Махане на бушона на еърбега

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
miso25
Мнения: 288
Регистриран: 13 окт 2012 18:35
Репутация: 19
Местоположение: София

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот miso25 » 22 дек 2017 10:35

Здравейте, имам следното питане. Понеже ми се налага да пипам около дясната колконка на предното стъкло и гледам, че пише, че има еърбег дали ще стане с махане на бушона за еърбега (ако има такъв и има ли въобще смисъл) вместо да разкачам акумулатора и дали има реално някаква опасност след като няма да свалям кората а ще трябва леко да я повдигна.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12828
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот slowtraveler » 22 дек 2017 11:17

Причината да се откача акумулатора, а не бушона е, че можеш по погрешка да докоснеш терминала на еърбега с някой проводник под напрежение, и така да сработиш еърбега, а не заради това, че системата на еърбега може да го 'гръмне' по погрешка (и което би избегнал със свалянето на бушона, въпреки, че по принцип тази система се обезточва при изключване от контакт и принципно няма как да подаде сигнал)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
miso25
Мнения: 288
Регистриран: 13 окт 2012 18:35
Репутация: 19
Местоположение: София

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот miso25 » 22 дек 2017 12:07

Реално в случая няма да има проводник с напрежение а и само ще подпъхна един кабел и то в горната част на кората където предполагам не се намира еърбега.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12828
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот slowtraveler » 22 дек 2017 13:11

А при подпъхването няма да докосваш никакви кабели в района? И си сигурен, че по никой от тях няма напрежение? Съмнява ме...
Да, вероятността да няма проблем е 99.9%. Готов ли си да изпиташ върху себе си вероятността от останалия 0.1%?
Накратко - опасност има, и точно затова във всички инструкции пише преди да се работи по и около въздушните възглавници, трябва да се изключи токоизточника, и трябва да се изчака да се разредят кондензаторите по техниките в автомобила...
От там нататък - сам си прави сметката дали си заслужава риска...
От друга страна - какво разбираш под подпъхване?
Защото си прекарах захранване на DVR по колонката и около жабката, без да правя каквато и да е интервенция по облицовката, и съответно не съм изключвал нищо по захранването..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
miso25
Мнения: 288
Регистриран: 13 окт 2012 18:35
Репутация: 19
Местоположение: София

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот miso25 » 22 дек 2017 15:40

Точно ще прекарвам захранващия кабел за DVR-a и кабелчето за задната камера, точно това което ти си правил.
Изображение

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 145
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 17
Местоположение: София
Контакти:

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот peterhr » 23 дек 2017 18:22

Ако си разглобявал досега тази кора, то ще знаеш къде има щипки и кабели. Аз досега и на двете ми коли съм прекарвал оттам кабели, като и двата пъти отщипвах кората от горния край. За мен лично - няма никаква опасност да гръмне въздушната възглавница.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
miso25
Мнения: 288
Регистриран: 13 окт 2012 18:35
Репутация: 19
Местоположение: София

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот miso25 » 23 дек 2017 21:26

Благодаря за отговорите. Реално не съм я разглобявал тази кора и понеже видях, че има еърбег затова и питах. Иначе днес си поиграх и успях да ги прекарам кабелите. Само около предна дясна кора остана малко да се вижда кабела, но да си призная не ми се рискуваше да я откачам понеже там има закачен и датчик на алармата и се опасявам да не се откачи и той и после докато ги наместя. Ще го преживея виждането на кабелчетата. Иначе около вратите успях да разместя гумените уплатнения и подпъхнах кабела, така стигнах ди задния капак, но него го оставих за след ден, че ще трябва да махам цялата пластмаса на задния капак.
Изображение

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 145
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 17
Местоположение: София
Контакти:

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот peterhr » 24 дек 2017 09:05

Като каза аларма и се сетих нещо важно. В горния или в долния край на страничния панел прекарваш кабела?
Амармата е в горния. Обемния датчик се вади много лесно, той е само мушнат.
Ако си прекарал в горния, аз се сещам за проблем с еърбег-а. Той е тип завеса. Започва някъде от средата на колконката и продължава над двете врати. Обаче Ако ти си сложил кабела в горния край на панела, тогава ти си кръстосал завесата с кабела. И това е проблем, ако (дано никога не се налага), да се отвори завесата.
Според мен или прекарваш кабела в долния край или отщипваш панела и мушваш твоя кабел зад всички останали или поне зад завесата.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
miso25
Мнения: 288
Регистриран: 13 окт 2012 18:35
Репутация: 19
Местоположение: София

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот miso25 » 24 дек 2017 17:29

Значи да се моля да не ми се налага да ползвам еърбега worthy.gif worthy.gif . В интерес на истината махнах пластмасата и промуших кабела в горния ъгъл при обемния датчик и после по гуменото уплътнение. Надявам се да не дъм прецакал нещата, иначе камерата за паркиране си работи много добре.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12828
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот slowtraveler » 24 дек 2017 17:50

Едва ли ще имаш проблем - завесата обикновено почва от снадката и там кабел не и пречи....
Пробва ли да набуташ например с кредитна карта кабелчето и в другия участък?
Ще пробвам да намеря едно клипче на монтаж на DVR, което много добре илюстрираше начина на действие - поне при мен стана перфектно и елементарно..

П.С. ето го:
https://www.youtube.com/watch?v=aJ2SZjFkN8k
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
miso25
Мнения: 288
Регистриран: 13 окт 2012 18:35
Репутация: 19
Местоположение: София

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот miso25 » 24 дек 2017 19:17

Slow, то горе долу е така при мен. Реално трябваше да откача пластмасата само в горния край, че да мога да прекарам кабела в горния край (този до прозореца) да мине вътре понеже датчика ми пречеше. Иначе после единия кабел върви по вратата надолу а другия за задната камера върви по тавана покрай уплътнението. Аз реших да взема от китайците от този модел DVR, който е изпълнение като огледало за обратно виждане и към него има опция да се вкл. и камера за паркиране тоест 2в1.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12828
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот slowtraveler » 24 дек 2017 19:50

Така е при повечето автомобили, затова и пуснах видеото...
Не би трябвало да имаш какъвто и да е проблем... При мен дори не откачах пластмасата - при подпъхването се усети как кабела си влезе на свободното място под кората точно на снадката...
И никъде на потраква нито се вижда... Първоначално изкарах кабела под жабката, през тунела чак до подлакътника, защото там имам куплунг, който не минава през контакт (DVR-a ми има възможност и за 'паркинг режим')... Обаче впоследствие се замислих, че тази литиева батерия няма да е много доволна лятото при +80+90С да се зарежда постоянно, и затова впоследствие върнах кабела отново до централната конзола за зареждане през ключ...

При първото мнение не те разбрах добре - помислих че ще работиш по еърбезите..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
miso25
Мнения: 288
Регистриран: 13 окт 2012 18:35
Репутация: 19
Местоположение: София

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот miso25 » 25 дек 2017 16:36

Ще се опитам малко снимки да кача, дано да се виждат. Те са от разглобения заден капак и крайния резултат.
9107F2EE-E8DF-44FF-B94D-D9044472C1F3.jpeg
77C5B330-DC74-428B-A5E7-A6548E1D04AA.jpeg
80E8CDF2-1CE2-4CBC-AF1F-E5B87310DA1E.jpeg
73E6FE04-14FF-4688-BD61-F0FC0B556B73.jpeg

6BCCD1D6-C08D-42B6-A5B5-8E32F150ADB9.jpeg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Изображение

Потребителски аватар
miso25
Мнения: 288
Регистриран: 13 окт 2012 18:35
Репутация: 19
Местоположение: София

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот miso25 » 25 дек 2017 16:49

И крайният резултат - нещо не успях в предния пост да я добавя.
AC303385-057C-41A1-B9BB-2E4E7B56E1E7.jpeg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12828
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 355
Местоположение: Варна

Махане на бушона на еърбега

Мнениеот slowtraveler » 25 дек 2017 17:54

На твое място бих боядисал мястото на дупката - чистият незащитен метал е идеалното място за започване на корозия... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Електрическа система, навигация, музика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта