Страница 7 от 9

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 07 Фев 2018 12:42
от chukich
И аз имах опасения относно гаранцията, а застрахователите твърдят, че имат споразомение с Тойота и нямало проблем с гаранцията.
Никой това не ти го дава като официално писмо или през имейл:)
Само от Армеец нищо не искаха да ми слагат. Защо ли ..... ;)
Поради високия брой на кражбите, всички застрахователи вдигнаха застрахателните премии. Може би вече е по-изгодно да си наемеш платена охрана на колата. tooth.gif

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 07 Фев 2018 13:28
от slowtraveler
Възможно е за по-евтините модели да им разрешават да пипат 'на своя отговорност' без нарушаване на гаранцията :)
А за платена охрана - ами може да излезе по-евтино на годишна база :) Ама имаш и други рискове покрити с каското, а и други допълнителни рискове, породени от платената охрана :)

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 09 Фев 2018 10:09
от Sartor
Всъщност ето актуална информация (понеже не съм фен на "ами какво е искал да каже автора", директно питам отговорните):

1. От Тойота нямаха възражения за гаранцията, въпреки че консултата ми казва "ами този автомобил не се краде толкова" (уточнявам, че не става въпрос за RAV4). Очаквам да се уреди като анекс към договора / приемно-предавателния протокол. Ще пиша допълнително - за сгеа го има в емейл.

2. Тойота нямат възражения за слагане допълнителни аксесоари (включително такива, които се връзват към електронната система на автомобила), стига да няма пробиване (което за мен ако не е направено като хората си е абонамент за ранна ръжда за това и не искам и аз да правя такива процедури). Но тук мисля, че за всеки автомобил / клиент се подхожда индивидулано - до колкото разбрах за всеки казус се допитват до ръководството.

3. Питах други застрахователи (Булстрад) - казаха ми, че за допълнителното защитно устройство (каквото би било GPS или допълнителен имобилазър), по принцип го изисквали задължително за по-високия клас автомобили (RAV4 явно не попадал в тях). Пишело изрично в полицата при кои техни партньор трябвало да се инсталира (едните МАК 06 ООД за София) чрез възлагателно писмо. Не пишело за по-ниския клас, т.е. не сме задължени да си слагаме. Ако си сложим опционално, то е добре да ги уведомим в най-близкия офис.

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 09 Фев 2018 10:17
от slowtraveler
Явно е индивидуално, защото при приятеля пак с Тойота Болканс резултатът бе коренно различен по точките :)

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 18 Фев 2018 23:18
от ivied
Да спомена в темата на колегата:
Rav 4 hibryd 4WD - 197 к.с.
Гуми:
със зимни Dunlop стигна до 7,35 л. на 100 км
с всесезонните Bridgestone беше - 6,13 л. на 100 км.

икономично каране - 5,61 л. на 100 км.
нормално - 6,09 л. на 100 км.
най-висок среден разход - 7,35 л. на 100 км.

магистрала - 6,20 л. на 100 км.
градско - 6,14 л. на 100 км.
междуградско - 6,74 л. на 100 км

само 1 път с премиум 100 бензин - 6,41 л. на 100 км - 624 км. с 40 л.
последно зареждане - 34,68 л. - 472 км. - 7,35 л. на 100 км.

P.S. AV4-та вдигна разхода зимата, последното ми зареждане, с 3 ма човека и много багаж догоре, ски и т.н. се оказва с най-висок разход - но 7,35л./100 км е максимума досега... зареден в Австрия - 95 там беше 1,17 E
И определено намирам разлика в сравнението бензин в Германия - Австрия, в полза на немския, с австрийския винаги дава по-висок разход, за БГ не знам... и не ми се мисли...
(говоря за Е5, защото има и Е10 - съответно 5-10% био-незнам си кво, Е10-та също дава по-висок разход)

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 19 Фев 2018 10:07
от jim_beam
Много нисък разход, браво!
Стремиш ли се да караш икономично?
На магистрала с каква скорост се движиш?
Успя ли да тестваш на лек офроуд, сняг, как се държи 4х4?

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 19 Фев 2018 10:11
от slowtraveler
В Германия поне нафтата не е Е5, а Е7 :whistle: И в Германия разходът ми бе доста над този в БГ...
А приказките за икономия или преразход на база 'качествата на горивата в БГ' според мен са напълно безпочвени no.gif
Разлика 20% в разхода само заради гумите? - забрави tooth.gif
Според мен споделяш коректни стойности, но правиш неправилни изводи за причините на дадена аномалия :)

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 19 Фев 2018 20:13
от ivied
slowtraveler написа: В Германия поне нафтата не е Е5, а Е7 :whistle: И в Германия разходът ми бе доста над този в БГ...
А приказките за икономия или преразход на база 'качествата на горивата в БГ' според мен са напълно безпочвени no.gif
Разлика 20% в разхода само заради гумите? - забрави tooth.gif
Според мен споделяш коректни стойности, но правиш неправилни изводи за причините на дадена аномалия :)
С почва или не - не знам. tooth.gif Но ме развесели, както беше казало Айшето, по друг повод: "А дано, ама надали"... е девствена. За хибридите не мога да направя сравнение с БГ, за дизела с предишната ми RAV4-ка - да... И сравнението, никак, ама никак не беше в полза на горивата в БГ... За бензина говорех - Е5 е по-добре от Е10-та, и вероятно си има обяснение... Ама като гледам-чета, какви проблеми си имат колегите, guns.gif да си опазят/подсигурят поносимо колите, тва си е направо бял кахър...
Иначе разлика има в зимните и всесезонните - които, да, са си по-скоро летни... Изводи не съм правил, просто смятах в отделни графи - след 1 ноември, с поставянето на зимните...
jim_beam написа: Много нисък разход, браво!
Стремиш ли се да караш икономично?
На магистрала с каква скорост се движиш?
Успя ли да тестваш на лек офроуд, сняг, как се държи 4х4?
В началото пробвах всякакви варианти и си правех експерименти с педала, режимите и т.н. сега просто карам... На магистрала с RAV-ката съм стигал и 180 есента, повече не може - ограничена е софтуерно. Иначе, когато може - 130-140 км. максимум. Този двигател върви и се представя страхотно според мен.
Градско-междуградско - 50-100, при изпреварване и повече, ама не искам и повече защото "честитките" с глобите могат да са и солени, тук...
С CH-R- чето се движа по рядко, и предимно в женска компания - най-вече пазаруване spell.gif - 130-140 по магистралата максимум засега... Тия дни падна яко сняг и вече я изпробвах и в яко зимни условия - но тя си е само с предно и по-слабо моторче, така че има разлика...
Офф-роуд тука няма, и в Алпите чистят пътя, ама само по шосе - кал не са виждали, няма и как... Иначе затрупана от сняг, коловози и т.н. ама кажи речи нормални зимни условия си е ок - никакви проблеми...
Сравнение с предишни "офф-роудъри" - (за някои по истински, вкл. Ленд Ровър Дискавъри) които съм имал/карал, трудно може да се направи и ще е чисто субективно, но във всички случаи бях и съм приятно изненадан от пътното поведение на h-ибрида. Но само по шосе... MT-гуми, повдигане, лебедки, аспуси над покрива, подсилване на дифовете и окачаването тук не е и необходимо...

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 19 Фев 2018 23:20
от slowtraveler
Колега, проблемът е предимно в километрите на колата... Навярно тук километрите на колите са доста над 300х.км, и затова всички го отдават на горивото... А това не е така..
Не знам РАВ4, но с Лексъс РХ ходихме по едни и същи пътища, и хибрида бе тотално разочарование... И двамата - със стандартни зимни гуми (не МТ и т.н., които са зле на сняг)...
Аз също нее съм привърженик на трудния офроуд, а искам с колата да стига по пътя, пък бил той и черен... РХ се справяше, но на границата (т.е. - често се налагаше да го побутваме) по черния път. Докато нормалния автомобил се движеше спокойно...
ТВЪРДО не съм против хибридите.... Напротив - смятам, че следващият ми автомобил ще е хибрид или електрика... Просто споделям наблюдения...

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 20 Фев 2018 10:15
от jim_beam
Мерси за отзивите!
Под лек офроуд имах впредвид не чак трасе за джипове. На снежна покривка на шосе например, изкачвайки някой проход или в пресечена местност. Иначе е ясно, че в рамките на разумното ще се ползва.
Понеже предполагам въвеждаш разхода в spritmonitor-a, ще е интересно да си сложиш линк-бутон в подписа, за да следим как се движиш* като моя отдолу. Ако не ти е проблем де.
Желая ти безаварийна експлоатация с Равката и ще се радвам и за в бъдеще да споделяш отзиви! :thumbsup:

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 20 Фев 2018 13:36
от slowtraveler
Нашият експеримент с РХ бе по черен, но активно използван път до махала до Елена - все пак хората си живеят там и си ходят до вкъщи по този път... С почистен, но не 'до сухо' сняг... Иначе по почистения асфалт си бе много добре Лексъса :)
Т.е. ако снегът е 10-15см и няма навявания - няма проблем ...

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 21 Фев 2018 07:56
от jim_beam
Има ли кал си иска тия гуми, и аз съм пробвал с моя Рав. Но заснежена поляна с голям наклон, ако е студено и твърдо отдолу-няма проблем.
Интересно хибрида как е програмиран, дали имитира блокиран диференциал отзад? В смисъл двата електромотора дали поотделно се задействат или винаги заедно?
Най-вероятно поотделно според нуждата ги активира екюто.

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 21 Фев 2018 08:51
от slowtraveler
Както казах - нямаше никакъв среден или тежък офроуд...Нямаше кал...
Само малко по-дълбок сняг с твърд чакъл отдолу (по пътя понякога си минават и камиони и трактори, без да правят коловози или дупки)... Мисля бях споделял поведението му - върти гуми хаотично, като че ли се старае да се закопае, а не да се откопае... Например пробуксува предна гума, а през това време нямаш никакво усещане, че задните (или дори другата предна гума) помагат... След това се замисля и превърта задна гума без предната да помага.... И така редува хаотично гумите, успешно закопавайки се...
Все едно напълно отворени диференциали и раздатка, ама някой превключва ръчката за предно-задно-двойно когато му хрумне и обикновено - в най-неподходящия момент :)
Дори имах видео от случката, ама навярно отдавна камерата го е затрила...

При някакво по-добро сцепление (например мокро) поведението е много по-добро, и е повече като доста приоритетно предно - пробвал съм го и почва да върти предни гуми с поднасяне на предницата, докато задното ел-двигателче явно му идва слабичко... Кашкая при същите условия е предимно предно, но може и заради по-малката мощност е по-предвидим - поведението му е като предимно предно, но наложи ли се (усети ли превъртане на предницата, а често - и преди да започне превъртане на някое колело) - задницата започва да дърпа поравно с предницата и усещаш, че е пълноправно 4х4..

P.S. Предполагам много клипчета може да намерите, но общо взето:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=fhB821pMM-k[/bbvideo]

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 21 Фев 2018 10:25
от BOz
И преди ти го казах, но пак ще го повторя, че явно си се "извратил" от твоята система на джипа и си представяш вече, че така трябва да се държат всички 4х4. Твърдо убеден съм, че хибридните 4х4 не се държат кой знае колко по-различно от масовите паркетници на пазара.
Ето ти за пример едно обикновено РАВ4, да видим колко толкова "копае" снега в трудна ситуация:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=N6GEPIRjaic[/bbvideo]
Лично аз не виждам, че е нещо уникално и 4-те колела едва ли не да са "вързани" едно за друго и да не се окопава така излишно.

Нов собственик на RAV 4 HYBRID

Публикувано на: 21 Фев 2018 10:51
от slowtraveler
При тази РАВ-ка мисля можеше да заключиш раздатката и тогава ПОНЕ две колелета ще превъртат...
Не сравнявам с Джипа - там нещата са на съвсем друго ниво - механичните блокажи управлявани от електроника се справят блестящо (е да, предния мост се командва от спирачките - там няма механичен блокаж)...
Обаче Кашкая е с практически същото задвижване както РАВ-ката (не хибрида) - електрически командвана муфа към задния диференциал... И там се справя блестящо (да, има ABLS - Antilock Braking Limited Slip)... Като чрез спирачките имитира самоблокиращи диференциали... Но и без включване на тази система - усещаш как задницата бута активно... Пробвал съм да дърпам по лед автомобил - държи се като чисто 4х4 - върти четирите гуми... Пък си е масов паркетник със система, използвана при почти всички паркетници по наше време (РАВ, КИЯ, Дъстър и т.н.)
Докато при ел-системката оставаш с впечатлението, че само една гума се опитва в даден момент...
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=6u12k25mar4[/bbvideo]