Използване на LED и лампи с нажежаема жичка

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Използване на LED и лампи с нажежаема жичка

Мнение от dokkito » 25 Ное 2017 13:03

Според мен проблема не е в лед технологията , а дали има смисъл от нея в такъв вид осветление. Скъпа , капризна от към напрежение , ток и висока температура. С правилно разсейване на светлината не би трябвало да има проблем със заслепяването при задни светлини. Лед светлините са скъпа инвестиция , която не е нужна на всяка цена. Пример за това е стандартнита крушка, която има живот над 5 години поставена в стопове , габарити и мигачи.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Използване на LED и лампи с нажежаема жичка

Мнение от slowtraveler » 25 Ное 2017 18:50

Не съм съгласен, че е капризна система към ток и напрежение (модула с драйвера, а не самостоятелния диод). Напротив - заради драйвера, едва ли ще разбереш по яркостта дали имаш промяна в напрежението - драйверът поддържа еднакво светене в широк диапазон...
Дали заслепяват - да, има модели, които заслепяват... Но не всички. Например на Маздата стопове и габарити бяха LED, и там не се усещаше заслепяване - светеха ярко, но не и дразнещо, защото бяха разпределени на известна площ, а не цялата светлина да излиза от ограничено пространство.
За мигача - знам, че предния ми LED мигач ВАДИ ОЧИ - няма начин да не го забележиш... Пусна ли го - виждам ярък отблясък в знаците и дърветата на 30м от светофара, при условие, че пред мен чакат 5 автомобила с включени мигачи, и на нито един от тях не виждам какъвто и да е блясък.. Дали 'икономисвам' стопове и мигачи - не винаги... Ако има автомобил зад мен се случва да изключа мигача да не ми щрака.. Но иначе - често си остава да мига... Не ме дразни, нито ме дразнят стоповете пред мен - фаровете ми са по-ярки и 'маскират' стоповете.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Използване на LED и лампи с нажежаема жичка

Мнение от dokkito » 25 Ное 2017 20:34

Като казвам капризни към ток и напрежение имам в предвит за самия светодиод. За да го запазиш светодиода идва и оспъпяването на лед светлината. Затова смятам , че е скъпа инвестиция , която не е нужна на всяка цена. За заслепяването проблема не е в светодиода , а правилното разпределяне на светлината.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Използване на LED и лампи с нажежаема жичка

Мнение от peterhr » 25 Ное 2017 21:06

За тази цел, трябва колата да се сеща че е тъмно и да намалява силата на светене на стопове. Или силата на светене на мигача.
Че с тия автоматици напоследък, не може да се отпусне спирачката.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Използване на LED и лампи с нажежаема жичка

Мнение от slowtraveler » 25 Ное 2017 22:05

За мигача не знам, ама предните габарити работят и като ДРЛ и си променят интензитета...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Използване на LED и лампи с нажежаема жичка

Мнение от dokkito » 25 Ное 2017 22:41

При намаляването на габарит , стоп и мигач при свречеряване добре. При нощно време и мъгла? Ко прайм. Сега и датчик за мъгла и т.н. По- правилно е като се прави лед модул е то да бъде съобразен, а не просто да свети силно.За ДРЛ-ла е оправдано.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Използване на LED и лампи с нажежаема жичка

Мнение от peterhr » 26 Ное 2017 13:27

LED-а за DRL е ясно, че при пускане на къси или габарити, той светва като габарит. Иначе реално ще вади очите на тези отпред. Просто DRL свети само и насочено напред, както са и дългите светлини.

Но аз казвах за задните светлини, че могат да се направят да светят различно силно в различни режими. Като има мъгла, ако си пусна задните светлини за мъгла, може задните габарити да минават на 100% светене, независимо навън дали е тъмно или не. Вече всички имат датчици за осветеност. Могат да видят дали е тъмно или светло. Могат да светят различно силно.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Използване на LED и лампи с нажежаема жичка

Мнение от dokkito » 26 Ное 2017 14:35

Разбирам ви и не искам да мислите , че съм против лед технологията. Просто е скъпо tooth.gif
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта