Страница 1 от 2

Слабо работещ климатроник - Corolla Verso E121 - РЕШЕН - профилактика на вентилатор

Публикувано на: 18 Окт 2017 19:03
от rinkibi
Здравейте имам Тойота Корола Версо 2004 година D4D 116коня от две седмици имам проблем с климатроника и се оказа че е AC sunlight sensor.
Искам да попитам къде се намира въпросния и как се сменя.

Проблем с климатроника

Публикувано на: 18 Окт 2017 19:08
от slowtraveler
Този, който ти е диагностицирал проблема е за смяна :)
АС sunlight sensor грешка се генерира когато сензорът не е осветен в момента от слънцето ....
Пробвай докато е на слънце (и сензорът - черната 'пъпка' на таблото е пряко осветен), и грешката ще изчезне....

Проблем с климатроника

Публикувано на: 18 Окт 2017 20:23
от rinkibi
Цялата история е че при първото палене на за деня климатроника си тръгва нормално с добре изразена струя на вентилатора която постепенно за няколко минути намалява до слабо или почти изчезва нацяло. При последващо палене на автомобила така и не тръгва да обдухва. От дигностиката на съмият климатроник излиза грешка 21 която е точно тази АС sunlight sensor

Проблем с климатроника

Публикувано на: 18 Окт 2017 21:11
от slowtraveler
Както ви казах - независимо с какво се диагностицира, тази 'грешка' се показва винаги, когато датчикът не е пряко огрян от слънчева светлина (да, има и тестови лампи с подобна характеристика, с които може да се тества датчика)...
Затова и препоръчах да смените диагностичният майстор - този, който Ви е казал, че това е причината, не е за тази работа... Проверете още веднъж на слънчева светлина...
Дори и да е датчикът (в което искрено се съмнявам - то си е обикновен фотодиод или фоторезистор), то той не би имал такова голямо влияние... Доколкото се сещам коригираше само с градус вътрешната температура...
Търсете причината другаде.... Климатроникът намалява струята до минимална в момента, в който няма разлика между желаната и вътрешната температура...
Което е нещо нормално при сегашните метеорологични условия...
Разбира се няма как да знаем точно на какви стойности се намалява и дали това е нормално при конкретните условия - обяснението е доста уклончиво и без точни параметри...

Проблем с климатроника

Публикувано на: 22 Ное 2021 19:16
от gichaka
Темата е стара, но ще я използвам, защото имам същият проблем. Не сте написал какво се оказа и как решихте проблема. Ще се радвам да споделите за какво става въпрос или да почвам да обикалям майсторите?

Проблем с климатроника

Публикувано на: 22 Ное 2021 19:27
от mapamop
gichaka написа: 22 Ное 2021 19:16 защото имам същият проблем
Какво точно не се случва?
Повечко подробности да дадете?

Проблем с климатроника

Публикувано на: 22 Ное 2021 19:31
от WoLF
gichaka написа: 22 Ное 2021 19:16 Ще се радвам да споделите
Няма да се радвате. Не е влизал, откакто си е задал въпроса преди 4ри години.
Та опишете точно проблема си и ако можем ще помогнем :thumbsup:

Проблем с климатроника

Публикувано на: 23 Ное 2021 08:13
от gichaka
Преди няколко дни ми направи впечатление, че при поредното палене за деня, не се включи парното или поне обдухване. На дисплея показва, че вентилатора работи, а той не работеше. Не съм карал кола с климатроник до сега(колкото и странно да е) и не знам поведението на климатроника, от четох го, че беше по-топло и така трябва да е. При следващото палене всичко работеше. Вчера сутринта работеше, но след като спрях за малко и запалих колата на ново.... същата работа на дисплея всичко наред, а обдухване няма. Този път си беше студено навън. И при следващото палене пак нищо. Проверих всички бушони над 15 ампера(защото не знам кой е на парното) и са здрави, релето си цъка при включване и изключване. Правих и самодиагностика на климатроника, няма грешки. Колата е Toyota Corolla Verso 1.6 110 к.с. 2004 г.

Проблем с климатроника

Публикувано на: 23 Ное 2021 08:25
от slowtraveler
Климатроника решава кога, къде, с каква сила да духа... Взема информация от вътрешната температура, външната температура, температура на двигателя и дори от сензор дали в момента грее слънце (което да те нагрее). (за 2004г не съм сигурен дали има датчик за слънцето де...)
Например в голям студ и студен двигател обикновено не тръгва вентилатора докато не позагрее автомобила - защо да ти върти студения въздух и допълнително да те охлажда?
Като почне да загрява автомобила, увеличава вентилатора и стопля купето, след което се намалява вентилатора и се старае да поддържа минимален поток от вентилатора но така, че да успява да поддържа температурата..

Проблем с климатроника

Публикувано на: 23 Ное 2021 10:01
от mapamop
gichaka написа: 23 Ное 2021 08:13 Правих и самодиагностика на климатроника, няма грешки. Колата е Toyota Corolla Verso 1.6 110 к.с. 2004 г.
Akima беше писал тук за моторчето/моторчетата на клапата за въздуха. При мен на Авенсиса бяха сериозно клеясали всичките.
Като вкараш климатроника в режим на тест, по спомен или с бутона за вътрешаната рециркулация или AUTO, може да го накараш да развърти вентилатора на всички степени и да обиколи всички позиции на клапите/въздуховодите.
Как се прави:
- вкарваш климатика в режим самодиагностика, както е писана процедурата. Изчакваш го да ти даде 00 или каквито грешки намери.
- натискаш бутона за вътрешната рециркулация веднъж и не пипаш нищо друго. трябва да започнат да се сменят цифрите в сегмента за температурата - 01,02,03 ... 09. Същевременно ще се сменят степените на вентилатора, и/или позицията на струята. След първия цял цикъл, може да си сменяш режимите последователно с левия бутон за температурата нагоре/надолу.
Фреона проверявал ли си го на какво ниво е?
Управлението на климатика е мисля 10А предпазител с име HTR или подобно, намира се на голямото табло с предпазители което е зад капачката отстрани на арматурното табло, като отвориш шофьорската врата.
Вентилаторът се чува като работи, може да го забиеш ръчно през врътката му, за да го чуеш. Ако е компресор на климатика - при ниско налягане на фреона се чува съскащ звук в купето отдясно, при пределно ниско ниво на фреона не се чува нищо, но и двигателя не си променя оборотите, защото компресора не стартира. При мен имаше и бонус - ромоляха му лагерите. Дефакто се оказа че е можело да мина с едни 700 лева по-малко, защото кондезатора отпред като го светнахме с ултравиолетовата лампа, нямаше заварка която да не беше корозирала и да не "светеше". Майстора ми обясни, че е напълно възможно компресора заради ниското ниво на фреон (и масло), да издава тия кофти звуци. За 2 месеца след последното пълнене, беше останал отново на 160 грама фреон от 400...

Проблем с климатроника

Публикувано на: 23 Ное 2021 10:31
от biro
Човека пита за парно, не за климатик. Вентилатора е зад жабката, може да се види дали върти. Не е нормално да не върти изобщо поне при тойота. Даже на -20 пак върти на студен мотор, което не е приятно и не е по логиката на slow.
Може да са четки, може прекъснат кабел - кво ли не.

Проблем с климатроника

Публикувано на: 23 Ное 2021 10:39
от gichaka
Мисля, че почти открих проблема. Пак тръгна при първо палене за деня, изгасих колата изчаках 5 мин. и след палене пак не въртеше. Направих теста на клапите и степените, както е описал колегата по-горе и всичко работеше повече от добре, но вентилатора не въртеше, при леко чукване по жабката тръгна, но с леки шумове, което ме навежда на мисълта, че ще трябва да стигна до него и да го погледна. Мисля, че заяжда самият той или четки нещо както казваш колега biro.
Лесно ли се сваля жабката за да стигна до вентилатора, не съм разглобявал до сега. Ще го мъча и ще пиша при решаване на проблема. Благодаря на отзовалите се. Засега ви желая Хубав ден!

Проблем с климатроника

Публикувано на: 23 Ное 2021 10:46
от slowtraveler
Да, ако се оправя с почукване - огледай четки, куплунзи, кабели... :thumbsup:

Проблем с климатроника

Публикувано на: 23 Ное 2021 10:46
от biro
А може да има и боклуци/листа във вентилатора, които да го блокират.
Жабката се сваля лесно. Отваря се, стискат се лявата и дясната страна едновременно и се изтегля напред. Идеята е, че има едни изпъкнали части от пластмаса от страни на задната част на жабката и трябва да свиеш кутията за да могат да преминат през отвора. След изваждане на кутята откопчаваш филтъра и точно под него е вентилатора.

Проблем с климатроника

Публикувано на: 23 Ное 2021 11:08
от mapamop
Буксата му е от твърда пластмаса и се стига, като легнеш на стелката на пасажера и се намираше по спомен наляво, към централната конзола. Вземи си мръсни дрехи и фенерче. На Авенсиса е голям цирк да извадиш вентилатора на купето, без да сваляш таблото. На Версото имаше малко повече място. Над филтъра може да бръкнеш ако затвориш клапата за рециркулацията да е само на вътрешен въздух.