MAF сензор

memorex

Re: MAF сензор

Мнение от memorex » 18 Ное 2013 09:36

Ами ако не се чистят тези сензори тогава направо се сменят за по-евтино . biggrin.gif
Съгласен съм трябва да се внимава какво се чисти и че трябва да се ползва подходящ препарат.
Тези препарати не служат за почистване на пластмаса а на чуствителния елемент от натрупания върху него слой мръсотия.С нищо не трябва да се докосва освен струята на спрея.Този вид препарати се изпаряват бързо и заедно с мръсотията просто изчезват.Много са опасни при вдишване и трябва да се използва на открито.Пласмаса не разяждат но може да повредят гуменото уплътнение така че умната.

Аватар
paco_escobar
Мнения: 98
Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
Местоположение: Варна

Re: MAF сензор

Мнение от paco_escobar » 18 Ное 2013 15:48

memorex написа:Ами ако не се чистят тези сензори тогава направо се сменят за по-евтино . biggrin.gif
Съгласен съм трябва да се внимава какво се чисти и че трябва да се ползва подходящ препарат.
Тези препарати не служат за почистване на пластмаса а на чуствителния елемент от натрупания върху него слой мръсотия.С нищо не трябва да се докосва освен струята на спрея.Този вид препарати се изпаряват бързо и заедно с мръсотията просто изчезват.Много са опасни при вдишване и трябва да се използва на открито.Пласмаса не разяждат но може да повредят гуменото уплътнение така че умната.
Oк.Мерси.
Corolla E11 4E-FE Wagon

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: MAF сензор

Мнение от Toyo_driver » 15 Фев 2014 18:00

Здравейте, колеги!
Малко стара тема, но ми възникна една питанка и реших, че тук ще е подходящото място. smile.gif
Колата е авенсис версо, двигателя 2,0 D4D 1CDFTV 116к.с. който засега няма болежки освен малко висок разход от 6-7 извънградско до 11-12 в града през зимата. При диагностика с китайски кабел(mini VCI) забелязах, че външната температура за около 10 минути се повиши от -2 до +6 градуса. Датчика за външна температура на радиото през цялото време показваше -5(разлика от 11 градуса :censored: ). Грешки никакви не е имало, лампата на чек енджина не е светвала. Показанията на МАФ-а трябва да са от 3 до 9 гр/сек, но бяха повече - предполагам защото PTC heater(ел.нагревател на парното) беше включен. При изключени ел.консуматори показанията бяха в норма wacko.gif
Лятото при диагностика с изключени ел.консуматори пак имаше разлика от около 5-6 градуса в повече и тогава съм чистил сензора със спрей на Лики моли, мерих съпротивленията на крачетата на маф-а, но и те бяха в границите на нормалното и пак нямаше никакви грешки.
Какво ви е мнението дали има проблем с елемента на МАФ сензора, който измерва температурата(т.е. МАФ-а е за смяна) или след като е загрял ДВГ започва да засмуква леко затоплен въздух и колата няма никакви проблеми??? ohmy.gif
Ето малко снимков материал:

нормален празен ход, нагревател вкл.
Изображение

смукач(idle up вкл.), нагревател вкл.

Изображение

нормален празен ход, нагревател изкл.(показанията на маф-а са в норма)

Изображение

смукач(idle up вкл.), нагревател вкл.

Изображение

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: MAF сензор

Мнение от JapCar » 15 Фев 2014 21:38

Toyo_driver написа: При диагностика с китайски кабел(mini VCI) забелязах, че външната температура за около 10 минути се повиши от -2 до +6 градуса. Датчика за външна температура на радиото през цялото време показваше -5(разлика от 11 градуса :censored: ).
Не знам какво означава това, но очевидно нещата които показва за CD и AD двигателите са различни, даже и точността (инжекторите например)и някои дименсии са различни...Ще покажа скриинсшот от AD за сравнение, но е за почти загрял двг...
За външна температура която излиза на таблото със сигурност датчика няма нищо общо с тези по двигателя, той е обикновено някъде зад бронята отвън.
Сигурен ли си, че датчика за входящия въздух е в MAF? Виждам, че има данни и за MAP, къде е той?
Показанията на МАФ-а трябва да са от 3 до 9 гр/сек,
От къде имаш тези данни и имаш ли нормалните граници за останалите данни, които показва програмата?
Виждам, че данните ти за дюзите доста варират, даже третата стига и над (-2), а ти нямаш оплаквания...
Прикачени файлове
D-4D 2-2 Warm Idling.jpg
D-4D 2-2 Warm Idling.jpg (234.55 KiB) Преглеждано 1631 пъти
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: MAF сензор

Мнение от Toyo_driver » 15 Фев 2014 23:20

JapCar написа:...Не знам какво означава това, но очевидно нещата които показва за CD и AD двигателите са различни, даже и точността (инжекторите например)и някои дименсии са различни...Ще покажа скриинсшот от AD за сравнение, но е за почти загрял двг...
За външна температура която излиза на таблото със сигурност датчика няма нищо общо с тези по двигателя, той е обикновено някъде зад бронята отвън.
Сигурен ли си, че датчика за входящия въздух е в MAF? Виждам, че има данни и за MAP, къде е той?
- Определено показателите са различни защото системите AD са по-нови, с повече сензори и т.н.
- Датчика на външната темп. действително е зад бронята и според ел.схемите на колата е вързан към радиото
- Не съм 100% сигурен щото още не съм разглобил маф-а(който е капсулован laugh.gif ), но според всички схеми които съм видял до момента обикновено има две вериги за темп. и дебит на въздух...http://www.moranbahweather.com/toyota/7 ... 3_0080.pdf - това е за Авенсис 1CDFTV DCAT (имало и такова чудо с пета дюза в колекторите) и според схемата на втора и четвърта страница Air flow meter и Atmospheric temp.sensor са в едно тяло (VG и THA според ел.схемите са две от крачетата на МАФ-а)
- Има данни и за МАП, защото има и такъв, който се намира най-отгоре на двг заедно с е-врв клапана и още някакъв датчик за налягане на турбото
JapCar написа:
Показанията на МАФ-а трябва да са от 3 до 9 гр/сек,
От къде имаш тези данни и имаш ли нормалните граници за останалите данни, които показва програмата?
Виждам, че данните ти за дюзите доста варират, даже третата стига и над (-2), а ти нямаш оплаквания...
- данните ги има във всеки рипеър менюал или стр.66 на този сървис бюлетин http://tcv2.free.fr/tcv2%20-%20Document ... 10_0_1.pdf
- според горния документ дюзите в граници -3/+3 са ок, а това показание беше моментно и както може да видиш на другите скрийншотове беше още по-малко(най-вероятно заради някакъв боклук или засядане на разпръсквача)

Обаче не разбрах какво да го правя тоя ма(на)ффф??? guns.gif

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: MAF сензор

Мнение от JapCar » 16 Фев 2014 00:13

Toyo_driver написа: Обаче не разбрах какво да го правя тоя ма(на)ффф??? guns.gif
Аз пък не разбрах защо искаш да го правиш нещо като нямаш проблеми... mellow.gif
Иначе много хубави неща има в линковете, които си дал, но само за ...CD двигателите. Навсякъде споменавам, че за CD има бол инфо из Нета, но никаква за AD, незнайно защо, все пак са 7-8 години дърти вече...
Особено ми липсва инфо кой чарк къде е...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
eftooo
Мнения: 29
Регистриран на: 25 Авг 2013 10:23
Местоположение: Варна

Re: MAF сензор

Мнение от eftooo » 04 Май 2014 17:11

Имам питане , очаквам адекватен отговор (не спам или заяждане :whistle: Разбрах , че при двигател 4е-фе няма МАФ сензор ,а има дебитомер . Интересува ме ,къде точно се намира и как се чисти (corolla liftback e11 4e-fe 1.3 86hp) Питам , защото имам чувството , че трудно набира . Сменил съм въздушният филтър , масла и всички консумативи . Мисля да почистя дебитомера и да я закарам на диагностика , да кажат дали всичко е 6 :) Благодаря предварително за отговорите ! Поздрави от Варна :thumbsup:
Corolla e11 4e-fe ! JAPAN POWER !

memorex

Re: MAF сензор

Мнение от memorex » 04 Май 2014 19:38

МАF и дебитомер е едно и също колега ,ти явно искаш да кажеш, че имаш МАР.
На твойта не знам точно къде е но предполагам че е на смукателния колектор.

Аватар
paco_escobar
Мнения: 98
Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
Местоположение: Варна

Re: MAF сензор

Мнение от paco_escobar » 05 Май 2014 09:26

Копирано от "Полезни съвети за Корола Е11"Корола Е11 1997-1999 год има метални колекторни тръби и няма дебитомер.
Corolla E11 4E-FE Wagon

Аватар
eftooo
Мнения: 29
Регистриран на: 25 Авг 2013 10:23
Местоположение: Варна

Re: MAF сензор

Мнение от eftooo » 05 Май 2014 16:19

Хм , ясно , пак не съм разбрал mellow.gif Благодаря за отговора !
Corolla e11 4e-fe ! JAPAN POWER !

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 157 госта