежението и то не мърда, независимо от включени консуматори, но какви са стойностите на зарядния ток по това време? Доколкото си спомням количеството електричество е произведение на напрежение и ток?...
Изискването за зареждане на акумулатора в този конкретен случай противоречи на изискването за поддържане на ниски обороти и нищожен разход на гориво при режим празен ход. Много бих искал да присъствам на пълно, цялостно и гарантирано измерване на тези стойности на каквато и да е съвременна кола. mellow.gif
Каквото сам си направя, никой не може...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от slowtraveler » 08 Фев 2014 00:26

Заповядай във Варна за проба :thumbsup:
Поради обикновената химия на оловния акумулатор при 14.4 V (що годе стандартно напрежение на алтернатора, като на маздата то бе 14.0В) зарядния ток зависи от това колко е зареден акумулатора...
Ако е разреден, тока ще е по-висок: 1-8А.... (това при същото напрежение над 14В)
Ако е зареден, тока ще е 0.1-0.5А.... (отново при същото напрежение над 14В)
Просто няма друг вариант...
Няма как при напрежение на клемите (на електрическата система на автомобила) над 13В, акумулатора да се разрежда - това е напрежението на напълно зареден акумулатор.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от Оги » 08 Фев 2014 13:36

Може да се върже ампермер с показание поне до 20 А и да се види. На старите коли го има. На червения кабел, който от генератора отива на + на акумулатора. Само гледайте кабела да е дебел поне като оригиналния и да не правите късо, че там бушони няма, а заради некачествени изолации и работа под напрежение първо може да ви извади ума от главата, второ може и да пламне. При ток, колкото държи акумулатора направих късо с верижката на часовника, за отрицателно време само не полудях от температурата. После си носих изгореното на ръката поне месец. Затова при такива работи акумулатора се разкачва.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от slowtraveler » 08 Фев 2014 13:50

Не може да се измери по предложения начин... За да се измери тока към/от акумулатора при работещ двигател и консуматори се ползват или ампер-клещи (за прав ток са доста по-скъпи), или се измерва по косвен начин - измерваш напрежението върху клемите на акумулатора при дадените условия. След което откачаш акумулатора и подаваш същото напрежение, мерейки тока....
На старите автомобили ампермера доколкото си спомням бе вързан на изхода на динамото/алтернатора, а там токовете са доста по-малки (нямаш стартов ток)...
Не, че не може да правиш фантасмагории - например да си направиш втори силов кабел към акумулатора, като при стартиране тока да отива през дебел кабел (шунт), а при нормалната работа да изключиш шунта, като тока вече да преминава през ампермер, но при силни токове наистина има вероятност нещо да объркаш :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от Оги » 10 Фев 2014 09:58

Може. Без фантасмагории и без шунт. Връзваш последователно и това е. Стартовия ток в случая не те интересува, достатъчно е, че в момент на стартиране ампермера показва отрицателни стойности /ако не си обърнал полюсите/, и категорично нереални. Но нали се интересуваме от зареждането, а не от разреждането.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от slowtraveler » 10 Фев 2014 12:58

Оги написа:Може. Без фантасмагории и без шунт. Връзваш последователно и това е. Стартовия ток в случая не те интересува, достатъчно е, че в момент на стартиране ампермера показва отрицателни стойности /ако не си обърнал полюсите/, и категорично нереални. Но нали се интересуваме от зареждането, а не от разреждането.
Ъхъ... И сигурно 20 амперовия ампермер спокойно си издържа 100-200А стартов ток през стартера ? :whistle:
Или това не ни интересува?!
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от Оги » 10 Фев 2014 14:06

Този ток не минава през стартера. Става дума за...
Оги написа:... червения кабел, който от генератора отива на + на акумулатора...
През него не минава стартов ток. Стартовия ток върви само по дебелите кабели и там е както казваш. Но при зареждане по тях няма никой.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от slowtraveler » 10 Фев 2014 17:10

Оги написа:Този ток не минава през стартера. Става дума за...
Оги написа:... червения кабел, който от генератора отива на + на акумулатора...
През него не минава стартов ток. Стартовия ток върви само по дебелите кабели и там е както казваш. Но при зареждане по тях няма никой.
Мнението според мен е доста далеч от електротехниката...
Според познанията ми от електротехника ситуацията е следната:
Акумулатора е вързан в паралел с всички останали консуматори и алтернатора. И запаралелването е чрез дебелия кабел от Акумулатора през включвателя на бендикса на стартера до блока бушони.
Тънкия кабел от алтернатора до акумулатора (ако има такъв) не е зареждащ - алтернатора може да даде над 80-100А, и практически зарядния ток е по дебелия кабел от алтернатора към общия плюс, а акумулатора върши работа и на баланс на цялата система - ако консуматорите превишат генерираната мощност, то напрежението пада, и акумулатора започва да 'добавя' енергия към мрежата, разреждайки се ...
Няма как при паралелна верига да измериш консумацията само на един консуматор - трябва да прекъснеш веригата към интересуващия ни консуматор и последователно на него да вържеш ампермер.
А направиш ли го - целия стартов ток ще минава през ампермера (при автомобил с алтернатор а не динамо твърдо не се препоръчва изключването на акумулатора при работещ ДВГ, защото акумулатора се ползва за опорно напрежение на алтернатора, и без него напрежението на алтернатора може да скокне и над 60В и да изпука ЕКУ и друга електроника)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от Оги » 10 Фев 2014 17:39

Писах как може да се следи тока на зареждане във всеки момент. Мога да демонстрирам, можеш да пробваш и сам. И това в никакъв случай не е мое откритие. wink.gif
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от slowtraveler » 10 Фев 2014 17:49

Оги написа:Писах как може да се следи тока на зареждане във всеки момент. Мога да демонстрирам, можеш да пробваш и сам. И това в никакъв случай не е мое откритие. wink.gif
Оги, тогава мериш тока, който генерира алтернатора...
Което е нещо МНОГО РАЗЛИЧНО от тока на зареждане на акумулатора за който говорим....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от Оги » 10 Фев 2014 18:00

Никаква разлика няма.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4902
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от slowtraveler » 10 Фев 2014 18:03

Оги написа:Никаква разлика няма.
Както се казва - NO COMMENT :whistle:
Аз бях дотук.... no.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Re: пак за акумулатор

Мнение от Оги » 10 Фев 2014 18:34

Мислех го същото към 17 ч. :thumbsup:
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 81 госта