Страница 3 от 4

Публикувано на: 28 Дек 2010 11:58
от slowtraveler
Не си карал по силно разбит път - затова....
И при мен не се забелязва, но веднъж или два пъти при пропадане в голям трап го забелязах тоя ефект, който съм го забелязвал при други автомобили...

Публикувано на: 28 Дек 2010 12:17
от scorpion
Същото имам предвид.
Колега tntony: говорим за кола с изпълнение "лъксъри" и на 1.5 г., т.е взет чисто нова от ТМ: за какви китайски ксенони говорим ?!?

Както и по-горе колегата отбелязва ефекта е при разбит път, т.е дупки, пропадане. Аз съм виждал същия ефект при далеч по-расови автомобили. Според мой познат проблема е в настройката на времето за реакция при настройка на автоматичното положение на "кантара" при промяна в хоризонталната ос на автомобила. Ако времто за реакцция е по-късо, то тогава се появява това трептене. Обратно ако се удължи, т.е се настрои с няколко секудни по-късно, то ефекта изчезва.
Затова и се интересувам от повече мнения и дали си струва да се сондира мнение в ТМ, респективно да ссе обслужи гаранционно докато е време.
Поздрави !

Публикувано на: 28 Дек 2010 12:58
от slowtraveler
Scorpion, навярно си забелязал за колко време реагира фара при натоварване на автомобила (влизане на нови пътници)....
Времето по принцип е доста голямо - има забавяне, а и самото преместване е доста бавно заради машинките....
Въобще не става въпрос за трептене, а за сравнително бавно преместване на настройките.
При мен също е с автоматично ниворегулиране, и разликата между трептенето и преместването на фара е като между слънцето и земята tongue.gif

Публикувано на: 28 Дек 2010 14:15
от scorpion
Hi Slowtraveler: Колега, честно казано не съм обръщал внимание. Единствено ми прави впечатление, че когато пусна фаровете, светлината (особено ако съм срещу стена) някак си все едно изплува, заклаща се за момент и спира, т.е това е да кажем автоматичната регулация. До тук добре. Защо обаче се появява това гадно трептене или нека кажем люшкане на светлината ? Според мен времето за реакция е разковничето ... Колкото е по-бързо е времето за реакция толкова повече се шашка регулировката, т.е от там и люшкането.
Това са както казах мои съждения, които са потвърдени от мой познат който работи в оторизиран сервиз на друг производител. Той ми твърди, че при тях настройват времето за реакция, така че да има голямо забавяне и проблема изчезвал ...

Публикувано на: 28 Дек 2010 14:53
от slowtraveler
Мисля, че добре обясних - трептенето е заради стойката, на която се държи рефлектора....
Рефлектора (или цялото фарче) се държи на шарнири...
Ако толкова не вярваш - изкарай куплунга на моторчето, което управлява фара - ще видиш, че треперенето ще остане (на времето много явно такова треперене имаха газките - големия рефлектор също се държеше на пружинки, и всичко подскачаше от твърдото окачване на газката).
Пробвай да удариш фара (или дори бронята) с ръка докато колата стои на място - ще видиш, че светлината ще трепне, а това никак не е свързано с автонивелацията....
Представи си лостова система, дълга 20-30-50 метра (колкото грубо ти е видимата част на лъча). Отклонение от десети от милиметъра на фара (например на 10см от оста на въртене), ще ти даде много видимо 'трепване' от десетки сантиметри на дистанция 20-30 метра....
Та затова невидимо потреперване на фара става много видимо потреперване на светлината на дистанция...

Публикувано на: 28 Дек 2010 15:53
от scorpion
Ок. Колега съгласен съм с теб, както и физичните зависимости по-горе които си написал biggrin.gif
Няма да си правя експерименти и ще поставя въпроса "ребром" на предстоящия лятото втори редовен "бокс" В ТМ. Колата е в гаранция, така че се надявам поне да си направят труда да направят преглед.

Мерси за полезната дискусия !
Поздрави !

DEPO rullez!

Публикувано на: 23 Яну 2011 12:18
от LongLegs
Колеги, сложих нови фарове DEPO и прогледнах! Интеграцията със заводския ксенон се оказа, че не я правят във всеки сервиз, защото фаровете на DEPO са с цокъл H7 вместо заводските D2R/S. За мой късмет, в сервиза на познат, свършиха работата без никакви промени в ел. системата на автомобила.

Re: DEPO rullez!

Публикувано на: 23 Яну 2011 13:40
от Raya
LongLegs написа:..За мой късмет, в сервиза на познат...
Сподели кой е сервиза и ние да имаме късмет.

Публикувано на: 24 Яну 2011 15:22
от LongLegs
автосервиз "Корект"
София, Надежда 5, до гробището на Бакърена Фабрика

http://maps.google.bg/maps?oe=utf-8&rls ... CBsQnwIwAA

Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?

Публикувано на: 17 Дек 2017 13:34
от pesho0727
Аз също имах същия проблем. Но по време на черния петък си купих два фара по 100 лева и проблема отпадна. Сега прогледнах

Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?

Публикувано на: 11 Авг 2018 18:46
от terata
Изображение

Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?

Публикувано на: 12 Авг 2018 20:25
от Adwanced
Здравейте колеги,

И аз съм със много слаби вдигнати в небето къси светлини .Ходих на технически преглед на колата и там ми потвърдиха,че почти не светят ксеноните (с фото измервателните уреди).

Нещото което е бонус е светлинната индикация на таблото "повреда в системата за автоматично регулиране на фаровете" (едно фарче с пречупени светлини).

След като ви четох коментарите съм разтроен за проблема и вероятните причини:

1. Подмяна на фарове - ако приемем,че лупите са заминали и прецакват светлината.
2.Подмяна на сензора за регулиране на фаровете (трябва да е на задна дясна) - Ако приемем че заради него свети лампата на таблото.
3.Някаква друга електро причина да не светят силно светлините??? ( предпазителите са ок,,крушки сменях каквито ми дадоха на бензиностаницята..)

Някой да е имал същата индикация на таблото?

пс.Ръчното регулиране на фаровете е както снимката по-горе

Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?

Публикувано на: 13 Авг 2018 00:50
от slowtraveler
Ксенони си вземал на бензиностанция? Да не би да са халогени?
1. Рециклират се ако не ти се вземат нови
2. Би трябвало да имаш поне два сензора - един на предно и един на задно колело - трябва да се проверят и двете
3. Диагностиката би показала... Силно/слабо е нещо много относително - доста народ смята, че фаровете им светят слабо заради това, че фаровете светят силно (т.е. - нормално), ама в неправилна посока..

Индикацията - 'едно фарче с пречупени светлини' може и да е за фаровете за мъгла... Дано сте разчели добре индикацията - ако е системата за автоматично нивелиране - би трябвало диагностиката да каже къде е проблема...

Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?

Публикувано на: 13 Авг 2018 16:02
от NEUSPEED
Колеги и при мен фаровете (ксенон) светеха много слабо, но след рециклиране на рефлекторите на лупите "прогледнах", както са се изразили колегите. Процедурата сам я извърших (с изключение на новото покритие за рефлекторите) и смятам че не е нищо сложно (има достатъчно видео и фото материал в нета). Един ден труд и около 120лв. бюджет, при положение че купих втори комплект повредени рефлектори, които изпратих за рециклиране, за да не съм без кола през това време. Много важно е да се вземе качествен силикон или битумна лента за запечатване на фаровете, защото иначе следващата тема която пишете ще е "конденз във фаровете" :D

Avensis T25 /2003-2008/ - Ръчно регулиране / настройване на фарове - къси и дълги светлини ?

Публикувано на: 13 Авг 2018 21:42
от Adwanced
Здравейте,

На диагностика нищо не излиза,,лампата си свети и по книжката е точно това "проблем в системата за автоматично регулиране на фаровете".

Почвам да проверям датчици,рефлектори и какви точно "ксенони" имам,,,

Благодаря за съветите!