ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от t k d4d » 07 Апр 2014 06:24

Здравейте колеги! Наскоро смених дискове и накладки на TRV, и много взе да ми цапат ал. джантите с чернилка.Това какво значи меки или твърди са накладките?

Аватар
D22DJ
Мнения: 9
Регистриран на: 18 Юни 2010 23:11

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от D22DJ » 07 Апр 2014 08:37

В твоя случай с накладки от тази марка TRW - меки.

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Airfan » 07 Апр 2014 09:59

t k d4d написа:Здравейте колеги! Наскоро смених дискове и накладки на TRV, и много взе да ми цапат ал. джантите с чернилка.Това какво значи меки или твърди са накладките?
Меки, така трябва - да цапат.
Изображение Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Rudy » 07 Апр 2014 12:13

Фрикция (триене) - ефекта който търсим при спиране. При фрикцията се получава изтриване на двете контактуващи повърхности - дискове и накладки.
Две опции - диска е по-твърд от накладките (меки) => накладките се износват по-бързо и цапат джантите повече.
Втората възможност - твърди накладки - износват се по-бавно, но износват дисковете по-бързо. Нормално на всеки три смени на накладки се сменят и дисковете (разбира се след измерване на дебелината на диска и попадането му под нормата). Ако обаче сложиш по-твърди накладки - става на две или дори на всяка смяна на накладки.
Изображение

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Airfan » 07 Апр 2014 13:34

Rudy написа:Фрикция (триене) - ефекта който търсим при спиране. При фрикцията се получава изтриване на двете контактуващи повърхности - дискове и накладки.
Две опции - диска е по-твърд от накладките (меки) => накладките се износват по-бързо и цапат джантите повече.
Втората възможност - твърди накладки - износват се по-бавно, но износват дисковете по-бързо. Нормално на всеки три смени на накладки се сменят и дисковете (разбира се след измерване на дебелината на диска и попадането му под нормата). Ако обаче сложиш по-твърди накладки - става на две или дори на всяка смяна на накладки.
+ бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Изображение Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Rudy » 07 Апр 2014 13:40

Airfan написа:+ бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Това не е задължително - зависи от много неща - освен различни типове накладки има и различни типове дискове. Освен това има много голямо знчение, как се работи със спирачките - някои комбинации работят по-добре като ги загрееш, т.нар. спортни. Други (като тези за първоначално вграждане) - като ги загрееш - не спират...
Като обобщение - няма универсален отговор!
Изображение

Аватар
dnedkov
Мнения: 165
Регистриран на: 26 Ное 2011 17:45
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от dnedkov » 07 Апр 2014 19:54

Да запитам и аз, имате ли впечатления от Ferodo? Мисля да сменям предни дискове и накладки, но не съм доволен от Bosch-a, много са шумни.
Corolla Verso 1.8VVTi SOL 2006, Honda Jazz 1.4 CVT
www.polivni.com

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Japanese_fever » 07 Апр 2014 20:35

Може ли Rudy да ми обясни как моите накладки:
- хем цапат много
- хем ядат дисковете
- хем чисто нови дискове вече са за смяна, а накладките са на половина

Та какви са ми накладките, меки или твърди?
Мараката и модела ca Hawk HP+.
Знам само, че накладките ми спират сигурно по-бързо от на всички пишещи тук.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Vesko » 07 Апр 2014 20:37

Japanese_fever написа:Може ли Rudy да ми обясни как моите накладки:
- хем цапат много
- хем ядат дисковете
- хем чисто нови дискове вече са за смяна, а накладките са на половина

Та какви са ми накладките, меки или твърди?
Мараката и модела ca Hawk HP+.
Знам само, че накладките ми спират сигурно по-бързо от на всички пишещи тук.
Не спира ли автомобила, а не накладките? worthy.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Japanese_fever » 07 Апр 2014 20:40

Airfan написа: + бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Ела да видиш дали не спира.
Въобще това, че накладките цапат не значи, че са "меки", а зависи от какъв материал са.
Както и това, че накладките износват дисковете не значи, че са "твърди".
Спортните накладки - цапат много, хабят досковете и скърцат от време на време, ОБАЧЕ са много агресвини и спират двойно по-бързо от обикновените.
ИЗборът е твой - ако искаш тихи и чисти накладки няма как да спират като тези дето цапат, ядат дисковете и скърцат.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Airfan » 07 Апр 2014 22:12

dnedkov написа:Да запитам и аз, имате ли впечатления от Ferodo? Мисля да сменям предни дискове и накладки, но не съм доволен от Bosch-a, много са шумни.
Ако взимаш накладки, гледай да са серия FDB, не по-лоша.
Japanese_fever написа:
Airfan написа: + бонус не спиране при втория вариант с твърди накладки.
Ела да видиш дали не спира.
Въобще това, че накладките цапат не значи, че са "меки", а зависи от какъв материал са.
Както и това, че накладките износват дисковете не значи, че са "твърди".
Спортните накладки - цапат много, хабят досковете и скърцат от време на време, ОБАЧЕ са много агресвини и спират двойно по-бързо от обикновените.
ИЗборът е твой - ако искаш тихи и чисти накладки няма как да спират като тези дето цапат, ядат дисковете и скърцат.
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Изображение Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Japanese_fever » 08 Апр 2014 04:49

Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?
Ти въобще карал ли си със спортни накладки и правиш ли разлика м/у спортни и състезателни накладки?
Това да не са ти гуми да ги загряваш? tooth.gif
А на дълга права като ти изстинат спирачките как ще спреш после? unsure.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4948
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 157 пъти
Получена  благодарност: 147 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от slowtraveler » 08 Апр 2014 08:24

Japanese_fever написа:
Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?
Ти въобще карал ли си със спортни накладки и правиш ли разлика м/у спортни и състезателни накладки?
Това да не са ти гуми да ги загряваш? tooth.gif
А на дълга права като ти изстинат спирачките как ще спреш после? unsure.gif
Аз съм карал.
Усещането бе такова: първото спиране при студени спирачки е едно свирене, проскръцване и други звуци с не-съвсем добър ефект за спиране (усещаш го като малко по-тежък педал)...
След 2-3 спирания нещата вече се оправят - педала става по-лек, свиренето на конкретните накладки изчезваше...
Дълги прави и т.н. - това да не ти е Ф1 tooth.gif
Това, че температурата на диска на правата е слязла до 100-150С не е като да е студен на 10-20С.. В града след първото (по-слабо) спиране не се усещаше негативен ефект - спирачките явно си поддържаха що годе нормална температура и не успяват да изстинат чак толкова, че да се усеща кофти спиране.
А интензивно спиране при висока скорост при продължително неползване на спирачките ги нагрява за части от секундата или секунда (да, за Ф1 е много важно, но при лек 'любителски' автомобил практически не се усеща толкова силно този ефект, защото преминава бързо)..
Става въпрос за по-мощен и предполагащ по-агресивно каране автомобил с оригинални дискове и накладки..

Специално за различни марки накладки съм експериментирал на времето (включително нитене на ново феродо в 'бедните' години :) ). От доста години слагам само оригинални.
Иначе или се променяше усещането за автомобила (по-твърд/мек педал), или започваше по-активно ядене на накладки или дискове/барабани.
Като съм мерил дисковете (Астра, Авенсис, Мазда6) съм стигал до извода, че трети комплект накладки не могат да се въртят на стар диск. При свършване на първия комплект (до начално сработване на ламаринката) диска е износен 45-55% на горните автомобили. На втория комплект - 90-100%. Т.е. дори и да са износени 90% (все още в допуска), то не съм рискувал да слагам стария диск с новите накладки, защото към края на живота им диска ще е износен на 140-150%...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Airfan » 08 Апр 2014 08:52

Japanese_fever написа:
Airfan написа:
Спортните накладки може да спират, но го правят след като ги загрееш добре. Преди това са студени, скърцат и със сигурност спират по-зле от ОЕМ такива, според мен. С нормално каране в града не виждам как да ги загрееш, за това са и спортни - с карбон и разни други екстри.
Въй, как разбра? Не си спомням да си ми карал колата?
Ти въобще карал ли си със спортни накладки и правиш ли разлика м/у спортни и състезателни накладки?
Това да не са ти гуми да ги загряваш? tooth.gif
А на дълга права като ти изстинат спирачките как ще спреш после? unsure.gif
От Бургас си, нали? biggrin.gif

Ами карал съм едно Ево IX, което бе тренировъчната кола на един рали пилот от нашия шампионат и да ти кажа не спираше добре в началото. Предполагам колата беше със състезателни накладки и за мен до момента спортни = състезателни.
Изображение Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Rudy » 08 Апр 2014 10:39

Airfan написа:
Japanese_fever написа:
Airfan написа: Въй
От Бургас си, нали? biggrin.gif
По туй "въй" ли го разбра? Неее! Джапанезето е родом от Шикаго! Ние тук не ги разбираме тия работи! Затуй требе некой отатък големата вода да ни ги обясни... Сега ша зема да си демонтирам катализатора и после да го върна обратно - белким допринеса БГ да се оправи...
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта