Смяна на крушка - невъзможно...

cooyote
Мнения: 49
Регистриран на: 12 Юни 2011 09:14
Местоположение: Варна

Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от cooyote » 05 Фев 2014 16:19

един час се опитвам да сменя десен къс на королата на сестра ми и се отказах...
Имам доста тънки пръсти и все пак е невъзможно да се бръкне както трябва... може всичко друга да им е супер на тойотите ама японците са се изложили с това...на моята киа се сменя за 30 секудни... :censored: :censored: :censored:

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от lederman » 05 Фев 2014 16:26

На Ситроен Ц5 за да се смени която и да е крушка от тялото на фара, задължително се сваля предната броня :)
При Волво S40 проблема са го решили много елегантно, фара се сваля изключително лесно (като си отворил капака, разбира се) и сменяш лесно и удобно.
Това е положението при съвременните коли....
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от zi_zi_top » 05 Фев 2014 18:01

1. Махаш капачката на казанчето за чистачките (всеки милиметър е ценен!!!).
2. Откачаш буксата на климатика за да можеш да дръпнеш свободно кабелния сноп настрани.
3. Откачаш буксата от цокъла на крушката.
4. Пред тръбите на АБС-а внимателно сваляш гумения капак на фара. Може де си помогнеш с тънки дълги клещи за да не го изпуснеш.
5. Пак оттам внимателно откачаш телената скоба и изваждаш бакелитовия цокъл заедно с крушката с дясната ръка, която е бръкнала в акушерска поза откъм АБС-а под тръбите.
6. Сменяваш крушката и с дясната ръка я поставяш на мястото й, а с лявата пред тръбите на АБС-а закопчаваш скобата-държач.

По обратния ред слагаш капака и включваш буксите и си готов! :thumbsup:

Аз ги правя тези процедури задължително с латексови ръкавици за да не си сваля 5 кв. см. кожа. laugh.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

deqn86
Мнения: 130
Регистриран на: 07 Яну 2013 17:16
Местоположение: a1234

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от deqn86 » 05 Фев 2014 19:00

Аз заради тази простотия ходих до сервиза на Тойота в ВТ миналата година angel.gif
Крушката изгоря баш като минавах през КАТ за да я регистрирам. След 1 час дупене и сигурно 3-4 разбирача се наложи да отида до там :)
Взеха ми 9лв като ми и смениха няколко изгорели бушона. Крушката си беше от мен де, а и чаках около час и половина в фоайето boxed.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от jim_beam » 05 Фев 2014 23:08

laugh.gif
днес понеже си размонтирах акумулатора да го дозареждам подмених 2-та габарита и 2-те къси.габаритите са елементарни,но късите си е зор,но понеже за да се свали акумулатора се маха една лайсна отпред,само на щифтове,и тия крушки се смениха безпроблемно.но без зор не мина,определено ги е засърбяло някъде японските инженери. biggrin.gif направих и подобрение,сложих габарити за 24V белким изкарат по-дълго.как светят ще разбера след като монтирам акумулатора,най-много пак да върна старите... tooth.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от Vesko » 05 Фев 2014 23:31

jim_beam написа:laugh.gif
днес понеже си размонтирах акумулатора да го дозареждам подмених 2-та габарита и 2-те къси.габаритите са елементарни,но късите си е зор,но понеже за да се свали акумулатора се маха една лайсна отпред,само на щифтове,и тия крушки се смениха безпроблемно.но без зор не мина,определено ги е засърбяло някъде японските инженери. biggrin.gif направих и подобрение,сложих габарити за 24V белким изкарат по-дълго.как светят ще разбера след като монтирам акумулатора,най-много пак да върна старите... tooth.gif
Ще светят двойно по-малко :)
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от jim_beam » 06 Фев 2014 18:25

ясно,те и така не вършат кой знае каква работа (отпред).реално винаги светят като запаля мотора заедно с късите,такъв ми е DLR-а.да видим колко ще изкарат. cool.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от slowtraveler » 06 Фев 2014 21:57

Доста неща в съвременните автомобили са 'невъзможни'...
Мислех си, че най-идиотския филтър за купе е сложен на Авенсиса - под педала на газта и то от две части....
Миналата година сменях филтъра на друг 'англичанин' - кашкая... Е там е Авенсиската простотия, ама умножена по 100....
За да смениш филтъра по книгите демонтираш газта и педала със стойката на спирачката...
Демонтираш двигателя за клапата за температура на климатика заедно с конзолата и...
И щастливо сменяш филтърчето, сглобявайки всичко по обратния ред (центровайки клапата за температура, че ако не си го спрял в правилното положение, пружинка премества клапата в крайно положение)...
Това действие се върши сгънат на четири под волана...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от jim_beam » 07 Фев 2014 00:01

tooth.gif tooth.gif tooth.gif

поне не съм сам,ама аз разглобих само една лайсна и си изподрах ръцете... ppp.gif
проблема при тези ингилизи е,че са мислени за десен волан,оттам идват ядовете.
Последно промяна от jim_beam на 07 Фев 2014 19:43, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
wscientist
Мнения: 104
Регистриран на: 25 Мар 2013 11:35
Местоположение: София

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от wscientist » 07 Фев 2014 12:35

Е... аз имам опит (неуспешен) със смяната на крушка на ляв, преден мигач на Renault Megane ІІ 2003г. И то посред зима на отрицателни температури на една бензиностанция на магистралата. Французина освен, че не е оставил достатъчно място да се бръкне, /и то през калника!/ но дори и да успееш да завъртиш цокъла с буксата, назад няма място накъде да изтеглиш крушката от самия фар! bash.gif
Накрая се оказа, че цокълът се е разхлабил и след 30мин дране на ръце, чупене на китки и пръсти, се оказа, че крушката е здрава и мигачът проработи!!! Щях да убия конструктора, ако ми беше пред очите... bash.gif :tfrag:
Toyota Yaris 1.33 VVT-i, 99hp, 6-степенна, ръчна, 09.2011.

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от Rudy » 07 Фев 2014 17:34

Т'ва японските дизайнери с лопата да ги биеш - виж немеца как е решил въпроса - може даже казанчето за течността за чистачките да смениш и тои без да отваряш капака:
Изображение
Изображение

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от jim_beam » 07 Фев 2014 18:24

малиии то като лего са го сглобили,от кръжока направи си сам. tooth.gif
поне не е като при даф за да смениш крушка се вдига цялата кабина. tooth.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 07 Фев 2014 18:59

"Ремонтопригодност" си е още професионален технически термин в авиацията. В техническата документация производителят публикува минимални времена за смяна на главни възли и агрегати... Щото там има детайли, чиято изправност преди полет се установява с малко огледалце на дълга дръжка+ лампичка... И там някои конструктори отнасят много, много псувни.
Бях свидетел през 90-те години как една мутра с внушителни размери щеше да набие монтьор в сервиза, защото бил дал 'нам колко милиона за т'ва ауди, а няма парно (ноември, сняг). След двайсетина минути монтьорът успя да извади огромен филтър за купето, целия мазно-черен, напълно запушен... mad.gif ... и нямаше нов за смяна! biggrin.gif
Ако пък конструкторите видят как се разглобяват/извършват някои смени, проверки и ремонти от техническия състав/собствениците, ще им се изправят прическите.
Конструкторите не винаги имат избор, но е крайно неприятно неща, които могат да се случат и отстранят насред път, да изискват специализирано оборудване и много време/разглобяване. А те не са чак толкова много: крушки, свещи, чистачки, 3-4 филтъра, масла и други течности, вероятно и замръзнали брави и прозорци...
Каквото сам си направя, никой не може...

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Re: Смяна на крушка - невъзможно...

Мнение от jim_beam » 10 Фев 2014 10:43

Instruktor много си прав,като примери при моя рав давам освен крушките горивния и масления филтър,които са така измислени,че да не може всеки да бара.камо ли някъде на път да пробваш да източиш вода или да смениш(горивен)-без инструменти никакъв шанс!да не говорим,че в един голям сервиз,където ми сменяха маслото трябваше да им казвам как се маха филтъра.и понеже не ми повярваха се оляха здраво с отработило масло.не че същото не стана и при моя майстор в бг,но ... tooth.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 78 госта