Да беше споделил с какво допълваш сетне и да приключим въпросаmartod написа:...винаги от "центрофугата" ми тече по ръкавите такава боза ...
Грес или друго в маншоните на каретата?
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
С високо оборотна грес за лагери, която също е светла на цвят, по рядка е от графитните и медните да речем, отделно по добре "залепва" за трипода с лагерчетата и центрофугата по трудно може да я вземе от там .. biggrin.gifScott написа:Да беше споделил с какво допълваш сетне и да приключим въпроса
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- slowtraveler
- Мнения: 4921
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Хм, греста, която бе в комплекта на маншона бе доста гъста - като обикновена грес (но май бе литиева)...
Не виждам никакъв смисъл да се слага 'високооборотна' грес - в края на краищата оборотите на валовете и каретата са много ниски...
Не виждам никакъв смисъл да се слага 'високооборотна' грес - в края на краищата оборотите на валовете и каретата са много ниски...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
За да са сложили японците медоподобна грес явно има защо. От доста време правят тойота и може да им се има доверие, лошото е, че никой не знае какво е мазилото. Може би в тм ауто знаят.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Получена благодарност: 11 пъти
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
МехаННика и Дизеловата мощ със сигурност знаят, но трябва да почакаме докато ни осветлят по въпроса.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Каталожния номер на греста за 4-runner е 90999-94037. Не ми прилича на боза.zi_zi_top написа:МехаННика и Дизеловата мощ със сигурност знаят, но трябва да почакаме докато ни осветлят по въпроса.
http://www.toyota-4runner.org/3rd-gen-t ... axles.html
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Два различини маншона на снимката с две различни греси за външно и вътрешно каре от които едната не се вижда с каква консистенция е, но е напредък.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Колеги, гресите са ясни благодарение на Скот
90999-94037 - за вътрешно каре
90999-94189 - за външно каре (трябва да е сива)
Външните карета се смазват с EP(Extreme pressure) грес с MoS2(молибденов бисулфид), а не с графитна грес, защото последната засъхва, спича и е по-твърда от молибденовата.
Греста за вътрешните карета също е ЕП грес, но малко по-лепкава и устойчива на високи температури, защото е по-близо до двг и ск.кутия.
Понякога слагат една и съща и на двете места(важното е да се сложи добре на иглените лагери на трипода)
За маниаците има и червена грес http://www.ebay.com/itm/New-Red-Line-Oi ... 0656175809
90999-94037 - за вътрешно каре
90999-94189 - за външно каре (трябва да е сива)
Външните карета се смазват с EP(Extreme pressure) грес с MoS2(молибденов бисулфид), а не с графитна грес, защото последната засъхва, спича и е по-твърда от молибденовата.
Греста за вътрешните карета също е ЕП грес, но малко по-лепкава и устойчива на високи температури, защото е по-близо до двг и ск.кутия.
Понякога слагат една и съща и на двете места(важното е да се сложи добре на иглените лагери на трипода)
За маниаците има и червена грес http://www.ebay.com/itm/New-Red-Line-Oi ... 0656175809
Нека колегите кажат дали е вярно това дето го пиша за каретата, ама повече ще се зарадвам ако напишат някое мнение по постовете ми за МАФ сензораzi_zi_top написа:МехаННика и Дизеловата мощ със сигурност знаят, но трябва да почакаме докато ни осветлят по въпроса.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Ако искаш да вземе акъл от такъв, който не знае дали и кога се ползва "сменявам" и "сменям"...!zi_zi_top написа:Преди 3 години в един бояджийски сервиз от проклетия ми бяха продупчили маншона на дясното външно каре и се наложи да го сменявам.
1. Не намерих алтернативен маншон, а само оригинален - комплект 2 маншона (външен и вътрешен) + тубичка грес и скобите (цена около 360 лв. )
2. Маншоните се сменяват само след демонтаж на полуоската.
3. Греста си изглеждаше точно като калциева грес, но не си спомням какво пишеше като спецификация.
П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"!
В една друга тема беше писал "Както пиша, така и оперирам!"...дано не се налага никому!
- zi_zi_top
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Получена благодарност: 11 пъти
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Сменявам
П.С. Да не вземеш да се възгордееш, че ти отговарям. По принцип съм ти изключил мненията и не ги чета. Случайно видях това мнение, защото не се бях регистрирал.
Минало несвършено време! У Вършец не ги ли учите тези времена???mirott написа:Ако искаш да вземе акъл от такъв, който не знае дали и кога се ползва "сменявам" и "сменям"...!zi_zi_top написа:Преди 3 години в един бояджийски сервиз от проклетия ми бяха продупчили маншона на дясното външно каре и се наложи да го сменявам.
1. Не намерих алтернативен маншон, а само оригинален - комплект 2 маншона (външен и вътрешен) + тубичка грес и скобите (цена около 360 лв. )
2. Маншоните се сменяват само след демонтаж на полуоската.
3. Греста си изглеждаше точно като калциева грес, но не си спомням какво пишеше като спецификация.
П.С. Ледерман, не взимай акъл от човек, който пише "зглобява"!
В една друга тема беше писал "Както пиша, така и оперирам!"...дано не се налага никому!
П.С. Да не вземеш да се възгордееш, че ти отговарям. По принцип съм ти изключил мненията и не ги чета. Случайно видях това мнение, защото не се бях регистрирал.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Сменявам е несвършения вид просто, нищо повече. Условно казано са нещо като продължителното време в английския - тоест, незавършено действие, действие в процес. От тази гледна точка, освен ако не сменяваш нещо непрекъснато, което, съгласи се, почти никой никога не прави, то този несвършен вид просто се употребява много рядко. Да, ама не - хората си го употребяват и там, където им трябва свършен вид.
Прави се едно заменяне, което наистина идва от типова грешка да се образуват някакви -вам форми. Част от тях ги няма изобщо, част от тях, както този, ги има, ама не се употребяват правилно.
"Преди 3 години в един бояджийски сервиз от проклетия ми бяха продупчили маншона на дясното външно каре и се наложи да го СМЕНЯ"-ако беше толкова грамотен, щеше да го напишеш така! Защото "сменявам" означава, че продължаваш да го правиш много пъти...и до сега!
Също и "Маншоните се СМЕНЯТ само след демонтаж на полуоската."
"Постоянно сменявам крушки защото горят" и "Сменям крушката, защото изгоря"...
И както си тръгнал да ни учиш на грамотност, вземи себе си научи първо!
Добре, че има и други като теб та намираме в нета лесно неща, които да копираме вместо да пишем дълго обяснения...!
Дали разбра нещо?! Дано поне пациентите са ти по-малко, та да не им се налага често да сменяват хирурга...да не беше сменят?!
p.s. Горд съм, че не четеш мненията ми, отдавна! Колкото по-малко хора с високо мнение за себе си без особено покритие около мен, толкова по-добре!
Прави се едно заменяне, което наистина идва от типова грешка да се образуват някакви -вам форми. Част от тях ги няма изобщо, част от тях, както този, ги има, ама не се употребяват правилно.
"Преди 3 години в един бояджийски сервиз от проклетия ми бяха продупчили маншона на дясното външно каре и се наложи да го СМЕНЯ"-ако беше толкова грамотен, щеше да го напишеш така! Защото "сменявам" означава, че продължаваш да го правиш много пъти...и до сега!
Също и "Маншоните се СМЕНЯТ само след демонтаж на полуоската."
"Постоянно сменявам крушки защото горят" и "Сменям крушката, защото изгоря"...
И както си тръгнал да ни учиш на грамотност, вземи себе си научи първо!
Добре, че има и други като теб та намираме в нета лесно неща, които да копираме вместо да пишем дълго обяснения...!
Дали разбра нещо?! Дано поне пациентите са ти по-малко, та да не им се налага често да сменяват хирурга...да не беше сменят?!
p.s. Горд съм, че не четеш мненията ми, отдавна! Колкото по-малко хора с високо мнение за себе си без особено покритие около мен, толкова по-добре!
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Миротт, губиш ми времето да ти чета словоизлиянията, а и не само моето.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Ами не ги четете просто biggrin.gif ! Има една опция-игнорирате ми мненията като прословутия "грамотен" доктор и така! Не може да се подиграват постоянно на другите какви са, а елементарни неща да не ги знаят! И кое е словоизлияние от моя страна? Това дето показвам как е правилно ли? Доообре biggrin.gif ...
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Определено е грес. Стара е темата, но е голяма мистерия тази грес. И аз бая съм се чудил. Попаднах на тази тема, понеже ми се наложи да сменявам маншон вътрешно каре на Мицубиши. В Мицубиши форума е много трудно да се заформи някаква техническа дискусия, предвид, че масово нищо не разбират. (не са лоши хората де, просто повечето наистина нищо не разбират.)
Обикновено се случва да питам нещо, а след това да чета насам-натам и сам да си отговоря на техническите въпроси. Понеже все пак целта на форумите е, че все някой след нас ще реши да прави същото нещо - да не го открива наново, а да спести време, като ползва готово решение, та реших да ви споделя това, на което попаднах:
https://www.drive2.ru/l/288230376152682849/
Човекът е решил да си смени профилактично греста в каретата и е изучил обстойно свойствата на различните видове греси. За вътрешните карета се е спрял на тази, като евтина и покриваща до голяма степен изискванията: Mobil Mobilgrease XHP 222
У нас тази грес се продава при специализираните вносители на масла и греси на цена около 11.50-12.00 лв. туба от 400 гр.
(в едно каре се слага 100-130 грама.)
По-гъста е от оригиналната - гъстота NLGI2. Оригиналната тече като боза, което пък прави по-трудно сглобяването на карето на място - под колата. Ако е извън колата, можем да го обърнем като чаша и да го налеем с по-течна грес. Има и Mobilgrease XHP 221 (с гъстота NLGI 1) - но не съм проучвал дали я продават в БГ. (- даже останах с впечатление, че не.)
NLGI 2 е максималното като гъстота, което препоръчват за такива иглени лагери във вътрешните карета.
Преди да тръгна да чета разпитах всичките си познати. Преобладаващите отговори бяха: 1. че не знаят. 2. че се слага графитна грес. Може би и в повечето авто-сервизи слагат графитна.
Да, сигурно ще работи с всякаква грес - графитна, и т.н. - каквато му сложат в сервиза.
Но ето това са дребните подробности, заради които някои хора предпочитат сами да си правят колите.
На практика се оказа, че много малко хора познават свойствата на различните видове греси и приложението им. На сайта на един от българските вносители попаднах на кратко описание, на достъпен език: http://oilgroupbg.com/греси
Статията на руснака ми се видя особено полезна, затова ми се прииска да ви я споделя - освен всичко друго, в края на статията са изброени конкретни марки греси и кои от тях за какво са подходящи.
Обикновено се случва да питам нещо, а след това да чета насам-натам и сам да си отговоря на техническите въпроси. Понеже все пак целта на форумите е, че все някой след нас ще реши да прави същото нещо - да не го открива наново, а да спести време, като ползва готово решение, та реших да ви споделя това, на което попаднах:
https://www.drive2.ru/l/288230376152682849/
Човекът е решил да си смени профилактично греста в каретата и е изучил обстойно свойствата на различните видове греси. За вътрешните карета се е спрял на тази, като евтина и покриваща до голяма степен изискванията: Mobil Mobilgrease XHP 222
У нас тази грес се продава при специализираните вносители на масла и греси на цена около 11.50-12.00 лв. туба от 400 гр.
(в едно каре се слага 100-130 грама.)
По-гъста е от оригиналната - гъстота NLGI2. Оригиналната тече като боза, което пък прави по-трудно сглобяването на карето на място - под колата. Ако е извън колата, можем да го обърнем като чаша и да го налеем с по-течна грес. Има и Mobilgrease XHP 221 (с гъстота NLGI 1) - но не съм проучвал дали я продават в БГ. (- даже останах с впечатление, че не.)
NLGI 2 е максималното като гъстота, което препоръчват за такива иглени лагери във вътрешните карета.
Преди да тръгна да чета разпитах всичките си познати. Преобладаващите отговори бяха: 1. че не знаят. 2. че се слага графитна грес. Може би и в повечето авто-сервизи слагат графитна.
Да, сигурно ще работи с всякаква грес - графитна, и т.н. - каквато му сложат в сервиза.
Но ето това са дребните подробности, заради които някои хора предпочитат сами да си правят колите.
На практика се оказа, че много малко хора познават свойствата на различните видове греси и приложението им. На сайта на един от българските вносители попаднах на кратко описание, на достъпен език: http://oilgroupbg.com/греси
Статията на руснака ми се видя особено полезна, затова ми се прииска да ви я споделя - освен всичко друго, в края на статията са изброени конкретни марки греси и кои от тях за какво са подходящи.
- slowtraveler
- Мнения: 4921
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Re: Грес или друго в маншоните на каретата?
Според мен руснаците (както в доста случаи) малко преиграват
В смисъл, че ми се струва най-малкото глупаво да се твърди, че след 10-15г експлоатация карето се е разбило не поради нормалното си износване, а заради загубване мазителните свойства на греста... Та затова да се отваря при здрав маншон карето за да му се сменя греста
Между другото ако някой е сменял скоро маншон, моля да сподели дали с маншона не идва и греста...
В миналото маншоните ги продаваха в комплект с тубичка грес за смяната - т.е. в единствения случай, когато ми се е налагало да сменям маншон (преди около 20г) новия си дойде с греста...
Така, че не ми се е налагало да се замислям каква грес да сложа.
От друга гледна точка - това си е обикновена механична 'трансмисия' - доста греси биха били подходящи...
В смисъл, че ми се струва най-малкото глупаво да се твърди, че след 10-15г експлоатация карето се е разбило не поради нормалното си износване, а заради загубване мазителните свойства на греста... Та затова да се отваря при здрав маншон карето за да му се сменя греста
Между другото ако някой е сменял скоро маншон, моля да сподели дали с маншона не идва и греста...
В миналото маншоните ги продаваха в комплект с тубичка грес за смяната - т.е. в единствения случай, когато ми се е налагало да сменям маншон (преди около 20г) новия си дойде с греста...
Така, че не ми се е налагало да се замислям каква грес да сложа.
От друга гледна точка - това си е обикновена механична 'трансмисия' - доста греси биха били подходящи...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 100 госта