ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Airfan » 08 Апр 2014 22:27

Japanese_fever написа:Така по-мога да се съглася. Дано и Аirfan да го прочете, защото по-нагоре ми говореше за някакви бонуси.
За твърдостта на диска няма да говорим, сравняваме спрямо OEM или оригиналния диск на колата.
Чета аз, чета, ама малко зор днес в офиса и нямах време да пиша.

Попринцип съм склонен да се съглася с твърдението, че има да ги наречем ОЕМ накладки за нормално шофиране и различни класове накладки за по-спортно, да го наречем, шофиране. Като вторите със сигурност при еднакви други условия при първите спирания спират по-зле от ОЕМ. Тези с добавките за душите със спортен дух не мога да ги коментирам, защото нямам личен опит, освен горе споменатото Мицу, но то е друга категория и изобщо не може да става дума за сравнение.

Та ако коментираме разпространените у нас накладки - АТЕ, Феродо, ТРВ, Делфи и прочие, ще се срещнат меки, цапащи, спиращи накладки и твърди, нецапащи, по-слабо спиращи, но за сметка на това износващи диска накладки (например Тръстинг). Преди време си монтирах Брембо Макс на колата в комплект с накладки Ате (на тях имаше щампа Галфер, но това е друга бира), а мой приятел монтира Брембо Макс + Тръстинг. Имахме еднакви коли, с еднакви мотори - резултатът бе, че аз за 20 000 минах средата на накладките, дисковете почти нямаха ръбче, а той за 20 000 беше за смяна на диска... за сметка на това накладките бяха почти нови и определено не спираше по-добре.

Та това са моите виждания за накладките при нормална употреба на автомобил. За трак дни, писти и прочие не мога да кажа... blush.gif

Да уточня, че на същата кола съм карал и с други комбинации от накладки и дискове, но да не навлизам в подробности за сега.
Изображение Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Japanese_fever » 08 Апр 2014 22:35

Airfan написа: Като вторите със сигурност при еднакви други условия при първите спирания спират по-зле от ОЕМ.
Ти хубаво спомена опита си, но аз пак казвам - горното не е вярно.
Не знам как е при обикновените накладки, но при спортните на кутията си пише как да се разработят при първите спирания, което ако бъде направено както трябва спирчаките спират при всякакви условия. Обикновено инструкциите са първите 3 спирания да са със скорост около 50 км/ч, а следващите 3 да са със скорост около 130 км/ч. Като спирането трябва дае плавно и да избягваш блокиране на колелата, както и без да спираш наълно на колата. По този начин се образува филм в/у диска от отделен материал от накладката, който филм след това спомага за зацепването на накладката бързо и веднага. Та мисълта ми е, ако накладките ви нямат такива инструкции за разработване значи не са спортни.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Rudy » 08 Апр 2014 22:47

Последно?
Japanese_fever написа:... Това да не са ти гуми да ги загряваш? tooth.gif
Изображение

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Airfan » 08 Апр 2014 22:56

Попринцип не обичам да говоря без да съм изпитал нещо на гърба си и в случая споделям моя опит. Не твърдя, че съм прав! Хората, които четат, съответно ще прочетат дискусията и ще преценят за себе си какво да направят и за това тук си хабим клавиатурите да пишем. drunk.gif
Пак казвам, аз спортни накладки не съм слагал никога и на практика нямам опит с поведението им. Като цяло спортни накладки тук в България масово не се предлагат.
Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от slowtraveler » 08 Апр 2014 23:10

Japanese_fever написа:....Та мисълта ми е, ако накладките ви нямат такива инструкции за разработване значи не са спортни.
Да ти пусна ли линк на известен производител на спирачни системи, където е указан точния начин за разработване/напасване на нови обикновени накладки :whistle:
Странно защо начина почти съвпада с написаното от теб... Пък накладките не са 'спортни'...
Въпроса не е в отлагането на накладка върху диска, а в създаване на правилна консистенция (явно при определено термичното натоварване) на повърхностния слой на самата накладка (феродото)...
При прегряване накладката се 'закалява' и не спира ефективно...
Избягва се напълно спиране при разработване на накладките за да се избегне локално прегряване на диска (което може да промени структурата на ДЖилязото в дадената зона и в последствие вибрации) или пък прегряване на накладката.
Така ги виждам нещата. Разработвайте правилно новия комплект - лесно и бързо е, а пести нерви след това...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от nowyaris » 08 Апр 2014 23:20

Така че с избора на накладки - умната.И който си е махнал катализатора веднага да го сложи обратно mad.gif .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Japanese_fever » 09 Апр 2014 10:56

Rudy написа:Последно?
Japanese_fever написа:... Това да не са ти гуми да ги загряваш? tooth.gif
Последно спортни накладки не съм чувал, а и ъсм сигурен че не се нуждаят от загряване, за да спират добре. Моите коват още в началото и като срудени.
За състезателни не съм сигурен, но там може да се изиква известно покачване на температурата, но те са си само за писта, така или инче.

Та накладките аз ги деля на 3 видя, според предназначение, а те може и да са повече (според материал):
- ОЕМ (оригинални от производителя)
- High Performance (спортни)
- Racing (състезателни)

Ако не си карал и 3-те вдиа не мисля, че мнението ти ще е меродавно. Аз съм карал само с първите два вида и разликата е огромна в полза на вторите.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от nowyaris » 09 Апр 2014 11:29

Значи вече две неща не са ми ясни.Първо когато се състезавам дали спортувам или не.Това не ми е ясно откакто започна да бълваш по темата само глупости.Второто по-ново,откога в превод на български High Performance означава "спортни".То че английския ми е ужасен е вярно,ама чак пък толкова.... .И отделно от това в качеството си на какъв определяш колко и какви видове спирачни накладки има,че на всичко отгоре и ангажираш колегите със напълно погрешни мнения и схващания по този въпрос,а също и по всички останали въпроси ? Не само технически.... .Дай малко по-уравновесено - ако нивото на колегите ти в някоя американска кухня ти позволява да изпъкнеш със знания,в този Форум нивото е малко по-друго.Свиквай.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от scorpion » 09 Апр 2014 14:42

Твърди или меки накладки, твърди или меки дискове ... много относителен въпрос поради многобройните производители на въпросните части.
Не знам на Авенсиса ми кой е производител на дисковете и накладките (последните са с бранда на БОШ) но за вече близо 60 хил.км изминати от закупуването на колата като нова, предните дискове са с около 1 мм износване, а накладките са с дебелина около 4-5 мм, задните с по-малко от милиметър износване, накладките са с дебелина около 5-7 мм (ако окомера ми е точен rolleyes.gif ) Това установихонзи ден, при смяната на гумите с летни (директно с джанта). За тези близо 60 хил.км не съм усетил разлика в поведението при спиране. Единствено е спаднала обяснимо течността в казанчето. Не знам колко още ресурс имат накладките но мисля сега при осблужването да ги сменя всичките. Най-малкото, че все пак 5 години от вграждането в колата си е дълъг период от време и не бих искал изненади ... После какво ще е поведението не знам ... за мен това си е добър пробег с тези накладки,като обаче се стремя да не ползвам екстремно спирачките и ползвам двигателната такава при всяка възможност, т.е. рядко карам с изключена скорост или превклювам на по-ниска предавака и т.н. ...

Та искам да кажа, че ми е все едно дали са твърди или меки накладките стига колата да спира добре и смяната на накладки и дискове да не се налага често biggrin.gif

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4203
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от zi_zi_top » 09 Апр 2014 16:00

Мисля, че ще допуснеш грешка (най-малкото с излишен разход), ако ги смениш. :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от slowtraveler » 09 Апр 2014 16:37

Накладките не се сменят по време, а по износване.
Докато не са достигнали до минимума си не виждам смисъл да се сменят.
Виж обаче този 1мм износване на диска (предполагам имаш предвид от всяка страна) вече е на границата на максимално износване на диска.
Така, че се приготви заедно с накладките да смениш и дисковете...
Ако не се лъжа на авенсиса смених оригиналните задни накладки на над 75х.км (или 90х.км), като дисковете имаха минимално износване.
Предните накладки тогава бяха на около 50% износени - въобще не ги пипнах.
Колата продължаваше да си спира нормално (като за авенсис де - с известни забележки tooth.gif )


P.S. Сега отново прочетох какво пише за джипа - спортно управление и окачване, 4бр спортни дискови спирачки ....
Абе много спортен автомобил си е това, та затова има нужда от спортни спирачки tooth.gif
Под спортните дискови спирачки сигурно имат предвид това, че предните апарати са с по няколко бутала, но едва ли заради спортни амбиции, а по-вероятно заради огромното тегло на автомобила.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Japanese_fever » 09 Апр 2014 19:58

scorpion написа: Не знам колко още ресурс имат накладките но мисля сега при осблужването да ги сменя всичките.
И аз мисля, че добре ще направиш като ги смениш, въпреки че може да изчакаш примерно едни 5000-10 000 км. Накладките имат сервизен минимум, това че не са още на желязо, не значи че не може да ги смениш. Но досковете също са за смяна - имай на преди вод, че щом са се износили с 1 мм, значи е общо 2мм (отвътре и отвън по 1мм). А по спецификации диска се сменя след като дебелината му се е намалила с 2 мм. Ако искаш може да изчакаш докато започнат да ти скърцат накладките, те имат едни пластинки дето издават шум като станат много тънки, но както казваш ти 60К км за занкладки е прекрасен пропбег и може да ги смениш, особено ако си имал екстремни спирания при които спирачките са миришели след това. Нормално, че спирачната ти течност й е паднало нивото, нали накладките са вече към края на живота си. Може да долееш до макс, ако имаш, а после като слагаш нови те ще си изхвърлят допълнителното количество.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Japanese_fever » 09 Апр 2014 20:02

nowyaris написа:Значи вече две неща не са ми ясни.Първо когато се състезавам дали спортувам или не.
Ярисе, ти като си завършил (абе ти верно заръшл ли си го или не) техникум по селско-стопанска техника, професионален механик ли си? Ама може ли да работиш във Формула 1 щом си професионален механик. Отделно, ако тичаш пред блока спортуваш ли - спортуваш, ама може ли да се явяваш на олимпйски игри?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

vodafon
Мнения: 135
Регистриран на: 30 Юни 2013 16:23

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от vodafon » 09 Апр 2014 21:09

от Japanese_fever » 09 Апр 2014 ....

Абе ти верно си голяма мерудия,и като направиш 1000000 поста ще имаш ли награда ?
Много ме развеселяваш напоследък /откакто съм във форума де/ :blob7: :blob6: :blob5: :blob4: :blob8: :blob3: :blob2: :blob:

Нормалните накладки се използват с нормални дискове и са с работна температура под 400 С.
Спортните /щото това са и състезателни/ са няколко вида и се използват в зависимост от спорта - писта/драг/рали и т.н + авиация
Тяхното прилагане е с адекватни на тях дискове и апарати 4-6-8-10-12 бутални.
Работна температура от 500 до 900 С и биват органични - висок сегмент със съдържание на кевлар,
метало-органични , съдържат стоманени фибри
металокерамични или така наречените самолетни накладки - сещай се какви са.

Няма как да търсиш от спортна накладка с обикновен диск и еднобутален апарат някакво спиране.
Ако някой е карал на писта направен автомобил трябва да знае как се подържа температурата на спортните накладки за да спрат както трябва
Последно промяна от vodafon на 09 Апр 2014 21:34, променено общо 1 път.

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от max-2 » 09 Апр 2014 21:14

scorpion написа:Твърди или меки накладки, твърди или меки дискове ... много относителен въпрос поради многобройните производители на въпросните части.
Не знам на Авенсиса ми кой е производител на дисковете и накладките (последните са с бранда на БОШ) но за вече близо 60 хил.км изминати от закупуването на колата като нова, предните дискове са с около 1 мм износване, а накладките са с дебелина около 4-5 мм, задните с по-малко от милиметър износване, накладките са с дебелина около 5-7 мм (ако окомера ми е точен rolleyes.gif ) Това установихонзи ден, при смяната на гумите с летни (директно с джанта). За тези близо 60 хил.км не съм усетил разлика в поведението при спиране. Единствено е спаднала обяснимо течността в казанчето. Не знам колко още ресурс имат накладките но мисля сега при осблужването да ги сменя всичките. Най-малкото, че все пак 5 години от вграждането в колата си е дълъг период от време и не бих искал изненади ... После какво ще е поведението не знам ... за мен това си е добър пробег с тези накладки,като обаче се стремя да не ползвам екстремно спирачките и ползвам двигателната такава при всяка възможност, т.е. рядко карам с изключена скорост или превклювам на по-ниска предавака и т.н. ...

Та искам да кажа, че ми е все едно дали са твърди или меки накладките стига колата да спира добре и смяната на накладки и дискове да не се налага често biggrin.gif
Според мен в твоя случай е най-добре да смениш спирачната течност, много са и годинките вече, а за накладките спокойно може да изчакаш да паднат до около 3 мм. , което при твоя стил на каране е около 30 к км. Спомням си, че за карината минимума феродо, при който се сменят накладки е 1 мм. , но това е много грубо и почти веднага оставаш без спирачки при интензивно спиране. :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 79 госта