Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2003?

DJANO
Мнения: 65
Регистриран на: 23 Апр 2014 21:31

Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2003?

Мнение от DJANO » 09 Май 2015 13:51

Здравейте колеги,

Ето малко информация за колата: Рав 4 2.0 VVTi, 2003-та година.

Днес като прибирах колата в гаража ми направи впечатление, че тръгнаха и двете перки за охлаждане и се замислих дали това е ок. По принцип си мисля, че трябва да се активира само 1-та и ако температурата се покачи още, тогава да тръгне и втората. За уточнение, климатика на колата не беше пуснат. Според вас има ли някакъв проблем и къде евентуално би могъл да е?

Поздрави

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2

Мнение от Akima » 11 Май 2015 21:02

Антифриз - ниво и течове?
Термостат?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

DJANO
Мнения: 65
Регистриран на: 23 Апр 2014 21:31

Re: Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2

Мнение от DJANO » 12 Май 2015 10:36

По принцип имам леко сълзене от радиатора, но със сигурност нивото е в нормата, защото го следя всеки ден докато ми доставят новия. Термостата е ок - загрява бързо и държи температура без да има колебания. Аз се чудех този термошалтер, който управлява перките дали може да е сдал и как работи като цяло?

Поздрави.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2

Мнение от Akima » 12 Май 2015 12:01

Не виждам съществен проблем.

Щом си оставил сълзящ радиатор едва ли ще подмениш работещи перки.

Някога изтощавала ли е акумулатор колата?
Прегледал ли си инсталацията - прекъсвачите?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

DJANO
Мнения: 65
Регистриран на: 23 Апр 2014 21:31

Re: Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2

Мнение от DJANO » 13 Май 2015 19:38

Здрасти,

Радиатора ще се смени след 2 дни, просто първоначалната цена от 600лв, която ми обявиха въобще не ми хареса, а перките не виждам смисъл да ги сменям, при положение, че си работят :thumbsup:

Акумулатора никога не се е изтощавал и нямам никакви проблеми с електриките по колата. Може и да е нормално да въртят двете, просто направих сравнение с предишният автомобил, който карах и там тръгваше първата и в много горещо време втората се активираше на по-късен етап. Май ще си дръпна някаква схема на тия перки да видя как работят, че до сега все нямах време :D

Под прекъсвачи какво разбираш? Релета?

Поздвави.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2

Мнение от Akima » 13 Май 2015 20:10

Да.


Диаграмите са тук - http://toyota.aitnet.org/RAV4/RAV4_2001-2005/.

Части - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597.

Успех. :thumbsup:

П.С.Преди да смениш радиатора не пипай ел.инсталацията. wink.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

DJANO
Мнения: 65
Регистриран на: 23 Апр 2014 21:31

Re: Активиране на перки за охлаждане на RAV4 XA20 2.0 VVTi 2

Мнение от DJANO » 16 Май 2015 17:19

Здрасти,

Мерси за линковете! Радиатора вече е сменен, но перките отново работят по същия начин, както й очаквах да бъде cool.gif Проверих релетата, които отговарят за пускането на перките в паралелен режим (висока скорост) и по отделно и всичките работят. Това, което най-вероятно е причината да работят само паралелно е, че има една откачена букса в снопа с кабелите на перките (Изображение). Като напаснах кабела накъдето го води инсталацията изглежда, че трябва да е включен в някакъв сензор в радиатора (най-вероятно термошалтера) ама явно някой умник преди да купя колата е решил, че не му трябва. Та другата седмица поръчвам сензора, монтирам и пак ще гледаме.

П.С. Тука кабела е откачен за да направя снимката, иначе е прилежно привързан cool.gif

Мерси за отговорите! worthy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта